Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

Malibu2 schreef op 12-09-2025 om 07:39:

[..]

Is het strafbaar om aartsconservatief te zijn? Is aartsconservatief zijn een legitieme reden om vermoord te worden? Nee, en ik denk dat jij dat ook niet vindt.

Helaas geloven veel mensen dat wat de NOS zegt waar is, het is immers de publieke omroep. En daar zouden ze op moeten kunnen vertrouwen. Helaas voldoet de NOS regelmatig niet aan de eigen journalistieke code, maar daar hebben veel mensen geen of weinig besef van.

En helaas nemen andere media de NOS over of gebruiken die dezelfde bronnen. Dat blijkt oa uit het toegepaste hoor- en wederhoor in dat net uitgekomen rapport over wat kinderen wordt geleerd over het Palestijns-Israelische conflict (zie Israël topic).

Als het erkennen hiervan betekent dat ik blijkbaar in de "radicaal-rechtse fuik" zit, so be it. Noem mij dan maar radicaal rechts, ik kan er niet mee zitten.

Als dit zo doorgaat, wordt het strafbaar als je niet (doet alsof je) aartsconservatief bent. Dáárin zit het probleem. 

Malibu2 schreef op 12-09-2025 om 07:39:

[..]

En helaas nemen andere media de NOS over of gebruiken die dezelfde bronnen. Dat blijkt oa uit het toegepaste hoor- en wederhoor in dat net uitgekomen rapport over wat kinderen wordt geleerd over het Palestijns-Israelische conflict (zie Israël topic).

Hier wil je dat we naar de bron gaan, maar over schoolTV neem je blijkbaar een dubieus rapport over schoolTV serieuzer dan dat je daadwerkelijk zelf naar de bron gaat. 

EnglishmaninNewYork schreef op 12-09-2025 om 13:56:

[..]

Als dit zo doorgaat, wordt het strafbaar als je niet (doet alsof je) aartsconservatief bent. Dáárin zit het probleem.

Inderdaad.

Nicole123 schreef op 12-09-2025 om 10:29:

[..]

We zijn het helemaal eens over dat geweld en moord nooit een oplossing is. Maar hoe kom je erbij dat na de moord op Kirk er wel volop dit soort haatberichten zouden zijn en na moorden en aanvallen op democraten niet? Welke bril heb je dan op, of zet het internet jou op? Is het zien van die berichten door jou niet gewoon deels omdat dit überhaupt heel veel groter in het nieuws is (en dus ook zowel de lofuitingen als de haatberichten) en deels doordat je maar een beperkt stukje ziet?

Dat jij iets wel of niet tegenkomt op het wereldwijde internet wat betreft reacties van de gewone burger op een nieuwsbericht dat zegt heel erg weinig over de realiteit, zeker niet met de algoritmes van tegenwoordig. Als jij 1 of 2 filmpjes of sites aanklikt waarop berichten in een bepaalde lijn staan dan krijg je er automatisch nog heel veel meer van te zien. Ik vind het nogal wat om daar 'veel democraten' / 'veel mensen' van te maken versus 'geen be

Nou inderdaad zeg. 

Mensen zijn schijnbaar even vergeten wat er in het Capitool gebeurd is. 

Daar was een enorme ploeg Trump aanhangers niet "alleen" wat op het internet aan het zeggen, maar actief op zoek naar politici die ze niet mochten. 

En wie heeft aan honderden van deze mensen gratie verleend? 

[..]

Inderdaad!  Zeer herkenbaar. Als in gesprekken op straat of in het OV (ik praat makkelijk met vreemden) of op FB kenbaar maak dat ik niet op de PVV zal stemmen wordt meteen de conclusie getrokken dat ik (zeer) links ben en word ik verstandelijk beperkt genoemd.  Waar komt die polarisatie toch vandaan?  Ik ben in alle opzichten gematigd c.q. van het midden.  Het lijkt wel of dat niet meer voorkomt.

De vermoedelijke schutter is opgepakt,Tyler Robinson uit Utah.Mede dankzij de vader van verdachte die hem aangaf.                                     https://nypost.com/2025/09/12/us-news/we-have-him-trump-says-suspect-in-custody-for-charlie-kirk-assassination/                                                             

Uitgebreidere actuele info op GeenStijl,                                                                                                                                    https://www.geenstijl.nl/5185677/trump-verdachte-moord-kirk-opgepakt 

Daglichtlamp schreef op 12-09-2025 om 14:08:

[..]

Hier wil je dat we naar de bron gaan, maar over schoolTV neem je blijkbaar een dubieus rapport over schoolTV serieuzer dan dat je daadwerkelijk zelf naar de bron gaat.

Wie zegt dat ik géén filmpjes van Schooltv heb bekeken? 

