Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

PensioNada schreef op 18-09-2025 om 21:34:

[..]

Alleen voordat er ook maar iets over de dader bekend was, werd al naar links gewezen. De dader is afkomstig uit een conservatief, Mormoons, republikeins milieu, daar is geen woord van gelogen. Hij wilde iets zeggen over de manier waarop rechts gelijk naar links wees.

Maar de daders is dus naar radicaal links afgewaaid, kortom kimel liegt dat die barst plus dat die man geen eens grappig is.

Klagen over dat Kimmel zou liegen, maar niks zeggen over Fox dat al decennia lang liegt. 

Dat mag wel, maar dictatoriale neigingen richting mensen met een mening of conclusie die de oligarchen partij niet aanstaat. Die moeten van de tv. 

Hele raar en naar gedrag. 

En over bestorners vsn het Capitool (veel erger dan een mening) die gratie krijgen hoor je ze ook niet.

Alles moet om Kirk draaien zodat Epstein, inflatie, werkeloosheid omhoog, Trump's uitlatingen over huiselijk geweld, de dingen die ICE doet en nog veel meer vergeten worden. 

Ik zou tegen alle pro-Democratie mensen zeggen: blijf dat soort dingen noemen. Laat je niet verleiden om alleen over Kirk te praten en niet over Trump's wanbeleid.

Muurbloem1985 schreef op 18-09-2025 om 21:48:

[..]

Maar de daders is dus naar radicaal links afgewaaid, kortom kimel liegt dat die barst plus dat die man geen eens grappig is.

Dat is niet waar. Je hebt weer, zoals gewoonlijk, je eigen alternatieve waarheid. En was jij ook niet voor vrijheid van meningsuiting? Maar dus alleen als het jouw mening is? 

[..]

Welk excuus heb je voor deze man die niet eens is ontslagen vanwege zijn opmerking? 

https://www.youtube.com/watch?v=phYOrM3SNV8

BeesAreCool schreef op 18-09-2025 om 21:54:

Klagen over dat Kimmel zou liegen, maar niks zeggen over Fox dat al decennia lang liegt.

Dat mag wel, maar dictatoriale neigingen richting mensen met een mening of conclusie die de oligarchen partij niet aanstaat. Die moeten van de tv.

Hele raar en naar gedrag.

En over bestorners vsn het Capitool (veel erger dan een mening) die gratie krijgen hoor je ze ook niet.

Alles moet om Kirk draaien zodat Epstein, inflatie, werkeloosheid omhoog, Trump's uitlatingen over huiselijk geweld, de dingen die ICE doet en nog veel meer vergeten worden.

Ik zou tegen alle pro-Democratie mensen zeggen: blijf dat soort dingen noemen. Laat je niet verleiden om alleen over Kirk te praten en niet over Trump's wanbeleid.

PensioNada schreef op 18-09-2025 om 20:47:

[..]

Trump reageerde helaas op precies dezelfde manier op de moord op Charlie Kirk. Wij maken van mensen die anders denken, die anders zijn, een karakterikatuur. Alles is zwart of wit. Niets er tussenin.

Dat is inderdaad een heel groot probleem. 

En die indoctrinatie dat 'links' het grote kwaad is, de radicaalrechtse algoritmes draaien helaas overuren. 

Trump dreigt alle licenties van omroepen die programma’s hebben die kritiek op Trump hebben in te trekken. Het is schrikbarend hoe snel dat land afglijdt. 

Loeki72 schreef op 18-09-2025 om 23:01:

Trump dreigt alle licenties van omroepen die programma’s hebben die kritiek op Trump hebben in te trekken. Het is schrikbarend hoe snel dat land afglijdt.

Ja, want die Carr, van project 2025, zwaait daar nu de scepter. Hij zei ook "you fire him, or we do it the hard way". De vrijheid van meningsuiting is blijkbaar alleen voor mensen die naar hun pijpen dansen.

[..]

Dat zeg jij. De aanklager zegt nog helemaal niets over de motieven. Ik heb al eerder geschreven dat hij mij aan een schoolshooter doet denken en dat zijn nou niet de mensen met een motivatie die bij een bepaalde ideologie hoort. Ze zijn boos en  ze gaan wat mensen dood schieten.

Maar ik kan het natuurlijk compleet mis hebben.  

Gebruikersnaaminvullen schreef op 18-09-2025 om 16:51:

Dit is trouwens wel een leuke video van/over Bernie Sanders

What happens when you put Bernie Sanders in the second reddest state in the country?

For nearly 80 years straight, working-class West Virginia was a Democratic stronghold — until it took a hard turn to Trump.

We were on the ground with Bernie Sanders to investigate why.

https://www.youtube.com/watch?v=RP8Oxe6OxJc

Ik heb het idee dat je post (i like) een beetje over het hoofd gezien wordt, dus bij deze. 

Loeki72 schreef op 18-09-2025 om 23:01:

Hij dreigt het niet, hem en de zijne zijn het al aan het doen. 

En eerlijk gezegd denk ik niet dat het schrikbarend snel is. Het voorwerk is ruim vóór 2016 met o.a. inmenging van Rusland al begonnen. De democraten hebben na het eerste termijn 2016-2020, waarin er bijna een geslaagde coupe is geweest, mijn inziens genant hard gefaald door de mensen die verantwoordelijk waren voor het leiden naar een coupe (en dat was niet alleen Trump) niet tot verantwoording te roepen. Je oogst wat je zaait. En als je niet oogst, verrot het.

Hopelijk is de verspreiding van informatie over hoe dit werkt voldoende om dezelfde ellende hier op tijd af te wenden. #wirwissen

[..]

Muurbloem, je zou een fly on the wall moeten worden. En het is Kimmel. 

Malibu2 schreef op 16-09-2025 om 19:25:

[..]

Ik ben bovenal vóór waarheid.

Mooi gezegd.

kerstbeer

kerstbeer

19-09-2025 om 10:31 Topicstarter

Jimmy Fallon reageert op censuur van Jimmy Kimmel:

https://www.youtube.com/watch?v=_Gma4TPZCXg

En Jon Stewart: 

https://www.youtube.com/watch?v=_GXNJ3V9lzg

Trump gaat nog achter Fallon en Stewart aan hoor. Die wil gewoon staatstelevisie, Fox.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.