Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Daglichtlamp schreef op 14-01-2025 om 14:37:

[..]

Asielzoekers die geen gevaar lopen in eigen land mogen al niet blijven, dus die houden ook geen huizen bezet. Deze groep heeft dus geen invloed op de dakloosheid.

Veilige landers gaan al extra snel de asielprocedure door, zie mijn eerdere linkje dus die houden ook grotendeels niet onnodig opvangplekken bezet.

Die houden geen huizen bezet idd. Maar in dit topic is meermaals genoemd dat er teveel asielzoekers in Ter Apel waren waardoor destijds asielzoekers buiten moesten slapen. Er was te weinig plaats voor echte vluchtelingen. Maar ook zij kosten wel evengoed veel geld zolang ze hier zijn.

Veilige landers gaan extra snel de asielprocedure door? Bij mijn weten is dit topic geopend omdat veilige landers voor wantoestanden in Ter Apel, Budel, Maarheeze, Weert etc. zorgden en ze niet zomaar terug gezet konden worden omdat vaak het land van herkomst ze niet terug wil.

Nicole123 schreef op 14-01-2025 om 14:47:

[..]

En dus? Veel mensen uit het huidige kabinet waren daarvoor ook al heel lang kamerlid. Zij hadden ook toen al wat kunnen doen en nu al helemaal. Gelukkig doet Westerveld nu iets, want het is inderdaad triest dat er in een land als Nederland mensen op straat leven.

Wat doet Westerveld dan echt? Roepen dat: "Iedereen in 2030 een dak boven het hoofd klinkt mooi, maar in dit tempo gaan we dat niet halen. Wij zijn benieuwd naar de extra stappen van dit kabinet". .....en dan gaan afwachten wat het kabinet voor extra stappen zet?

Ik kan ook roepen dat ik hoop dat sinterklaas straks een nieuwe auto voor mijn deur zet. En dan afwachten en teleurgesteld zijn. Heb ik dan genoeg gedaan?

Dit kabinet moet wel iedereen binnen laten, niemand terug sturen, en dan 'gewoon' wat extra ruimte toveren. Eigenlijk komt het er op neer dat het vorige kabinet er heel lang NIETS aan deed, of niet voldoende, er vijftien jaar geen plenair debat over was, het aantal daklozen (zelfs mensen met een baan) zorgwekkend blijft stijgen, Timmermans kon tijdens het verkiezingen debat een vrouw (die al dertien jaar in een oude te kleine caravan woont) niet eens beloven dat ze binnen en een jaar een woning kreeg, ....en nu moet dit kabinet het wel effe allemaal fiksen, het liefst binnen een half jaar.

Zo weer klaar met werken.

Even over de straf nog van de daders van de groepsverkrachting. Ten eerste ik vind die te laag, maar goed daar kunnen de meningen over verdeeld zijn.

Wat mij eigenlijk ook heel erg tegenstaat is dat de mogelijkheid tot het intrekken van de verblijfsvergunning van deze daders er is, maar dat er "bewust" gekozen wordt om deze niet toe te passen gezien de leeftijd of wensen van de daders wellicht. 

Als je dus, met zo'n gruwelijk misdrijf, nog steeds niet die bijkomende straf op wil leggen aan de daders, haal dan de hele mogelijkheid maar weg uit het strafrecht. Want wat is er zo mogelijk nog erger dan wat deze minderjarige jongens hebben gedaan? Moord wellicht, maar dit is toch wel een hele goeie 2e plaats om je verblijfsvergunning kwijt te raken. 

Ik snap gewoonweg niet dat dit niet als straf gegeven is. Echt echt echt niet. En nee dat zijn geen onderbuikgevoelens, het is gewoon echt iets waarover ik me verwonder.

Ik verwonder me tevens enorm over het feit dat er sprake is van strafverlichting voor de daders wanneer er sprake is van eerwraak vanuit culturele achtergrond. Serieus, wat is dit voor bullshit? Hoe kan het zijn dat een misdrijf gepleegd vanuit eerwraak strafverlichting krijgt tov datzelfde misdrijf niet vanuit eerwraak? Is het niet zo dat iedereen gelijk is volgens de wet, en gelijke straffen gelden voor iedereen ongeacht religie of culturele achtergrond? Nee dat is dus in het geval van eerwraak niet aan de orde. 

Fleurtje_5 schreef op 14-01-2025 om 18:33:

[..]

