Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Miraval schreef op 26-11-2025 om 11:47:

Heeft iemand van jullie het proces rondom de moord en verkrachting door de vermeende Nigeriaanse dader gelezen?

Ik zou als advocaat echt veel moeite hebben zo iemand te verdedigen. En bizar ook dat ze nu met het argument leeftijd aan komen zetten, dat deze man misschien wel minderjarig zou kunnen zijn? En dat er opgevoerd wordt dat hij al gedomoniseerd werd door oa de minister van Veiligheid omdat hij hem meermaals een monster had genoemd?

Natuurlijk beroept hij zich op ontoerekeningsvatbaar zijn, maar kom op. Hij heeft een vrouw een uur lang verkracht en was op dat moment niet in een waan (volgens het slachtoffer). Hij heeft het moordwapen een dag of 2 voor de moord gekocht, na de moord verstopt in zijn locker, zichzelf uitgebreid gewassen middenin de nacht inclusief zijn schoenen. Klinkt absoluut niet als iemand die niet weet wat hij gedaan heeft. Maar goed, daar moeten de deskundigen zich nu over gaan buigen.

Is via Tunesië naar Italie gekomen wn heeft daar asiel aangevraagd, evenals in Frankrijk en Duitsland alvorens asiel aan te vragen in Nederland.

Ik zou zeggen, stuur 100.000 euro naar zgn land van herkomst met de dader en laat hem daar maar levenslang in een gavangenis zitten ipv hier in een TBS kliniek, waar het waarschijnlijk op uit zal draaien. En wie weet hoe lang hij daar zal verblijven? Maar ja, dat is puur onderbuik.

Waarom 100.000 euro naar land van herkomst? De dader terugsturen is ook niet gratis, voor mijn (onderbuik) part ook terug sturen en in land van herkomst laten berechten!

Misschien moeten we eerst de rechtszaak afwachten? Ik kan me goed voorstellen dat deze man gewoon levenslang krijgt. Maar ik ben blij dat we in Nederland het recht hebben ons bij te laten staan door een advocaat. Je stelt toch niet voor om dat af te schaffen? 

Daglichtlamp schreef op 26-11-2025 om 11:56:

Misschien moeten we eerst de rechtszaak afwachten? Ik kan me goed voorstellen dat deze man gewoon levenslang krijgt. Maar ik ben blij dat we in Nederland het recht hebben ons bij te laten staan door een advocaat. Je stelt toch niet voor om dat af te schaffen?

Dat is ook zo en natuurlijk prachtig. Maar niet altijd tot wederzijds genoegen. Kijk maar wat er met Inez Weski is gebeurd. Die zal de volgende keer wel 5x nadenken eer ze weer een monster gaat verdedigen.

Natuurlijk mag Chris Jude zich laten bijstaan door een advocaat, niemand die beweert dat dit niet zou mogen. Maar heet Chris jude, in werkelijk ook zo? 
Anders kan dit tot problemen lijden, waar dit monster vast gebruik van zal maken. We wachten het af...

Bij deze zaak kan er nog wel een kink in de kabel komen, als halverwege het strafproces blijkt dat de opgegeven identiteitsgegevens onjuist zijn. Dat zou namelijk betekenen dat de vervolging tot dat moment is gericht tegen een persoon met de verkeerde naam en leeftijd.

Voor de duidelijkheid: de fysieke persoon is dan nog wel dezelfde, maar uiteindelijk moet wel de juiste naam op de officiële documenten komen te staan. Volgens hoogleraar Bemelmans is het niet honderd procent zeker of de zaak met de nieuwe persoonsgegevens toch door kan gaan, of juist opnieuw moet beginnen. In het verleden is daar verschillend over geoordeeld.

Bemelmans legt uit: "Vroeger was de rechtspraak strikt, maar op basis van de meest recente uitspraak van de Hoge Raad lijkt een correctie van de persoonsgegevens op de officiële documenten ook mogelijk, zolang er maar geen enkele twijfel bestaat dat iedereen het steeds over dezelfde man heeft."

Daglichtlamp schreef op 26-11-2025 om 11:56:

Nee zeker niet, maar de argumenten die de advocaten naar voren brengen vind ik smakeloos. Goed, die moeten ook gewoon hun werk doen natuurlijk, maar ik zou het niet kunnen. 

Als advocaat heb je toch ook een hart? Zo'n Taghi wil niemand meer vertegenwoordigen, en terecht overigens. Maar dat is ook weer het andere uiterste.

Argumenten als misschien is hij minderjarig of de demonisering van de verdachte in de media, vooral die laatste, zou geen rol moeten spelen. En leeftijd ik weet niet hoe die verder bepaald zou kunnen worden? Hij ziet er iig niet uit als een 17 jarige als je de tekeningen bekijkt. 

Zilver_gray schreef op 26-11-2025 om 11:53:

[..]

Waarom 100.000 euro naar land van herkomst? De dader terugsturen is ook niet gratis, voor mijn (onderbuik) part ook terug sturen en in land van herkomst laten berechten!

Om de kosten voor de gevangenis in dat land mee te betalen. Zal altijd goedkoper zijn dan hier in Nederland levenslang in een TBS kliniek. Zou je zelfs nog 200.000 euro van kunnen maken. 

En of de leefomstandigheden daar in die gevangenis dan slechter zijn dan hier, dat interesseert me voor dit monster eigenlijk helemaal niks. Maar goed, dat kan en mag niet, en is onderbuik. Maar wat mij betreft komen er zulke deals met landen van herkomst. 

Libertine schreef op 26-11-2025 om 07:29:

het effect van strenger Europees grens beleid. Waar Sudanese’s kinderen groot gevaar door lopen. De CDA woordvoerder van het het Europese parlement zegt geschrokken te zijn maar vindt het beleid verder verdedigbaar.

