Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Yumi
20-05-2025 om 18:36
felija schreef op 20-05-2025 om 17:50:
[..]
Dat bedrag had natuurlijk veel lager gekund, waar we het al zo vaak over hebben gehad.
Het niet kunnen bouwen van woningen heeft voornamelijk met een tekort aan personeel, ingewikkelde regelgeving en teveel stikstof te maken.
Je kunt personeel wat bij een AZC vrijkomt natuurlijk niet zomaar even inzetten in technische beroepen, de bouw of zorg, daar waar het tekort zo nijpend is.
Ik vind het veel te simplistisch gedacht. Het zal hooguit een druppel op de gloeiende plaat zijn.
Dat bedrag kon inderdaad lager, maar dat is wel de werkelijkheid en vorig jaar uitgegeven, dus wat we zouden overhouden.
Ik heb het niet over woningen, want jou vraag ging over asielzoekers en die krijgen geen woning.....
Het is in NL wel vaker voorgekomen, dat een bepaald werk/beroep verdween. Die mensen krijgen dan een eventuele omscholing en kunnen ergens anders aan de slag.
Vele druppels doven die plaat...
Daglichtlamp
20-05-2025 om 19:02
Chiquita schreef op 20-05-2025 om 17:55:
het gaat niet om álle asielzoekers, het gaat om strengere maatregelen tegen de overlastgevers
Maar waarom doen we dat dan niet? We hebben een rechtse regering, een rechtse Tweede Kamer, en ook in de Eerste Kamer meer dan voldoende stemmen om dit te doen.
Mijn idee is dat de PVV helemaal geen werkende oplossingen wil.
felija
20-05-2025 om 20:02
Daglichtlamp schreef op 20-05-2025 om 19:02:
[..]
Maar waarom doen we dat dan niet? We hebben een rechtse regering, een rechtse Tweede Kamer, en ook in de Eerste Kamer meer dan voldoende stemmen om dit te doen.
Goede vraag, iedereen is daar, denk ik, wel voorstander van.
Alice12
20-05-2025 om 20:52
[..]
Das niet zo’n hele moeilijke vraag. Omdat de PVV het niet alleen voor het zeggen heeft en bijna alle plannen worden getorpedeerd door NSC.
Daglichtlamp
20-05-2025 om 22:12
Alice12 schreef op 20-05-2025 om 20:52:
[..]
Das niet zo’n hele moeilijke vraag. Omdat de PVV het niet alleen voor het zeggen heeft en bijna alle plannen worden getorpedeerd door NSC.
Dan kun je vast wel een motie of maatregel gericht tegen overlastgevende en/of criminele asielzoekers noemen waar de NSC tegen heeft gestemd.
(En ik kan je ook vertellen dat die er niet zijn, moties om Faber aan te moedigen eindelijk iets te doen tegen de overlast zijn massaal gesteund in de Tweede Kamer, ook door de NSC. Toch is bijvoorbeeld de PBL nog steeds niet heropend).
Alice12
20-05-2025 om 23:23
Daglichtlamp schreef op 20-05-2025 om 22:12:
[..]
Dan kun je vast wel een motie of maatregel gericht tegen overlastgevende en/of criminele asielzoekers noemen waar de NSC tegen heeft gestemd.
(En ik kan je ook vertellen dat die er niet zijn, moties om Faber aan te moedigen eindelijk iets te doen tegen de overlast zijn massaal gesteund in de Tweede Kamer, ook door de NSC. Toch is bijvoorbeeld de PBL nog steeds niet heropend).
Nee, kan ik niet vinden. Dus je hebt gelijk. Daar had ik een verkeerde voorstelling van.
Miraval
21-05-2025 om 08:05
[..]
Waarschijnlijk omdat uitzetten vanwege allerlei regels en wetten niet altijd mogelijk is? Anders zou dat echt wel gedaan worden. Dit is ook een beetje een voorbeeld van steeds hetzelfde roepen.
Maar het zou eigenlijk wel gewoon moeten gebeuren. Pleeg je een ernstig misdrijf, dan word je uitgezet. Heel simpel. Zorg je meerdere malen voor overlast, diefstal, geweldpleging, aanranding; hup vastzetten en uitzetten. Ook al ben je minderjarig. Geen pardon en geen uitzonderingen. Ongeacht of je hier 3 maanden of 5 jaar bent.
Gelijk een inreisverbod naar de gehele EU van 10 jaar er bovenop. Dan geef je een heel duidelijk signaal af aan iedereen.
Maar ja, dat is schijnbaar allemaal moeilijk moeilijk en lastig lastig.
