Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Een bewoner van een asielboot in Stellendam achtervolgt een vrouw en probeert haar huis binnen te dringen, het COA plaatst de man over. 
Toen ze na het sporten naar huis wilde gaan, werd ze gevolgd. Bij haar woning probeerde hij mee naar binnen te gaan door zijn voet tussen de deur te zetten.

Omdat haar broer thuis bleek te zijn, sloeg de man op de vlucht. De broer ging achter de man aan en wist hem, tegen de grond te werken.

Het coa heeft de man overgeplaatst, dat zal vast niet naar het detentiecentrum op Schiphol zijn...
Bewoner asielboot achtervolgt vrouw en probeert haar huis binnen te dringen, COA plaatst man over | Binnenland | De Gelderlander.nl

Nicole123 schreef op 24-01-2026 om 19:46:

[..]

Zou jij dan tegen mensen die nu bijv vluchten voor het regime in Iran zeggen: stik er maar in, jammer als we je straks terugzien op tv in een lijkzak maar ons sociale stelsel kan jou niet aan?

Dit is dus een typisch geval van onderbuik. Hetgeen men zo graag mee strooit als het om Wilders of andere rechtse politici gaat.

Nou de plannen van dit geweldige, nu gaat alles goedkomen, kabinet zijn gepresenteerd hoor. Met ongepaste trots nog wel. Echt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter dan het vorige kabinet. En oh, oh, wat zullen ze gaan leveren (zoals dat populair genoemd wordt). Ik heb een vermoeden dat de bezuinigingen op de zorg en de verhoging van het eigen risico en alles wat nadelig is voor ons, heeeel goed geleverd gaan worden. En wat migratie betreft zijn er amper plannen dus dan is leveren ook heeuuulll eenvoudig.

Thora schreef op 31-01-2026 om 11:13:

Nou de plannen van dit geweldige, nu gaat alles goedkomen, kabinet zijn gepresenteerd hoor. Met ongepaste trots nog wel. Echt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter dan het vorige kabinet. En oh, oh, wat zullen ze gaan leveren (zoals dat populair genoemd wordt). Ik heb een vermoeden dat de bezuinigingen op de zorg en de verhoging van het eigen risico en alles wat nadelig is voor ons, heeeel goed geleverd gaan worden. En wat migratie betreft zijn er amper plannen dus dan is leveren ook heeuuulll eenvoudig.

Ja links- of rechtsom zal er ergens geld vandaan geschraapt moeten worden om deze ongebreidelde migratiestroom te kunnen blijven bekostigen 

Yumi schreef op 31-01-2026 om 10:18:

Een bewoner van een asielboot in Stellendam achtervolgt een vrouw en probeert haar huis binnen te dringen, het COA plaatst de man over.
Toen ze na het sporten naar huis wilde gaan, werd ze gevolgd. Bij haar woning probeerde hij mee naar binnen te gaan door zijn voet tussen de deur te zetten.

Omdat haar broer thuis bleek te zijn, sloeg de man op de vlucht. De broer ging achter de man aan en wist hem, tegen de grond te werken.

Het coa heeft de man overgeplaatst, dat zal vast niet naar het detentiecentrum op Schiphol zijn...
Bewoner asielboot achtervolgt vrouw en probeert haar huis binnen te dringen, COA plaatst man over | Binnenland | De Gelderlander.nl

Dan maar hopen dat hij datzelfde niet op de volgende locatie probeert te flikken. Want een andere omgeving betekend niet dat hij dan een ander mens is geworden.

Wellicht moeten jullie eerst het regeerakkoord lezen, voordat gesuggereerd wordt dat het asielbeleid minder streng zou worden dan onder het huidige kabinet.
https://www.kabinetsformatie2025.nl/documenten/2026/01/30/aan-de-slag---coalitieakkoord-2026-2030

Een paar citaten:
Doel is uiteindelijk dat asielaanvragen buiten Europa kunnen worden ingediend en afgehandeld, en dat in Nederland geen asielprocedures meer hoeven worden doorlopen. Zo kunnen erkende vluchtelingen via hervestiging worden verdeeld over Europa, waar ze met een vluchtelingenstatus hun leven kunnen opbouwen. Zo breken we het wrede verdienmodel van mensensmokkelaars op de Middellandse Zee.
-------------
Conform het EU-migratiepact zal de buitengrensprocedure voorzien in gesloten opvang voor asielzoekers voor aanvragen die niet kansrijk zijn.
--------------
Wanneer het aantal mensen dat een asielaanvraag doet in korte tijd fors stijgt, daarop niet kon worden geanticipeerd en de asielketen bezwijkt onder de instroom, nemen we aanvullende instroombeperkende maatregelen. Daaronder mogelijk een tijdelijke noodstop op de nareis van subsidiair beschermden. Voor schrijnende gevallen geldt een hardheidsclausule.
-------------
Veroordelingen tijdens de procedure worden zwaarder meegewogen in het besluit op de asielaanvraag. De glijdende schaal wordt maximaal aangescherpt.
• Asielzoekers die op de zogeheten top-x-lijst staan, worden strenger aangepakt. Daarbij wordt meer rekening gehouden met recidive. Asielzoekers die stelselmatig overlast veroorzaken in het OV of zwartrijden, krijgen sneller een reisverbod.
• We breiden het aantal verscherpt-toezichtlocaties (vtl) en vrijheidsbeperkende procesbeschikbaarheidslocaties (pbl) flink uit. De ernstigste overlastgevers worden waar mogelijk in vreemdelingenbewaring genomen en uitgezet.

