Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Fleurtje_5
28-09-2025 om 09:41
Daglichtlamp schreef op 28-09-2025 om 09:27:
Waarom doe je het dan? Ik heb echt geen idee.
Ik had dit ps nog toegevoegd:
Door te benoemen dat het 'maar' één man in een poloshirt is, wil ik zeggen dat daartegenover die ene man, wel duizenden mannen zijn die het tegenovergestelde laten zien. Waarom hecht je dan zoveel waarde van wat één man zegt? Omdat de bezorgdheid van die ene man meer in jou straatje past, en het geweld van extreem links vooral niet genoemd mag worden?
Daglichtlamp
28-09-2025 om 09:44
Het zijn honderden blanke in het zwart geklede mannen die vinden dat ze het recht hebben om te leven in een maatschappij waarin iedereen hetero en blank is en de mannen het voor het zeggen hebben. Ik vind dat angstaanjagend. Jij steekt er de draak mee.
Fleurtje_5
28-09-2025 om 09:47
Alice12 schreef op 27-09-2025 om 17:25:
[..]
10 jaar geleden durfden mijn 2 lesbische vriendinnen met gemak hand in hand lopen door Nijmegen, Amsterdam , Utrecht. Nu echt niet meer. Toen ik vroeg door wie ze vooral getreiterd, gepest en nageroepen werden vonden ze dat heel lastig te benoemen. Kneiterlinks allebei ( overtuigd PvdD) . Na een half uur om de hete brei heen gedraaid te hebben gaven ze wel toe dat het vooral groepen jongens waren, Marokkaans, Syrisch. Maar “ dat was cultuuuuuur”. Ik zie zoveel ongemak om gewoon te benoemen wat er aan de hand is. Het eerste half uur kreeg Trump, Andrew Tate en radicaal rechts de schuld. Tot ik het echt wilde weten en het dus toch moslims waren.
Misschien nog veel langer geleden dat het gewoon kon.
Toen ik nog op de basisschool zat wist iedereen dat die twee jongemannen samen waren. Het werd misschien niet uitgesproken maar niemand had er een probleem mee. Ze zijn nooit getrouwd maar wel hun hele leven samen gewoond, tot dat één van hen ziek werd en overleed. Het hele dorp was aanwezig op de uitvaartplechtigheid.
Alice12
28-09-2025 om 09:54
Loeki72 schreef op 27-09-2025 om 21:30:
[..]
Als ik de ontevreden Nederlander weer hoor blaten dat alles de schuld is van asielzoekers denk ik dat veel Nederlanders ook altijd in een slachtofferrol zitten.
Oh echt? Ik vind dat Nederlanders erg ver gaan in solidariteit. Miljarden aan belastinggeld gaat al jaren naar asiel. Niet naar zorg of veiligheid. Al jaren ellende van veilige landers. Nu langzamerhand begint gemor onder Nederlanders.
Fleurtje_5
28-09-2025 om 09:56
Daglichtlamp schreef op 28-09-2025 om 09:44:
Het zijn honderden blanke in het zwart geklede mannen die vinden dat ze het recht hebben om te leven in een maatschappij waarin iedereen hetero en blank is en de mannen het voor het zeggen hebben. Ik vind dat angstaanjagend. Jij steekt er de draak mee.
Schei toch uit om het de zielige kant op de draaien. Dat zal vast niet de reden zijn.
Dat geweld van die honderden (volgens de politie was het een groep van 40 mannen die vorig weekend met rellen begonnen) in zwart is niet goed te praten. Dat is vast een groep die altijd wel een reden heeft om te willen rellen.
Kijk eens naar 'Opsporings Verzocht' daarin zie je ook altijd mannen in zwart gekleed. Mannen die schijt hebben aan onze maatschappij.
Zowel extreem rechts als ook extreem links moet ophouden. En politiek Den Haag moet op een lijn staan, in plaats van vingertjes wijzen naar een partij zodat ze zelf wat meer kiezers hopen te krijgen.
Ik had vroeger nog nooit van extreem rechts gehoord. En toen was er ook nog nooit een silvesternacht met massa aanrandingen geweest. Maar als jonge meisjes en vrouwen lastig gevallen worden, en de wantoestanden telkens op tv te zien zijn, dan vind ik het niet gek dat er mannen opstaan en roepen 'en nou poten thuis of opsodemieteren'. Zie de massa aanrandingen in Duitsland tijdens Silverternacht. Het zou je dochter of vriendin maar zijn.
Yumi
28-09-2025 om 09:58
Daglichtlamp schreef op 28-09-2025 om 00:32:
[..]
Je leefde echt in een bubbel als je denkt dat in de jaren tachtig homoseksualiteit alleen in de zwarte kousenkerk niet geaccepteerd werd. Bijvoorbeeld de eerste openlijke homoseksuele profvoetballer? Pas in 1990, na zijn carrière. https://www.ad.nl/voetbal/homoseksuele-voetballer-krijgt-nog-dagelijks-doodsbedreigingen-deze-wereld-is-giftig~ac94621b/
Eerste openlijk homoseksuale minister: pas in 2006 : Joop Wijnen.
