Nieuws en actueel
kerstbeer
28-01-2025 om 17:07
Trump, Musk en Amerikaanse politiek.
Hier verder over Trump, Musk en de Amerikaanse politiek.
Trump tekende meteen een recordaantal decreten en daar komen er steeds meer bij.
Tot nu toe gaat het goed tussen Trump en de bij hem invloedrijke Musk, maar zal dat ook zo blijven nu steeds meer MAGA niet blij met Musk's invloed en beleidswensen zijn?
Wat zal er bij de Democraten gebeuren en wie zal naar boven komen als potentiele leiders van de toekomst?
Wat voor invloed gaan Trump's decreten hebben over de VS en de rest van de wereld?
Schrijf hier verder.
FaithfulDuck87
12-09-2025 om 19:08
Muurbloem1985 schreef op 12-09-2025 om 19:06:
[..]
Aha vandaar dat die Piri vd PVDA vindt dat Israël zich niet meer moet verdedigen, want Israël moet toch maar kapot van links, zo typisch.
oh en daarom is meteen heel links zo? Vreemd hoor.
Dan is rechts net zoals Wilders, iemand die racistisch is?
PensioNada
12-09-2025 om 19:09
Malibu2 schreef op 12-09-2025 om 18:39:
[..]
Dat kan goed kloppen. Qua eindkwalificatie zullen ze ongetwijfeld moeten voldoen aan internationale normen.
Wat ik me wel afvraag, als ze de instroomeisen verlagen, vallen er dan gedurende het traject ook meer mensen uit? Weet je of er informatie is over het aantal dropouts?
En ik weet niet in hoeverre het aantal opleidingsplekken ook daar beperkt is en hoe de selectie vervolgens plaatsvond, maar zou het gevolg dan kunnen zijn dat blanke of Aziatische meer talentvolle kandidaten buiten de boot vielen ten gunste van minder talentvolle zwarte en latino kandidaten? Dat er nu meer piloten en luchtverkeersleiders zijn die met een zesje zijn geslaagd terwijl je anders piloten en luchtverkeersleiders zou kunnen hebben die met 9 zijn geslaagd?
Ik heb dit naar aanleiding van de vliegrampen kort na het aantreden van Trump uitgezocht, maar ik heb geen linkje bewaard van wat ik toen had gevonden. Uit mijn hoofd:
- Er zijn een beperkt aantal plaatsen, dus er vielen witte en Aziatische studenten af die betere studieresultaten hadden op high school.
- Het uitstroomniveau daalde er niet door. De eindresultaten waren precies hetzelfde zonder dat ze de normen lieten zakken. Dus de geselecteerde zwarte en latino studenten, haalden hun achterstand in.
Of er meer uitval was, kan ik me niet herinneren. Ik kan me overigens wel voorstellen dat dat het geval is, want de studie is voor deze categorie studenten nog pittiger.
Overigens bestaat zowel in Nederland als de USA de sluiproute via defensie. Die hebben eigen normen en de opleiding is gratis. Je moet alleen wel voor een flink aantal jaren tekenen.
Muurbloem1985
12-09-2025 om 19:12
Friezinnetje schreef op 12-09-2025 om 19:08:
[..]
GL-PVDA is toch links of ben ik nou gek? Geen enkele linkse partij heb ik ooit zien opkomen voor Israël, ook niet na 7 Oktober, maar het zal wel weer aan mij liggen.
FaithfulDuck87
12-09-2025 om 19:13
Muurbloem1985 schreef op 12-09-2025 om 19:12:
[..]
GL-PVDA is toch links of ben ik nou gek? Geen enkele linkse partij heb ik ooit zien opkomen voor Israël, ook niet na 7 Oktober, maar het zal wel weer aan mij liggen.
maar je zegt iedereen die links is, dus ook degene die er op stemmen dan? Of ben ik nou gek?
FaithfulDuck87
12-09-2025 om 19:15
[..]
En jij blijft erbij dat Israël alle recht heeft om zo de boel daar uit te moorden, en een GL-PvdA vindt het niet juist wat Hamas heeft gedaan, maar is het ook niet eens met het uitmoorden wat Israël daar doet. Daar zit de hele clou
Nicole123
12-09-2025 om 19:17
Muurbloem1985 schreef op 12-09-2025 om 19:06:
[..]
Aha vandaar dat die Piri vd PVDA vindt dat Israël zich niet meer moet verdedigen, want Israël moet toch maar kapot van links, zo typisch.
Heel links vindt hetzelfde als Piri? Is heel rechts dan gelijk aan Baudet?
NB waarbij 'Israël moet toch maar kapot' een nogal zelf ingelegde interpretatie is van Piri, die verder ook totaal off topic is hier. Het gaat hier over de VS, niet over wat jij allemaal slecht vindt aan specifieke linkse politici.
