Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Fleurtje_5 schreef op 11-12-2025 om 18:54:

[..]

Als het aan onderstaande man ligt dan iig niet naar de supermarkt om te werken. Foei, dat zijn heftige zondes.

https://www.instagram.com/p/DRCmjuCCPgW/ nov. 2025
Een video van Stichting Moslimjongeren Utrecht zorgt deze week voor veel discussie. In het Instagram-filmpje waarschuwt een spreker moslimjongeren dat zij bepaalde bijbanen moeten vermijden, omdat zij tijdens dat werk in aanraking kunnen komen met producten die binnen de islam verboden zijn.

Heb er met verbazing naar gekeken, arme man wist waarschijnlijk niet dat er n NL alcohol en varkensvlees wordt verkocht. Die heeft zich vergist, en is per ongeluk in dit land terecht gekomen. 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

11-12-2025 om 21:15 Topicstarter

Yumi schreef op 11-12-2025 om 19:22:

[..]

Heb er met verbazing naar gekeken, arme man wist waarschijnlijk niet dat er n NL alcohol en varkensvlees wordt verkocht. Die heeft zich vergist, en is per ongeluk in dit land terecht gekomen.

Nee hoor, WIJ moeten ons gewoon aanpassen, dat is gastvrij...

https://www.duic.nl/algemeen/voor-en-tegenstanders-van-azc-tegenover-elkaar-bij-opvang-europalaan-twee-aanhoudingen-door-politie/
Dan heb je een noodopvang voor met name vrouwelijke asielzoekers met hun kinderen, en dan ga je direct daarvoor een extreem rechtse demonstratie houden. Ik ben blij dat de groep die kwam om de asielzoekers juist te steunen met veel meer mensen waren. 

Daglichtlamp schreef op 14-12-2025 om 16:33:

https://www.duic.nl/algemeen/voor-en-tegenstanders-van-azc-tegenover-elkaar-bij-opvang-europalaan-twee-aanhoudingen-door-politie/
Dan heb je een noodopvang voor met name vrouwelijke asielzoekers met hun kinderen, en dan ga je direct daarvoor een extreem rechtse demonstratie houden. Ik ben blij dat de groep die kwam om de asielzoekers juist te steunen met veel meer mensen waren.

Ach ja die demonstraties en het demonstratierecht. Ik vind dat men in sommige gevallen wel iets mag beperken, zoals deze situatie en ook de demonstratie bij het Concertgebouw vandaag voor een Chanoeka-viering. Ik vind het lastig om in zulke gevallen te bepalen welk recht zwaarder weegt.... 

Miraval schreef op 14-12-2025 om 16:48:

[..]

Ach ja die demonstraties en het demonstratierecht. Ik vind dat men in sommige gevallen wel iets mag beperken, zoals deze situatie en ook de demonstratie bij het Concertgebouw vandaag voor een Chanoeka-viering. Ik vind het lastig om in zulke gevallen te bepalen welk recht zwaarder weegt....

Ik vind het demonstratierecht heilig. Maar wat de NVU wil is de gemeente of het rijk beïnvloeden toch? Laten ze dan daar demonstreren, niet voor een opvang van vrouwen en kinderen. 

(al is de NVU natuurlijk sowieso een enge nazistische club, die sowieso wel gevolgd wordt door de NCTV vermoed ik).

Daglichtlamp schreef op 14-12-2025 om 17:08:

[..]

Ik vind het demonstratierecht heilig. Maar wat de NVU wil is de gemeente of het rijk beïnvloeden toch? Laten ze dan daar demonstreren, niet voor een opvang van vrouwen en kinderen.

(al is de NVU natuurlijk sowieso een enge nazistische club, die sowieso wel gevolgd wordt door de NCTV vermoed ik).

Maar dat geldt voor heel veel demonstraties toch? De plaats en tijd komen niet altijd overeen met het doel. 

Yumi schreef op 11-12-2025 om 10:39:

[..]

Slecht gedrag belonen, oftewel stampij maken en je krijgt het voor elkaar.

Het bovenstaande schreef ik nadat bekend werd dat de pendelbus naar en van het AZC, gratis zou worden, ivm het toenemend aantal steeds erger wordende incidenten. Gelukkig, denkt minister Keijzer hier hetzelfde over.

Maar....Omdat de groep overlastgevers van 300 man te groot is om te handhaven, worden 200 overlastgevers verspreid naar andere plekken in NL. Begrijp dat het nodig is, maar overlastgevers moeten niet verspreid worden maar bestraft of uitgezet.

De pendelbus tussen het azc in Ter Apel en station Emmen zal niet gratis worden, zegt demissionair minister Mona Keijzer. Volgens het ministerie van Asiel en Migratie is de keuze om de pendelbus gratis te maken helemaal niet gemaakt en zullen asielzoekers blijven betalen voor een kaartje. ''Je moet mensen helemaal niet belonen als ze zich misdragen.''
Ook heeft demissionair minister Keijzer de belofte gemaakt dat het aantal mensen in Ter Apel van driehonderd naar honderd mensen gaat, zegt burgemeester van Westerwolde Jaap Velema in gesprek met RTL Nieuws. Volgens de burgemeester gaat het vooral om de groep die overlast veroorzaakt.

''Bijna negentig procent zorgt voor overlast hier. Dat is al bekend, maar daardoor is een groep van driehonderd mensen te veel om te handhaven.'' Daarom is het nu de bedoeling dat tweehonderd asielzoekers verspreid worden. ''Dat gaat op zeer korte termijn gebeuren en daar gaan andere plekken in Nederland gebruikt voor worden.''
Minister Keijzer: pendelbus voor asielzoekers Ter Apel wordt niet gratis

Yumi schreef op 15-12-2025 om 16:14:

[..]