Ik heb het niet over de zwarte kousenkerk gehad.
Jammer dat je mijn goedbedoelde post omzet in iets negatiefs.
Yumi
28-09-2025 om 10:02
felija schreef op 27-09-2025 om 23:59:
[..]
Eigenlijk waren mijn eerste jaren als kind in een stad in de Randstad nog het strengst achteraf, qua kerkgemeenschap. Kun je nagaan. Juist toen we naar een dorp verhuisden werd het geleidelijk aan wat beter. Het was overigens niet in de reformatorische (zwarte kousenkerk).
Dat van die vriendin afkomstig uit de evangelische kerk was toen ik elders ging studeren. Zij zelf was overigens een topmens.
Blijkbaar bracht ik mijn uitgaansjaren in de "juiste" stad door 
Ook voor jou de opmerking ik heb het niet over de zwarte kousenkerk gehad.
Fleurtje_5
28-09-2025 om 10:08
Daglichtlamp schreef op 28-09-2025 om 00:32:
[..]
Je leefde echt in een bubbel als je denkt dat in de jaren tachtig homoseksualiteit alleen in de zwarte kousenkerk niet geaccepteerd werd. Bijvoorbeeld de eerste openlijke homoseksuele profvoetballer? Pas in 1990, na zijn carrière. https://www.ad.nl/voetbal/homoseksuele-voetballer-krijgt-nog-dagelijks-doodsbedreigingen-deze-wereld-is-giftig~ac94621b/
Eerste openlijk homoseksuale minister: pas in 2006 : Joop Wijnen.
Een artikel van 19 maart 2025. Over:
............
Josh Cavallo (25), de eerste profvoetballer ooit die uit de kast kwam als homoseksueel, heeft in een podcast van spelersvakbond FIFPRO zijn bezorgdheid geuit over het leven als homoseksuele profvoetballer. De Australiër zegt dat hij 3,5 jaar na zijn coming-out nog steeds ‘meerdere doodsbedreigingen per dag’ krijgt. ,,De voetbalwereld blijft een héél giftige plek voor spelers als ik.”
Josh Cavallo zorgde eind 2021 voor een doorbraak in het mondiale voetbal. De Australiër van Adelaide United kwam toen als allereerste profspeler ooit uit de kast.
.............
Het gaat hier toch juist om dat homo's de laatste jaren niet meer veilig zijn en niet meer hand in hand over straat kunnen. En dan plaats je een artikel over een niet-Nederlandse voetballer, en dan ga je de zwarte kousenkerk noemen als schuldigen???? Misschien is 'die zwarte kousenkerk' ook wel schuldig aan de bedreigingen aan Lale, Ebru en Theo?
In mijn jeugd konden homo's wel hand in hand over straat. Amsterdam is de voorloper van waar dat NIET meer kan.
Yumi
28-09-2025 om 10:11
Poezenmeisje schreef op 28-09-2025 om 07:58:
[..]
Mijn moeder nam me als jonge puber regelmatig mee op kroegentocht. Ik heb álles in Groningen gezien, inclusief The Duke, The Mac, De Rits, The Golden Arm...
Het gevolg was dat ik op mijn 16de braaf thuis voor de televisie hing. Geen behoefte om het stapleven te leren kennen, ik kende het al.
Nu is alleen Dorothy's er, volgens mij.
Stappen heb ik gedaan tot ik mijn kinderen kreeg, toen ze wat ouder waren begon ik aan mijn 2de jeugd, organiseerde zelfs singleavonden. Jammer dat het zo is veranderd, dat herken ik wel.
Fleurtje_5
28-09-2025 om 10:19
Fleurtje_5 schreef op 27-09-2025 om 18:12:
[..]
Was het één man in een gestreept poloshirt? Nou dan moeten ze in heel Duitsland wel heel erg gaan oppassen.
![]()
Ik heb best wel wat vrienden en familieleden in Duitsland wonen. Wat ik vooral veel hoor is dat er in dat ooit-zo-welvarend-Duitsland veel armoe is.
![]()
Verder vind ik het wel echt heel eng worden. Denk effe terug aan de Silvesternacht met de massa-aanrandingen van veel jonge meisjes en vrouwen, waar overigens maar één dader voor is opgepakt.
Het tegenovergestelde van die ene man in poloshirt:
Vorig jaar in april liepen duizenden demonstranten (moslims) door Hamburg en riepen op tot een islamitische staat in Duitsland en hielden borden vast waarop stond: “Kalifaat is de oplossing.”