Nicole123
12-09-2025 om 19:19
[..]
Je bent aan het polariseren, anderen nare dingen in de schoenen aan het schuiven, gebruikt drogredenen (GL-PvdA is toch links: ja, dat is één feitje dat waar is in je verder er omheen gesponnen eigen niet kloppende verhaal) en je gaat er nog compleet bij off topic ook.
On topic: vrijwel iedereen vindt de moord op Kirk heel erg en absoluut niet iets om blij mee te zijn. Ook 'links'.
kerstbeer
12-09-2025 om 19:21
Meer achtergrond over de verdachte:
https://www.newsweek.com/charlie-kirk-family-what-we-know-about-mom-amber-jones-robinson-dad-matthew-2128943
Nicole123
12-09-2025 om 19:25
kerstbeer schreef op 12-09-2025 om 19:21:
Meer achtergrond over de verdachte:
https://www.newsweek.com/charlie-kirk-family-what-we-know-about-mom-amber-jones-robinson-dad-matthew-2128943
Ik zie hier eigenlijk weinig achtergrond over wie hij is en wat zijn motief zou zijn. Alleen allerlei feiten over zijn familieleden die met naam en toenaam en allerlei totaal nirt ter zake doende details breed worden uitgemeten.
felija
12-09-2025 om 19:27
Nicole123 schreef op 12-09-2025 om 19:19:
[..]
Je bent aan het polariseren, anderen nare dingen in de schoenen aan het schuiven, gebruikt drogredenen (GL-PvdA is toch links: ja, dat is één feitje dat waar is in je verder er omheen gesponnen eigen niet kloppende verhaal) en je gaat er nog compleet bij off topic ook.
On topic: vrijwel iedereen vindt de moord op Kirk heel erg en absoluut niet iets om blij mee te zijn. Ook 'links'.
Inderdaad, het slaat helemaal nergens op.
felija
12-09-2025 om 19:30
Friezinnetje schreef op 12-09-2025 om 19:08:
[..]
Lekker digitaal wel! Oftewel: er bestaan kennelijk alleen de kleuren zwart-wit. Van grijstinten (nuance) is geen sprake.
Malibu2
12-09-2025 om 19:38
PensioNada schreef op 12-09-2025 om 19:09:
[..]
Ik heb dit naar aanleiding van de vliegrampen kort na het aantreden van Trump uitgezocht, maar ik heb geen linkje bewaard van wat ik toen had gevonden. Uit mijn hoofd:
- Er zijn een beperkt aantal plaatsen, dus er vielen witte en Aziatische studenten af die betere studieresultaten hadden op high school.
- Het uitstroomniveau daalde er niet door. De eindresultaten waren precies hetzelfde zonder dat ze de normen lieten zakken. Dus de geselecteerde zwarte en latino studenten, haalden hun achterstand in.
Of er meer uitval was, kan ik me niet herinneren. Ik kan me overigens wel voorstellen dat dat het geval is, want de studie is voor deze categorie studenten nog pittiger.
Overigens bestaat zowel in Nederland als de USA de sluiproute via defensie. Die hebben eigen normen en de opleiding is gratis. Je moet alleen wel voor een flink aantal jaren tekenen.
Dank je!
Nicole123
12-09-2025 om 19:40
[..]
Geen enkele linkse partij heb ik ooit zien opkomen voor Israël, ook niet na 7 Oktober, maar het zal wel weer aan mij liggen.
Of het zijn algoritmes, of je maakt er zelf iets anders van, maar dat jij het niet ziet zegt helemaal niks over de realiteit. Dus ja, dat het aan jou ligt (of aan de algoritmes die je laten zien wat je wil zien) klopt.
Zomaar een greep aan het veroordelen van 7 oktober en het opkomen voor Israël daarna vanuit links:
Malibu2
12-09-2025 om 19:44
Nicole123 schreef op 12-09-2025 om 19:25:
[..]
Ik zie hier eigenlijk weinig achtergrond over wie hij is en wat zijn motief zou zijn. Alleen allerlei feiten over zijn familieleden die met naam en toenaam en allerlei totaal nirt ter zake doende details breed worden uitgemeten.
Daar wilden de politie en FBI bij de persconferentie nog niets over vertellen.
Muurbloem1985
12-09-2025 om 19:47
Nicole123 schreef op 12-09-2025 om 19:40:
[..]
Of het zijn algoritmes, of je maakt er zelf iets anders van, maar dat jij het niet ziet zegt helemaal niks over de realiteit. Dus ja, dat het aan jou ligt (of aan de algoritmes die je laten zien wat je wil zien) klopt.
Zomaar een greep aan het veroordelen van 7 oktober en het opkomen voor Israël daarna vanuit links:
Christenunie is niet links
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.