Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

Malibu2 schreef op 16-09-2025 om 19:25:

[..]

Ik ben bovenal vóór waarheid.

Jouw waarheid of de werkelijke waarheid?

Zilver_gray schreef op 16-09-2025 om 19:28:

[..]

Jouw waarheid of de werkelijke waarheid?

In dit geval vind ik het fijn dat een uitgesproken democraat dit zegt. 

Bill Maher is geen Republikein. Het is wel iemand die de reële problemen aan de kant van de Democraten onderkent. Ook is het een man die wel wil praten met andersdenkenden. 

Charlie Kirk wilde ook praten met andersdenkenden. Hij zei: "When people stop talking, that’s when you get violence. That’s when civil war happens, because you start to think the other side is so evil, and they lose their humanity." 

Zij spraken met elkaar. En Maher's conclusie was "I liked him! I like them all! They're all nice people when you meet them in person. And nobody's as crazy as they make them out to be."

Dat is juist niet polariserend maar brengt mensen met verschillende standpunten dichter bij elkaar. 

Is dat niet wat we zouden moeten willen?

@malibu2, de waarheid die je claimt te zoeken staat o.a. in de link van GovToday. Niks om bang voor te zijn, er worden gewoon dagelijks wat feitjes op een rij gezet, lees maar eens. 

Dat is wel een voordeel van dit tijdperk trouwens. Informatie over wat er gebeurd, is over de hele wereld beschikbaar. Dit gaat een keer voorbij. En als het fascisme weer de kop in is gedrukt, gaat de smoes 'Wir haben es nicht gewussen', dit keer niet op. 

Er is een reden dat Trump apologisten de conversatie steeds terug willen brengen naar Kirk. 
Het ledt af van alle walgelijke dingen die Trump en zijn partij doen. 

Just saying. 

Malibu2 schreef op 16-09-2025 om 20:03:

[..]

In dit geval vind ik het fijn dat een uitgesproken democraat dit zegt.

Bill Maher is geen Republikein. Het is wel iemand die de reële problemen aan de kant van de Democraten onderkent. Ook is het een man die wel wil praten met andersdenkenden.

Charlie Kirk wilde ook praten met andersdenkenden. Hij zei: "When people stop talking, that’s when you get violence. That’s when civil war happens, because you start to think the other side is so evil, and they lose their humanity."

Zij spraken met elkaar. En Maher's conclusie was "I liked him! I like them all! They're all nice people when you meet them in person. And nobody's as crazy as they make them out to be."

Dat is juist niet polariserend maar brengt mensen met verschillende standpunten dichter bij elkaar.

Is dat niet wat we zouden moeten willen?

Zonder te oordelen naar de ander te luisteren. Dat zou een mooie start zijn.
Ik denk dat maar weinig mensen daartoe echt in staat zijn. En dat heeft weinig te maken met Democraat of Republikein. Dat is mens eigen.

BeesAreCool schreef op 16-09-2025 om 21:13:

Er is een reden dat Trump apologisten de conversatie steeds terug willen brengen naar Kirk.
Het ledt af van alle walgelijke dingen die Trump en zijn partij doen.

Just saying.

Well said 👍️

kerstbeer

kerstbeer

17-09-2025 om 18:25 Topicstarter

Grote protesten in Engeland tegen Trump: 

https://www.washingtonpost.com/world/2025/09/17/trump-britain-protests-epstein-visit/

Ze hebben ook een foto van Trump met Epstein op Windsor Castle geprojecteerd.

kerstbeer schreef op 17-09-2025 om 18:25:

Grote protesten in Engeland tegen Trump:

https://www.washingtonpost.com/world/2025/09/17/trump-britain-protests-epstein-visit/

Ze hebben ook een foto van Trump met Epstein op Windsor Castle geprojecteerd.

Geweldige actie vond ik dat. Ik had eigenlijk op zoiets gehoopt toen Trump pas in Den Haag was. Een vreedzame maar goed gerichte protestactie.

Malibu2 schreef op 16-09-2025 om 19:25:

[..]

Ik ben bovenal vóór waarheid.

Dat ontzettend generaliserende statement van die talkshowhost had weinig met waarheid te maken. 

Blijkt ook weer uit wat nu een andere talkshowhost overkomt. 

Stardust schreef op 18-09-2025 om 07:27:

[..]

Dat ontzettend generaliserende statement van die talkshowhost had weinig met waarheid te maken.

Blijkt ook weer uit wat nu een andere talkshowhost overkomt.

Bedoel je Jimmy Kimmel? Die naast dat zijn programma voor onbepaalde tijd van de buis is gehaald, ook nog eens “excuses” moet aanbieden én een donatie “gevraagd” is te doen ten gunste van deze vermoorde racist?

Ik heb het fragment waar het om gaat gezien.. onbegrijpelijk dit allemaal, waar zijn ze mee bezig 

ja. Dat gelul dat “links” mensen het zwijgen oplegt is op zijn minst in dit topic al onzin, waar ook linkse mensen schrijven zonder mensen het zwijgen op te leggen. Maar in de politieke context van de VS is het helemaal absurd. Waar iemand aan de macht is die helemaal niet links is, maar journalisten, wetenschappers etc letterlijk hun werk op zijn minst bemoeilijkt, zo niet onmogelijk maakt. Waar bepaalde bevolkingsgroepen meer en meer uitgesloten worden. Waar gedeeltes van de geschiedenis verwijderd of op zijn minst ontoegankelijk gemaakt worden. 

Ieder recht op zijn sentiment. Maar met waarheid heeft dit niks te maken. 

En ze hadden toch zogenaamd een hekel aan die “cancel cultuur”… 
Naar aanleiding van deze gebeurtenis vraagt Vicepresident J.D Vance notabene mensen erop aan te spreken als ze negatief praten over de dood van.. en beter nog zegt hij “informeer diens werkgevers”… 😳

Tot zover; freedom of speech..

Trump wil Antifa op de antiterreurlijst laten plaatsen, dat in feite een lappendeken is van antifascistische groepen, die zich verzamelen onder 1 vlag. Ze zijn soms geweldadig, maar vaker niet.

Dit gaat naar mijn mening wel veel en veel te ver voor een "vrij" land als Amerika en de zogenaamde American Dream... beperking van meningen van mensen die anders denken dmv cancellen is echt het stomste wat je als regering kunt doen. 

Je hoeft het niet met iedereen eens te zijn, maar je kunt wel luisteren naar mensen, en op een normale manier het gesprek aangaan. Ik weet niet wat Trump precies wil aangezien de man al behoorlijk op leeftijd is. Het gaat zo langzaamaan lijken op Gilead daar... (Handsmaids tale)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.