Nicole123
21-05-2025 om 09:27
Chiquita schreef op 20-05-2025 om 16:46:
blijft bij mij verwondering: als men deze criminelen die aanslagen plegen op onschuldigen en eisen eisen en slechts eisen, zich niet aan westerse normen willen aanpassen , een enkeltje thuisland wenst, dat wij dan weer als racist betiteld worden
Dat is precies het omgekeerde van wat ik schreef:
Helemaal niemand zegt dat je mensen die geweld gebruiken moet koesteren, alleen dat je asielzoekers en geweldplegers niet als een soort synoniemen moet gaan gebruiken. Pas dan wordt het racistisch.
Dus nee, je bent geen racist als je wat wil doen aan geweld door asielzoekers. Iedereen die hier meeschrijft vindt dat erg en wil dat er wat aan gedaan wordt.
Broadway
21-05-2025 om 10:39
Alice12 schreef op 20-05-2025 om 23:23:
[..]
Nee, kan ik niet vinden. Dus je hebt gelijk. Daar had ik een verkeerde voorstelling van.
niet zo gek hoor. dat is wat de PVV je wil doen geloven en dat lijkt ze dus duidelijk goed. de praktijk is anders. die is dat faber niet functioneert en niets anders doet dan piepen over "futiliteiten" als de efteling. hoe belangrijk je dat ook kan vinden, het is peanuts tegenover de échte problemen
Broadway
21-05-2025 om 10:40
Miraval schreef op 21-05-2025 om 08:05:
[..]
Waarschijnlijk omdat uitzetten vanwege allerlei regels en wetten niet altijd mogelijk is? Anders zou dat echt wel gedaan worden. Dit is ook een beetje een voorbeeld van steeds hetzelfde roepen.
Dit geloof ik niet. steeds meer europese landen doen het gewoon. duitsland zegt zelfs: laat ze maar gaan procederen, duurt jaren en dan hebben we die jaren alvast.
hier gebeurt gewoon niets op een laf briefje naar europa en roepen dat iedereen zo gemeen tegenvoor faber is na.
Daglichtlamp
21-05-2025 om 10:46
https://www.ad.nl/politiek/weer-dreigt-pvv-leider-wilders-maar-wie-luistert-er-nog~a4b7685a/
Misschien moet Wilders beginnen met een capabele minister van Asiel & Migratie namens de PVV als hij echt stappen wil maken op dit dossier.
Zelfs wat er wel is afgesproken tussen de coalitiepartners daarvan is er nog niets gerealiseerd.
felija
21-05-2025 om 10:54
Broadway schreef op 21-05-2025 om 10:39:
[..]
niet zo gek hoor. dat is wat de PVV je wil doen geloven en dat lijkt ze dus duidelijk goed. de praktijk is anders. die is dat faber niet functioneert en niets anders doet dan piepen over "futiliteiten" als de efteling. hoe belangrijk je dat ook kan vinden, het is peanuts tegenover de échte problemen
Helemaal dit!
felija
21-05-2025 om 10:55
Daglichtlamp schreef op 21-05-2025 om 10:46:
https://www.ad.nl/politiek/weer-dreigt-pvv-leider-wilders-maar-wie-luistert-er-nog~a4b7685a/
Misschien moet Wilders beginnen met een capabele minister van Asiel & Migratie namens de PVV als hij echt stappen wil maken op dit dossier.
Zelfs wat er wel is afgesproken tussen de coalitiepartners daarvan is er nog niets gerealiseerd.
Ik hoop dat steeds meer mensen gaan inzien dat 'praatjes geen gaatjes vullen'.
Fleurtje_5
21-05-2025 om 11:19
felija schreef op 20-05-2025 om 17:21:
Stel dat er geen asielzoekers meer komen en diegenen die hier zijn gaan ook weg.
In hoeverre zou dat Nederland goed doen? Zou de verhuftering van onze samenleving dan aanzienlijk verminderen? Dus geen agressie/grote mond meer richting apothekersassistenten, niet meer als ouders onmiddellijk verhaal komen halen bij docenten op zowel basis- als middelbaar onderwijs. Geen agressie richting zorgpersoneel, buschauffeurs, politie. Teveel om op te noemen, zo staan we er nu voor.
Zouden we dan meer naar elkaar omkijken, in plaats van ieder voor zich? Wordt de toon op social media erdoor verbeterd? Hoeveel zou het ons opleveren? Zullen we dan meer tevreden en bescheiden worden? Als er geen enkele asielzoeker meer ons land binnenkomt?
Heel goed denk ik. Dat zou ook beter zijn als die mensen niet meer zouden hoeven vluchten en gewoon in hun vaderland konden blijven.
Fleurtje_5
21-05-2025 om 11:20
Yumi schreef op 20-05-2025 om 17:35:
[..]
Indien alle asielzoekers weggaan en er geen nieuwe meer hierheen komen, dan kunnen de azc's dicht en omgebouwd worden voor permanente bewoning. Het azc personeel kan het tekort in personeel invullen, en de hotels gaan weer naar de toeristen. Het bedrag dat vorig jaar is uitgegeven voor asielopvang is 2,7 miljard, daar vinden we vast een bestemming voor....
En dit idd