Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

Zilver_gray schreef op 14-09-2025 om 14:28:

[..]

Top Stardust! Bedankt voor het delen!

Dat plaatst wel het eea even in perspectief

Het blijft een fucking treurig perspectief. 

Stardust schreef op 14-09-2025 om 14:31:

[..]

Ja niet iets om te “juichen” zeg maar.

Malibu2 schreef op 14-09-2025 om 00:39:

[..]

Daar zit voor mij het verschil in tussen goed en kwaad: ziet iemand het leven van de ander als even waardevol als het eigen leven? Of zijn er voorwaarden verbonden aan het recht van leven van de ander? 

Dat vind ik mooi gezegd, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar als je dan die twee categorieën goed en kwaad van jou hanteert, waar past Kirk zelf dan in, gezien bijv die uitspraken over de aanslagpleger op Pelosi en zijn watchlist? Zag Kirk zelf het leven van Paul Pelosi en die mensen die hij op zijn watchlist plaatste als net zo waardevol als zijn eigen leven?

(En nee, daarmee zeg ik dus niet dat ik het terecht zou vinden dat hij vermoord is, dat vind ik heel erg, als dat nog niet duidelijk was. Naar mijn mening moet je nooit kwaad met kwaad vergelden - de woorden van Jezus zelf - al zegt of doet iemand nog zulke walgelijke dingen.)

Stardust schreef op 14-09-2025 om 14:31:

[..]

Toch gek dat hij tijdens zijn rally naar het presidentschap zich "opwierp" als beschermer van vrouwen. Dat ging vast niet over huiselijk geweld.  Deze man liegt zoveel dat hij niet eens meer weet wat hij allemaal heeft gezegd. 

Trump began talking about himself as a “protector of women” at a rally in September, when he said, “I am your protector. I want to be your protector. As president, I have to be your protector. I hope you don’t make too much of it. I hope the fake news doesn’t go, ‘Oh, he wants to be their protector.’ Well, I am. As president, I have to be your protector.”

Trump told the rally crowd on Wednesday that his advisers had been counseling him against describing himself as a “protector” for women.

“They said, ‘Sir, I just think it’s inappropriate for you to say.’ I pay these guys a lot of money; can you believe it?” Trump said. 😩

https://www.theguardian.com/us-news/2024/oct/31/donald-trump-women-protector-wisconsin-rally

Wauw, Fox News lezers hebben dit gezegd op tv over daklozen. Miljoenen Amerikanen zien dit. Over empathie gesproken.......... 

https://www.instagram.com/reel/DOjscgtEraq/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA%3D%3D%2F

https://x.com/SpencerHakimian/status/1966714947208888512

Malibu2 schreef op 14-09-2025 om 14:11:

[..]

Maar zo kom je dus niet verder en zakken we alleen maar verder het drijfzand in.

Het is heel makkelijk om de andere partij te blijven beschuldigen. De Republikeinen zullen in de spiegel moeten kijken. Maar niet als enige. Ook de Democraten zullen eerlijk naar zichzelf en de buitenwereld moeten zijn. Wat is hún rol hierin geweest, waar hebben zij bijgedragen in de polarisatie en hoe corrigeren ze dat?

Zolang de President van de VS zo de boel blijft ophitsen, gaat het inderdaad van kwaad tot erger. 

Als een Democratische president ook maar 1% van de gekke en opruiende dingen had gezegd die Trump heeft gezegd, dan had deze in grote politieke problemen gekomen. 

Neem nu eens de uitspraak van Trump over huiselijk geweld. 

Laten we ons eens voorstellen dat Obama dat had gezegd of Biden. Ze hadden ongeveer meteen kunnen aftreden. 

Maar als Trump meteen de schuld bij "links" legt, is rechts Amerika het veelal kritiekloos met hem eens en worden ze meteen boos op wie Trump wil dat ze boos worden in plaats van eerst zelfs maar te weten wie de verdachte was. 

Obama deed veel handreikingen naar de Republikeinen. Die zijn sindsdien helaas nog een stuk extremer geworden. 

BeesAreCool schreef op 14-09-2025 om 14:59:

[..]

Zolang de President van de VS zo de boel blijft ophitsen, gaat het inderdaad van kwaad tot erger.

