Nieuws en actueel
kerstbeer
28-01-2025 om 17:07
Trump, Musk en Amerikaanse politiek.
Hier verder over Trump, Musk en de Amerikaanse politiek.
Trump tekende meteen een recordaantal decreten en daar komen er steeds meer bij.
Tot nu toe gaat het goed tussen Trump en de bij hem invloedrijke Musk, maar zal dat ook zo blijven nu steeds meer MAGA niet blij met Musk's invloed en beleidswensen zijn?
Wat zal er bij de Democraten gebeuren en wie zal naar boven komen als potentiele leiders van de toekomst?
Wat voor invloed gaan Trump's decreten hebben over de VS en de rest van de wereld?
Schrijf hier verder.
Koko67
11-09-2025 om 13:23
Zilver_gray schreef op 11-09-2025 om 12:41:
[..]
Maar waar zou ik dan bang voor moeten zijn? Dat snap ik oprecht niet.
Bang dat we langzamerhand in een wereld gaan leven waarin mensen het normaal vinden dat bij een afwijkende of andere mening je doodgeschoten mag worden. Dan is het je eigen schuld. Of zoals Kaag het zei: woorden doen ertoe. Heel eng dit
Malibu2
11-09-2025 om 13:24
Amber82 schreef op 11-09-2025 om 12:54:
Hij weet het slim te brengen, waardoor hij zich niet heel direct racistisch of oordelend uit. En de een interpreteerde dat dan ook zo en de ander hoort er minsten een verpakt oordeel in.
Malibu als je even googled heb je zo het filmpje gevonden die bedoeld wordt.
Hij zegt wel dat doordat er nu inclusief beleid is er mogelijk ondergekwalificeert personeel is. Maar dat vond hij dus blijkbaarvoorheen niet, toen vooral alle witte mannen bepaalde banen kregen. Waarom vraagt hij zich niet af of de mannen met dezelfde baan (die niet onder de inclusiviteitsregel vallen) wel goed gekwalificeert zijn?
Dat ligt dus vooral aan de toehoorder, niet aan de spreker.
Een logische consequentie van DEI is dat mogelijk niet de meest geschikte persoon voor een functie wordt gekozen. En dat kan behoorlijk grote gevolgen hebben. Hier ageerde hij, naar mijn mening terecht, tegen.
Kirk was een man die de beste kandidaat op een functie wilde hebben, onafhankelijk van de andere eigenschappen van die persoon.
Amber82
11-09-2025 om 13:26
Koko67 schreef op 11-09-2025 om 13:18:
[..]
Omdat er voor die regel gekeken werd naar opleiding en ervaring. Of je nu wit , geel of zwart was.
Dat gebeurd nu ook. Hij benadrukt specifiek ondergekwalificeert en niet ongekwalificeert. Alleen vraagt hij zich dat nu af bij de vrouwelijke of zwarte piloot. Deed hij dat voorheen ook toen er praktisch alleen maar witte piloten waren.....
Amber82
11-09-2025 om 13:29
Malibu2 schreef op 11-09-2025 om 13:24:
[..]
Dat ligt dus vooral aan de toehoorder, niet aan de spreker.
Een logische consequentie van DEI is dat mogelijk niet de meest geschikte persoon voor een functie wordt gekozen. En dat kan behoorlijk grote gevolgen hebben. Hier ageerde hij, naar mijn mening terecht, tegen.
Kirk was een man die de beste kandidaat op een functie wilde hebben, onafhankelijk van de andere eigenschappen van die persoon.
Hij trekt dat alleen in twijfel bij de mensen die 'onder' de inclusieregel vallen....dat is zeker wel geselecteerd kijken.
Amber82
11-09-2025 om 13:30
Koko67 schreef op 11-09-2025 om 13:23:
[..]
Bang dat we langzamerhand in een wereld gaan leven waarin mensen het normaal vinden dat bij een afwijkende of andere mening je doodgeschoten mag worden. Dan is het je eigen schuld. Of zoals Kaag het zei: woorden doen ertoe. Heel eng dit
Ik vind dat niet normaal nee, maar hij vond dat zelf er blijkbaar wel bij horen. Zijn uitspraak daarover is hier eerder al geplaatst.
Gebruikersnaaminvullen
11-09-2025 om 14:08
[..]
Een vrouw, democraat en lid van het huis van Afgevaardigden, is half juni samen met haar man in hun eigen huis doodgeschoten door een republikein. Melissa en Mark Hortman. Doodgeschoten worden vanwege afwijkende meningen werkt blijkbaar 2 kanten op.
Oh, en voordat de Hortmans werden vermoord is dit, op dezelfde dag, ook geprobeerd bij een andere familie waarvan de man een senator is voor de democraten.
https://www.bbc.com/news/articles/c7717mk1gk6o
En de dader had een "hitlist" met 45 democraten.
MINNEAPOLIS — Authorities in Minnesota said Monday that the man arrested in a Saturday attack that killed one state lawmaker and left another wounded had a "hit list" of 45 elected officials — all Democrats.
Zilver_gray
11-09-2025 om 14:12
[..]
We leven al in een wereld, waar we de ander het licht in de ogen niet gunnen. Je wordt tegenwoordig om minder vermoord dan om een “mening”.
Koko67
11-09-2025 om 14:31
Amber82 schreef op 11-09-2025 om 13:26:
[..]
