Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Thora schreef op 29-09-2025 om 08:59:

[..]

Prachtig stuk hoor. Maar je sluit af met de mededeling dat ik Facebook aan zou houden als bron. En daar reageer ik op. Niets meer en niets minder. Dus niet zaniken aub.

Je houdt toch ook Facebook aan als bron? Dat schrijf je zelf en daar reageer ik op. Ik stel nergens dat Facebook je enige bron zou zijn, ik reageer in dezelfde post ook op wat je schrijft over hoe het in het nieuws kwam e.d. dus erken daarmee uiteraard dat ik zie dat je naast Facebook ook uit andere bronnen put. Maar neem mij niet kwalijk dat ik benoem dat je Facebook als bron hebt als je dat gewoon zelf hier neerzet. 

Fleurtje_5 schreef op 28-09-2025 om 10:19:

[..]

ps. De beelden:

https://www.geenstijl.nl/5178371/beieren-minbin-islamvideo

https://x.com/sentdefender/status/1784321797376106761

OM TE JANKEN. Dit is het huidige Duitsland. En dan heeft Daglichtlamp het over één man in een poloshirt die bezorgd is voor extreem rechts. Misschien weet die ene man in poloshirt het verschil niet tussen links en rechts. Zou het dat kunnen zijn?

Ik kan deze beelden maar moeilijk los laten. Dit is geen Syrië of Afghanistan, landen waar wij vluchtelingen van opvangen, maar dit is het westerse Duitsland. Ongelooflijk.

We hebben de monden vol van 'hoe ut heurt', en owee als iemand iets zegt over een hoofddoekje, maar luister naar de video van 1 september 2024 (waarom is hier in dat jaar tijd geen ophef over ontstaan?):

Zie die man die voor de sharia in Duitsland is en aan wie gevraagd word wat er met homo's gebeurd: "ich gelaub die werden von ein berg runter geschmisse' (vertaling:"ik geloof die worden van een berg naar onderen gesmeten')

Nicole123 schreef op 29-09-2025 om 18:16:

[..]

Je houdt toch ook Facebook aan als bron? Dat schrijf je zelf en daar reageer ik op. Ik stel nergens dat Facebook je enige bron zou zijn, ik reageer in dezelfde post ook op wat je schrijft over hoe het in het nieuws kwam e.d. dus erken daarmee uiteraard dat ik zie dat je naast Facebook ook uit andere bronnen put. Maar neem mij niet kwalijk dat ik benoem dat je Facebook als bron hebt als je dat gewoon zelf hier neerzet.

Ja ook Facebook is voor mij een bron. Namelijk de postings van de NOS en o.a. het AD. En dus niet de meningen en lulverhalen van Facebookleden. Maar dit wordt dus wel zo gesteld en op voortgeborduurd en uitgebouwd. Met als dieptepunt een hoogbegaafde die dat heel gevaarlijk vindt. Mag ik daar iets van zeggen? Ja daar mag ik iets van zeggen.

Fleurtje_5 schreef op 30-09-2025 om 08:46:

[..]

Ik kan deze beelden maar moeilijk los laten. Dit is geen Syrië of Afghanistan, landen waar wij vluchtelingen van opvangen, maar dit is het westerse Duitsland. Ongelooflijk.

We hebben de monden vol van 'hoe ut heurt', en owee als iemand iets zegt over een hoofddoekje, maar luister naar de video van 1 september 2024 (waarom is hier in dat jaar tijd geen ophef over ontstaan?):

Zie die man die voor de sharia in Duitsland is en aan wie gevraagd word wat er met homo's gebeurd: "ich gelaub die werden von ein berg runter geschmisse' (vertaling:"ik geloof die worden van een berg naar onderen gesmeten')

hier is heel veel ophef over in duitsland. ik beweeg mij veel in duitsland en heb veel duitse kennissen en vrienden en schrik ervan hoeveel vaker van pakweg 10 jaar geleden er toespelingen gemaakt worden op de tweede wereldoorlog door duitsers omdat ze vinden dat ze hun eigen land verliezen. de cynisch uitgesproken "jaja, wir schaffen das...." zijn niet van de lucht. 

en lees je eens in over de opkomst van de AFD. dat is niet mals. 

ik vind dat de gemiddelde toetsenbordheld op X of facebook en ook hier vaak lijkt te insinueren dat het een NL probleem is, maar dat is het niet. er zijn landen in europa waar het écht problemen begint te geven. het is denk ik goed daar goed naar te kijken en europees, gezamenlijker slagvaardiger te worden naar welke oplossing dan ook. 