Thora schreef op 31-01-2026 om 11:13:

Inderdaad heel eenvoudig en gaat het mis dan wijzen ze waarschijnlijk naar Marjolein Faber...

D66 En het CDA stemden tegen de strenge asielwetten van de PVV- asielminister Marjolein Faber.... de meest, afgebrande en verguisde vrouw van het vorige kabinet. Maar nu gaan ze haar wetten onverkort uitvoeren als ze door de eerste kamer worden aangenomen. 

Daarnaast gaat het kabinet Jetten nog een stap verder. Als er plots veel asielaanvragen worden ingediend en ‘de asielketen bezwijkt onder de instroom’, dan mogen nareizende gezinsleden helemaal niet meer komen. 
Overlastgevende vluchtelingen worden harder aangepakt. Denk dan aan een verbod om in de bus of trein te stappen, of overplaatsen naar een locatie met minder vrijheden. Alle asielaanvragen moeten in de toekomst buiten Europa worden ingediend én afgehandeld.

D66 en CDA stemden vorig jaar nog tegen twee strenge asielwetten uit de nalatenschap van PVV-asielminister Marjolein Faber. Maar het nieuwe kabinet, waarvan beide partijen deel uitmaken, gaan haar wetten ‘onverkort’ uitvoeren. Mits die volgende maand door de Eerste Kamer worden aangenomen, schrijven D66, VVD en CDA er in hun coalitieakkoord nog wel bij.

Het gaat om de asielnoodmaatregelenwet en de wet die een tweestatusstelsel invoert. De ene wet regelt onder andere dat asielzoekers alleen nog maar een tijdelijke verblijfsvergunning kunnen krijgen, de andere verdeelt asielzoekers in twee groepen.

Mensen die vervolging vanwege geloof, geaardheid of politieke overtuiging vrezen, krijgen meer rechten dan mensen die vluchten voor oorlog. Voor oorlogsvluchtelingen wordt het veel moeilijker om gezinsleden naar Nederland te halen. Zij moeten bijvoorbeeld twee jaar wachten.

D66 en CDA hadden bezwaren, maar kabinet-Jetten voert strenge asielwetten van Faber tóch uit | Politiek | AD.nl

Poezenmeisje

Poezenmeisje

31-01-2026 om 13:37 Topicstarter

Waarom worden klootzakken overgeplaatst i.p.v. het land uitgeschopt?

Bescherm de mensen, niet de beesten.

En wat vinden we van de 2 'dames' die in Utrecht een agent provoceren, ik heb denk ik alle filmpjes gezien 

Niet goed dat een agent naar een vrouw trapt. Daar schrok ik wel van. Dat hij vervolgens de wapenstok gebruikt schrok ik ook enorm van.
Maar ik vond het goed dat die vrouw wel in de politieauto werd mee genomen. Ik hoop zelfs op een gepaste straf of dat ze een nacht in de cel moet blijven. Want anders was het hek van de dam. 

Handen thuis van burgers, maar ook handen thuis bij hulpverleners. Ik praat het geweld echt niet goed, ik probeer het te begrijpen waarom het uit de hand liep. Misschien dat deze agent al het een en ander op zijn bord heeft gekregen, of al langere tijd werd geprovoceerd, en daarom zo boos reageerde. Of voelde hij zich bedreigd of in het nauw gedreven? Het had iig anders gemoeten, zonder trappen of slaan.

Goed dat de rijksrecherche onderzoek gaat doen. Tot dan kunnen we alleen een mening hebben over wat we zagen, en niet over wat er aan vooraf ging.

Walgelijk als geweld word gebruikt, maar ook walgelijk als men politie wil provoceren. Ze hebben duidelijk schijt aan agenten.
Een vrouwelijke agent laat zich ook niet provoceren. En terecht.

https://www.youtube.com/shorts/0MdnEStNoK0

Geweld is niet oké, Maar dit was wel degelijk provoceren. 

En dan komt dit NOS-bericht:
https://nos.nl/regio/utrecht/artikel/720680-organisaties-willen-onafhankelijk-onderzoek-na-incident-bollendak
"Het incident roept ernstige vragen op over proportionaliteit van geweld en de bescherming van de rechten van moslims", schrijft het Collectief Jonge Moslims. De jongeren willen "erkenning van de rol van moslimhaat in zowel instituties als het publieke debat".