Honderden miljoenen investeren in grensbewakingen. Maar rechten en veiligheid van kinderen uit oorlogsgebied is niks waard.

https://nos.nl/l/2592040

” door de eenzijdige focus op strenge grensbewaking worden de kwetsbaarste alleenreizende kinderen in de handen van smokkelaars gedreven en onzichtbaar gemaakt voor hulpverleners."

Euhm, nee. Wie stuurt zijn KINDEREN in hun eentje op pad?!

Miraval schreef op 26-11-2025 om 11:47:

Heeft iemand van jullie het proces rondom de moord en verkrachting door de vermeende Nigeriaanse dader gelezen?

Ik zou als advocaat echt veel moeite hebben zo iemand te verdedigen. En bizar ook dat ze nu met het argument leeftijd aan komen zetten, dat deze man misschien wel minderjarig zou kunnen zijn? En dat er opgevoerd wordt dat hij al gedomoniseerd werd door oa de minister van Veiligheid omdat hij hem meermaals een monster had genoemd?

Natuurlijk beroept hij zich op ontoerekeningsvatbaar zijn, maar kom op. Hij heeft een vrouw een uur lang verkracht en was op dat moment niet in een waan (volgens het slachtoffer). Hij heeft het moordwapen een dag of 2 voor de moord gekocht, na de moord verstopt in zijn locker, zichzelf uitgebreid gewassen middenin de nacht inclusief zijn schoenen. Klinkt absoluut niet als iemand die niet weet wat hij gedaan heeft. Maar goed, daar moeten de deskundigen zich nu over gaan buigen.

Is via Tunesië naar Italie gekomen wn heeft daar asiel aangevraagd, evenals in Frankrijk en Duitsland alvorens asiel aan te vragen in Nederland.

Ik zou zeggen, stuur 100.000 euro naar zgn land van herkomst met de dader en laat hem daar maar levenslang in een gavangenis zitten ipv hier in een TBS kliniek, waar het waarschijnlijk op uit zal draaien. En wie weet hoe lang hij daar zal verblijven? Maar ja, dat is puur onderbuik.

Geloof me, wanneer ik beschrijf wat ik voel t.a.v. deze verdachte (deze dader, dit MONSTER) dan weet ik 100000% zeker dat ik een levenslange ban krijg. Dus ik hou wijselijk mijn mond.

Daglichtlamp schreef op 26-11-2025 om 17:29:

Je hebt ergens gemist wat er in Sudan aan de hand is? https://nos.nl/collectie/14007/artikel/2588379-sudanezen-ontvluchten-al-fasher-na-bloedbad-we-weten-niet-wat-er-allemaal-gebeurt

En dan stuur jij je kinderen in hun eentje op pad? Met mensensmokkelaars? En dan ga je de schuld afschuiven op grensbewaking?

Nope, niet doen!

Euphoria schreef op 26-11-2025 om 17:21:

[..]

” door de eenzijdige focus op strenge grensbewaking worden de kwetsbaarste alleenreizende kinderen in de handen van smokkelaars gedreven en onzichtbaar gemaakt voor hulpverleners."

Euhm, nee. Wie stuurt zijn KINDEREN in hun eentje op pad?!

Euh, wat dacht je van een alles verwoestende en niemand sparende oorlog?  Je klinkt alsof deze Sudanese mensen hun kind een week op vakantiekamp sturen. Terwijl de kans significanter is dat deze kinderen uberhaubt geen ouders meer hebben. Want gemarteld, verkracht, verhongerd, gedood. 

In Sudan is momenteel de allergrootste humanitaire ramp ter wereld gaande. En jij vraagt je af wie z’n kinderen op pad stuurt? Mijn hemel wat een onwetendheid. Gênant echt. 

Libertine schreef op 26-11-2025 om 17:45:

[..]

Euh, wat dacht je van een alles verwoestende en niemand sparende oorlog? Je klinkt alsof deze Sudanese mensen hun kind een week op kamp sturen. Terwijl de kans significanter is dat deze kinderen uberhaubt geen ouders meer hebben. Want gemarteld, verkracht, verhongerd, gedood.

Mijn hemel wat een onwetendheid. Gênant echt.

Mijn hemel, wat een arrogantie, echt.

Euphoria schreef op 26-11-2025 om 17:46:

[..]

Mijn hemel, wat een arrogantie, echt.

Als arrogant zijn betekent weten wat er speelt in de wereld dan ben ik ontzettend graag arrogant. Alles liever dan onwetend. 

Libertine schreef op 26-11-2025 om 17:49:

[..]

Als arrogant zijn betekent weten wat er speelt in de wereld dan ben ik ontzettend graag arrogant. Alles liever dan onwetend.

Voor mij is arrogant onder andere jouw mening opdringen aan een ander omdat je van mening bent dat alleen jouw mening er toe doet en de enige juiste is.

Ook daarin verschillen we dus.

Euphoria schreef op 26-11-2025 om 17:52:

[..]

Voor mij is arrogant onder andere jouw mening opdringen aan een ander omdat je van mening bent dat alleen jouw mening er toe doet en de enige juiste is.

Ook daarin verschillen we dus.

Ik dring m’n mening niet op. Das kansloos. Maar ik heb wel sterke behoefte m’n mening te delen over mensen die zich druk maken over mede forummers die soms in hun berichten emoticons gebruiken, maar het niet nodig vinden om verontwaardigd te zijn over het feit dat Europees migratiebeleid er voor zorgt dat kinderen uit een land -waar momenteel de grootse humanitaire ramp en oorlog ter wereld plaatsvindt- enorm gevaar lopen. Omdat ik het ongelooflijk fout en verbazingwekkend vind. Blij toe dat we zo verschillen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.