Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Theo Maassen


Lexus

Lexus

08-02-2024 om 23:35 Topicstarter

Anfisa schreef op 08-02-2024 om 23:27:

TM herkent zich niet in het artikel. Zijn vrouw herkent zich niet in het artikel. Matthijs van Nieuwkerk herkent zich niet in het beeld. Daarmee zeg je dus niets. Jezelf niet herkennen is niet synoniem dat het niet is gebeurd.
Als het niet is gebeurd of als je niets hebt gedaan, dan zeg je ‘hij heeft me niet geslagen’, ‘ik heb haar niet geslagen’. Het is geen directe ontkenning. Dit soort teksten –in samenspraak met de huisjurist– zou je verwachten wanneer er wel iets aan de hand is.
Eigenlijk geven ze aan dat ze niet kunnen ontkennen maar Privé ook niet in de kaart willen laten spelen. Als TM niets te verbergen heeft, dan zou het logisch zijn om Privé voor de rechter te slepen wegens smaad.

Inmiddels komen meer verhalen van anderen boven water. Verzonnen? Iets met verhaal en staartje(s).

Nou inderdaad, als TM Prive voor de rechter sleept, móet er uit komen of die appjes gelogen of gefrabriceerd zijn. Iemand liegt of verzint wat. Ik hoorde die gast van prive zeggen dat ze trouwens nog meer dirt over TM hebben liggen. Maar goed, laat hem maar prive voor de rechters slepen.

Lexus schreef op 08-02-2024 om 23:35:

[..]

Nou inderdaad, als TM Prive voor de rechter sleept, móet er uit komen of die appjes gelogen of gefrabriceerd zijn. Iemand liegt of verzint wat. Ik hoorde die gast van prive zeggen dat ze trouwens nog meer dirt over TM hebben liggen. Maar goed, laat hem maar prive voor de rechters slepen.

Een aantal van die appjes (transcripts) zijn vandaag gepubliceerd door Yvonne. Ik heb er een paar gelezen. En twee andere mensen komen naar voren, waarvan één met een nare ervaring (seksueel geweld). Als dit klopt en waar is, doet ze hopelijk alsnog aangifte.
Van Yvonne kun je van alles vinden, zij was echter ook degene die de videobeelden van autodeur, Lil Kleine en Jamie Vaes publiceerde waarna Jamie eindelijk Lil Kleine verliet, je weet wel, na die ontkenningsvideo van Jamie en Lil Kleine. Is dit een soortgelijk gebeuren of is TM slachtoffer van rancuneuze vrouwen?

En het gespeculeer gaat weer verder.

Lexus

Lexus

09-02-2024 om 09:43 Topicstarter

Moirmel schreef op 09-02-2024 om 09:33:

En het gespeculeer gaat weer verder.

Maar blijkbaar interessant genoeg voor jou om toch even in dit draadje te komen kijken?

Maar je hebt gelijk hoor: zolang TM geen aangifte van laster doet, blijft het speculeren over de appjes en de mails waarin hij het toegeeft. Die kunnen altijd nog om een of andere reden gefabriceerd zijn (wel 25000 woorden, die apps). Dus als hij zijn naam wil zuiveren is rechtsgang de gewezen weg. 

Transcripts zijn bewijs, laat TM maar aangifte doen wegens laster. Dan wordt het verder onderzocht.

Lexus schreef op 07-02-2024 om 15:52:

[..]

Ja ik ben niet juridisch onderlegd, maar kan een derde aangifte doen? Weet iemand dat hier? Ik bedoel als ik op straat een gast een andere gast zie slaan kan ik toch ook aangifte doen?

niet een willekeurige vreemde volgens mij.

De politie kan wel zelf 'ambtshalve' aangifte doen, anders kunnen ze uiteraard niks doen als ze een lijk vinden want die gaat geen aangifte doen.

Dat kan niet bij alle delicten, maar evengoed lijkt het mij ongepast als Lexus van het Viafora naar de politie stapt omdat de vrouw van Maassen mogelijk klappen heeft gehad maar de vrouw van Maassen stapt zelf al die jaren niet naar de politie. Als mevrouw Maassen dan bij een verhoor zegt dat alles verzonnen is omdat die zogenaamde minnares zo zat te zeiken dan is de zaak weer gesloten.

Lexus

Lexus

13-02-2024 om 16:44 Topicstarter

Chantal2022 schreef op 13-02-2024 om 15:35:

[..]

niet een willekeurige vreemde volgens mij.

De politie kan wel zelf 'ambtshalve' aangifte doen, anders kunnen ze uiteraard niks doen als ze een lijk vinden want die gaat geen aangifte doen.

Dat kan niet bij alle delicten, maar evengoed lijkt het mij ongepast als Lexus van het Viafora naar de politie stapt omdat de vrouw van Maassen mogelijk klappen heeft gehad maar de vrouw van Maassen stapt zelf al die jaren niet naar de politie. Als mevrouw Maassen dan bij een verhoor zegt dat alles verzonnen is omdat die zogenaamde minnares zo zat te zeiken dan is de zaak weer gesloten

Bedankt voor je antwoord. Ik vroeg het totaal niet om zelf aangifte tegen TM te doen hoor. Maar het lijkt me voor vrouwen die in een positie zitten dat als ze aangifte doen, het veel gevaarlijker voor hen wordt, misschien een vooruitgang als het niet door hen maar door een derde wordt gedaan. Zo zou de politie dus zelf aangifte kunnen doen en is zij niet verantwoordelijk maar moet de mishandelaar in kwestie dus oppassen dat er niet door de politie zelf aangifte wordt gedaan. Maar ik vraag  me af of dat ooit gebeurt?

