Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Fleurtje_5
01-10-2025 om 10:36
PensioNada schreef op 01-10-2025 om 09:29:
[..]
Je schrijft hierboven over een groep moslims die de sharia willen invoeren en homo's willen doden, alsof het alle moslims zijn die dat willen. Dat is niet zo, zoals niet alle moslims achter ISIS stonden.
Nee, Dan ben ik misschien niet duidelijk geweest. Maar ik heb het toch echt enkel over de grote menigte moslims (met zwarte vlaggen of witte protestborden) in die video's. En zo te lezen in Duitse nieuwsberichten waren dat duizenden moslims. Dat is echt veel.
In mijn bericht waaronder je dit schrijft zeg ik: 'Is dat echt zo of denk je alleen zo? Ik ken genoeg moslims en moslima's die nooit en te nimmer met een IS-vlag zouden wapperen. Dat zijn gewoon goede mensen'.
Nighttripper
01-10-2025 om 13:31
Fleurtje_5 schreef op 01-10-2025 om 10:36:
[..]
Nee, Dan ben ik misschien niet duidelijk geweest. Maar ik heb het toch echt enkel over de grote menigte moslims (met zwarte vlaggen of witte protestborden) in die video's. En zo te lezen in Duitse nieuwsberichten waren dat duizenden moslims. Dat is echt veel.
Denk dat de situatie in Duitsland inderdaad behoorlijk zorgelijk aan het worden is. Want achter die paar duizend extreme moslim demonstranten, staan nog veel meer sympathisanten die je niet ziet.Maar die wel die ideeen duidelijk ondersteunen. Zo blijkt bv uit dit recente onderzoek van juni. Quote (wat krom nederlands soms, vanwege google vertaling): "Een op de vijf moslims die in Duitsland wonen met een achtergrond van migrantie heeft een emotionele constitutie die voorstander is van radicalisering. Dit is het resultaat van een niet eerder gepubliceerde studie van het Research Center for Islam and Politics van de Universiteit van Munster. Onder leiding van de islamitische theoloog Mouhanad Khorchide die beschikbaar is in de "Neue Osnabécker Zeitung" (NOZ)".
Aangezien Duitsland een moslim populatie heeft van zo'n 5,5 miljoen,gaat het hier om ruim 1 miljoen sympathisanten. Het is te hopen voor de Duitsers dat hier verder serieus naar gekeken wordt/onderzoek gedaan.Want met deze cijfers heb je het niet meer over zomaar een groep. Maar meer een aanzienlijk deel van je bevolking. https://www.welt.de/politik/deutschland/article256194570/islam-studie-mehr-als-eine-million-muslime-in-deutschland-zeigen-anfaelligkeit-fuer-radikalisierung.html?
Daglichtlamp
01-10-2025 om 14:28
Met dezelfde soort statistiek zou ik kunnen betogen dat de helft van de Nederlanders achter het verschrikkelijke extreem rechtse geweld in Den Haag staan. https://archive.is/zgTPX#selection-5182.0-5182.5
Nicole123
01-10-2025 om 14:41
Thora schreef op 01-10-2025 om 09:33:
[..]
Huh? Wie zet hier gekleurde Nederlanders als niet Nederlands neer dan? Ik niet. Ik praat alleen over kleur niet over wel of niet Nederlands. Ik zeg alleen wat mij opvalt en dat is dat als de politie iemand neerschiet of arresteert en diegene blijft erin de ophef veel groter is als het een gekleurd iemand is dan als het een blank iemand is.
Ook valt het mij op dat als groepen moslims zich misdragen dit niet benoemd mag worden. Of die moslims Nederlanders zijn boeit niet.
Wat dan in mijn ogen wel weer boeit is jouw stelling dat er in de VS amper nog oorspronkelijke bewoners wonen. Wat boeit het? Nou dat boeit veel. Die zijn namelijk uitgemoord door de nieuwkomers. Dat boeit weldegelijk.
Jij maakt er dus duidelijk een wij-zij van. Kleur versus blank, moslim versus niet-moslims. In een topic over asielzoekers/migranten, dus daar verbind je dit wel degelijk aan.
