Nieuws en actueel
kerstbeer
28-01-2025 om 17:07
Trump, Musk en Amerikaanse politiek.
Hier verder over Trump, Musk en de Amerikaanse politiek.
Trump tekende meteen een recordaantal decreten en daar komen er steeds meer bij.
Tot nu toe gaat het goed tussen Trump en de bij hem invloedrijke Musk, maar zal dat ook zo blijven nu steeds meer MAGA niet blij met Musk's invloed en beleidswensen zijn?
Wat zal er bij de Democraten gebeuren en wie zal naar boven komen als potentiele leiders van de toekomst?
Wat voor invloed gaan Trump's decreten hebben over de VS en de rest van de wereld?
Schrijf hier verder.
Malibu2
15-09-2025 om 17:42
PensioNada schreef op 15-09-2025 om 17:30:
[..]
Ondanks dat er complottheorieën rond gaan die stellen dat je dat lange geweer zowel op de heenweg (de trap op) als tijdens de vlucht (de sprong van het dak) niet ziet en dat dit een beetje raar is, geloof ik wel dat Robinson betrokken is. Al ben ik wel benieuwd of het scenario ingewikkelder is dan nu geschetst.
Ik weet het niet. Ik zie online vage complottheorieën ontstaan, maar hij had de moord al bekend aan zijn vader en nu is dus zijn DNA gevonden.
Ik zie die complottheorieën maar als wishful thinking of een manier om aan de realiteit te ontsnappen. Helaas wil hij niet meewerken aan het politieonderzoek.
Zilver_gray
15-09-2025 om 17:45
PensioNada schreef op 15-09-2025 om 17:30:
[..]
Ondanks dat er complottheorieën rond gaan die stellen dat je dat lange geweer zowel op de heenweg (de trap op) als tijdens de vlucht (de sprong van het dak) niet ziet en dat dit een beetje raar is, geloof ik wel dat Robinson betrokken is. Al ben ik wel benieuwd of het scenario ingewikkelder is dan nu geschetst.
Ja ik heb ook al verschillende scenario’s gelezen; dat dit ter afleiding is van het Epstein schandaal, of dat Israël erbij betrokken is etc etc..
We gaan het zien..
Malibu2
15-09-2025 om 18:08
Weet je wat ik denk?
Het was eigenlijk de Mossad. Benjamin Netanyahu heeft opdracht gegeven om Kirk te elimineren omdat Kirk zich mogelijk weleens tegen Israël zou kunnen keren, hoewel hij altijd heel uitgesproken pro-Israel was en zich verheugde op zijn volgende bezoek. Maar ik weet zeker dat Israël erachter zat, want Jackson Hinkle hintte daarop, drie uur nadat Kirk was neergeschoten. En Hinkle is uitgesproken pro Rusland, dus dan zal het wel kloppen.
En als dat het niet is, is het stiekem een extreemrechtse MAGA supporter die het ergens mee oneens was. Ik vertrouw die FBI niet, en ook die gouverneur van Utah zit in het complot, want ze willen natuurlijk niet dat blijkt dat een Republikein dit heeft gedaan. Dat DNA heeft de FBI daar uiteraard zelf neergelegd. En de vader van Robinson zit uiteraard ook in het complot, want hij is ook een Republikein en die zijn niet te vertrouwen.
En als dat het niet is, dan was het stiekem de CIA. Kirk werd te machtig en kreeg teveel invloed. Of had het nu weer met de Epstein files te maken?
*sarcasme modus weer uit*
BeesAreCool
15-09-2025 om 18:31
kerstbeer schreef op 15-09-2025 om 09:15:
[..]
Hier wel ik wel even bij opmerken dat de Democraten in de VS veelal niet gelijk staan met "woke" of "links." zoals wij ons dat voorstellen.
Ze worden vaak weggezet als "Communisten" door mensen die Republikeins stemmen, maar zijn dat verre van.
