Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Daglichtlamp schreef op 11-02-2026 om 11:07:

Als de radicalisering via TikTok gaat, denken jullie dan echt dat het uitmaakt waar de mensen wonen die hier achter zitten?
Toen er destijds veel mensen uitreisden naar IS waren daar ook oerhollandse jongeren bij. Natuurlijk moeten terroristen uitgezet worden (of wellicht nog beter gestraft), maar wat mij betreft moeten ook de social media bedrijven die hier geld aan verdienen bestraft worden.

Waarom moet jij er altijd weer, die oerhollandse bij halen? Iedereen weet dat er ook een klein aantal NL jongeren zijn uitgereisd, maar het merendeel heeft een Islamitische achtergrond, het zou je sieren om dat te erkennen oftewel onder ogen te zien.

Sociaal media is hier inderdaad ook schuldig aan, maar het is die groep jongeren die we binnen halen die erin meegaan. Ik vergelijk het met reclame voor ongezond voedsel, het beïnvloed mijn bmi van 21,5 totaal niet... maar wat ik naar binnen schuif. 

Het toelaten van dit soort filmpjes vergoelijken met  dat er ook ongezond voedsel verkocht wordt en daar reclame voor gemaakt wordt, is ook bijzonder. Voor een eerlijke vergelijking zou je dit misschien moeten vergelijken met McDonald's die reclame maakt voor harddrugs. 

Daglichtlamp schreef op 11-02-2026 om 12:37:

Het toelaten van dit soort filmpjes vergoelijken met dat er ook ongezond voedsel verkocht wordt en daar reclame voor gemaakt wordt, is ook bijzonder. Voor een eerlijke vergelijking zou je dit misschien moeten vergelijken met McDonald's die reclame maakt voor harddrugs.

Ze vergoelijkt niet. En je leidt af van de discussie. Waar het hier om gaat is dat er een groep mensen binnen onze samenleving vatbaar is voor radicalisering 

Daglichtlamp schreef op 11-02-2026 om 11:07:

Als de radicalisering via TikTok gaat, denken jullie dan echt dat het uitmaakt waar de mensen wonen die hier achter zitten?
Toen er destijds veel mensen uitreisden naar IS waren daar ook oerhollandse jongeren bij. Natuurlijk moeten terroristen uitgezet worden (of wellicht nog beter gestraft), maar wat mij betreft moeten ook de social media bedrijven die hier geld aan verdienen bestraft worden.

Wat versta jij dan onder oerhollandse jongeren?  De enige oerhollandse mensen waar ik van weet dat ze naar IS zijn gegaan waren verliefde meisjes die hun grote liefde en held volgenden en steunden in zijn strijd. Maar ik begrijp dat er ook bijvoorbeeld blonde boerenjongens bij IS zijn gaan meestrijden?

Poezenmeisje

Poezenmeisje

11-02-2026 om 13:32 Topicstarter

Laat ze lekker ophoepelen naar Syrië en NOOIT meer terug komen.

Wat mij betreft direct uitzetten en toegang tot Europa levenslang verbieden. We zijn veel te lang veel te slap geweest, veel te naïef, en daar plukken we nu de vruchten van. Niet alleen van asielzoekers maar zelfs van 3e generatie jongeren met een migratie-achtergrond. Kijk naar de overlast voor de buurt rondom het Haga College in Amsterdam, kijk eens naar opsporing verzocht, naar Stek Oost (en nu zijn er meer plannen voor zulke woongemeenschappen met statushouders en kwetsbare jongeren, met veel te grote aantallen).

Als "we" 20 jaar geleden ons beleid hadden aangescherpt, echte consequenties van misdrijven mbt verblijfsvergunningen hadden toegepast en de naturalisatie niet zo snel hadden laten ingaan, waren de vluchtelingen van nu veel beter op de hoogte geweest van de strenge migranten eisen in Nederland. 

Onvoldoende kennis of inzet mbt taal? Korten op uitkeringen. Niet actief meewerken met werk zoeken? Geen uitkering. Idem voor vrouwen, die moeten ook taal spreken en werk zoeken. Geen seculiere samenlevingen, maar integreren. (En daarmee dus geen religieuze scholen meer.) Gezinshereniging? Prima maar wel wanneer je garant staat voor dat gezin. De eerste pakweg 5 jaar? Geen toegang tot sociale voorzieningen in de vorm van uitkeringen/toeslagen. Ernstige misdrijven? Uitzetting; werk je niet mee? Dan blijf je onbepaalde tijd in een detentiecentrum. 

Radicaal? Ja misschien wel, maar dit beleid heeft onze samenleving nou ook niet echt vooruit geholpen. Daarnaast neemt de polarisatie door slap beleid vanuit de politiek alleen maar toe, omdat iedereen vindt dat ze rechten hebben maar ze vergeten ook dat er plichten zijn. En dat laatste is dus gewoon mogelijk zonder dat er consequenties aan vast hangen. 

En als een motie om criminele Syriërs uit te zetten wordt verworpen omdat alle linkse partijen en ook D66 en CDA tegen stemmen, dan is dit land ook gewoon verloren hoor. Want waarom in godsnaam zou je tegen zo'n motie stemmen? Wat is de meerwaarde van het niet uitzetten van criminele (voormalig) vluchtelingen/asielzoekers?

Aanvulling: De motie om met grote prioriteit te werken aan terugkeer van Syriers is wel aangenomen. Geen verrassing daar mbt tegenstemmen, wederom alle linkse partijen. 

helemaal met je eens Miraval. Zoals zo vaak. We zijn echt overtreffende dom geweest de afgelopen decennia en moeten nu op de blaren zitten

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.