Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

Het hele gesprek met P in Alaska was een flop.  Het gesprek zou zo n 6 a 7 uur  duren, maar was al in 2,5 uur bekeken. Zelfs een gezamelijke lunch werd overgeslagen.  P was er zo klaar mee dus.

Het gesprek met Zelensky en Europese leiders zag er goed uit, er werden een hoop veren in T zn reet gestoken, maar echt iets concreets is er niet bereikt.

Nu wil T een gesprek met Zelensky en P organiseren, maar denk maar niet dat P dat gaat doen.  Dat is namelijk een pure vernedering voor P om samen met Zelensky aan tafel te gaan zitten. Dat zou een afgang betekenen in de russische media.

En de Ukrainers willen geen grond afstaan....en terecht.  Dus ik denk dat de oorlog voorlopig nog door gaat.

Vandaag hebben alle top funktionarissen van defensie van alle Europese landen overleg. Duurt dacht ik een paar dagen. 

In Chicago heeft gouverneur Pritzker heel veel zoutwagen neergezet, voor als er IJS/ICE komt. Ze zijn in staat om alle toegangswegen in no time af te sluiten.

https://www.facebook.com/share/r/1D4qrq8EER/ 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-09-2025 om 21:14

Gebruikersnaaminvullen schreef op 08-09-2025 om 21:05:

In Chicago heeft gouverneur Pritzker heel veel zoutwagen neergezet, voor er IJS/ICE komt. Ze zijn in staat om alle toegangswegen in no time af te sluiten.

Ha, geweldig! 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 08-09-2025 om 21:05:

In Chicago heeft gouverneur Pritzker heel veel zoutwagen neergezet, voor als er IJS/ICE komt. Ze zijn in staat om alle toegangswegen in no time af te sluiten.

Het is toch ook van de zotte dat een president een oorlogsverklaring aan een van de Amerikaanse steden afgeeft. 

trump-truth-social-post-.jpg?ve=1&tl=1

Loeki72 schreef op 08-09-2025 om 23:18:

[..]

Het is toch ook van de zotte dat een president een oorlogsverklaring aan een van de Amerikaanse steden afgeeft.

Gestoord

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-09-2025 om 07:04

echt ziek die vent. 

Loeki72 schreef op 08-09-2025 om 23:18:

[..]

Hij aast op blauwe staten. Wil ze op hun knieën krijgen door de National Garde in te zetten, wat illegaal is. De staten waar criminaliteit en moord het hoogst is liggen allemaal in rode staten. Zo maakte hij nog een grap over "no more elections" tijdens een gesprek met Zelensky over verkiezingen en oorlog. Maar hij is niet te vertrouwen en wat nu een grap is kan zo maar uitgevoerd worden.

https://youtube.com/shorts/bvUBtdHw3g4?feature=shared

https://www.axios.com/2025/08/15/homicide-rates-highest-blue-cities-red-states

Het grote plaatje: 13 van de 20 Amerikaanse steden met de hoogste moordcijfers bevonden zich in staten die door de Republikeinen werden bestuurd. Veel van die steden werden bestuurd door Democraten, die vaak overhoop liggen met staatsfunctionarissen, zo blijkt uit een Axios-analyse van FBI-gegevens .

Stand van zaken: Het moordcijfer in de Verenigde Staten daalde in 2024 naar 5 per 100.000 inwoners. Dit is een cijfer dat sinds het Obama-tijdperk niet meer is voorgekomen, toen het aantal geweldsmisdrijven rond het laagste niveau in 30 jaar lag.

• Veel steden, waaronder die met de hoogste moordcijfers, zagen een daling in het aantal moorden. Criminaliteit blijft een belangrijk punt van zorg, maar Trumps kritiek op grote, door Democraten geleide steden in democratische staten vertelt slechts een deel van het verhaal.

In cijfers: acht van de tien steden met de hoogste moordcijfers en een bevolkingsaantal van ten minste 100.000 mensen lagen in Republikeinse staten: Mississippi, Alabama, Missouri, Tennessee, Ohio en Louisiana, zo ontdekte Axios.

• Jackson (Mississippi) had het hoogste moordcijfer van het land: bijna 78 per 100.000 inwoners, meer dan 15 keer het nationale gemiddelde.
  • Birmingham (Alabama) stond op de tweede plaats met een moordcijfer van bijna 59 per 100.000 inwoners, ruim elf keer het landelijk gemiddelde.
  • St. Louis werd derde, gevolgd door Memphis, Tennessee.

