Nieuws en actueel
kerstbeer
28-01-2025 om 17:07
Trump, Musk en Amerikaanse politiek.
Hier verder over Trump, Musk en de Amerikaanse politiek.
Trump tekende meteen een recordaantal decreten en daar komen er steeds meer bij.
Tot nu toe gaat het goed tussen Trump en de bij hem invloedrijke Musk, maar zal dat ook zo blijven nu steeds meer MAGA niet blij met Musk's invloed en beleidswensen zijn?
Wat zal er bij de Democraten gebeuren en wie zal naar boven komen als potentiele leiders van de toekomst?
Wat voor invloed gaan Trump's decreten hebben over de VS en de rest van de wereld?
Schrijf hier verder.
MakePeaceNotWar
25-03-2025 om 17:33
kerstbeer schreef op 24-03-2025 om 22:16:
[..]
Ook welkom.
Mag ik je er even op wijzen dat de poster tegen wie dit geschreven werd het meteen over 'gezeur' had in plaats van een dialoog te willen houden?
En jij hebt het meteen over 'kuddedier'. Je klinkt precies als die mensen die iedereen 'schapen' noemen omdat ze niet meegaan in allerlei samenswerings theorien van X.
Je probeert anderen te beledigen terwijl je jezelf als origineel presenteert. Er is echter niks origineels aan mensen als "kuddedieren" wegzetten omdat ze het niet met je eens zijn. Dergelijke opmerkingen waren er tijdens Covid al als 13 in een dozijn
Je zegt tevens dat je mensen niet serieus neemt omdat CNN als bron gebruikt is, maar aan het einde zeg je dat je beide kanten moet bekijken. Dat doe je zelf dus helemaal niet, dus alles wat je schrijft neem ik met een grote korrel zout.
Dank je wel dat ik welkom ben.
Nou inderdaad het zelfde onderwerp bekijken bij bijvoorbeeld CNN en dan vervolgens verder zoeken of dat wel klopt. En dan je eigen mening gaan vormen.
Wat CNN en nog een paar andere zenders betreft is het echt schokkend om te ontdekken hoe smerig, fout en gevaarlijk die alles verdraaien , knippen en plakken, liegen, angst en haat zaaien en heel veel opruien. Het originele bericht herken je bijna niet meer als die klaar zijn met hun propaganda.
Nog veel schokkender vind ik de grote massa die het klakkeloos gelooft. En geen enkele moeite doet om dingen uit te zoeken en voor zichzelf te gaan leren denken. Ff controleren of het wel klopt! Helemaal ook omdat diezelfde massa geen enkel tegengeluid duldt. Mensen die tegen geluid geven. Zijn dictators, nazis, fascisten, rechts-extreem, gestoord, dom, tokkies, witte mannen of DIE domme vrouwen die heel feministisch kiezen om huisvrouw te worden enz enz enz……….
Is misschien wel heel confronterend allemaal dat je uit jezelf ontdekt dat het ook anders kan zijn.
Ben ik een Trump fan, nee niet echt. Maar nogmaals ik heb dus geleerd om alle kanten te bekijken en achter de massa aan te hobbelen. En veel belangrijker nog ik heb geleerd om niet mijn blik en hersen inhoud te laten vertroebelen door haat en propaganda van een ander.
Je moet het alleen echt willen!
MakePeaceNotWar
25-03-2025 om 17:34
BeesAreCool schreef op 24-03-2025 om 22:27:
[..]
Begin bij jezelf.
[..]
Misschien toch nog even de anti-kuddendieren encyclopedie raadplegen, want je komt niet overtuigend over zo.
Dat doe ik al jaren!
MakePeaceNotWar
25-03-2025 om 17:37
[..]
Begin bij jezelf.
[..]
Misschien toch nog even de anti-kuddendieren encyclopedie raadplegen, want je komt niet overtuigend over zo.
[..]
Begin bij jezelf.
[..]
Is dat echt werkelijk het enige wat je als reactie hebt? Dat vind ik nou echt typerend voor links. Niet in staat om een gesprek met iemand die niet in hetzelfde straatje denkt. Top
FaithfulDuck87
25-03-2025 om 17:38
maar geef eens antwoord, wat dan wel nieuwssites zijn, die volgens jou kloppen? Want dat heb je nog niet gedaan.
Zilver_gray
25-03-2025 om 17:43
MakePeaceNotWar schreef op 25-03-2025 om 17:37:
[..]
[..]
Is dat echt werkelijk het enige wat je als reactie hebt? Dat vind ik nou echt typerend voor links. Niet in staat om een gesprek met iemand die niet in hetzelfde straatje denkt. Top
Jouw onaardige reacties nodigen anders ook niet uit tot een gesprek. Je bent alleen maar aan het spuien en anderen belachelijk maken.
QuarterlyDinosaur18
25-03-2025 om 17:57
felija schreef op 24-03-2025 om 22:49:
[..]
Nou, vertel, wat zijn volgens jou DE bronnen? Ik ben reuze benieuwd!
Anders ik wel, ik wacht nog steeds op onderbouwing en waarheidsgetrouwe bronnen van deze persoon die wat om zich heen slaat.
Moxxie
25-03-2025 om 18:03
Anfisa schreef op 25-03-2025 om 17:57:
[..]
Anders ik wel, ik wacht nog steeds op onderbouwing en waarheidsgetrouwe bronnen van deze persoon die wat om zich heen slaat.
En ik. Van een forummer met de nick MakePeaceNotWar zou je toch verwachten dat die de bronnen die je wél kan vertrouwen wil delen met de wat minder begaafde schaapjes hier.
QuarterlyDinosaur18
25-03-2025 om 18:16
Moxxie schreef op 25-03-2025 om 18:03:
[..]
