Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

ach ja links is voor vrijheid van meningsuiting totdat het niet meer in hun straatje past, dan is het ineens een heel ander verhaal.

Muurbloem1985 schreef op 12-09-2025 om 17:21:

ach ja links is voor vrijheid van meningsuiting totdat het niet meer in hun straatje past, dan is het ineens een heel ander verhaal.

Rechts zegt vaak alleen maar wat als ze denken dat een links iemand wat gedaan heeft. 

Ik zie bijvoorbeeld veel van de mensen die nu opeens reageren hier nooit of nauwelijks in dit topic, terwijl rechts in de VS dagelijks allemaal walgelijke dingen zegt of beleid maakt dat groepen mensen ernstig benadeelt. Daar hoor je rechts bijna niet over. 

Of dat Trump grote aantallen mensen die bij de aanval op het Capitool betrokken waren gratie verleent. Let wel op dat ze daar ook op zoek waren naar politieke tegenstanders die ze haatten tijdens de bestorming. Lijkt erop dat Trump daar helemaal geen problemen mee had. 

BeesAreCool schreef op 12-09-2025 om 17:37:

[..]

Rechts zegt vaak alleen maar wat als ze denken dat een links iemand wat gedaan heeft.

Ik zie bijvoorbeeld veel van de mensen die nu opeens reageren hier nooit of nauwelijks in dit topic, terwijl rechts in de VS dagelijks allemaal walgelijke dingen zegt of beleid maakt dat groepen mensen ernstig benadeelt. Daar hoor je rechts bijna niet over.

Of dat Trump grote aantallen mensen die bij de aanval op het Capitool betrokken waren gratie verleent. Let wel op dat ze daar ook op zoek waren naar politieke tegenstanders die ze haatten tijdens de bestorming. Lijkt erop dat Trump daar helemaal geen problemen mee had.

Heb je de reacties op de moord van Kirk wel gezien? Zo blij zijn ze allemaal in het linkse kamp het is walgelijk.

Muurbloem1985 schreef op 12-09-2025 om 17:43:

[..]

Heb je de reacties op de moord van Kirk wel gezien? Zo blij zijn ze allemaal in het linkse kamp het is walgelijk.

Heb jij gezien wat ze in het Capitool deden bij de bestorming?

Begrijp jij dat de rechtse leider van de VS heel veel mensen die daaraan meededen gratie heeft verleend?

Dat is meer dan idioten die iets op internet zeggen. 

Dat is de rechtse president van de VS die hen gratie heeft verleend. 

Heb jij verder ook gezien wat rechtse Amerikanen zeggen op het internet over mensen die tegen wapens zijn en dat ze dit al jarenlang doen?

Heb je gezien hoe sommige rechtse mensen de nakomelingen en overlevenden van Sandy Hook behandeld hebben? 

Wat betreft "affirmative action" bij de opleiding tot verkeersleider of piloot is het niet zo dat de termen van de eindkwalificatie verlaagd zijn. De termen van de startkwalificatie zijn verlaagd om zwarten en latino's meer kansen te geven om tot de opleiding toegelaten te worden. Uiteindelijk moesten alle studenten aan dezelfde eindtermen voldoen. Men stelt dit graag anders voor.

Dubbel.

BeesAreCool schreef op 12-09-2025 om 17:50:

[..]

Heb jij gezien wat ze in het Capitool deden bij de bestorming?

Begrijp jij dat de rechtse leider van de VS heel veel mensen die daaraan meededen gratie heeft verleend?

Dat is meer dan idioten die iets op internet zeggen.

Dat is de rechtse president van de VS die hen gratie heeft verleend.

Heb jij verder ook gezien wat rechtse Amerikanen zeggen op het internet over mensen die tegen wapens zijn en dat ze dit al jarenlang doen?

Heb je gezien hoe sommige rechtse mensen de nakomelingen en overlevenden van Sandy Hook behandeld hebben?

Aha het grote wijzen is begonnen, hoeveel linkse mensen heb je afstand zien nemen van deze moord en dan bedoel ik echt afstand? Ik heb ze niet gezien, het is zo typisch, een kaag die kakelt dat "woorden er wel toe doen" kortom ze vonden de moord wel terecht net als heel links, de tijd dat mensen links ald vredelievend zien moet nu echt voorbij zijn, voor mij wel in ieder geval.

Muurbloem1985 schreef op 12-09-2025 om 18:11:

[..]

Aha het grote wijzen is begonnen, hoeveel linkse mensen heb je afstand zien nemen van deze moord en dan bedoel ik echt afstand? Ik heb ze niet gezien, het is zo typisch, een kaag die kakelt dat "woorden er wel toe doen" kortom ze vonden de moord wel terecht net als heel links, de tijd dat mensen links ald vredelievend zien moet nu echt voorbij zijn, voor mij wel in ieder geval.

Jij begon met wijzen. 

Zoals wel vaker met rechts lijk je niks te willen horen over wat rechts allemaal doet en in de VS bezorgen ze heel wat narigheid aan heel veel mensen.

Dat kan je ook allemaal teruglezen in de vele pagina's hiervoor, maar ik kan me niet herinneren dat je daar ooit iets over kwam zeggen hier. 

