Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Alice12
16-12-2025 om 10:35
Fleurtje_5 schreef op 16-12-2025 om 10:26:
Goed zo Mona Keijzer. Ik hoop dat je lang genoeg nog demissionair-minister bent om dit te regelen.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/18037572/burgemeester-emmen-over-nieuwe-maatregelen-mona-keijzer-eerst-zien-dan-geloven
Extra boa's en een schadevergoeding voor ondernemers uit Ter Apel en de gemeente Emmen die schade hebben geleden door zogeheten veiligelanders. Het zijn maatregelen die demissionair minister Mona Keijzer (BBB ) vandaag in Ter Apel aankondigde na een bezoek aan het dorp.
![]()
Ik hoop dat het doorgaat en Mona voet bij stuk mag houden. Burgers hebben er niet zoveel vertrouwen in zo te horen, omdat er al vaker beloftes zijn gemaakt die niet door gingen:
Ik begrijp niet dat we zo blijven soebatten met die lui. Maak een wet zodat we ze op het vliegtuig kunnen zetten. Weg ermee
Broadway
16-12-2025 om 10:38
PensioNada schreef op 15-12-2025 om 18:41:
[..]
Mona Keijzer woont in Edam-Volendam.
ik heb daar (vd valk) in september gelogeerd en niets gemerkt van asielzoekers
Thora
16-12-2025 om 11:27
Miraval schreef op 14-12-2025 om 16:48:
[..]
Ach ja die demonstraties en het demonstratierecht. Ik vind dat men in sommige gevallen wel iets mag beperken, zoals deze situatie en ook de demonstratie bij het Concertgebouw vandaag voor een Chanoeka-viering. Ik vind het lastig om in zulke gevallen te bepalen welk recht zwaarder weegt....
In ieder geval niet het recht om te kwetsen. En dat is wel wat er steeds gebeurt.
krulliebollie
16-12-2025 om 11:27
PensioNada schreef op 15-12-2025 om 22:18:
[..]
Het staat bij de toegangsweg naar Volendam en inderdaad niet in haar achtertuin, maar bedenk je wel al die AZC's waar zoveel om te doen is, staan meestal ook niet in iemands achtertuin. Het zijn vaak industrieterreinen of gemengde gebieden of gebieden met een agrarische of recreatie bestemming waar tijdelijk ontheffing wordt verleend.
Ach wij hebben hier een paar boten met Asielzoekers en meerdere opvanglocaties voor Oekraïners. Er is vrij weinig overlast hoor. Geen ernstige zaken gelukkig maar soms wat ov3matig drank gebruik ( vooral bij de Oekraïeners). Alles door de stad heen geplaatst. De 2 boten liggen vrij ver van het centrum. Als mensen iets willen ( boodschappen oid) moeten ze een flink stuk lopen.
Thora
16-12-2025 om 11:28
Alice12 schreef op 16-12-2025 om 10:35:
[..]
Ik begrijp niet dat we zo blijven soebatten met die lui. Maak een wet zodat we ze op het vliegtuig kunnen zetten. Weg ermee
Het probleem is vaak dat het land van herkomst ze niet wil en dat het vliegtuig net zo snel weer terugkomt. Met inhoud.
krulliebollie
16-12-2025 om 11:29
PensioNada schreef op 15-12-2025 om 22:18:
[..]
Het staat bij de toegangsweg naar Volendam en inderdaad niet in haar achtertuin, maar bedenk je wel al die AZC's waar zoveel om te doen is, staan meestal ook niet in iemands achtertuin. Het zijn vaak industrieterreinen of gemengde gebieden of gebieden met een agrarische of recreatie bestemming waar tijdelijk ontheffing wordt verleend.
Daar rijden alleen auto’s en vooral heel veel werkbusjes. Die hebben sowieso geen last van de asielzoekers.
Alice12
16-12-2025 om 11:47
Thora schreef op 16-12-2025 om 11:28:
[..]
Het probleem is vaak dat het land van herkomst ze niet wil en dat het vliegtuig net zo snel weer terugkomt. Met inhoud.
Dan weigert je ze terug in het vliegtuig te nemen. Wat dat land kan kunnen wij ook toch?
Thora
16-12-2025 om 12:02
Alice12 schreef op 16-12-2025 om 11:47:
[..]
Dan weigert je ze terug in het vliegtuig te nemen. Wat dat land kan kunnen wij ook toch?
Was het maar zo'n feest. Dan treden al die regeltjes van de EU e.d. in werking en hebben we onze bek te houden en het hele zooitje terug te nemen.
Alice12
16-12-2025 om 12:16
Ja, net als Hongarije. Nederland als groot betaler wordt echt niet zo maar de EU uitgegooid. Die etters weten dat we niks kunnen vanwege regels. Dus dat gaat maar door. Ik liep 2 weken geleden door Brussel. Och och, wat doen we Europa toch aan.