Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

Nicole123 schreef op 14-09-2025 om 17:53:

[..]

Lees dan even terug dan in dit topic, het is al diverse keren aangehaald, zelfs in de post die je nu citeert. Hij noemde degene die de aanslagpleger op Pelosi zou bevrijden een 'amazing patriot'. Hoe waardevol vind je dan het leven van je politieke tegenstander, die voor zijn leven vecht op de IC, als je toejuicht en ophitst om het recht in eigen hand te nemen en de pleger van die moordaanslag te bevrijden? En hij legde een watchlist aan van mensen die vervolgens met de dood werden bedreigd. Dat is toch heel duidelijk het leven van anderen minder waard vinden? Kirk was niet de door jou geschetste respectvolle man die gewoon eerlijk de discussie aanging, hij was een opruier pur sang. Vele malen meer dan de democraten die jij aanhaalt.

Gaat jouw goed/kwaad indeling écht om respectvol met anderen omgaan en hun leven net zoveel waard vinden als je eigen leven, of is je indeling nogal subjectief en eigenlijk gebaseerd op conservatief/progressief of pro-Israël/kritisch-op-Israël en gooi je daar zelf een heilig sausje overheen waarbij je de ene kant vergoelijkt en de andere overdrijft om je indeling te verantwoorden?

Is dat van Pelosi een clip van ongeveer 23 seconden?

Ik kom opnieuw uit op het woordje "context". 

De betreffende aflevering is namelijk een stuk langer. In de aflevering zegt hij over Paul Pelosi: "I wish him the best. I wish him a speedy recovery. No one should have to encounter that sort of violence."

En "We denounce political violence."

Hoe komt hij dan op de uitspraak die jij noemt? 

Hij wijst erop dat in het nieuws al heel snel de MAGA vleugel verantwoordelijk werd gehouden voor de aanval op Pelosi. Hierop komt zijn reactie van de intussen viral gaande clip: "If some amazing patriot out there in San Francisco or the Bay Area wants to really be a midterm hero, someone should go and bail this guy out. I bet his bail is like 30 or 40 thousand bucks. Bail him out and go ask him some questions"

Waar denk je dat dat "go ask him some questions" op slaat? 

Dat blijkt uit het volgende deel van de video, en het komt neer op: "Wat dacht je ervan als een fantastische patriot de borg voor de aanvaller zou betalen en hem wat vragen zou stellen om erachter te komen of hij wel of niet bij MAGA hoort?"

Hier was geen sprake van ophitsing om de dader te bevrijden. Je kan al zien aan zijn gezicht dat dit niet als zodanig is bedoeld.

Over die professor watchlist, het is niet mijn stijl. Het probleem is dat er echter wel degelijk berichten zijn van conservatieve studenten die vanwege hun politieke overtuigingen of hun joods-zijn worden achtergesteld op universiteiten die in heel grote mate zeer links georienteerd zijn. Ook denk ik dat het niet per definitie verkeerd is om standpunten van docenten online te tonen zolang dit maar een reeel beeld geeft en is onderbouwd op basis van openbare documenten of video's en niet op basis van geruchten. Als ik een paar profielen bekijk lijkt het inderdaad gebaseerd op video's, social media berichten en artikelen van die docenten zelf, en soms schrik ik echt van de dingen die ik lees. 

Doodsbedreigingen of uberhaupt bedreigingen naar aanleiding hiervan zijn absoluut verkeerd. Maar dat ligt bij de persoon die de bedreigingen uit. 

kerstbeer

kerstbeer

14-09-2025 om 20:19 Topicstarter

Gebruikersnaaminvullen schreef op 14-09-2025 om 18:46:

[..]

Kijk even naar hoe Trump mensen noemde. Het is een flinke lijst. En dan Jerome Powell altijd too late Powell noemen. Dat is pas schandalig gedrag voor een president. Die man heeft echt geen decorum.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_nicknames_used_by_Donald_Trump

Dat is een lange lijst. 

"Governor Trudeau" viel me daarin op. Dat was toen hij het had over van Canada de 51ste staat maken. Dat was echt een blunder waar hij de Amerikaanse economie schade mee heeft aangedaan, want toen zijn de Canadezen echt gaan boycotten, inclusief conservatieve Canadezen. 

