Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Yumi schreef op 22-11-2025 om 08:21:

Uitspraken die je niet oké vindt, kan je denk ik beter niet quoten. Ik lees de ene na de andere knip, blij dat ik het gemist heb.

Je hebt gelijk, meestal doe ik dat ook niet, maar ik vond het echt nodig om te laten zien wat hier tussen de regels door eigenlijk stond. Ik ben eigenlijk nog steeds geschokt dat dat bericht likes kreeg.

Daglichtlamp schreef op 22-11-2025 om 09:04:

[..]

Je hebt gelijk, meestal doe ik dat ook niet, maar ik vond het echt nodig om te laten zien wat hier tussen de regels door eigenlijk stond. Ik ben eigenlijk nog steeds geschokt dat dat bericht likes kreeg.

En dan houden sommigen vol dat het haatzaaien van sommige politici niet bijdraagt aan het normaliseren van dit soort gedachtengoed. 

Daglichtlamp schreef op 22-11-2025 om 09:04:

[..]

Ik schrok ook van het aantal likes.

Wel blij dat de moderators hebben ingegrepen.

Gaan jullie elkaar nou echt voorzien van een schouderklopje omdat jullie van mening zijn dat dergelijke uitspraken niet kunnen en de persoon een ban heeft?
Je kunt ook gewoon aangeven dat je het niet vindt kunnen en verder gaan. Er niet op reageren en geen berichten kopiëren zodat bepaalde teksten niet worden gedupliceerd.
Nu voelt het voor mij persoonlijk alsof iemand de mond is gesnoerd, monddood is gemaakt, en jullie daar een vreugdedansje om maken. Kinderachtig.
Ik ben van mening dat ook andere meningen bestaan en er mogen zijn.

en jij wil met die post anderen weer de mond snoeren en vertellen hoe ze moeten posten. En zo kunnen we doorgaan in een oneindige cyclus. 

PensioNada schreef op 22-11-2025 om 10:14:

[..]

En dan houden sommigen vol dat het haatzaaien van sommige politici niet bijdraagt aan het normaliseren van dit soort gedachtengoed.

Hebben 'sommige politici' dan hier gereageerd of was het iemand die enorm boos is of veel last ondervind en zijn boosheid niet normaal kan aangeven? Of was het iemand die alleen wou provoceren om reacties uit te lokken? of om anderen in een kwaad daglicht te zetten? 

Toen er onlangs een demonstratie was die op dat moment nog vreedzaam verliep, liep het pas giga uit de hand toen zich een groepje 'beroeps' relschoppers erbij voegde. Toen kreeg Wilders ook de schuld terwijl hij zich ervan distantieerde.  En ook de dame die de demonstratie had opgezet, terwijl zij het vreselijk vond en die rellen helemaal niet wou.

Normaliseren-van-dit-soort-gedachtengoed???? Niemand hier vind dat gedachtengoed normaal. 

Kip-ei-verhaal. Als er al haat gezaaid word komt dat eerder door sommige mannen die wantoestanden plegen en hun gang kunnen blijven gaan, en doordat sommige politici/burgemeesters NIET ingrijpen bij wantoestanden en bv burgers in Ter Apel aan hun lot overlaten. Omdat er niet afdoende tegen opgetreden word worden partijen zoals bv de PVV alleen maar groter.

Wilders benoemd het probleem, hij is NIET het probleem. 

Fleurtje_5 schreef op 22-11-2025 om 12:43:

[..]

Dat is nou precies het probleem. Wilders maakt van "de islam" een probleem of van "de asielmigrant". Of van " de gebrekkige integratie". Daardoor ben jij bang dat we straks shariawetgeving in Nederland krijgen en dat homo's uit een helikopter in de Noordzee worden gedumpt. Maar dat is helemaal niet "de islam". Ondanks dat het in de islam veel ongebruikelijker is dan in het christendom, zijn er homosexuele moslims. De groep moslims is even divers als de christenen. Dat zelfde geldt voor asielmigranten. Ik twijfel er niet aan dat er (criminele) gelukzoekers tussen zitten, maar de meesten komen uit gebieden met oorlog en onderdrukking en komen hier voor een beter leven. En ja, het systeem mag van mij anders ingericht worden, want er zitten te veel perverse prikkels in. Maar om de asielzoekers nou overal de schuld van te geven. Ten slotte: de gebrekkige integratie. Het is al lang duidelijk dat tweede en derde generatie migranten het veel beter doen. Dat zal Wilders nooit noemen.