Heel veel "woke" mensen hebben helemaal niet gestemd omdat ze de Democraten veel te rechts vinden. Een groot deel daarvan heeft niet op ze gestemd vanwege Biden's beleid wat betreft Israel-Palestina bijvoorbeeld, maar ook omdat ze op andere gebieden niet links of woke genoeg zijn voor ze.
Een persoon als AOC wordt als heel links gezien voor de Democratische partij. Zij wordt vaak als boeman opgevoerd door de Republikeinen, maar is slechts 1 van 213 Democratische congressleden. Het merendeel zit een stuk rechtser.
In veel opzichten zou de Democratische partij bij ons in het midden zitten of zelfs dichtbij de VVD.
De Republikeinen onder Trump zijn heel ver naar rechts opgeschoven, en beginnen anti-Democratie trekjes te vertonen.
Dat laatste komt steeds duidelijker naar voren.
Het enkel steeds praten over Kirk leidt hiervan af. Ik denk dat het weinig zin heeft om oneindig te te speculeren tot we echt meer weten. Lijkt me belangrijk om juist ook de rest van wat daar gebeurt in de gaten te houden omdat dit nu naar de achtergrond verdwijnt.
EnglishmaninNewYork
15-09-2025 om 18:43
BeesAreCool schreef op 15-09-2025 om 18:31:
[..]
Dat laatste komt steeds duidelijker naar voren.
Het enkel steeds praten over Kirk leidt hiervan af. Ik denk dat het weinig zin heeft om oneindig te te speculeren tot we echt meer weten. Lijkt me belangrijk om juist ook de rest van wat daar gebeurt in de gaten te houden omdat dit nu naar de achtergrond verdwijnt.
Ik had de link al eerder geplaatst geloof ik, maar kan geen kwaad deze nog een keer te delen, hier een (ellendige en ellenlange) lijst met wat er dagelijks gebeurt en gebeurt is, inclusief wetswijzigingen.
https://gbounacos.substack.com/
(GovBriefToday / What happened today)
EnglishmaninNewYork
15-09-2025 om 18:44
De Amerikanen worden overspoeld met aanpassingen momenteel, te veel en te snel om adequaat op te reageren als burger.
PensioNada
15-09-2025 om 19:03
Over die maatregelen in de USA. In het Joods museum in Berlijn waar uiteraard heel veel aandacht is voor de holocaust, is een zaal met vellen met de teksten van alle anti Joodse wetten met een jaartal er bij. Het zijn er tientallen, misschien wel honderden, steeds een stapje verder. Daar doet dit aan denken, bijna ongemerkt steeds een stapje verder met het inperken van rechten van vrouwen en minderheden.
kerstbeer
15-09-2025 om 19:21
Behoorlijke fout van Trump's beleid:
https://edition.cnn.com/2025/09/10/business/hyundai-raid-trump-policies-immigration-manufacturing
Zijn boodschap hierover vind ik ook weer een misser.
Waarom zouden buitenlandse bedrijven willen investeren daar als ze daar alleen zouden zijn om Amerikanen dit te leren zodat de Amerikanen beter met ze kunnen concurerren?
"back into their land"
Ja, heel aantrekkelijk om nu naar de VS te gaan om te gaan investeren, Mister Trump.
https://www.mk.co.kr/en/world/11420213
Gebruikersnaaminvullen
15-09-2025 om 20:32
kerstbeer schreef op 15-09-2025 om 19:21:
Behoorlijke fout van Trump's beleid:
https://edition.cnn.com/2025/09/10/business/hyundai-raid-trump-policies-immigration-manufacturing
Zijn boodschap hierover vind ik ook weer een misser.
Waarom zouden buitenlandse bedrijven willen investeren daar als ze daar alleen zouden zijn om Amerikanen dit te leren zodat de Amerikanen beter met ze kunnen concurerren?