Als wie dan ook zich misdraagt dan mag dat prima benoemd worden. Het benadrukken dat het móslims waren die zich misdroegen impliceert echter dat het iets van het moslim-zijn is dat samenhangt met het zich misdragen en daar loopt het spaak. Dan generaliseer je naar een hele groep, een hele religie, waarvan de overgrote meerderheid zich helemaal niet misdraagt.
Dat die oorspronkelijke bewoners zijn uitgemoord boeit uiteraard zeker wel, dat was mijn stelling helemaal ook niet, dus niet fair om het zo te gaan draaien dat ik daar niet om zou geven. Mijn stelling was dat het er in de VS echt niet toe doet dat je bijvoorbeeld Ierse roots hebt, je bent dan niet minder ofzo, want vrijwel iedereen heeft niet-oorspronkelijke wortels daar. Dat uitmoorden gebeurde overigens door Europese westerse mensen, die de mensen met een meer traditionele cultuur uitgemoord hebben. Dat bewijst maar weer eens dat het simplistische plaatje van onze superieure westerse cultuur die overgenomen zou worden door slechte vreemdelingen nogal eenzijdig is. In alle culturen is het gros van de mensen helemaal prima (ook de Nederlandse, dus al even bij voorbaat: maak geen 'weg met ons' van mijn woorden) en in elke cultuur heb je mensen die verschrikkelijke dingen doen.
Thora
01-10-2025 om 15:59
Echt. Je vliegt alle kanten op om mij maar te kunnen beschuldigen van wegzetten van hele groepen, discrimatie en racisme. Het is bijna knap.
Als jij spreekt over native Amerikanen zijn dat voor mij de "Indianen". En ik weet ook wel dat die zijn uitgeroeid door de Westerlingen. Maar daarachteraan schrijf jij eigenlijk dat wij niet moeten zeiken dat onze cultuur wordt weggedrukt door een andere cultuur. Dat die cultuur behoorlijk vrouwonvriendelijk is maakt verder niet uit. "Wij" moeten niet zo superieur doen en maar hopen dat wij eindigen als de Aboriginals of de Maöri en niet als de Native Americans.
Broadway
01-10-2025 om 15:59
Daglichtlamp schreef op 01-10-2025 om 14:28:
Met dezelfde soort statistiek zou ik kunnen betogen dat de helft van de Nederlanders achter het verschrikkelijke extreem rechtse geweld in Den Haag staan. https://archive.is/zgTPX#selection-5182.0-5182.5
de redenatie is toch precies hetzelfde als toen met het rode lijn protest dat dat een afvaardiging is van een x keer grotere groep sympathisanten?
Nicole123
01-10-2025 om 17:50
Thora schreef op 01-10-2025 om 15:59:
Echt. Je vliegt alle kanten op om mij maar te kunnen beschuldigen van wegzetten van hele groepen, discrimatie en racisme. Het is bijna knap.
Als jij spreekt over native Amerikanen zijn dat voor mij de "Indianen". En ik weet ook wel dat die zijn uitgeroeid door de Westerlingen. Maar daarachteraan schrijf jij eigenlijk dat wij niet moeten zeiken dat onze cultuur wordt weggedrukt door een andere cultuur. Dat die cultuur behoorlijk vrouwonvriendelijk is maakt verder niet uit. "Wij" moeten niet zo superieur doen en maar hopen dat wij eindigen als de Aboriginals of de Maöri en niet als de Native Americans.
Nee, dat zeg ik juist helemaal niet, dat maak jij ervan. Maar wil jij met deze tekst nu zeggen dat de mensen die als asielzoeker of immigrant binnenkomen in Nederland ons wegdrukken en vrouwonvriendelijk zijn? Dat is dus precies het wegzetten van een hele groep, discriminatie en racisme. Ik vind het knap dat je het zelf niet eens ziet.
Thora
01-10-2025 om 23:04
Nicole123 schreef op 01-10-2025 om 17:50:
[..]
Nee, dat zeg ik juist helemaal niet, dat maak jij ervan. Maar wil jij met deze tekst nu zeggen dat de mensen die als asielzoeker of immigrant binnenkomen in Nederland ons wegdrukken en vrouwonvriendelijk zijn? Dat is dus precies het wegzetten van een hele groep, discriminatie en racisme. Ik vind het knap dat je het zelf niet eens ziet.
