Nieuws en actueel
kerstbeer
28-01-2025 om 17:07
Trump, Musk en Amerikaanse politiek.
Hier verder over Trump, Musk en de Amerikaanse politiek.
Trump tekende meteen een recordaantal decreten en daar komen er steeds meer bij.
Tot nu toe gaat het goed tussen Trump en de bij hem invloedrijke Musk, maar zal dat ook zo blijven nu steeds meer MAGA niet blij met Musk's invloed en beleidswensen zijn?
Wat zal er bij de Democraten gebeuren en wie zal naar boven komen als potentiele leiders van de toekomst?
Wat voor invloed gaan Trump's decreten hebben over de VS en de rest van de wereld?
Schrijf hier verder.
Gebruikersnaaminvullen
10-12-2025 om 21:25
wild-flower schreef op 10-12-2025 om 14:47:
VS wil sociale media controleren van alle aankomende reizigers: ‘Ook de gegevens van familieleden worden gevraagd’
https://www.ad.nl/buitenland/vs-wil-sociale-media-controleren-van-alle-aankomende-reizigers-ook-de-gegevens-van-familieleden-worden-gevraagd~a994c9c6/
Enge ontwikkeling. probleem zal ook lang doorwerken als die smeerlap er niet meer is. Al die gegevens worden ergens opgeslagen en het is nog maar de vraag of die vernietigd worden. Vraag me ook af hoe ze het gaan doen met de voetballers die in de FIFA meespelen, en hun medereizigers. Je zou denken dat het gelijke monniken, gelijke kappen is.
In het document staat dat iedereen die een Esta-formulier (een verplichte reistoestemming van de Amerikaanse overheid) aanvraagt voor vertrek, voortaan verplicht is zijn sociale media van de afgelopen vijf jaar kenbaar te maken. Nu is dat nog optioneel.
Daarnaast moeten reizigers gedetailleerde informatie geven over zichzelf, zoals hun telefoonnummers van de afgelopen vijf jaar, e-mailadressen van de afgelopen tien jaar én persoonlijke gegevens van familieleden. De aanvragers moeten bovendien een selfie uploaden. Ook moeten ze de registratie van hun dna en een irisscan toestaan.
Beterhier
10-12-2025 om 21:27
wild-flower schreef op 10-12-2025 om 14:47:
VS wil sociale media controleren van alle aankomende reizigers: ‘Ook de gegevens van familieleden worden gevraagd’
https://www.ad.nl/buitenland/vs-wil-sociale-media-controleren-van-alle-aankomende-reizigers-ook-de-gegevens-van-familieleden-worden-gevraagd~a994c9c6/
De democratie van de wereld verandert in een Stasi dictatuur. Wie zag deze aankomen?
Beterhier
10-12-2025 om 21:43
Het gaat volgend jaar spannend worden of het Trump gaat lukken tienduizenden Amerikaanse militairen uit Europa weg te halen. Dat hij Biden sleepy Joe noemde is niet vreemd als ik zie welke afbraak snelheid Trump haalt, helaas.
Gebruikersnaaminvullen
10-12-2025 om 21:44
Net bij Nieuwsuur; VS heeft een olietanker in beslag laten nemen voor de kust van Venezuela. geen reden gegeven. Maar duidelijk is dat hij Maduro weg wil hebben.
Stardust
10-12-2025 om 22:13
Beterhier schreef op 10-12-2025 om 21:27:
[..]
De democratie van de wereld verandert in een Stasi dictatuur. Wie zag deze aankomen?
Laten we onze eigen democratie nauwlettend in de gaten houden. Ik zie de laatste jaren meer trump/vs-parallellen dan me lief is.
Gebruikersnaaminvullen
10-12-2025 om 22:49
Stardust schreef op 10-12-2025 om 22:13:
[..]
Laten we onze eigen democratie nauwlettend in de gaten houden. Ik zie de laatste jaren meer trump/vs-parallellen dan me lief is.
Los daarvan, regeringsmedewerkers uit de VS hebben ook actief contact met die partijen.