Als een Democratische president ook maar 1% van de gekke en opruiende dingen had gezegd die Trump heeft gezegd, dan had deze in grote politieke problemen gekomen.

Laten we ons eens voorstellen dat Obama dat had gezegd of Biden. Ze hadden ongeveer meteen kunnen aftreden.

Maar als Trump meteen de schuld bij "links" legt, is rechts Amerika het veelal kritiekloos met hem eens en worden ze meteen boos op wie Trump wil dat ze boos worden in plaats van eerst zelfs maar te weten wie de verdachte was.

Obama deed veel handreikingen naar de Republikeinen. Die zijn sindsdien helaas nog een stuk extremer geworden.

Het is niet te vergelijken!

De beschuldigingen aan het adres van de Democraten die ik de afgelopen paar dagen alleen al voorbij heb zien komen, zijn niet misselijk! Werkelijk waar alles is de schuld van links, de meest achterlijke uitspraken heb ik gehoord.

Presentatrice Megyn Kelly zei zelfs dat het de schuld van Obama was dat CK doodgeschoten is… 

Trump al vanaf dag 1 met zijn gestook en ophitserij. En het is alleen maar erger geworden.

Nee hoor niks; “ook de Democraten zullen naar zichzelf moeten kijken”…  het gif wat de Republikeinen nu verspreiden is van een heel andere orde, we zijn nu in een heel ander universum beland! 

BeesAreCool schreef op 14-09-2025 om 14:59:

[..]

Maar zie je niet wat je doet? 

Denk je dat de houding van Harris jegens Trump heeft geholpen? Dat ze hem constant afschilderde als een gevaarlijk en ongeschikt figuur, als "fascist"? 

Of de uitspraken van Hillary Clinton? In 2016 omschreef ze MAGA supporters als "basket of deplorables"? In 2023 sprak over MAGA: "Maybe there needs to be a formal deprogramming of the cult members". 

Joe Biden noemde MAGA een "threat to the very soul of this country." Of weet je nog de uitspraak "the only garbage I see floating out here is his supporters"? 

Echt, het is tijd voor de Democraten om ook eens zelf in de spiegel te kijken. Zij werken net zo hard mee aan de polarisatie als de Republikeinen. 

Nicole123 schreef op 14-09-2025 om 14:38:

[..]

Dat vind ik mooi gezegd, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar als je dan die twee categorieën goed en kwaad van jou hanteert, waar past Kirk zelf dan in, gezien bijv die uitspraken over de aanslagpleger op Pelosi en zijn watchlist? Zag Kirk zelf het leven van Paul Pelosi en die mensen die hij op zijn watchlist plaatste als net zo waardevol als zijn eigen leven?

(En nee, daarmee zeg ik dus niet dat ik het terecht zou vinden dat hij vermoord is, dat vind ik heel erg, als dat nog niet duidelijk was. Naar mijn mening moet je nooit kwaad met kwaad vergelden - de woorden van Jezus zelf - al zegt of doet iemand nog zulke walgelijke dingen.)

Ik heb Kirk geen uitspraken zien doen waaruit blijkt dat hij het leven van iemand anders minder waard achtte of vond dat ze maar gedood moesten worden. 

Stardust schreef op 14-09-2025 om 13:59:

en om voorgoed een einde te maken aan die retoriek dat links zo gewelddadig is en allerlei aanslagen pleegt op andersdenkenden in de VS: https://www.cato.org/blog/politically-motivated-violence-rare-united-states

Dan kunnen al die wierd duks even reflecteren op waar het gif dan echt zit. En iets met ratio en feiten VS sentiment.

Ik heb me nooit gerealiseerd dat in de VS de afgelopen jaren rechts terrorisme meer slachtoffers maakt dan islamitisch terrorisme. Bedankt voor het delen.

Malibu2 schreef op 14-09-2025 om 17:38:

[..]

Ik heb Kirk geen uitspraken zien doen waaruit blijkt dat hij het leven van iemand anders minder waard achtte of vond dat ze maar gedood moesten worden.

