Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Euphoria
21-05-2026 om 19:55
Thora schreef op 21-05-2026 om 12:40:
Dat er minder kinderen geboren worden heeft ook veel te maken met hoe het in Nederland de afgelopen 10 jaar toegaat. Ten eerste is een kind duur waardoor beide ouders genoodzaakt zijn te blijven werken, hetzij part time. Kinderopvang is duur. Dan komt er ook nog een toeslagenaffaire tussendoor wat ook niet stimuleert. En daarnaast de hele situatie in Nederland/Europa en hetgeen waar dit topic over gaat. Veel mensen willen het een kind niet aandoen hier op te groeien.
En terecht. De jeugd van nu heeft geen leuk vooruitzicht. Ik hou mijn hart vast.
daarnaast werd je nog niet zo lang geleden om je oren geslagen wanneer je meer dan 1 of 2 kinderen dacht te willen krijgen, want vreselijk slecht voor het milieu.
Euphoria
21-05-2026 om 19:55
krulliebollie schreef op 20-05-2026 om 17:06:
[..]
Mag ik naar de reden vragen?
Ik heb niets met deze doelgroep.
krulliebollie
21-05-2026 om 20:35
Euphoria schreef op 21-05-2026 om 19:55:
[..]
Ik heb niets met deze doelgroep.
Bedoel je asielzoekers? Mannen, vrouwen, kinderen?
Thora
21-05-2026 om 22:02
Handschoenvrouw schreef op 20-05-2026 om 17:14:
[..]
Door de vergrijzing loopt de verhouding werkenden/niet-werkenden steeds schever. Steeds minder werkenden moeten dus betalen en zorg leveren voor steeds meer niet-werkenden. Een kernreden is dat de gemiddelde Nederlander ergens eind jaren '70 steeds minder kinderen is gaan krijgen.
Er zijn dus twee oplossingen: meer werkenden (b.v. door immigratie) of minder niet-werkenden (b.v. door ouderen of arbeidsongeschikten in goedkopere landen zoals in Zuid-oost Azië laten verblijven en verzorgen).
In plaats daarvan worden er bussen vol kostenposten naar binnen gereden. Onder het mom van oa vergrijzing tegengaan.
Poezenmeisje
21-05-2026 om 22:07
https://www.rtvnoord.nl/politiek/1406805/amsterdam-schiet-ter-apel-te-hulp-rode-kruis-benadrukt-belang-van-meer-plekken
Amsterdam neemt 230 mensen extra over. Groot Wassink toont zijn grote hart. Dat is mooi, ze hebben dan nog maar een paar duizend mensen achterstand. Een paar jaar geleden gilde dezelfde Groot Wassink dat Amsterdam écht geen mensen kon opnemen.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/323043/meeste-gemeenten-falen-in-huisvesten-statushouders-grootste-achterstand-in-amsterdam
Helaas zitten recentere artikelen over deze achterstand achter DPG betaalmuren en kan ik alleen oude cijfers vinden.
Thora
21-05-2026 om 22:09
Handschoenvrouw schreef op 21-05-2026 om 19:04:
[..]
Nou nee. In landen waar de welvaart veel lager ligt dan in Nederland liggen de geboortecijfers gemiddeld veel hoger. Ook in Nederland is de welvaart nu veel groter dan 40 jaar geleden. Toen was een kind dus veel "duurder".
Het lage geboortecijfer komt doordat mensen door de verzorgingsstaat en welvaart niet meer afhankelijk zijn voor de zorg van hun kinderen later en kiezen voor vrijheid en onafhankelijkheid.
Nou nee, dat denk ik niet. Ik heb nog nooit iemand gehoord die om die reden kinderen wilde. Ik zelf overigens ook niet. En als het wel zo zou zijn zou men nu juist voor kinderen moeten gaan lijkt mij. Wie zorgt er anders voor je als je heel oud bent? De staat in ieder geval niet.
Handschoenvrouw
21-05-2026 om 22:16
Thora schreef op 21-05-2026 om 22:09:
[..]
Nou nee, dat denk ik niet. Ik heb nog nooit iemand gehoord die om die reden kinderen wilde. Ik zelf overigens ook niet. En als het wel zo zou zijn zou men nu juist voor kinderen moeten gaan lijkt mij. Wie zorgt er anders voor je als je heel oud bent? De staat in ieder geval niet.
Inderdaad, in Nederland krijg je alleen maar AOW, pensioen, thuiszorg en een plaats in een verpleeghuis als de tijd daar is. Je hebt helemaal geen kinderen nodig in Nederland, maar in arme landen crepeer je als je niet meer kunt werken zonder steun van familie.