Het bovenstaande schreef ik nadat bekend werd dat de pendelbus naar en van het AZC, gratis zou worden, ivm het toenemend aantal steeds erger wordende incidenten. Gelukkig, denkt minister Keijzer hier hetzelfde over.

Maar....Omdat de groep overlastgevers van 300 man te groot is om te handhaven, worden 200 overlastgevers verspreid naar andere plekken in NL. Begrijp dat het nodig is, maar overlastgevers moeten niet verspreid worden maar bestraft of uitgezet.

De pendelbus tussen het azc in Ter Apel en station Emmen zal niet gratis worden, zegt demissionair minister Mona Keijzer. Volgens het ministerie van Asiel en Migratie is de keuze om de pendelbus gratis te maken helemaal niet gemaakt en zullen asielzoekers blijven betalen voor een kaartje. ''Je moet mensen helemaal niet belonen als ze zich misdragen.''
Ook heeft demissionair minister Keijzer de belofte gemaakt dat het aantal mensen in Ter Apel van driehonderd naar honderd mensen gaat, zegt burgemeester van Westerwolde Jaap Velema in gesprek met RTL Nieuws. Volgens de burgemeester gaat het vooral om de groep die overlast veroorzaakt.

''Bijna negentig procent zorgt voor overlast hier. Dat is al bekend, maar daardoor is een groep van driehonderd mensen te veel om te handhaven.'' Daarom is het nu de bedoeling dat tweehonderd asielzoekers verspreid worden. ''Dat gaat op zeer korte termijn gebeuren en daar gaan andere plekken in Nederland gebruikt voor worden.''
Minister Keijzer: pendelbus voor asielzoekers Ter Apel wordt niet gratis

Vast niet in haar voortuin. Of achtertuin. Of haar wijk. Of haar provincie.

Euphoria schreef op 15-12-2025 om 18:38:

[..]

Vast niet in haar voortuin. Of achtertuin. Of haar wijk. Of haar provincie.

https://groot-waterland.nl/2025/11/12/opvang-asielzoekers-in-van-der-valk-volendam-verlengt-tot-eind-2026/

Mona Keijzer woont in Edam-Volendam.

PensioNada schreef op 15-12-2025 om 18:41:

[..]

https://groot-waterland.nl/2025/11/12/opvang-asielzoekers-in-van-der-valk-volendam-verlengt-tot-eind-2026/

Mona Keijzer woont in Edam-Volendam.

De opvang is in Katwoude. Das toch zeker een kwartier met de auto naar haar huis. Das niet echt in haar achtertuin. Overigens staat deze van de Valk redelijk afgezonderd van andere plekken. Ik geloof alleen iets van een kaasboerderij ( voor toeristen) in de buurt. 

Nu zijn het er 300. Over een jaar 500. Het wordt onhoudbaar. Wat zullen onze kleindochters ons over een paar jaar dankbaar zijn.

Alice12 schreef op 15-12-2025 om 20:14:

Nu zijn het er 300. Over een jaar 500. Het wordt onhoudbaar. Wat zullen onze kleindochters ons over een paar jaar dankbaar zijn.

Echt hé, 300 overlastgevers over het land verdelen. Misschien mogen we ze zelf kiezen, Apeldoorn heb jij nog een zakkenroller over, heb ik nog iemand voor je die dol is op het uitoefenen van vernieling en vandalisme. 

Maar er is hoop, voor Ter Apel, Keijzer komt haar belofte hiermee na en neemt maatregelingen tegen de groep overlastgevers, door de aantallen terug te dringen.
Tot zover oké, maar de overlastgevers zijn veiligelanders, dit betekent geen zicht op verblijfsvergunning en gaan ze in de versnelde procedure, daarna door naar de dienst terugkeer en vertrek, opgelost. 

krulliebollie schreef op 15-12-2025 om 20:03:

[..]

De opvang is in Katwoude. Das toch zeker een kwartier met de auto naar haar huis. Das niet echt in haar achtertuin. Overigens staat deze van de Valk redelijk afgezonderd van andere plekken. Ik geloof alleen iets van een kaasboerderij ( voor toeristen) in de buurt.

Het staat bij de toegangsweg naar Volendam en inderdaad niet in haar achtertuin, maar bedenk je wel al die AZC's waar zoveel om te doen is, staan meestal ook niet in iemands achtertuin. Het zijn vaak industrieterreinen of gemengde gebieden of gebieden met een agrarische of recreatie bestemming waar tijdelijk ontheffing wordt verleend.

Goed zo Mona Keijzer. Ik hoop dat je lang genoeg nog demissionair-minister bent om dit te regelen.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/18037572/burgemeester-emmen-over-nieuwe-maatregelen-mona-keijzer-eerst-zien-dan-geloven
Extra boa's en een schadevergoeding voor ondernemers uit Ter Apel en de gemeente Emmen die schade hebben geleden door zogeheten veiligelanders. Het zijn maatregelen die demissionair minister Mona Keijzer (BBB ) vandaag in Ter Apel aankondigde na een bezoek aan het dorp.

Ik hoop dat het doorgaat en Mona voet bij stuk mag houden. Burgers hebben er niet zoveel vertrouwen in zo te horen, omdat er al vaker beloftes zijn gemaakt die niet door gingen:

https://www.telegraaf.nl/video/asielminister-mona-keijzer-langs-in-ter-apel-het-is-onacceptabel/113964607.html

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.