Lees dan even terug dan in dit topic, het is al diverse keren aangehaald, zelfs in de post die je nu citeert. Hij noemde degene die de aanslagpleger op Pelosi zou bevrijden een 'amazing patriot'. Hoe waardevol vind je dan het leven van je politieke tegenstander, die voor zijn leven vecht op de IC, als je toejuicht en ophitst om het recht in eigen hand te nemen en de pleger van die moordaanslag te bevrijden? En hij legde een watchlist aan van mensen die vervolgens met de dood werden bedreigd. Dat is toch heel duidelijk het leven van anderen minder waard vinden? Kirk was niet de door jou geschetste respectvolle man die gewoon eerlijk de discussie aanging, hij was een opruier pur sang. Vele malen meer dan de democraten die jij aanhaalt.

Gaat jouw goed/kwaad indeling écht om respectvol met anderen omgaan en hun leven net zoveel waard vinden als je eigen leven, of is je indeling nogal subjectief en eigenlijk gebaseerd op conservatief/progressief of pro-Israël/kritisch-op-Israël en gooi je daar zelf een heilig sausje overheen waarbij je de ene kant vergoelijkt en de andere overdrijft om je indeling te verantwoorden?

Nicole123 schreef op 14-09-2025 om 17:53:

[..]

Lees dan even terug dan in dit topic, het is al diverse keren aangehaald, zelfs in de post die je nu citeert. Hij noemde degene die de aanslagpleger op Pelosi zou bevrijden een 'amazing patriot'. Hoe waardevol vind je dan het leven van je politieke tegenstander, die voor zijn leven vecht op de IC, als je toejuicht en ophitst om het recht in eigen hand te nemen en de pleger van die moordaanslag te bevrijden? En hij legde een watchlist aan van mensen die vervolgens met de dood werden bedreigd. Dat is toch heel duidelijk het leven van anderen minder waard vinden? Kirk was niet de door jou geschetste respectvolle man die gewoon eerlijk de discussie aanging, hij was een opruier pur sang. Vele malen meer dan de democraten die jij aanhaalt.

Gaat jouw goed/kwaad indeling écht om respectvol met anderen omgaan en hun leven net zoveel waard vinden als je eigen leven, of is je indeling nogal subjectief en eigenlijk gebaseerd op conservatief/progressief of pro-Israël/kritisch-op-Israël en gooi je daar zelf een heilig sausje overheen waarbij je de ene kant vergoelijkt en de andere overdrijft om je indeling te verantwoorden?

Nicole123 schreef op 14-09-2025 om 14:30:

[..]

Nee, dat vind ik niet respectvol, ik dacht dat dat al wel uit mijn posts bleek. Waarom leg je me dit soort woorden in de mond, heb je dat soort retoriek echt nodig om je punt te proberen te maken?

Dat enkele individuen bagger posten met juichberichten betekent dan weer niet dat 'links dat doet'. Ik zie mezelf als links, ik ken heel veel mensen die links stemmen en echt niemand van hen juicht over ook maar iemands dood. Ook nu niet. Zie excessen op internet niet als representatief voor een hele groep, dat is gevaarlijk.

Kortom: ik wijs het altijd af als mensen geweld verheerlijken. De meeste mensen, links dan wel rechts, doen dat gelukkig. Jij ook? Wijs je het verheerlijken van geweld door mensen als Kirk en Trump ook af?

-knip-

Malibu2 schreef op 14-09-2025 om 15:54:

[..]

Maar zie je niet wat je doet?

Denk je dat de houding van Harris jegens Trump heeft geholpen? Dat ze hem constant afschilderde als een gevaarlijk en ongeschikt figuur, als "fascist"?

Of de uitspraken van Hillary Clinton? In 2016 omschreef ze MAGA supporters als "basket of deplorables"? In 2023 sprak over MAGA: "Maybe there needs to be a formal deprogramming of the cult members".

Joe Biden noemde MAGA een "threat to the very soul of this country." Of weet je nog de uitspraak "the only garbage I see floating out here is his supporters"?

Echt, het is tijd voor de Democraten om ook eens zelf in de spiegel te kijken. Zij werken net zo hard mee aan de polarisatie als de Republikeinen.

Kijk even naar hoe Trump mensen noemde. Het is een flinke lijst. En dan Jerome Powell altijd too late Powell noemen. Dat is pas schandalig gedrag voor een president. Die man heeft echt geen decorum. 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_nicknames_used_by_Donald_Trump

Muurbloem1985 schreef op 14-09-2025 om 18:23:

[..]

-quote aangepast-

Heb je nog een inhoudelijke reactie of alleen deze op de man opmerking?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.