Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

PensioNada schreef op 02-10-2025 om 00:11:

[..]

Ja, ik ook, van bruin hemden of zwart hemden die door de straten marcheren en alles wat afwijkt van de blanke norm uit huis sleept en in elkaar schopt of publiekelijke ophangt als schande voor ons zo zuivere witte ras.

Waar haal je die wijsheid vandaan? Zijn daar beelden van? Wat Iran betreft zit je er ook naast, helaas.

Bijzonder zorgwekkende ontwikkelingen in Duitsland weer Oktoberfest München deels uitgesteld vanwege explosieven die gevonden zijn. En dan vandaag weer het nieuws dat een tak van Hamas in Duitsland aanslagen aan het beramen was op Joodse en Israëlische instellingen aldaar. Ik wil niet polariseren, ik wil geen islamophoop zijn. Maar het stelt me niet gerust. Zorgwekkend. Is dit de toekomst van ons eens zo veilige en vrije Europa?

Thora schreef op 02-10-2025 om 11:01:

[..]

Waar haal je die wijsheid vandaan? Zijn daar beelden van? Wat Iran betreft zit je er ook naast, helaas.

Ik zie een plaatje met een dystopisch toekomstbeeld, ik zet daar een ander dystopisch toekomstbeeld tegenover. Wie gelijk krijgt weten we pas in 2050, waarbij er ook nog tal can andere scenario's mogelijk zijn. Ik nuanceer het beeld met louter in zwart gehulde vrouwen in Iran, waarbij ik ook nog eens aanteken dat ik het geen fijn land vind. Beetje rare reactie van jou.

oh dat in München zou geweld zijn in de familiesfeer toevallig vlakbij oktoberfest. Dat stelt enigzins gerust 

Mick87 schreef op 02-10-2025 om 11:50:

Bijzonder zorgwekkende ontwikkelingen in Duitsland weer Oktoberfest München deels uitgesteld vanwege explosieven die gevonden zijn. En dan vandaag weer het nieuws dat een tak van Hamas in Duitsland aanslagen aan het beramen was op Joodse en Israëlische instellingen aldaar. Ik wil niet polariseren, ik wil geen islamophoop zijn. Maar het stelt me niet gerust. Zorgwekkend. Is dit de toekomst van ons eens zo veilige en vrije Europa?

Ik ben altijd blij dat de inlichtingendiensten blijkbaar vrij veel in de smiezen hebben. Alleen die geradicaliseerde eenlingen glippen helaas nog weleens door de mazen van het net. 

Dieptriest. 
Gelukkig dat ze drie vermoedelijke daders hebben opgepakt. Afwachten hoeveel 'vermoedelijke daders' nog niet zijn opgepakt.

https://nos.nl/artikel/2584793-drie-vermoedelijke-hamas-leden-opgepakt-in-berlijn-voor-plannen-aanslagen 1 okt. 2025

Drie vermoedelijke Hamas-leden opgepakt in Berlijn voor plannen aanslagen

Helaas wel een aanval op Synagoge in Manchester vandaag. Ongekend verdrietig 

Mick87 schreef op 02-10-2025 om 13:13:

Helaas wel een aanval op Synagoge in Manchester vandaag. Ongekend verdrietig

Ik ben benieuwd wanneer mensen gaan erkennen dat we een groot probleem Europa hebben binnen gehaald. Het zijn niet alle moslims, maar het zijn wel altijd moslims.

Alice12 schreef op 02-10-2025 om 13:24:

[..]

Ik ben benieuwd wanneer mensen gaan erkennen dat we een groot probleem Europa hebben binnen gehaald. Het zijn niet alle moslims, maar het zijn wel altijd moslims.

Zolang de media en een groot deel van de regering mensen die dit benoemen de mond snoeren, afbranden, voor rotte vis uitmaken en zelfs demoniseren zal het een onerkend probleem blijven. En als het dan eindelijk erkend wordt is het al veel te laat. 

[..]

En wat wil je aan het probleem van de radicale islam in Europa doen? Abutaleb heeft weleens gezegd: als het je hier niet bevalt, hoepel je maar op. Maar als mensen Nederlander zijn, dan levert dat wat juridische complicaties op.

Thora schreef op 02-10-2025 om 14:04:

[..]

Zolang de media en een groot deel van de regering mensen die dit benoemen de mond snoeren, afbranden, voor rotte vis uitmaken en zelfs demoniseren zal het een onerkend probleem blijven. En als het dan eindelijk erkend wordt is het al veel te laat.

Onzin. Er is best aandacht voor het probleem van de radicale islam. Alleen wordt vaak heel de islam en alle moslims op 1 hoop gegooid. Kijk maar eens naar wat Wilders doet op X.

[..]

Misschien waren het wel witte, rechtse Nederlanders. 

Poezie schreef op 02-10-2025 om 14:34:

[..]

Misschien waren het wel witte, rechtse Nederlanders.

Haha, zou je denken?

PensioNada schreef op 02-10-2025 om 14:21:

[..]

En wat wil je aan het probleem van de radicale islam in Europa doen? Abutaleb heeft weleens gezegd: als het je hier niet bevalt, hoepel je maar op. Maar als mensen Nederlander zijn, dan levert dat wat juridische complicaties op.

Geen idee, in ieder geval nu stoppen met elke week 900 asielzoekers binnen halen. Die komen hier niet voor veiligheid, ze zijn al tig veilige landen doorgekomen.

PensioNada schreef op 02-10-2025 om 14:23:

[..]

Onzin. Er is best aandacht voor het probleem van de radicale islam. Alleen wordt vaak heel de islam en alle moslims op 1 hoop gegooid. Kijk maar eens naar wat Wilders doet op X.

Tja, het zijn niet alle moslims, maar wel altijd moslims.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.