Twee weken later 12 mei 2024
Was er weer een demonstratie met duizenden “islamisten” in Hamburg, de groepering “Muslim Interaktiv” en Islamitische Kalifaat In Duitsland. Men mocht demonstreren maar niet meer oproepen voor het kalifaat, dat was verboden. Demonstranten hielden borden omhoog waar 'censored' en 'Verboden' op stonden. Leider Raheem Boateng die zich als slachtoffer van moslimvijandigheid in scene zette eiste een kalifaat voor de islamitische wereld.Dat is toch hartstikke creepy.
Duitse Joden leven weer in angst. Duitsers willen niet dat er weer zo op Joden word gejaagd. "dat nooit meer'.
![]()
Beieren werkt al sinds 2016 aan een strenge asielwet, maar zie wat de burgemeester wel heeft gedaan voor echte vluchtelingen. En luister naar de dame die haar bezorgdheid uitspreekt, en toch heeft ze een vluchteling in huis:
https://youtu.be/qIv3WMkDM-Q?si=uCLYaGD8RULJkDrJ NL 2016
Beieren werkt aan strengste immigratiewet van Duitsland
ps. De beelden:
https://www.geenstijl.nl/5178371/beieren-minbin-islamvideo
https://x.com/sentdefender/status/1784321797376106761
OM TE JANKEN. Dit is het huidige Duitsland. En dan heeft Daglichtlamp het over één man in een poloshirt die bezorgd is voor extreem rechts. Misschien weet die ene man in poloshirt het verschil niet tussen links en rechts. Zou het dat kunnen zijn?
Fleurtje_5
28-09-2025 om 10:36
Fleurtje_5 schreef op 28-09-2025 om 10:19:
[..]
ps. De beelden:
https://www.geenstijl.nl/5178371/beieren-minbin-islamvideo
https://x.com/sentdefender/status/1784321797376106761
OM TE JANKEN. Dit is het huidige Duitsland. En dan heeft Daglichtlamp het over één man in een poloshirt die bezorgd is voor extreem rechts. Misschien weet die ene man in poloshirt het verschil niet tussen links en rechts. Zou het dat kunnen zijn?
Dat moet het echt zijn na het zien van die beelden. Want daar zou ik dus ook heel erg bezorgd om zijn. Want Duitsland ligt naast ons land. Kan goed begrijpen dat Duitsland nu meteen bij de grens rechtsomkeer laat maken. Hier worden ze nog door heel het land verspreid.
Daglichtlamp
28-09-2025 om 10:40
Yumi schreef op 28-09-2025 om 09:58:
[..]
Ik heb het niet over de zwarte kousenkerk gehad.
Jammer dat je mijn goedbedoelde post omzet in iets negatiefs.
Nee, maar je doet wel alsof jouw ervaring de norm was in de jaren tachtig en de mijne en die van anderen de uitzondering. Ik denk dat dat niet waar is. In de jaren tachtig waren er ongetwijfeld omgevingen in Nederland waar je jezelf kon zijn als homoseksueel, maar nog veel meer omgevingen waar dat juist niet zo was. Dat zie je bijvoorbeeld in het voetbal waar in de jaren tachtig en negentig geen openlijk homoseksuele voetballers waren tijdens hun carrière. Je ziet het in onze regering waar de eerste openlijk homoseksuele minister ook pas na die tijd werd benoemd.
Fleurtje_5
28-09-2025 om 10:49
Daglichtlamp schreef op 28-09-2025 om 10:40:
[..]
Nee, maar je doet wel alsof jouw ervaring de norm was in de jaren tachtig en de mijne en die van anderen de uitzondering. Ik denk dat dat niet waar is. In de jaren tachtig waren er ongetwijfeld omgevingen in Nederland waar je jezelf kon zijn als homoseksueel, maar nog veel meer omgevingen waar dat juist niet zo was. Dat zie je bijvoorbeeld in het voetbal waar in de jaren tachtig en negentig geen openlijk homoseksuele voetballers waren tijdens hun carrière. Je ziet het in onze regering waar de eerste openlijk homoseksuele minister ook pas na die tijd werd benoemd.
Wel eens van Wim Sonneveld gehoord? Gestorven in 1974.
Hij was homo, maar hield dit in zijn tijd geheim voor het grote publiek vanwege de angst dat het zijn carrière zou schaden. Zijn homoseksualiteit was wel bekend bij vrienden en collega's. Maar iedereen wist het, en hij had evengoed heel veel fans. Ik denk niet dat het zijn carrière geschaad heeft.
Lag dat niet aan de minister-zelf dat hij het pas later heeft genoemd? We hadden Jos Brink en nog veel meer bekenden waar het volk gewoon mee omging.
Poezenmeisje
28-09-2025 om 10:50
Mannen in zwarte kleding zijn eng? Dat vond de politie in Groningen volgens mij niet bij de Rammsteinconcerten.
Twee keer 55.000 bezoekers, een relaxte sfeer op de terrassen in de binnenstad, op de lokatie, op de routes van en naar de lokatie...
Ze hadden het met twee agenten aangekund, zo gemakkelijk waren deze enge bezoekers.