Er is steeds meer bekend over de dader. De gouverneur van Utah, Spencer Cox, vertelt in dit interview met CNN dat:

• Robinson "was deeply indoctrinated with leftist ideology" volgens familie en vrienden,
  • hij had een relatie en woonde samen met een transgender partner. Daar ligt mogelijk een motief. Partner werkt mee aan het onderzoek en wist niet dat dit ging gebeuren. 
  • hij had discussies met familieleden gehad over Kirk en was "geen fan". 

Dinsdag wordt de aanklacht ingediend en zal meer bekend worden. 

En Cox eindigt met:
"Everyone of us has to look in the mirror and decide: are we going to try to make it better? Or are we going to make it worse? I just pray that God will help us find him again and find our souls and find each other again"

https://youtu.be/yLp1bJ_qzO8?si=A0LWxCxlTp-FeHw3

Malibu2 schreef op 14-09-2025 om 20:51:

Er is steeds meer bekend over de dader. De gouverneur van Utah, Spencer Cox, vertelt in dit interview met CNN dat:

• Robinson "was deeply indoctrinated with leftist ideology" volgens familie en vrienden,
  • hij had een relatie en woonde samen met een transgender partner. Daar ligt mogelijk een motief. Partner werkt mee aan het onderzoek en wist niet dat dit ging gebeuren.
  • hij had discussies met familieleden gehad over Kirk en was "geen fan".

Dinsdag wordt de aanklacht ingediend en zal meer bekend worden.

En Cox eindigt met:
"Everyone of us has to look in the mirror and decide: are we going to try to make it better? Or are we going to make it worse? I just pray that God will help us find him again and find our souls and find each other again"

https://youtu.be/yLp1bJ_qzO8?si=A0LWxCxlTp-FeHw3

Och ja, transgenders zijn de nieuwe Joden.

Volgens the guardian heeft Trump dit gezegd: “The radicals on the left are the problem – and they are vicious and horrible and politically savvy. They want men in women’s sports, they want transgender people, they want open borders. The worst thing that happened to this country.”

The Guardian schrijft over de transgender persoon als een roommate en noemt dat de gouverneur geen enkel bewijs levert voor de indoctrinatie door links.

En als ik Trump zo lees, is een transgender persoon leuk vinden al genoeg voor de kwalificatie "indoctrinated with leftist ideology".

Bij mij borrelen bij dit soort gebeurtenissen spontaan complottheorieën op: is er een ultrarechts figuur die dit soort labiele figuren opruit? Trump is de spekkoper bij dit soort aanslagen en hij vindt wel weer een volgende Charly Kirk die het werk overneemt van deze Kirk.

kerstbeer

kerstbeer

14-09-2025 om 21:36 Topicstarter

PensioNada schreef op 14-09-2025 om 21:09:

[..]

The Guardian schrijft over de transgender persoon als een roommate en noemt dat de gouverneur geen enkel bewijs levert voor de indoctrinatie door links.

Ik geloof een Republikeinse gouverneur ook niet zo maar. 
Sinds Trump domineert bij de Republikeinen, lijken ze vaker te liegen dan dat ze de waarheid spreken. 

Eerst echt zien, dan geloven. 

kerstbeer

kerstbeer

14-09-2025 om 22:03 Topicstarter

Beste mensen, 

Ik heb weer eens over een voor mij nieuwe term gehoord: Groyphers, dit is een extreem-rechtse beweging waarvan gespeculeerd zou worden dat Tyler ertoe behoort. 

https://economictimes.indiatimes.com/news/international/global-trends/us-news-after-charlie-kirks-fatal-shooting-spotlight-falls-on-nick-fuentes-and-the-groyper-movement-all-you-need-to-know/articleshow/123867388.cms

Zoals hierboven gezegd: 

kerstbeer schreef op 14-09-2025 om 22:03:

Beste mensen,

Ik heb weer eens over een voor mij nieuwe term gehoord: Groyphers, dit is een extreem-rechtse beweging waarvan gespeculeerd zou worden dat Tyler ertoe behoort.

