Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Mick87 schreef op 13-02-2026 om 09:18:

En dit staat in Den Haag te gebeuren. Benieuwd hoe dat gaat. Zeker nadat het in Amsterdam op dat Stek Oost al helemaal mis is gegaan.

https://www.omroepwest.nl/politiek/5063591/zorgen-om-mega-opvang-asielzoekers-na-tv-programma-ik-ben-enorm-geschrokken

Bij Stek Oost was de verhouding scheef en daardoor ging het mis volgens de onderzoekers. Hier is de verhouding helemaal zoek, maar het is anders volgens Josita van de appgroep welkom nieuwe buren ... want er zijn aparte ingangen en er is begeleiding. Josita houdt nog wel een slag om de arm, het kan overal mis gaan waar veel mensen wonen, dit soort dingen gebeuren. 
Te triest voor woorden, hoeveel mensen moeten slachtoffer worden, voor men inziet dat de combinatie getraumatiseerde asielzoeker geen goed combi is met jongeren tussen de 18 en 27 jaar, met een kwetsbare achtergrond?

Het COA doet aan opvang en begeleidng. Niemand wordt in Nederland gescreend of ze een gevaar zijn voor zichzelf of voor anderen, voordat ze verhuizen.

Het voormalige Rode Kruis Ziekenhuis. 
Daar moeten straks 440 asielzoekers wonen, samen met 40 statushouders en zo'n 80 dak- en thuislozen. In hetzelfde pand moeten ook 105 starters op de woningmarkt en jongeren tussen de 18 en 27 jaar met een kwetsbare achtergrond gehuisvest worden. 
Ze komen uit de maatschappelijke opvang of een beschermd wonen-project. En dan is er ook nog plek voor zo'n 50 mensen uit dakloze gezinnen.

Poezenmeisje schreef op 13-02-2026 om 10:24:

Wordt Ter Apel daarmee ontlast?

https://nos.nl/artikel/2555840-gemeente-krijgt-30-000-euro-voor-huisvesting-statushouder

Ik ben benieuwd hoe het met de kwetsbare jongeren zal gaan.

En welke starter heeft zin om hieraan mee te doen??

Iemand die naïef is of een ongelofelijke sukkel 

Ik word een beetje moe van het woord kwetsbaar. Wat is tegenwoordig kwetsbaar?
In mijn simpele redenatie zijn jongeren met een kwetsbare achtergrond jongeren die mishandeld en/of misbruikt zijn in hun thuissituatie. Jongeren die als kind verwaarloosd zijn en/of uit huis geplaatst zijn geweest.

Als deze jongeren en vooral de meisjes in een gebouw moeten gaan wonen met een groot aantal mannen dat een kijk op vrouwen heeft waar deze meisjes juist het slachtoffer van zijn geworden zou dit misdadig zijn.

Omdat alle logica hierin mij ontgaat denk en hoop ik dat mijn definitie van kwetsbaar niet juist is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.