Uitzoomen: Zes van de volgende tien steden met de hoogste moordcijfers liggen in de staten Georgia, Ohio, Indiana en Alabama, die onder Republikeinse controle staan, en Virginia en Kentucky, waarvan de staatsregeringen politiek verdeeld zijn.

De intrige: Trumps bevel om troepen van de Nationale Garde en federale agenten te laten patrouilleren in Washington D.C. heeft gemengde reacties opgeleverd in de stad, waar verschillende opvallende misdaden de aandacht vestigen op de veiligheid.

• De stad met 702.000 inwoners had in 2024 een moordcijfer van 25,5 per 100.000 inwoners, volgens functionarissen het laagste niveau in 30 jaar. Vorig jaar stond de stad op de elfde plaats van de grote Amerikaanse steden.
  • Baltimore, waar de misdaadcijfers ook kritiek van Trump kregen, had met 34,8 het vijfde hoogste moordcijfer van het land. Volgens ambtenaren was dit echter het laagste cijfer in vijftig jaar.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-09-2025 om 21:09

Pcies Gebruikersnaam. Het is iedereen een rad voor de ogen draaien, om er zo zelf beter uit te komen. Zo misselijk.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-09-2025 om 07:41

https://nos.nl/artikel/2581951-amerikaanse-politiek-activist-charlie-kirk-doodgeschoten-bij-aanslag

Een van Trumps vertrouwelingen is doodgeschoten. WEer een politieke moord. 

Alleen jammer dat Trump de democraten aanmerkt dat zij door hun uitspraken over nazi's, en meer . Hij vergeet even dat hijzelf ook erg aan het schelden is naar de andere kant. 
De uitspraken van Charlie op zijn social media zijn ook erg racistisch, maar hij is enorm gelovig. Dat zijn 2 dingen die voor mij niet bij elkaar passen

Friezinnetje schreef op 11-09-2025 om 07:41:

https://nos.nl/artikel/2581951-amerikaanse-politiek-activist-charlie-kirk-doodgeschoten-bij-aanslag

Een van Trumps vertrouwelingen is doodgeschoten. WEer een politieke moord.

Alleen jammer dat Trump de democraten aanmerkt dat zij door hun uitspraken over nazi's, en meer . Hij vergeet even dat hijzelf ook erg aan het schelden is naar de andere kant.
De uitspraken van Charlie op zijn social media zijn ook erg racistisch, maar hij is enorm gelovig. Dat zijn 2 dingen die voor mij niet bij elkaar passen

Ik heb hem veel gehoord op TikTok. Ik heb geen racisme gehoord, wel een bepaalde manier van denken. Wat bedoel je met racistisch?

Koko67 schreef op 11-09-2025 om 08:06:

[..]

Ik heb hem veel gehoord op TikTok. Ik heb geen racisme gehoord, wel een bepaalde manier van denken. Wat bedoel je met racistisch?

Ik lees net op internet dat hij beweerde, met een sneer naar o.a. Michelle Obama :

"black women do not have brain processing power".

Een ongelooflijk grove rascistische bewering!

Weet iemand of 11 september nog herdacht wordt? Want ik hoor daar niks over.

amarna schreef op 11-09-2025 om 08:23:

[..]

Ik lees net op internet dat hij beweerde, met een sneer naar o.a. Michelle Obama :

En dat bijna alle mensen bang worden als ze zien dat er een zwarte piloot vliegt. 
Dat zwarte politici de plek innemen van blanke politici. 
En veel moslim- en vrouwenhaat. 

amarna schreef op 11-09-2025 om 08:23:

[..]

Nou ik heb dat filmpje gezien op tiktok, en dit is wel uit zijn verband getrokken. Het ging erom dat deze vrouwen zelf hebben gezegd dat ze door positieve discriminatie (ik denk dat dit de juiste vertaling is?) Op hun positie zijn gekomen. En wat Charlie zegt is ja, ze geven het zelf toe, niet vanwege hun "brain processing power" maar door positieve discriminatie ten koste van iemand die wellicht beter gekwalificeerd zou zijn.

Sigrid Kaag heeft er gisteren ook iets over gezegd bij Pauw, en ook haar woorden worden door rechtse mensen nu volledig verdraaid. 

Goed, hij is extreem gelovig wat blijkt uit zijn anti abortus standpunten, LGBTHI en de definitie van man/vrouw, immigranten, de criminaliteit onder de zwarte bevolking, allemaal zaken die ik niet ondersteun. Maar dan nog is dat geen reden om hem in koelen bloeden te vermoorden noch zijn dood te vieren op internet middels memes of comments.

Ik las een comment van een docent levensbeschouwing op X uit Nederland, die echt te bizar voor woorden was over zijn dood. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.