En ik. Van een forummer met de nick MakePeaceNotWar zou je toch verwachten dat die de bronnen die je wél kan vertrouwen wil delen met de wat minder begaafde schaapjes hier.
Op z’n minst zou ik geweldloze communicatie en empathie verwachten maar dat zie ik nog niet helemaal terug in de berichten.
felija
25-03-2025 om 18:18
MakePeaceNotWar schreef op 25-03-2025 om 17:37:
[..]
[..]
Hoe weet jij dat die forummer links is? Wel knap dat je dat zo weet, of ken je hem/haar?
En nogmaals: als je zo hoog van de toren blaast over de massa die niet zelf kan nadenken, is het minste wat je kunt doen met gedegen bronnen komen die jouw beweringen staven.
Het roept wel lekker makkelijk zo, maar ik zie vooralsnog geen enkele vorm van onderbouwing, met bronnen die volgens jou makkelijk zijn te vinden.
Snoeske
25-03-2025 om 18:26
felija schreef op 25-03-2025 om 18:18:
[..]
Hoe weet jij dat die forummer links is? Wel knap dat je dat zo weet, of ken je hem/haar?
En nogmaals: als je zo hoog van de toren blaast over de massa die niet zelf kan nadenken, is het minste wat je kunt doen met gedegen bronnen komen die jouw beweringen staven.
Het roept wel lekker makkelijk zo, maar ik zie vooralsnog geen enkele vorm van onderbouwing, met bronnen die volgens jou makkelijk zijn te vinden.
Hij/zij noemt democraten extreem links, dus de lat ligt laag 
Maar ook ik ben benieuwd naar de bronnen.
MakePeaceNotWar
25-03-2025 om 18:36
Zilver_gray schreef op 24-03-2025 om 22:43:
[..]
Wat is er niet waar wat hier in dit topic allemaal geschreven is? Hoe zit het dan wel?
Wil je nu dat ik alles voor ga kauwen? Je kan ook zelf op onderzoek uitgaan en je eigen mening vormen. Want als er hier iemand filmpjes plaatst met tegengeluid dan wordt er op een onvriendelijke denigrerende manier tegenin gegaan en vervolgens geweigerd om er naar te kijken! En afgedaan als onzin. Die wil is er bij het gros ook helemaal niet.
Op YT is ook zeker wel betrouwbare informatie te vinden.
De live persconferenties kijken ipv de in elkaar geknutselde CNN propaganda van die live uitzending. Zelfs als je een gruwelijke hekel moet hebben aan Trump, Musk en de vrouwelijke persvoorlichter.
Op Forbes de hoorzittingen van de senaat. Iedere senator krijgt hetzelfde aantal minuten om vragen te stellen. Dat merk je gelijk als daar in geknipt wordt.
Hoorzittingen van schoolbesturen en ouders. Hetzelfde verhaal qua aantal minuten dat iedere spreker krijgt. Van sommige van die hoorzittingen heb ik echt nachtmerries gehad.
Thomas Sowell heeft heel veel materiaal op YT staan. Even checken van te voren als je aanklikt dat je de originele pagina van hem hebt.
Jordan Peterson die heel veel informatie deelt. Gebaseerd op langdurige onderzoeken en studies.
Een beeld krijgen bijvoorbeeld over de ellende in Amerika wat betreft de humanitaire verschrikkelijke crisis bij de grens onder de leiding van Biden-Harris, de 300.000 vermiste illegale alleenreizende kinderen die waarschijnlijk in de prostitutie terecht zijn gekomen, de fentanyl crisis dat is doodsoorzaak nummer 1 onder jongeren in de VS, de enorme stijging van criminaliteit en bende geweld, het daklozen probleem enz. Peter Santenello maakt hele prettige video’s over het leven van de gewone mens.
Gebruikersnaaminvullen
25-03-2025 om 18:49
MakePeaceNotWar schreef op 25-03-2025 om 16:52:
[..]
Ja en er worden al jaren leugens over hem verteld. Zo ook in bovenstaande tekst. De meest erge dingen worden over hem verspreid. Die regelmatig niet waar zijn. En vrij makkelijk te checken ook nog eens.
De gehele zeer hatelijke verkiezingscampagne van de democraten, de extreem linkse media en hun extreem linkse geïndoctrineerde aanhang stond in het teken van het zwart maken en demoniseren van Trump, iedere republiekein en iedereen die van zijn recht gebruik wil maken om op hem te stemmen.
En dan nog een paar aanslagen op zijn leven door falen van de veiligheiddienst onder leiding van diezelfde democraten. Er zijn mensen die van veel minder om zich heen gaan meppen.
Benoem die leugens eens die ik opnoemen.
FaithfulDuck87
25-03-2025 om 18:50
ach ja wel verwacht dat dit het antwoord zou zijn. Ga zelf op zoek, YT als betrouwbare bron. Same old, same old
Next...
Nicole123
25-03-2025 om 18:50
MakePeaceNotWar schreef op 25-03-2025 om 18:36:
[..]
Wil je nu dat ik alles voor ga kauwen? Je kan ook zelf op onderzoek uitgaan
Wie beweert die bewijst, waarom moeten wij jouw argumenten en bewijzen hier aandragen?
Jij beweert dat wat hier gezegd wordt over Trump en zijn beleid niet klopt. Er is je duidelijk gevraagd welke uitspraken van mensen hier dan niet kloppen en naar links met hoe het dan wel zit. Waarom kom je dan met een vaag algemeen aanvallend verhaal en ga je daar niet op in?
Gebruikersnaaminvullen
25-03-2025 om 18:58
ik krijg een flashback naar een gebande forummer die nogal pro Poetin was.