Ik heb overigens heel veel linkse mensen afstand zien doen van de moord op het internet. 

Heb jij al iets gezegd over het verlenen van gratie aan heel veel mensen die deelnamen aan het van bestormen van het Capitool?

Of over wat Trump pas nog heeft gezegd over huiselijk geweld? 

BeesAreCool schreef op 12-09-2025 om 18:29:

[..]

Jij begon met wijzen.

Zoals wel vaker met rechts lijk je niks te willen horen over wat rechts allemaal doet en in de VS bezorgen ze heel wat narigheid aan heel veel mensen.

Dat kan je ook allemaal teruglezen in de vele pagina's hiervoor, maar ik kan me niet herinneren dat je daar ooit iets over kwam zeggen hier.

Ik heb overigens heel veel linkse mensen afstand zien doen van de moord op het internet.

Heb jij al iets gezegd over het verlenen van gratie aan heel veel mensen die deelnamen aan het van bestormen van het Capitool?

Of over wat Trump pas nog heeft gezegd over huiselijk geweld?

Links steunt Hamas en alles waar het voor staat, loopt heel hard te schreeuwen als Israel iets doet maar durft niks te zeggen als Hamas wat doet of Islamitische staat, ze hebben ook nooit geroepen om de gijzelaars vrij te laten die nog vast zitten, dan weet je precies wat voor vlees het in de kuip heeft.

PensioNada schreef op 12-09-2025 om 17:54:

Wat betreft "affirmative action" bij de opleiding tot verkeersleider of piloot is het niet zo dat de termen van de eindkwalificatie verlaagd zijn. De termen van de startkwalificatie zijn verlaagd om zwarten en latino's meer kansen te geven om tot de opleiding toegelaten te worden. Uiteindelijk moesten alle studenten aan dezelfde eindtermen voldoen. Men stelt dit graag anders voor.

Dat kan goed kloppen. Qua eindkwalificatie zullen ze ongetwijfeld moeten voldoen aan internationale normen. 

Wat ik me wel afvraag, als ze de instroomeisen verlagen, vallen er dan gedurende het traject ook meer mensen uit? Weet je of er informatie is over het aantal dropouts? 

En ik weet niet in hoeverre het aantal opleidingsplekken ook daar beperkt is en hoe de selectie vervolgens plaatsvond, maar zou het gevolg dan kunnen zijn dat blanke of Aziatische meer talentvolle kandidaten buiten de boot vielen ten gunste van minder talentvolle zwarte en latino kandidaten? Dat er nu meer piloten en luchtverkeersleiders zijn die met een zesje zijn geslaagd terwijl je anders piloten en luchtverkeersleiders zou kunnen hebben die met 9 zijn geslaagd? 

[..]

Jij begint met wijzen.

Muurbloem1985 schreef op 12-09-2025 om 18:36:

[..]

Links steunt Hamas en alles waar het voor staat, loopt heel hard te schreeuwen als Israel iets doet maar durft niks te zeggen als Hamas wat doet of Islamitische staat, ze hebben ook nooit geroepen om de gijzelaars vrij te laten die nog vast zitten, dan weet je precies wat voor vlees het in de kuip heeft.

Ik ken geen enkel links iemand die Hamas steunt, hoe kom je daar nu weer bij? Hoe vaak moet dat ook nog worden gezegd?

[..]

Ik ken alleen maar zowel rechtse als linkse mensen die de moord veroordelen. Ik zie wel veel mensen de dingen waar Kirk voor stond veroordelen, maar da's iets heel anders.

Muurbloem1985 schreef op 12-09-2025 om 17:43:

[..]

"Allemaal in het linkse kamp?" Hoe kom je daar nou bij? Het gros van de mensen, links, rechts, republikein, democraat, veroordeelt deze moord zeer. De algoritmes sturen jou wel heel erg één specifieke kant op en/of je leest wel met een heel aparte bril, waarbij je enorm veel zelf inlegt. En dan Hamas er ook nog gaan bijhalen slaat al helemaal nergens op. Ten eerste heeft dat hier niets mee te maken, ten tweede zie ik ook praktisch nooit linkse of democratische mensen Hamas steunen of bejubelen, integendeel. Dus wederom jouw algoritmes en/of jouw bril en inlegkunde.

Stop met anderen nare dingen in de schoenen schuiven die ze helemaal niet vinden en beweren. Iemand die iets schrijft over het niet eens zijn met de standpunten van Kirk zegt echt nergens dat hij deze moord terecht vond. Iemand die schrijft dat Israël moet stoppen met bombarderen of begaan te zijn met de burgers in Gaza is géén fan van Hamas en zegt nergens niet begaan te zijn met Israëlische burgerslachtoffers. Dat er wel van maken is geen eerlijke en geen constructieve discussie.

felija schreef op 12-09-2025 om 18:46:

[..]

Ik ken geen enkel links iemand die Hamas steunt, hoe kom je daar nu weer bij? Hoe vaak moet dat ook nog worden gezegd?

Aha vandaar dat die Piri vd PVDA vindt dat Israël zich niet meer moet verdedigen, want Israël moet toch maar kapot van links, zo typisch.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.