Wilders licht elk incident met een moslim, Marokkaan of asielzoeker uit. Maar als jongeren in een Gelders dorp politie met stenen en Cobra's bekogeld, dan zal Wilders daar niet over tweeten. Zijn het voornamelijk allochtone jongeren in Scheveningen, dan blijft Wilders er over door gaan.

Dat noem ik haatzaaien. 

En @Fleurtje over de rellen in den Haag. Ik had hier voor 20 september al gezegd dat het uit de hand zou gaan lopen. En hoe wist ik dat, ik ben voetvalsupporter en op een forum van mijn club, gingen berichten rond in de trant van: "het was weer een asielzoeker! Wilders heeft gelijk, er moet een asielstop komen. Gaan jullie mee naar den Haag om te protesteren tegen AZC's". Het waren dus geen hooligans die alleen maar kwamen om te rellen. Ze uiten hun door de PVV aangewakkerde haat tegen asielzoekers op zijn hooligans, door te gaan rellen.

PensioNada schreef op 22-11-2025 om 13:17:

[..]

Dat is nou precies het probleem. Wilders maakt van "de islam" een probleem of van "de asielmigrant". Of van " de gebrekkige integratie". Daardoor ben jij bang dat we straks shariawetgeving in Nederland krijgen en dat homo's uit een helikopter in de Noordzee worden gedumpt. Maar dat is helemaal niet "de islam". Ondanks dat het in de islam veel ongebruikelijker is dan in het christendom, zijn er homosexuele moslims. De groep moslims is even divers als de christenen. Dat zelfde geldt voor asielmigranten. Ik twijfel er niet aan dat er (criminele) gelukzoekers tussen zitten, maar de meesten komen uit gebieden met oorlog en onderdrukking en komen hier voor een beter leven. En ja, het systeem mag van mij anders ingericht worden, want er zitten te veel perverse prikkels in. Maar om de asielzoekers nou overal de schuld van te geven. Ten slotte: de gebrekkige integratie. Het is al lang duidelijk dat tweede en derde generatie migranten het veel beter doen. Dat zal Wilders nooit noemen.

Wilders licht elk incident met een moslim, Marokkaan of asielzoeker uit. Maar als jongeren in een Gelders dorp politie met stenen en Cobra's bekogeld, dan zal Wilders daar niet over tweeten. Zijn het voornamelijk allochtone jongeren in Scheveningen, dan blijft Wilders er over door gaan.

Dat noem ik haatzaaien.

Ies

Ies

22-11-2025 om 21:31

Fleurtje_5 schreef op 22-11-2025 om 12:43:

[..]

Hebben 'sommige politici' dan hier gereageerd of was het iemand die enorm boos is of veel last ondervind en zijn boosheid niet normaal kan aangeven? Of was het iemand die alleen wou provoceren om reacties uit te lokken? of om anderen in een kwaad daglicht te zetten?

Toen er onlangs een demonstratie was die op dat moment nog vreedzaam verliep, liep het pas giga uit de hand toen zich een groepje 'beroeps' relschoppers erbij voegde. Toen kreeg Wilders ook de schuld terwijl hij zich ervan distantieerde. En ook de dame die de demonstratie had opgezet, terwijl zij het vreselijk vond en die rellen helemaal niet wou.

Normaliseren-van-dit-soort-gedachtengoed???? Niemand hier vind dat gedachtengoed normaal.

Kip-ei-verhaal. Als er al haat gezaaid word komt dat eerder door sommige mannen die wantoestanden plegen en hun gang kunnen blijven gaan, en doordat sommige politici/burgemeesters NIET ingrijpen bij wantoestanden en bv burgers in Ter Apel aan hun lot overlaten. Omdat er niet afdoende tegen opgetreden word worden partijen zoals bv de PVV alleen maar groter.

Huh Fleurtje?? Wat bedoel je nou? Welk gedachtengoed? Euphoria heeft het net nog over ‘monddood’  maken, over ‘andere meningen’ die er mogen zijn. 
Hier worden grenzen overschreden en ik vind het kwalijk als daar overheen gepraat wordt. 