Lexus

Lexus

15-02-2024 om 18:39 Topicstarter

Ik hoorde dat de appjes nu in handen van de politie zijn. 

Lexus schreef op 15-02-2024 om 18:39:

Ik hoorde dat de appjes nu in handen van de politie zijn.

De ex-minnares heeft een melding bij de politie gedaan plus de appjes als bewijs ingeleverd. Meer om soortgelijke situaties (als die er zijn) te ondersteunen. Die begrijp ik wel.

Overigens hoeft dat niet te betekenen dat het gevolgen heeft voor TM. Het is een melding, geen aangifte.

Anfisa schreef op 15-02-2024 om 19:11:

[..]

De ex-minnares heeft een melding bij de politie gedaan plus de appjes als bewijs ingeleverd. Meer om soortgelijke situaties (als die er zijn) te ondersteunen. Die begrijp ik wel.

Overigens hoeft dat niet te betekenen dat het gevolgen heeft voor TM. Het is een melding, geen aangifte.

Die reactie van TM en zijn familie geven mij een Tom Egbers vibe. Damage control met vage teksten.

Lexus

Lexus

28-02-2024 om 16:22 Topicstarter

Campanula schreef op 28-02-2024 om 15:48:

[..]

Die reactie van TM en zijn familie geven mij een Tom Egbers vibe. Damage control met vage teksten.

Ja wat ik dan bij Tom Egbers ook ergens wel kan begrijpen want zijn vrouw zal ook ergens van hem houden. Omdat hier vermeend sprake is van lichamelijk geweld kan het daarnaast ook angst zijn natuurlijk. 

Maar als ze aan die ex minnares aan wie ze al die appjes heeft gestuurd, had laten blijken dat ze van hem af wilde en ze trekt zich nu terug, dan vind ik wel dat ze die exminnares heeft gebruikt om haar gal te spuwen om daarna weer door te kunnen gaan.

Het blijft trouwens erg stil op dat front. Ook op het front van de politie trouwens waar die appjes liggen die bewijs zouden moeten leveren. 

Campanula schreef op 28-02-2024 om 15:48:

[..]

Die reactie van TM en zijn familie geven mij een Tom Egbers vibe. Damage control met vage teksten.

Zeker is het damage control. Er zijn net series met Theo Maassen gemaakt dus het komt niet uit dat er wat verkeerds naar buiten komt. Theo zegt niets en laat het werk doen door zijn zus (tevens manager, financieel belang), vrouw (financieel belang en angst) en een ex van 30 jaar geleden.

Blijkbaar is het trouwens niet de ex-minnares die de zaak bij de Privé heeft aangekaart maar iemand anders. Ook heeft een 3e slachtoffer, naast die twee anderen, zich gemeld. 

Dit heeft nog wel een staartje.

Ik hink op twee gedachten. Ik ben een keer in Breda naar zijn show geweest en heb echt wel een paar keer goed gelachen. Grove en foute grappen vind ik nu eenmaal leuk. Dan moet je wel 'brandschoon' zijn om weg te komen met 'ondeugend' zijn. Als je later van je voetstuk valt met huiselijk geweld krijgen diezelfde grove grappen wel een ander perspectief. Teleurstellend zou dat zijn.

Ja, dat is het ook. Ik ben ook een keer naar zijn show geweest en het is mijn humor, ondanks dat ik zelf wat timide overkom. Fout en grof is wel aan mij besteed als iemand verder aardig deugd en hij had wel degelijk een boodschap te verkondigen.
Mijn beeld is ook gekleurd (iets met soortgelijke ervaring) dus ik hou het nog maar even op projectie maar alles neigt naar teleurstelling. De dingen die ik lees vallen voor mij in een zeker plaatje maar als ik ernaast zit (lijkt me stug als het gaat om bewijs), dan graag. 

Lexus

Lexus

29-02-2024 om 10:30 Topicstarter

Campanula schreef op 28-02-2024 om 23:30:

Ik hink op twee gedachten. Ik ben een keer in Breda naar zijn show geweest en heb echt wel een paar keer goed gelachen. Grove en foute grappen vind ik nu eenmaal leuk. Dan moet je wel 'brandschoon' zijn om weg te komen met 'ondeugend' zijn. Als je later van je voetstuk valt met huiselijk geweld krijgen diezelfde grove grappen wel een ander perspectief. Teleurstellend zou dat zijn.

Nou ik vond hem al heel vervelend doen ooit tegen Patricia Paay in de DWDD, twaalf jaar terug of zo en daarom niet meer leuk. Maar goed, dat betekent niet dat je een vrouwenmishandelaar bent natuurlijk. Ik meen dat hij ook eens een proces had omdat hij een vrouw in het publiek in haar broek gekeken had of zo. 

Afgezien daarvan: zou je grove grappen die neigen naar racisme of seksisme zonder de mindset die er doorgaans achter zit? En zelfs bij verfijndere grappen vraag ik het me af: een Groenteman en van Roosmalen die zogenaamd sarcastisch praten bijvoorbeeld. Dan denk ik toch: tuurlijk joh, je brengt het nu als intellectueel grapje maar ergens meen je het toch en als iemand er iets van zegt ben je dom en humorloos. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.