Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Miraval
29-11-2025 om 16:54
felija schreef op 28-11-2025 om 21:10:
[..]
O, je hebt gelijk! Ik ging er ten onrechte van uit dat je het over jonge mannen in een AZC had. Helemaal eens, hoor. (Note to myself: beter en nauwkeuriger lezen).
Haha ja dacht al? Maar geen probleem hoor... 😁
Ik ben soms ook even niet zo wakker met quoten of reageren.
Miraval
29-11-2025 om 17:02
https://nos.nl/artikel/2592384-om-eist-25-jaar-celstraf-tegen-vader-vermoorde-ryan-18-en-20-jaar-tegen-broers
Ik ben erg benieuwd naar de uitspraak van de rechter in deze moordzaak. Pap komt er goed vanaf, leeft in vrijheid in Syrie.
https://pointer.kro-ncrv.nl/hele-gezin-wenste-ryan-dood-om-eist-tussen-20-en-25-jaar-tegen-vader-en-broers
Overigens wenste haar hele familie haar dood, inclusief haar moeder. En zoals ik begrijp uit nieuwsberichten, is er nog een 17 jarige dochter en jongere broers die bij hun moeder leven. Wat moet er van die kinderen terecht komen, wanneer de hele familie tegen de manier van leven in het Westen is?
Ik zou echt zeggen de rest van de familie wordt uitgezet naar Syrie, en na de celstraf van de broers mogen die ook naar Syrie. Deze mensen weigeren zich aan te passen aan het Westen, hebben zelfs een grondige hekel aan "onze" manier van leven, dus waarom zouden ze dan hier blijven?
Yumi
29-11-2025 om 17:45
De vader van Ryan, leeft niet alleen in vrijheid in Syrië, maar is inmiddels hertrouwd. Vraag me wel af waarom dit gezin naar Nl is gekomen, aangezien ze als er problemen zijn als een speer richting Syrië vluchten.
Die hele familie heeft samen de moord op Ryan uitgedacht/besproken, dat betekent ongewenst en vertrekken zodra ze hun straf hebben uitgezeten. Het is zo naar om te lezen in het artikel van Pointer hoe ze over hun dochter, zus spraken. Worden de moeder en zus ook bestraft, ze zijn toch net zo goed schuldig aan de moord op dit meisje?
Misschien denk ik wel te makkelijk, maar waarom niet een soort van "voorlichting" geven over de manier van leven, de vrijheden en gewoontes in Nl. Kan je daar niet mee omgaan, dan ga je geluk zoeken in een land dat beter bij je past.
Poezie
29-11-2025 om 18:06
Yumi schreef op 29-11-2025 om 17:45:
De vader van Ryan, leeft niet alleen in vrijheid in Syrië, maar is inmiddels hertrouwd. Vraag me wel af waarom dit gezin naar Nl is gekomen, aangezien ze als er problemen zijn als een speer richting Syrië vluchten.
Die hele familie heeft samen de moord op Ryan uitgedacht/besproken, dat betekent ongewenst en vertrekken zodra ze hun straf hebben uitgezeten. Het is zo naar om te lezen in het artikel van Pointer hoe ze over hun dochter, zus spraken. Worden de moeder en zus ook bestraft, ze zijn toch net zo goed schuldig aan de moord op dit meisje?
Misschien denk ik wel te makkelijk, maar waarom niet een soort van "voorlichting" geven over de manier van leven, de vrijheden en gewoontes in Nl. Kan je daar niet mee omgaan, dan ga je geluk zoeken in een land dat beter bij je past.
Daar heb je toch het inburgeringsexamen voor?
Mick87
29-11-2025 om 19:16
vreselijk voor dat meisje. En pa lekker in Syrië. Ze hadden hier nog wel speciale huisvesting gekregen en waren gevestigd in voormalige woongroep in de wijk omdat het gezin 8 kinderen heeft. Nederlandse staat heeft zich voor hen ingespannen. En dan ben je zo tegen westers gedrag dat je je dochter maar laat omleggen. Ongelooflijk.
Alice12
29-11-2025 om 19:27
Mick87 schreef op 29-11-2025 om 19:16:
vreselijk voor dat meisje. En pa lekker in Syrië. Ze hadden hier nog wel speciale huisvesting gekregen en waren gevestigd in voormalige woongroep in de wijk omdat het gezin 8 kinderen heeft. Nederlandse staat heeft zich voor hen ingespannen. En dan ben je zo tegen westers gedrag dat je je dochter maar laat omleggen. Ongelooflijk.
En de Nederlandse belastingbetaler heeft voor alles betaald.
Yumi
29-11-2025 om 19:43
Mick87 schreef op 29-11-2025 om 19:33:
https://www.telegraaf.nl/binnenland/zussen-vermoorde-ryan-wij-leven-in-angst-voor-onze-vader/108620345.html
Arme zussen ook.
De telegraaf geeft er een andere draai aan, of is het Pointer? Die laatste geeft een totaal ander beeld van de zussen en de rest van de familie.
