Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

Stardust schreef op 25-09-2025 om 15:41:

[..]

Lees het stuk van roxane van iperen in NRC. Misschien is het al gepost, ik ben door omstandigheden wat minder online. Stond er zaterdag in (en had gedeeltelijk ook over het geweld in Nederland kunnen gaan):

https://www.nrc.nl/nieuws/2025/09/18/wie-verzilvert-het-geweld-in-de-verenigde-staten-a4906450

Heel goed stuk. 

PensioNada schreef op 25-09-2025 om 16:09:

[..]

Heel goed stuk.

Inderdaad, dank voor het delen, stardust!  Roxane van Iperen legt de vinger op de zere plek.

kerstbeer

kerstbeer

28-09-2025 om 12:14 Topicstarter

https://www.cbsnews.com/miami/video/businesses-in-south-florida-brace-as-canadian-tourism-declines/

Ze hebben het over "snowbirds": dat zijn Canadezen die gedurende de herfst/winter in Amerika verblijven omdat het dan warmer is. Dit zijn meestal gepensioneerden die veel geld te besteden hebben over de maanden dat zijn er zijn. 
Sommigen komen al vele jaren, maar blijven nu dus weg, wat voor een groot verlies aan inkomsten zorgt. 

Vrij vertaald zeggen ze aan het begin ongeveer dat Trump's immigratie beleid en heffingen voor controversie in Canada hebben gezorgd. Dit klopt ook wel. Echter, waar ik constant Canadezen het meest boos over hoor zijn de opmerkingen die hij maakte over dat ze de 51ste staat zouden worden. Veel zijn dit als een directe bedreiging aan Canada. 

kerstbeer schreef op 28-09-2025 om 12:14:

https://www.cbsnews.com/miami/video/businesses-in-south-florida-brace-as-canadian-tourism-declines/

Ze hebben het over "snowbirds": dat zijn Canadezen die gedurende de herfst/winter in Amerika verblijven omdat het dan warmer is. Dit zijn meestal gepensioneerden die veel geld te besteden hebben over de maanden dat zijn er zijn.
Sommigen komen al vele jaren, maar blijven nu dus weg, wat voor een groot verlies aan inkomsten zorgt.

Vrij vertaald zeggen ze aan het begin ongeveer dat Trump's immigratie beleid en heffingen voor controversie in Canada hebben gezorgd. Dit klopt ook wel. Echter, waar ik constant Canadezen het meest boos over hoor zijn de opmerkingen die hij maakte over dat ze de 51ste staat zouden worden. Veel zijn dit als een directe bedreiging aan Canada.

Mijn 6 Canadese neven en nichten met hun gezinnen wonen dicht bij de grens met de VS.  Veel van hun boodschappen deden ze normaliter in de VS waar veel levensmiddelen goedkoper zijn.  Nu komen ze uit protest de grens niet meer over. Mijn oudste neef werkte nog 1 dag per weekop een school in de VS maar heeft zijn ontslag genomen.  Hij gaat weliswaar bijna met pensioen maar het geeft wel aan wat een hekel ze aan Trump hebben.

kerstbeer

kerstbeer

28-09-2025 om 21:25 Topicstarter

amarna schreef op 28-09-2025 om 17:23:

[..]

Mijn 6 Canadese neven en nichten met hun gezinnen wonen dicht bij de grens met de VS. Veel van hun boodschappen deden ze normaliter in de VS waar veel levensmiddelen goedkoper zijn. Nu komen ze uit protest de grens niet meer over. Mijn oudste neef werkte nog 1 dag per weekop een school in de VS maar heeft zijn ontslag genomen. Hij gaat weliswaar bijna met pensioen maar het geeft wel aan wat een hekel ze aan Trump hebben.

Ik lees veel van dit soort verhalen, met name over snowbirds of mensen die vaak even kwamen shoppen in de VS die dit niet te doen. 

Vind het interessant om dit ook op een Nederlands forum te horen. 

Wat ik van de Canadezen begrijp is dat hun boosheid verder gaat dan heffingen. Vooral de vijandige toon opeens van een buurland waarmee ze meestal goed door een deur konden, heeft veel vertrouwen in de VS weggenomen. 

Sommige Amerikanen beginnen nu ook door te krijgen dat ze wat betreft bepaalde dingen toch echt voordeel behalen van niet-Amerikanen. Niet-Amerikanen brachten toch veel geld binnen en dat missen sommige sectoren of delen van het land waar veel toeristen kwamen nu.

kerstbeer

kerstbeer

07-11-2025 om 12:31 Topicstarter

Republikeinse mannen zijn niet aardig tegen vrouwen...

Wat hadden ze dan verwacht? 

https://www.msnbc.com/top-stories/latest/marjorie-taylor-greene-view-nancy-mace-maga-masculinity-rcna242192

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.