https://economictimes.indiatimes.com/news/international/global-trends/us-news-after-charlie-kirks-fatal-shooting-spotlight-falls-on-nick-fuentes-and-the-groyper-movement-all-you-need-to-know/articleshow/123867388.cms

Zoals hierboven gezegd:

Ja, ik had dat gisteren al gelezen over die Groyphers, maar echt bewijs wordt er niet geleverd. Net zo min als die gouverneur bewijs levert. Tja en vroeger was de FBI nog wel redelijk onafhankelijk, maar die is ook een paar van zijn kritische geesten kwijt geraakt. https://www.nytimes.com/2025/09/10/us/politics/trump-fbi-lawsuit.html

Beste mensen,

Zoals hierboven gezegd:

Nou, dat is ook iemand die je liever niet op een verjaardag tegenkomt. 

WTF?

On September 12, Fuentes directed his comments at the Trump administration. "We need more from the Trump administration than what we're getting," he wrote on X. "Release all the information about the assassin and his Discord contacts. Everyone must be investigated. Tell us the plan. How will the government stop this from ever happening again? Where is the leadership???"

Beste mensen,

Zoals hierboven gezegd:

Eehhm, jullie weten hoe de groypers denken over LGBTQ en transgenders in het bijzonder?

Over polariseren in USA gesproken, Trump over het demoniseren van mensen, jaar in, jaar uit, en hoe erg dat is.

"Let's put her with a rifle  standing with nine barrels shooting at her oke. Let's see how she feels about it. You know, when the guns are trained on her face" 🤡

https://www.facebook.com/reel/1310403254025440

Malibu2 schreef op 14-09-2025 om 22:37:

[..]

Eehhm, jullie weten hoe de groypers denken over LGBTQ en transgenders in het bijzonder?

Ja, dat maakt het verhaal onwaarschijnlijk, tenzij alles net anders in elkaar steekt dan we tot nu toe gehoord hebben. Ik geloof wel dat ze de juiste persoon te pakken hebben, maar of we ooit achter zijn echte motivatie komen, vraag ik me af.

[..]

Alles is messy in deze “feiten”. Weet je wat er op de kogels heeft gestaan (naar verluidt)? De vermeende dader houdt diens kaken op elkaar (lijkt het) en alles blijft speculatie. 

En uiteindelijk maakt het weinig uit. Om tot dit soort dingen in staat te zijn, moet er een steekje los zitten. En of dat nou een links of rechts gebreide steek is, doet er niet eens zoveel toe. Dat we hier (en elders gebeurt dat ook) maar blijven speculeren vanuit welke richting de kogel kwam, doet er eigenlijk niet zoveel toe. Dit soort geweld is altijd fout. 

Over de ideeen van kirk en trump wil ik best inhoudelijk discussiëren. Beiden staan voor uitholling van democratie. En dan bedoel ik echte democratie, eentje waarin ieders stem telt, waarin iedereen vertegenwoordigd moet worden (ook al heeft “jouw partij” de verkiezingen niet gewonnen). En waarin controlerende, waarheidszoekende organen hun werk kunnen doen. En dat laatste is inmiddels intens ingewikkeld geworden. 

Politiek zou geen zoektocht moeten zijn naar absolute macht. Het zou een zoektocht moeten zijn naar balans, het beste voor het héle volk. Ook de mensen die economisch of sociaal een minder sterkere positie hebben. De landen waarin dat namelijk relatief oké gaat, staan er op de meeste fronten het beste voor. 

Helaas lijken we nu in een soort van blaat/bully race terecht zijn gekomen. 

kerstbeer

kerstbeer

15-09-2025 om 08:21 Topicstarter

[..]

Eehhm, ik zei letterlijk: 

Dit in tegenstelling tot jouw bericht, waarin je wat de Republikeinse gouverneur zei zonder dergelijk commentaar voorzag. 

Het is overigens al vaak genoeg gebeurd dat Republikeinen die anti-LGBTQ standpunten hadden, dan zelf diep in de kast bleken te zitten. We weten ook helemaal niet of Tyler uberhaupt LGBTQ is, tenzij we ook nog niet bewezen geruchten en theorien geloven.

Dusssssssss: 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.