Appgroep ‘eervolle familie’
Meerdere gezinsleden beklagen zich in de appgroep ‘eervolle familie’ en ‘bejaarde twintigers’ over het gedrag van de dan 18-jarige Ryan. “Ze is een slet en verdient de dood”, schrijft haar moeder. Een oudere zus appt: “Haar doden is Halal.” En een van de broers schrijft: “Als ze ons nog meer gezichtsverlies bezorgt, moet ze worden afgeslacht.”
In de appgroep wordt ook besproken om Ryan voor de trein te duwen, of hoe de familie haar kan aansporen om zelfmoord te plegen. Er zijn tal van dit soort berichten, de familie wil Ryan dood hebben, ‘linksom, of rechtsom’.
majorette2005
29-11-2025 om 19:49
Yumi schreef op 29-11-2025 om 19:43:
[..]
De telegraaf geeft er een andere draai aan, of is het Pointer? Die laatste geeft een totaal ander beeld van de zussen en de rest van de familie.
Meerdere gezinsleden beklagen zich in de appgroep ‘eervolle familie’ en ‘bejaarde twintigers’ over het gedrag van de dan 18-jarige Ryan. “Ze is een slet en verdient de dood”, schrijft haar moeder. Een oudere zus appt: “Haar doden is Halal.” En een van de broers schrijft: “Als ze ons nog meer gezichtsverlies bezorgt, moet ze worden afgeslacht.”
In de appgroep wordt ook besproken om Ryan voor de trein te duwen, of hoe de familie haar kan aansporen om zelfmoord te plegen. Er zijn tal van dit soort berichten, de familie wil Ryan dood hebben, ‘linksom, of rechtsom’.
Vreselijk, aangezien Syrië blijkbaar veilig is gezien pa meteen teruggerend is, graag de hele familie terug, incl. moeder en zussen
Alice12
29-11-2025 om 20:13
majorette2005 schreef op 29-11-2025 om 19:49:
[..]
Vreselijk, aangezien Syrië blijkbaar veilig is gezien pa meteen teruggerend is, graag de hele familie terug, incl. moeder en zussen
Dat gaat echt niet gebeuren. Ik denk eerder dat we ze als “ slachtoffers “ gaan zien. Het is de cultuuuuur.
Euphoria
29-11-2025 om 20:45
Alice12 schreef op 29-11-2025 om 20:13:
[..]
Dat gaat echt niet gebeuren. Ik denk eerder dat we ze als “ slachtoffers “ gaan zien. Het is de cultuuuuur.
Helaas. Ze worden vast “rotte appels” genoemd.
Nicole123
29-11-2025 om 21:19
Het zijn toch ook rotte appels? Of wilde je beweren dat alle asielzoekers/migranten zo zijn, ipv slechts een enkeling?
Verder eens om die hele familie, iedereen die in die appgroep zat en ervan wist, als het ook maar even kan het land uit te zetten. Dit soort walgelijke en kwaadaardige figuren wil ik niet in Nederland. Natuurlijk zijn zij geen slachtoffers, ik zie ook nergens iemand beweren dat ze dst wel vinden.
Gebruikersnaaminvullen
29-11-2025 om 21:50
Yumi schreef op 29-11-2025 om 19:43:
[..]
En het stukje erboven
Uit Whatsapp-berichten komt een beeld naar voren dat ook de rest van Ryans familie ten einde raad was. Ze werden door andere leden uit de Syrische gemeenschap aangesproken op haar gedrag.
Ik vind de druk die vanuit moslimgemeenschappen komen echt niet van deze tijd. Heb zelf heel veel werknemers gehad uit die groep, en al die vrouwen maakte zich druk om "wat zullen anderen over mij denken". Dieptriest als je zo moet leven.
Libertine
29-11-2025 om 22:00
Gebruikersnaaminvullen schreef op 29-11-2025 om 21:50:
[..]
En het stukje erboven
Uit Whatsapp-berichten komt een beeld naar voren dat ook de rest van Ryans familie ten einde raad was. Ze werden door andere leden uit de Syrische gemeenschap aangesproken op haar gedrag.
Ik vind de druk die vanuit moslimgemeenschappen komen echt niet van deze tijd. Heb zelf heel veel werknemers gehad uit die groep, en al die vrouwen maakte zich druk om "wat zullen anderen over mij denken". Dieptriest als je zo moet leven.
Je druk maken over wat anderen van je denken is toch een vrij veelvoorkomende emotie en zorg? Volgens mij eentje die we als Nederlander ook regelmatig ervaren? Zeg maar de: “Wat zullen de buren wel denken”. Misschien dat het hier tegenwoordig iets minder is geworden omdat we een (steeds meer) individualistische maatschappij zijn en men in andere culturen meer collectivistisch (net zoals wij vroeger ook een klein beetje waren). Dat is niet dieptriest, dat is cultuur. (En eermoord is absoluut vreselijk, net als alle andere vormen van femicide, maar ook een exces in de moslimgemeenschap)
Poezenmeisje
29-11-2025 om 22:08
Dan die hele 'gemeenschap' maar retour naar Syrië.
Ga daar lekker je stammenoorlogen uitvechten.