Broadway schreef op 30-09-2025 om 10:44:

[..]

hier is heel veel ophef over in duitsland. ik beweeg mij veel in duitsland en heb veel duitse kennissen en vrienden en schrik ervan hoeveel vaker van pakweg 10 jaar geleden er toespelingen gemaakt worden op de tweede wereldoorlog door duitsers omdat ze vinden dat ze hun eigen land verliezen. de cynisch uitgesproken "jaja, wir schaffen das...." zijn niet van de lucht.

en lees je eens in over de opkomst van de AFD. dat is niet mals.

ik vind dat de gemiddelde toetsenbordheld op X of facebook en ook hier vaak lijkt te insinueren dat het een NL probleem is, maar dat is het niet. er zijn landen in europa waar het écht problemen begint te geven. het is denk ik goed daar goed naar te kijken en europees, gezamenlijker slagvaardiger te worden naar welke oplossing dan ook.

Eens. Het speelt in Engeland en Frankrijk ook heel erg. In Engeland natuurlijk met die grooming gangs waar nog steeds allerlei drek naar boven komt, in Frankrijk in de Banlieus is het leven gewoon vreselijk.

Ik vind het voorstel van Bontenbal om met de oorspronkelijke EU landen te gaan kijken wat de mogelijkheden zijn qua asielmigratie helemaal niet zo gek. Want alleen als Nederland kunnen we zomaar bitter weinig bereiken. We hebben ons helemaal afhankelijk gemaakt van Europese wetgeving. In veel gevallen is dat allemaal positief, maar op dit onderwerp bijt het ons in de hand. 

Miraval schreef op 30-09-2025 om 11:23:

[..]

Eens. Het speelt in Engeland en Frankrijk ook heel erg. In Engeland natuurlijk met die grooming gangs waar nog steeds allerlei drek naar boven komt, in Frankrijk in de Banlieus is het leven gewoon vreselijk.

Ik vind het voorstel van Bontenbal om met de oorspronkelijke EU landen te gaan kijken wat de mogelijkheden zijn qua asielmigratie helemaal niet zo gek. Want alleen als Nederland kunnen we zomaar bitter weinig bereiken. We hebben ons helemaal afhankelijk gemaakt van Europese wetgeving. In veel gevallen is dat allemaal positief, maar op dit onderwerp bijt het ons in de hand.

De Europese wetgeving over vluchtelingenbeleid is gebaseerd op de situatie na WOII toen er veel mensen waren die nergens naar toe konden. Een heel andere situatie als nu met veel minder vluchtelingen en vooral een hele andere mentaliteit (van de vluchtelingen). Nu het kalf bijna verdronken is gaan ze die wetten pas aanpassen. Niet zo raar dat iedereen in opstand komt.

op dit onderwerp wil je juist Europees beleid, maar dan wel ook dat er uitvoering is. 
als we de NL grenzen zouden sluiten zou dat niets uithalen. de situatie blijft dan PRECIES hetzelfde voor NL. onze grens is te groot voor wat we aankunnen. kijk naar de UK waar het in theorie veel makkelijker zou moeten zijn om de grens te bewaken: het stikt er van de (illegale) asielzoekers. 

voor elke "echte" grensovergang in NL zijn er minimaal 15 landweggetjes, bospaden of fietspaden. denken dat het te beheersen is grenst aan idioterie, maar in ieder geval grenzeloze naïviteit.

je komt er alleen met gezamenlijk beleid zowel binnen Europa als in de regio. niet alleen voor de overlast of andere gevolgen hier, maar ook om de mensen te helpen die echt hulp nodig hebben. 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

30-09-2025 om 11:54 Topicstarter

In de Franse banlieus wonen volgens mij vooral (nazaten van) mensen uit de vroegere Franse koloniën, zoals wij Indische en Surinaamse inwoners in ons land hebben.

Thora schreef op 30-09-2025 om 11:34:

[..]

De Europese wetgeving over vluchtelingenbeleid is gebaseerd op de situatie na WOII toen er veel mensen waren die nergens naar toe konden. Een heel andere situatie als nu met veel minder vluchtelingen en vooral een hele andere mentaliteit (van de vluchtelingen). Nu het kalf bijna verdronken is gaan ze die wetten pas aanpassen. Niet zo raar dat iedereen in opstand komt.

Daarom is het ook zo belangrijk om als Europa één beleid te voeren en dat beleid wanneer nodig ook aan te passen. Populistisch nationalistisch 'grenzen dicht!!!' gaan gillen doet echt helemaal niks. Zie zoals hier ook gezegd werd het Verenigd Koninkrijk, zelfs uit de EU gaan heeft geen enkele zin. Je moet niet minder EU beleid hebben, je moet méér EU beleid hebben. Trek samen op en doe de screening van asielzoekers aan de buitengrenzen van Europa, zodat je alleen de echte vluchtelingen binnenkrijgt en die direct kunt laten inburgeren, werken, de taal kunt laten leren, etc.

Poezenmeisje schreef op 30-09-2025 om 11:54:

In de Franse banlieus wonen volgens mij vooral (nazaten van) mensen uit de vroegere Franse koloniën, zoals wij Indische en Surinaamse inwoners in ons land hebben.