Nighttripper schreef op 12-09-2025 om 15:21:

De vermoedelijke schutter is opgepakt,Tyler Robinson uit Utah.Mede dankzij de vader van verdachte die hem aangaf. https://nypost.com/2025/09/12/us-news/we-have-him-trump-says-suspect-in-custody-for-charlie-kirk-assassination/

Uitgebreidere actuele info op GeenStijl, https://www.geenstijl.nl/5185677/trump-verdachte-moord-kirk-opgepakt

Heel fijn, ik zag Trump het al vertellen bij Fox. 

Wel moeilijk hoor, als vader erachter komen dat je zoon mogelijk iemand heeft vermoord.. 

Malibu2 schreef op 12-09-2025 om 15:26:

[..]

Heel fijn, ik zag Trump het al vertellen bij Fox.

Wel moeilijk hoor, als vader erachter komen dat je zoon mogelijk iemand heeft vermoord..

Jazeker, heel confronterend. Des te moediger dat ie hem dan toch,terecht heeft aangegeven.Wetende wat hem mogelijk te wachten staat als maximale straf.

Weet iemand hoe het precies zit als Trump doodgaat? Neemt Vance het dan automatisch over of komen er dan herverkiezingen? 

Het ziet ernaar uit dat Trump zowel begin September als gisteren een beroerte heeft gehad, overige gezondheidsissues daargelaten. 

Miraval schreef op 12-09-2025 om 02:28:

@Nicole123 ik ben het helemaal met je eens. En de manier waarop er door Trump en Musk gereageerd wordt op zijn moord is enorm polariserend. Maar ook de manier waarop veel democraten (de stemmers) reageren is vreselijk.

Ik heb na de moord op 2 democratische leden gelukkig geen berichten gezien als opgeruimd staat netjes of rust in hel, een bloemetje willen sturen naar de moordenaar, en geen walgelijke memes of blije tiktokfilmpjes.

En dat is eigenlijk wat ik op dit moment erg vindt, veel mensen (of dat nou links of rechts is) vinden het blijkbaar helemaal okee om iemand met andere denkbeelden in koelen bloed te vermoorden.

Je hoeft niet huilend een filmpje op te nemen of te rouwen om iemands dood, maar iemands dood vieren OMDAT zijn denkbeelden je niet aanstaan, ja daar vind ik wel iets van.

Maar het zijn niet enkel 'denkbeelden' meer. Er wordt daadwerkelijk beleid gemaakt van vrouwonvriendelijke, racistische, ultra conservatieve denkbeelden. En dat heeft directe, negatieve gevolgen voor miljoenen levens. 

En uit de manier waarop ze het voor elkaar krijgen kun je al duidelijk opmaken dat er geen sprake is van een gelijk speelveld tussen links en rechts. 

Ik las een reactie van iemand die geweld tegen fascisten omschreef als zelfverdediging. Gezien de hardhandige, onmenselijke wijze waarop de mensen die het voor het zeggen hebben in de huidige Amerikaanse regering met Amerikaanse burgers omgaat, snap ik die uitspraak. En dat is hele andere koek dan 'in koele bloede' als je het mij vraagt.

EnglishmaninNewYork schreef op 12-09-2025 om 16:18:

Weet iemand hoe het precies zit als Trump doodgaat? Neemt Vance het dan automatisch over of komen er dan herverkiezingen?

Het ziet ernaar uit dat Trump zowel begin September als gisteren een beroerte heeft gehad, overige gezondheidsissues daargelaten.

Vance neemt het dan automatisch over tot het einde van de termijn. Dat gebeurde bijvoorbeeld ook na de dood van JFK, toen nam Lyndon B Johnson het over. 

Hoe kom je erbij dat Trump een beroerte zou hebben gehad? 

[..]

Op basis waarvan claim je dit? 

Malibu2 schreef op 12-09-2025 om 16:55:

[..]

Hoe kom je erbij dat Trump een beroerte zou hebben gehad?

Zoek eens naar "Trump stroke".   Op vele Amerikaanse sites wordt er op gehint.  Omdat zijn gezicht scheef is getrokken. Mondhoek hangt schuin naar beneden.

amarna schreef op 12-09-2025 om 17:01:

[..]

Zoek eens naar "Trump stroke". Op vele Amerikaanse sites wordt er op gehint. Omdat zijn gezicht scheef is getrokken. Mondhoek hangt schuin naar beneden.

Ach, een paar weken geleden werd er nog geschreven dat Trump dood was. Dat bleek ook al niet te kloppen.

Ik vind het niet zo gek als Trump er bij de 9/11 herdenking niet zo florissant uit zag. Een goede vriend van hem was een dag daarvoor in koelen bloede vermoord, op een manier waarop Trump zelf ook bijna was vermoord. Dat doet wel wat met een mens. 

Vandaag viel het me ook niet op toen hij vertelde dat de vermoedelijke moordenaar van Kirk was opgepakt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.