Die houden geen huizen bezet idd. Maar in dit topic is meermaals genoemd dat er teveel asielzoekers in Ter Apel waren waardoor destijds asielzoekers buiten moesten slapen. Er was te weinig plaats voor echte vluchtelingen. Maar ook zij kosten wel evengoed veel geld zolang ze hier zijn.

Dan zijn we terug bij waar we begonnen: opvangen van asielzoekers in dure noodopvang locaties kost inderdaad nodeloos veel geld, wat je ook in het beter opvangen van daklozen kunt stoppen. Alleen is dat juist een argument tégen noodopvang, niet ervoor. 

Daglichtlamp schreef op 14-01-2025 om 14:52:

[..]

Dit debat was vanwege een initiatiefnota van de oppositie. Dat hadden andere partijen ook kunnen doen, Geert Wilders zit al sinds de vorige eeuw in de Tweede Kamer.

Precies, hij zit er al lang, hij heeft ook flink gefoeterd dat verzorgingstehuizen de deuren moesten sluiten voor de hulpbehoevende oudere, maar het gaat niet zoals hij zou willen.

Er is een verschil tussen iets willen en afwachten tot de ander het fiks, of tussen 'iets willen en samen kijken naar een oplossing'. Het gaat niet altijd zoals men zou willen, daarvoor moet men sterk naast elkaar staan, en niet tegenstrijdig mét verwijten tegenover elkaar.

Fleurtje_5 schreef op 14-01-2025 om 18:45:

[..]

Wat doet Westerveld dan echt? Roepen dat: "Iedereen in 2030 een dak boven het hoofd klinkt mooi, maar in dit tempo gaan we dat niet halen. Wij zijn benieuwd naar de extra stappen van dit kabinet". .....en dan gaan afwachten wat het kabinet voor extra stappen zet?

Ik kan ook roepen dat ik hoop dat sinterklaas straks een nieuwe auto voor mijn deur zet. En dan afwachten en teleurgesteld zijn. Heb ik dan genoeg gedaan?

Westerveld heeft samen met de SP 6 zeer concrete voorstellen gedaan. Wat moet ze meer doen dan dat volgens jou? Ze zit zelf niet in het kabinet. Het kabinet is nu aan zet. Wat vind jij dat het kabinet moet doen aan de dakloosheid? Welke van de 6 voorstellen vind je goed?

@Miraval. Helemaal eens met je laatste post.
Wat ook best bijzonder is, is dat men 'weet' dat deze dader ten tijde van deze walgelijke daad 17,5 jaar oud was en hij 'dus' nog nét onder het jeugdrecht valt. 
Had hij (in tegenstelling tot de gebruikelijke werkwijze) zijn paspoort dan nog wél toen hij in Nederland aan is gekomen? Ben wel benieuwd of die leeftijd nader onderzocht is. 

Fleurtje_5 schreef op 14-01-2025 om 18:50:

[..]

Precies, hij zit er al lang, hij heeft ook flink gefoeterd dat verzorgingstehuizen de deuren moesten sluiten voor de hulpbehoevende oudere, maar het gaat niet zoals hij zou willen.

Je verandert het onderwerp. Hoeveel concrete voorstellen heeft hij gedaan voor het tegengaan van de dakloosheid in al die decennia?

Poezenmeisje

Poezenmeisje

14-01-2025 om 18:59 Topicstarter

"Vermoedelijk" 17,5 jaar oud was één van de daders.

Ik heb meerdere dossiers behandeld van 15-jarige ama's die waarschijnlijk aan hirsutisme hypertrichose leden.

Ze hadden een snor waar een veertigjarige huzaar trots op zou zijn...

groetende-huzaar-23758812.jpg

[..]

Dit kabinet moet wel iedereen binnen laten, niemand terug sturen, en dan 'gewoon' wat extra ruimte toveren. 

Er is echt niemand die dat wil of zegt. Ja, het binnenlaten in een aanmeldcentrum geldt voor alle asielzoekers. Er staat namelijk niet op hun voorhoofd of ze een echte vluchteling zijn of niet, dat wordt uitgezocht in de asielprocedure. Asielzoekers tegenhouden aan de grens kan niet, ook Faber niet. Maar er is niemand die vindt dat niemand teruggestuurd zou moeten worden. Het vorige kabinet niet, Timmermans niet, de meest linkse rakker niet, iedereen in dit topic niet. Dus doe nou niet alsof anderen het helemaal prima vinden om hier allemaal niet-vluchtelingen lekker te laten blijven. Ook PvdA/GL zegt: vluchtelingen humaan opvangen, mensen die in hun land veilig zijn terugsturen.