Hoezo "bescherming van rechten van moslims" ????? Rechten zijn voor iedereen gelijk. Ook ongelovigen, anders-gelovigen of niet-moslims horen dezelfde rechten te hebben. Dat geld voor elke burger ONGEACHT afkomst, kleur of geloof. Maar met dank aan Bikker en Timmermans kan iemand nu drie keer strenger gestraft worden (voor precies het zelfde) als iemand zich gediscrimineerd VOELT vanwege religie. Ook als het geen racisme was. Dat vind ik dus onderscheid maken vanwege geloof. 

En hoe zit het met de rechten en bescherming van politie-agenten?

Chiquita schreef op 31-01-2026 om 13:51:

En wat vinden we van de 2 'dames' die in Utrecht een agent provoceren, ik heb denk ik alle filmpjes gezien

Ik vind daar niet zoveel van, om reden dat er terecht wordt opgemerkt dat we niet zien wat eraan vooraf gaat...

Geen mening over. Ik weet de context niet. Laat de Rijksrecherche hun onderzoek doen.

Wat ik wel weet is dat ik anno 2026 absoluut geen politie zou willen zijn. Steeds word je gefilmd door omstanders en iedereen heeft een mening. 

Wat worden we daarmee doodgegooid zeg. Want ja, het gebeurt natuurlijk noooiiiitttt dat een agent, handhaver of boa een keer buiten zijn of haar boekje gaat omdat men niet kan stoppen met provoveren, treiteren en intimideren. Maar oh nee, het gaat nu om meiden in doeken. En oh, zou het misschien met opzet uitgelokt en gefilmd zijn? 

En maar delen en maar op reageren of social media. Zo houden we het levend. Ik vind het persoonlijk het melden niet eens waard. Maar natuurlijk moet het compleet uitgemolken worden zodat de agent in kwestie inmiddels bedreigd wordt en wellicht vervolgd gaat worden ook. Want ja. Racisme mag niet en dit was duidelijk racisme, maar niet heus. 

Fleurtje_5 schreef op 31-01-2026 om 14:16:

Niet goed dat een agent naar een vrouw trapt. Daar schrok ik wel van. Dat hij vervolgens de wapenstok gebruikt schrok ik ook enorm van.
Maar ik vond het goed dat die vrouw wel in de politieauto werd mee genomen. Ik hoop zelfs op een gepaste straf of dat ze een nacht in de cel moet blijven. Want anders was het hek van de dam.

Handen thuis van burgers, maar ook handen thuis bij hulpverleners. Ik praat het geweld echt niet goed, ik probeer het te begrijpen waarom het uit de hand liep. Misschien dat deze agent al het een en ander op zijn bord heeft gekregen, of al langere tijd werd geprovoceerd, en daarom zo boos reageerde. Of voelde hij zich bedreigd of in het nauw gedreven? Het had iig anders gemoeten, zonder trappen of slaan.

Goed dat de rijksrecherche onderzoek gaat doen. Tot dan kunnen we alleen een mening hebben over wat we zagen, en niet over wat er aan vooraf ging.

Walgelijk als geweld word gebruikt, maar ook walgelijk als men politie wil provoceren. Ze hebben duidelijk schijt aan agenten.
Een vrouwelijke agent laat zich ook niet provoceren. En terecht.

https://www.youtube.com/shorts/0MdnEStNoK0

Geweld is niet oké, Maar dit was wel degelijk provoceren.

En dan komt dit NOS-bericht:
https://nos.nl/regio/utrecht/artikel/720680-organisaties-willen-onafhankelijk-onderzoek-na-incident-bollendak
"Het incident roept ernstige vragen op over proportionaliteit van geweld en de bescherming van de rechten van moslims", schrijft het Collectief Jonge Moslims. De jongeren willen "erkenning van de rol van moslimhaat in zowel instituties als het publieke debat".

Hoezo "bescherming van rechten van moslims" ????? Rechten zijn voor iedereen gelijk. Ook ongelovigen, anders-gelovigen of niet-moslims horen dezelfde rechten te hebben. Dat geld voor elke burger ONGEACHT afkomst, kleur of geloof. Maar met dank aan Bikker en Timmermans kan iemand nu drie keer strenger gestraft worden (voor precies het zelfde) als iemand zich gediscrimineerd VOELT vanwege religie. Ook als het geen racisme was. Dat vind ik dus onderscheid maken vanwege geloof.

En hoe zit het met de rechten en bescherming van politie-agenten?

Het goede nieuws is dat ik nu wel weet wat ik aan moet trekken als ik ga rellen, stelen of zwartrijden

Mick87 schreef op 31-01-2026 om 12:03:

[..]

Ja links- of rechtsom zal er ergens geld vandaan geschraapt moeten worden om deze ongebreidelde migratiestroom te kunnen blijven bekostigen

Ze doen het liever ten koste van eigen volk dan ten koste van nieuwelingen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.