"back into their land"
Ja, heel aantrekkelijk om nu naar de VS te gaan om te gaan investeren, Mister Trump.
https://www.mk.co.kr/en/world/11420213
Ze waren gemeld door Tori Branum, iemand die voor congres wil gaan. Best bizar dat juist zo iemand niet eerst informatie opvraagt bij de locatie zelf, of het bedrijf of wie er ook over de vergunningen gaat.
https://www.youtube.com/watch?v=vKzuxkin_eY
EnglishmaninNewYork
15-09-2025 om 22:59
Loeki72 schreef op 15-09-2025 om 12:38:
[..]
Ik denk dat Trump zijn plannen succesvol zal uitvoeren en dat de rechten van minderheden, democraten en vrouwen zullen verdwijnen. En ook dat er veel mensen zullen verdwijnen. De rest van de wereld zal er misschien schande van spreken, maar net als bij Israel, niets aan willen doen. En ik denk dat dit in veel meer landen gaat gebeuren. Die organisatie erachter, de Heritage foundation, krijgt wereldwijd steeds meer macht. En in Europa zijn ze ook flink bezig.
Nou zeg, niet zo fatalistisch. We zijn nog niet op dat punt beland en niet alleen wordt de route momenteel uitgestipt door een stelletje bijna bejaarden met gezondheidsproblemen (als actief participeren op de arbeidsmarkt op die leeftijd de norm in de toekomst zou zijn, zouden we ook niet hoeven te vrezen voor ons pensioen), er worden door miljoenen mensen over de heel de wereld op verschillende manieren protesten en gevoerd. Ook het aanspreken en boycotten van medeplichten neemt toe.
Dit is niet de 2e wereldoorlog. We hebben meer opties tot onze beschikking om samen te komen en een front te vormen tegen nazisme. En buiten dat, zijn er aanzienlijk wat variabelen die roet in het eten van een-terugnaardemiddeleeuwen-leven vormen.
Het enige wat we massaal moeten doen, is je daadwerkelijk uitspreken en keuzes maken die dat ondersteunen. All it takes for evil to prevail, is for good people to do nothing. Dus doe iets.
BeesAreCool
16-09-2025 om 07:49
EnglishmaninNewYork schreef op 15-09-2025 om 18:43:
[..]
Ik had de link al eerder geplaatst geloof ik, maar kan geen kwaad deze nog een keer te delen, hier een (ellendige en ellenlange) lijst met wat er dagelijks gebeurt en gebeurt is, inclusief wetswijzigingen.
https://gbounacos.substack.com/
(GovBriefToday / What happened today)
Goed!
Bedankt.
kerstbeer
16-09-2025 om 18:56
EnglishmaninNewYork schreef op 15-09-2025 om 22:59:
[..]
Ook het aanspreken en boycotten van medeplichten neemt toe.
Dit zie ik ook steeds meer gebeuren inderdaad, met name van bedrijven die Trump gesteund hebben.
Malibu2
16-09-2025 om 19:06
Ik zag een clip van Bill Maher voorbijkomen, video in de link. Mooi dat mensen met een miljoenenpubliek zich zo uitspreken:
"Charlie Kirk was a guy who was always talking — and I talked to him here. The right-wingers — say what you want about them — but they talk to you."
"The left really has much more of a 'I don't talk to you, I don't want to deal with you, you're deplorable, I can't break bread with you' attitude. All the right-wingers — they don't have that attitude."
"Charlie Kirk and I certainly don't agree on much politically — but he sat here, he's a human being, he's not a monster!"
"I liked him! I like them all! They're all nice people when you meet them in person. And nobody's as crazy as they make them out to be."
https://x.com/JasonJournoDC/status/1967535685847384440
Malibu2
16-09-2025 om 19:25
Stardust schreef op 16-09-2025 om 19:12:
was jij nu voor of tegen polarisatie Malibu?
Ik ben bovenal vóór waarheid.