Noem het wegzetten, noem het racisme, noem het discriminatie. Ik ben oprecht bang voor de toekomst. En vooral voor de toekomst van vrouwen. Als over 10 jaar dit forum nog bestaat en wij als vrouwen hier nog altijd vrij mogen schrijven. Als wij allemaal over 10 jaar jaar wonen in een prachtig land waar genoeg groen is en iedereen een huis heeft. Als wij vrouwen over 10 jaar niet in lappen lopen en niets meer mogen.....
Als dat zo is mag jij mij keihard uitlachen en zal ik volmondig toegeven dat ik er helemaal naast zat. En weet je? Ik hoop met heel mijn hart dat dit zal gebeuren en zal mij graag laten laten uitlachen in dit geval.
Mick87
01-10-2025 om 23:06
Thora schreef op 01-10-2025 om 23:04:
[..]
Noem het wegzetten, noem het racisme, noem het discriminatie. Ik ben oprecht bang voor de toekomst. En vooral voor de toekomst van vrouwen. Als over 10 jaar dit forum nog bestaat en wij als vrouwen hier nog altijd vrij mogen schrijven. Als wij allemaal over 10 jaar jaar wonen in een prachtig land waar genoeg groen is en iedereen een huis heeft. Als wij vrouwen over 10 jaar niet in lappen lopen en niets meer mogen.....
Als dat zo is mag jij mij keihard uitlachen en zal ik volmondig toegeven dat ik er helemaal naast zat. En weet je? Ik hoop met heel mijn hart dat dit zal gebeuren en zal mij graag laten laten uitlachen in dit geval.
Ik snap je zorgen over vrouwenrechten. Maar het beeld wat je hierboven schetst doet wel erg dystopisch aan.
PensioNada
02-10-2025 om 00:08
Poezenmeisje schreef op 01-10-2025 om 23:58:
Je weet dat je plaatje van Iran niet klopt? Iran heeft een relatief hoogopgeleide vrouwelijke bevolking, waarvan een deel emigreert naar het buitenland of er voor kiest in de schaduw in Iran te blijven, maar dat zijn niet de zwarte kraaien, dat zijn de vrouwen met een hoofddoek waar flinke plukken haar onderuit komen. Af en toe pakt de religieuze politie een stuk terug en vervolgens worden de grenzen weer langzaam opgerekt. In Iran staat op homoseksualiteit de doodstraf, maar zolang men in de kast blijft, wordt een oogje dicht geknepen. Geen land waar ik graag zou wonen, maar je foto maakt er een parodie van.
PensioNada
02-10-2025 om 00:11
Poezenmeisje schreef op 01-10-2025 om 23:14:
Als ik naar Engeland kijk, zie ik een dystopie...
Ja, ik ook, van bruin hemden of zwart hemden die door de straten marcheren en alles wat afwijkt van de blanke norm uit huis sleept en in elkaar schopt of publiekelijke ophangt als schande voor ons zo zuivere witte ras.
Poezenmeisje
02-10-2025 om 01:19
De Iraniërs die ik persoonlijk ken zijn bijna allemaal universitair opgeleid en wonen niet voor niets in het westen.
Keyvan Shahbazi is ook een indrukwekkende en interessante man.
https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/keyvan-shahbazi-iran
Poezenmeisje
02-10-2025 om 01:28
https://www.rtvnoord.nl/politiek/1349753/geen-maatregelen-tegen-overlast-dan-stappen-ondernemers-ter-apel-naar-rechter
...
Eerder had de bewindsvrouw tot ergernis van de ondernemers laten weten dat ze niet naar Ter Apel kon komen. Met als gevolg dat ze elkaar via het beeldscherm hebben gesproken. De bewindsvrouw heeft nu gemeld dat zij of een delegatie van haar ministerie volgende week alsnog naar Ter Apel komt.
...
Het is met name de groep van zo’n driehonderd veiligelanders die voor overlast in het dorp zorgt. Keijzer heeft de ondernemers laten weten dat ze nog deze week samen met haar collega David van Weel gaat kijken hoe deze mensen beter over ons land verspreid kunnen worden.
...