Het blijft bijzonder hoe van alles op één hoop gegooid wordt. Asielzoekers, derdegeneratie inwoners met wortels in gastarbeider landen als Marokko of Turkije, inwoners die voorouders hebben uit oorspronkelijke koloniën? Allemaal buitenlands en dus hoppa: één probleem: het overnemen van ons geliefde land door kwaadwillige 'vreemden' met hun slechte cultuur. Onderbouwd door zeer selectief voorbeelden posten, van bijvoorbeeld criminaliteit of overlast door mensen van buitenlandse komaf en niet van alle prima geïntegreerde en zich zeer nuttig makende mensen van buitenlandse afkomst. Wie op die manier naar problemen kijkt en ze zo selectief framet is volgens mij niet met de problemen zelf bezig maar vooral met ras en huidskleur. De mensen die op deze manier denken en bijvoorbeeld met cijfers blijven komen van mensen van niet-westerse komaf versus westerse komaf (met de boodschap: oh help misschien zijn de mensen van westerse komaf straks wel in de minderheid!!!) en tegelijk weglopen met politici als Geert Wilders vind ik overigens altijd wel grappig. Geert Wilders heeft namelijk zelf ook Indische roots. 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

30-09-2025 om 12:57 Topicstarter

Ik als Indo ben 100% Nederlands, mijn ouders en grootouders ook.

Poezenmeisje schreef op 30-09-2025 om 12:57:

Dat vind ik ook, maar sommigen hier denken daar anders over. Als je Antilliaanse of Marokkaanse of wat dan ook voor niet-westerse roots hebt dan zit je al in het hokje 'niet wij Nederlanders en dus een gevaar'. 

Poezenmeisje schreef op 30-09-2025 om 12:57:

ja natuurlijk. maar je bent ook enorm trots op je afkomst en met je gemeenschap altijd nog bezig met gebruiken en gewoontes uit Indonesië toch? mijn beste vriendin in ieder geval wel en haar hele familie ook. ik hou enorm van die manier van met elkaar omgaan en eten kom ik natuurlijk altijd als ik de kans krijg. 

die 3de generatie Marokkaan is op papier even Nederlands als jij en toch gaat het in die groep vaker/te vaak mis. doel is uit te zoeken hoe dat komt en iets met die oorzaken te doen.

Nicole123 schreef op 30-09-2025 om 12:34:

[..]

Het blijft bijzonder hoe van alles op één hoop gegooid wordt. Asielzoekers, derdegeneratie inwoners met wortels in gastarbeider landen als Marokko of Turkije, inwoners die voorouders hebben uit oorspronkelijke koloniën? Allemaal buitenlands en dus hoppa: één probleem: het overnemen van ons geliefde land door kwaadwillige 'vreemden' met hun slechte cultuur. Onderbouwd door zeer selectief voorbeelden posten, van bijvoorbeeld criminaliteit of overlast door mensen van buitenlandse komaf en niet van alle prima geïntegreerde en zich zeer nuttig makende mensen van buitenlandse afkomst. Wie op die manier naar problemen kijkt en ze zo selectief framet is volgens mij niet met de problemen zelf bezig maar vooral met ras en huidskleur. De mensen die op deze manier denken en bijvoorbeeld met cijfers blijven komen van mensen van niet-westerse komaf versus westerse komaf (met de boodschap: oh help misschien zijn de mensen van westerse komaf straks wel in de minderheid!!!) en tegelijk weglopen met politici als Geert Wilders vind ik overigens altijd wel grappig. Geert Wilders heeft namelijk zelf ook Indische roots.

Dat is toch geen enkel probleem. Zijn echtgenote is Hongaarse. Ook geen enkel probleem. Ze zijn al meer dan dertig jaar getrouwd.

https%3A%2F%2Fcdn.pijper.io%2F2025%2F06%2F61AWHByFhU50CL1748937139.jpg

Geert Wilders en Krisztina Wilders (NL Beeld)

Wilders noemt de wantoestanden en de dreigende kant (hij kan het weten want hij word niet voor de grap beveiligd), hij noemt vooral de problemen en terreur in oa Ter Apel en dat men dit wil verspreiden over heel het land. Hij heeft het niet over die nette schooljuf of dame aan de kassa met buitenlandse roots.

Men zou als politici ook kunnen zeggen 'we vinden het zwaar fout dat hij beveiligd moet worden, dat pikken we niet', Maar nee er word nog meer met de vinger naar hen gewezen zodat dreigers zich nog meer gesteund voelen. Timmermans noemde hem tijdens een bijeenkomst van GL/PvdA vorige week 'de foute dronken oom op een feestje'.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binnenland/2025/09/frans-timmermans-geert-wilders-dronken-oom/

Frans Timmermans vergeleek PVV-leider Geert Wilders tijdens het GroenLinks/PvdA-congres van afgelopen weekend met ‘de dronken oom die onaanvaardbare dingen zegt’

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.