[..]

Timmermans kon tijdens het verkiezingen debat een vrouw (die al dertien jaar in een oude te kleine caravan woont) niet eens beloven dat ze binnen en een jaar een woning kreeg, ....en nu moet dit kabinet het wel effe allemaal fiksen, het liefst binnen een half jaar.

Timmermans kwam met een realistisch en doorberekend plan om in 4 jaar de armoede te halveren. Hij zit nu niet in het kabinet, dus hij kan het helaas niet uitvoeren. Zijn partij kan enkel in de Tweede Kamer aandacht voor problemen vragen en voorstellen doen, in de hoop dat het kabinet het overneemt. Waar heb je dat 'binnen een half jaar' vandaan? Niemand zegt dat ze binnen een half jaar alles gefixt moeten hebben, maar plannen in het regeerprogramma zetten en hier een heel klein beginnetje mee maken, is dat teveel gevraagd?

In het debat beloofde Wilders deze vrouw gouden bergen, er moest nú acuut iets aan haar situatie gebeuren. Mooie woorden hoor, maar realistisch, nee. Wat heeft ze aan die geschetste luchtkastelen? Helemaal niks, want het kabinet doet bar weinig voor haar. Ze had meer aan het wel realistische plan en aan de concrete voorstellen van PvdA/GL gehad.

Poezenmeisje schreef op 14-01-2025 om 18:59:

"Vermoedelijk" 17,5 jaar oud was één van de daders.

Ik heb meerdere dossiers behandeld van 15-jarige ama's die waarschijnlijk aan hirsutisme hypertrichose leden.

Ze hadden een snor waar een veertigjarige huzaar trots op zou zijn...

groetende-huzaar-23758812.jpg

Hahaha vroeg volwassen... 

Ach als het niet zo triest was zou ik er echt om kunnen lachen. 

Maar ik snap het allemaal niet zo goed denk ik. Of heb teveel last van onderbuikgevoelens. Of ik ben een vreemdelingenhater en grijp iedere mogelijkheid aan om te pleiten voor uitzetten. Of ik ben gewoon radicaal rechts.

Maar dat er nog genuanceerd over deze straf en de daders gesproken kan worden door sommigen dat vind ik echt knap. Ik kan het niet. 

Fleurtje_5 schreef op 14-01-2025 om 18:33:

[..]

Veilige landers gaan extra snel de asielprocedure door? Bij mijn weten is dit topic geopend omdat veilige landers voor wantoestanden in Ter Apel, Budel, Maarheeze, Weert etc. zorgden en ze niet zomaar terug gezet konden worden omdat vaak het land van herkomst ze niet terug wil.

Ik heb hierboven al de cijfers van de IND gedeeld. Dan zie je dat veilige landers daadwerkelijk sneller door de asielprocedure gaan dan de overige groepen. Dat is iets wat de huidige regering wel goed doet, de wachtlijst van veilige landers voor de beoordeling van hun asielprocedure is in rap tijd aan het verdwijnen. Een goede zaak wat mij betreft.

Inmiddels is ook al ruim twee maanden de bezetting in Ter Apel onder de 2000. Jammer dat daar een dwangsom van €50.000,- per dag voor nodig was, maar het heeft wel geholpen. Het is vervolgens wel gelukt om daar aan te voldoen.  Complimenten aan het COA dat dat gelukt is, met alle politieke tegenwerking.

Miraval schreef op 14-01-2025 om 19:16:

[..]

Hahaha vroeg volwassen...

Ach als het niet zo triest was zou ik er echt om kunnen lachen.

Maar ik snap het allemaal niet zo goed denk ik. Of heb teveel last van onderbuikgevoelens. Of ik ben een vreemdelingenhater en grijp iedere mogelijkheid aan om te pleiten voor uitzetten. Of ik ben gewoon radicaal rechts.

Maar dat er nog genuanceerd over deze straf en de daders gesproken kan worden door sommigen dat vind ik echt knap. Ik kan het niet.

Ik kan niets vinden waardoor er genuanceerd op gereageerd kan worden. En ik vind het ook echt heel raar dat ze, zo lijkt het, mogen blijven. Er zijn al genoeg misdadigers die niet uitgezet kunnen worden. Om vrijwillig misdadigers in ons land te houden vind ik onbegrijpelijk. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.