Dat gebeurd nu ook. Hij benadrukt specifiek ondergekwalificeert en niet ongekwalificeert. Alleen vraagt hij zich dat nu af bij de vrouwelijke of zwarte piloot. Deed hij dat voorheen ook toen er praktisch alleen maar witte piloten waren.....
Ik snap echt niet waar je het over hebt. Voor deze regel werden er bepaalde eisen en diploma's gesteld aan bv. piloten. Die zware eisen zijn daarna wat losser geworden om maar aan de regel te voldoen. Dat is wat hij zei. We deugen dan misschien wel meer , veiliger wordt het er niet op.
Koko67
11-09-2025 om 14:31
Zilver_gray schreef op 11-09-2025 om 14:12:
[..]
We leven al in een wereld, waar we de ander het licht in de ogen niet gunnen. Je wordt tegenwoordig om minder vermoord dan om een “mening”.
Dus?
Koko67
11-09-2025 om 14:32
Gebruikersnaaminvullen schreef op 11-09-2025 om 14:08:
[..]
Een vrouw, democraat en lid van het huis van Afgevaardigden, is half juni samen met haar man in hun eigen huis doodgeschoten door een republikein. Melissa en Mark Hortman. Doodgeschoten worden vanwege afwijkende meningen werkt blijkbaar 2 kanten op.
Oh, en voordat de Hortmans werden vermoord is dit, op dezelfde dag, ook geprobeerd bij een andere familie waarvan de man een senator is voor de democraten.
https://www.bbc.com/news/articles/c7717mk1gk6o
En de dader had een "hitlist" met 45 democraten.
MINNEAPOLIS — Authorities in Minnesota said Monday that the man arrested in a Saturday attack that killed one state lawmaker and left another wounded had a "hit list" of 45 elected officials — all Democrats.
Ja dus? Daarom heeft Charlie kirk het verdiend? Wat bedoel je nu eigenlijk?
Zilver_gray
11-09-2025 om 14:37
Koko67 schreef op 11-09-2025 om 14:31:
[..]
Dus?
Hoezo dus?? Jij komt met een verhaal;
“Bang dat we langzamerhand in een wereld gaan leven waarin mensen het normaal vinden dat bij een afwijkende of andere mening je doodgeschoten mag worden”.
Ik zeg daarop: we leven al in zo’n wereld, dus snap nog steeds niet waar ik dan zo bang voor moet zijn.
Miraval
11-09-2025 om 14:47
Ik heb behoorlijk wat filmpjes op tiktok gezien van Kirk, niet alleen sinds vandaag maar hiervoor al. En je kunt het niet eens zijn met hem en zijn standpunten, maar hij ging wel altijd de discussie op een nette manier aan, met (voor hem) valide argumenten. Puur op basis van cijfers kijkend, statistieken, heeft hij op bepaalde punten ook gelijk gehad.
Dat mensen zijn dood nu vieren, memes erover maken, zeggen dat het zijn verdiende loon was, dat vind ik wel kwalijk.
Overigens kun je Amerika in bijna geen enkel opzicht vergelijken met Europa of Nederland. Het institutionele racisme is daar veel groter, het aantal moorden veel hoger, bendegeweld veel erger, en de kloof tussen arm en rijk is ook vele malen groter dan hier.
Koko67
11-09-2025 om 14:54
Zilver_gray schreef op 11-09-2025 om 14:37:
[..]
Hoezo dus?? Jij komt met een verhaal;
“Bang dat we langzamerhand in een wereld gaan leven waarin mensen het normaal vinden dat bij een afwijkende of andere mening je doodgeschoten mag worden”.
Ik zeg daarop: we leven al in zo’n wereld, dus snap nog steeds niet waar ik dan zo bang voor moet zijn.
Voor zo'n wereld moet je heel bang zijn. Het maakt mij niet uit of iemand dan links , rechts of wat dan ook is.
Gebruikersnaaminvullen
11-09-2025 om 14:57
Koko67 schreef op 11-09-2025 om 14:32:
[..]
Ja dus? Daarom heeft Charlie kirk het verdiend? Wat bedoel je nu eigenlijk?
Jij hebt het toch over afwijkende meningen? Dat hij daarom doodgeschoten is? Blijkbaar hebben meer mensen daar moeite mee, niet alleen democraten, ook republikeinen. Ik reageer alleen op jouw opmerking;
Bang dat we langzamerhand in een wereld gaan leven waarin mensen het normaal vinden dat bij een afwijkende of andere mening je doodgeschoten mag worden.
BeesAreCool
11-09-2025 om 15:14
Gebruikersnaaminvullen schreef op 11-09-2025 om 12:35:
Charlie Kirk: “It’s worth to have a cost of, unfortunately, some gun deaths every single year so that we can have the Second Amendment”
Nou ja, volgens hem was zijn dood het waard om het 2e amendement te beschermen. Ben benieuwd of zijn vrouw en kinderen er ook zo over denken nu hij er niet meer is.
https://www.mediamatters.org/charlie-kirk/charlie-kirk-its-worth-have-cost-unfortunately-some-gun-deaths-every-single-year-so-we
Ze moeten echt wat srenger worden daar met wapens.
Er zijn zo vaak schietpartijen. Ik zou willen dat ze mensen voorop zetten en niet de wapens.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.