Ies schreef op 22-11-2025 om 21:31:

[..]

Huh Fleurtje?? Wat bedoel je nou? Welk gedachtengoed? Euphoria heeft het net nog over ‘monddood’ maken, over ‘andere meningen’ die er mogen zijn.
Hier worden grenzen overschreden en ik vind het kwalijk als daar overheen gepraat wordt.

Het probleem van het internet tijdperk: iedereen vindt dat hij zijn mening moet kunnen geven, ook als die mening er plat gezegd op neer komt dat je het prima vindt dat asielzoekers in zee verdrinken en of dat nu komt doordat ze zelf op gammele bootjes stappen of omdat ze bij het verdrinken  een handje worden geholpen, maakt allemaal niets uit. Men moet het kunnen zeggen. Maar dat is niet zo. Er zijn grenzen aan wat iemand mag zeggen: geweld verheerlijken of goed praten, racisme, antidemocratische praatjes, dat kan niet. De club waar @Fleurtje het af en toe over heeft, die een demonstratie in Hamburg hield omdat ze de Sharia in Duitsland wilden invoeren, is onderwijl verboden vanwege hun antidemocratische onrechtstatelijke ideeën. Dat vind ik goed, want je moet de grenzen van wat er wel en niet mag in je land scherp bewaken. Dat geldt echter net zo goed voor mensen die moslimhaat prediken of antisemitisme of vrouwenhaat. Je mag kritisch zijn, je mag best vraagtekens zetten bij het asielbeleid, maar er zijn gewoon grenzen.

Ies schreef op 22-11-2025 om 21:31:

[..]

Huh Fleurtje?? Wat bedoel je nou? Welk gedachtengoed? Euphoria heeft het net nog over ‘monddood’ maken, over ‘andere meningen’ die er mogen zijn.

Je hoeft alleen maar het bericht te lezen waar ik op reageerde dan zie je op welk 'gedachtengoed' ik antwoord gaf. En diegene had het over 'het gedachtengoed' van diegene wiens berichten geknipt-en-gewist zijn. 

PS. Ik zie nu in het laatste bericht van Pensionada over: 

"De club waar @Fleurtje het af en toe over heeft, die een demonstratie in Hamburg"

De laatste keer dat ik het over 'die club' (gigagrote massa burgers) had was op 05-11-2025 om 07:14 op het Jodenhaat-topic. Dat had niets te maken met het bericht waar ik op dit topic op had gereageerd.

Poezenmeisje schreef op 21-11-2025 om 18:33:

Legaal in Nederland verblijvende Syriërs zijn ook een weldaad voor de veiligheid hier...

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2475843-syrische-vluchtelingen-lopen-in-nederland-hun-folteraars-tegen-het-lijf-hoe-kan-dat

https://www.kis.nl/publicatie/eergerelateerd-geweld-de-syrische-gemeenschap-hoe-voorkom-je-dat

Dat maakt het allemaal ook zo wrang. Net zoals homoseksuele die (terecht) zijn gevlucht voor geweld hier alsnog in gevaar zijn omdat de homohaters gewoon mee migreren.

Thora schreef op 23-11-2025 om 12:35:

[..]

Dat maakt het allemaal ook zo wrang. Net zoals homoseksuele die (terecht) zijn gevlucht voor geweld hier alsnog in gevaar zijn omdat de homohaters gewoon mee migreren.

Eens!
Die ellendige homo haters, daar hoeven we niet nog meer van. Daar hebben we al genoeg exemplaren van (geboren en getogen) in eigen land.

Zilver_gray schreef op 23-11-2025 om 13:14:

[..]

Eens!
Die ellendige homo haters, daar hoeven we niet nog meer van. Daar hebben we al genoeg exemplaren van (geboren en getogen) in eigen land.

De identiteit vaststellen van asielzoekers blijft een moeilijk punt. Daarmee ook  het vaststellen waar ze vandaan komen en wat ze daar uitgespookt hebben. Aan de ene kant is het voorstelbaar dat mensen niet aan een paspoort konden komen of het niet hebben meegenomen. Aan de andere kant wordt het feit dat je ook zonder identiteitsbewijs je kan aanmelden, misbruikt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.