Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Alice12 schreef op 27-09-2025 om 17:20:

[..]

Nou zijn moslims ( bijna) zonder uitzondering ook wel erg slachtoffer altijd. Volgens Lale gul zit dat slachtofferschap er al jong in. Al jong word je geleerd dat alles, echt alles altijd de schuld van een ander is.

Als ik de ontevreden Nederlander weer hoor blaten dat alles de schuld is van asielzoekers denk ik dat veel Nederlanders ook altijd in een slachtofferrol zitten. 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

27-09-2025 om 22:04 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 27-09-2025 om 20:36:

[..]

In Amsterdam misschien, waar ik vandaan kwam bestonden ze gewoon niet. De eerste die in mijn omgeving uit de kast kwam was toen ik al in de twintig was. Zo groot was die acceptatie niet.

Groningen.

We lagen met ons gezin altijd op het toenmalige homostrandje aan de Hoornse Plas sinds mijn twaalfde. 

Supergezellig daar. Leuke mensen, relaxte sfeer en geen zwembroek nodig.

felija schreef op 27-09-2025 om 19:35:

[..]

Als het om een asielzoeker was gegaan, was de verontwaardiging er vanaf gedropen, typisch weer.

Ja en als die gozer die door de politie doodgeschoten is een blanke was geweest, was de ophef nooit zo groot geweest. Zo lust ik er ook nog wel een paar zeg.

'We hebben een angststoornis als het gaat om migratie'

Angst voor asielzoekers groeit: 'Maar heeft niets met feiten te maken' https://www.nu.nl/asielcrisis/6370153/angst-voor-asielzoekers-groeit-maar-heeft-niets-met-feiten-te-maken.html

Thora schreef op 27-09-2025 om 22:26:

[..]

Ja en als die gozer die door de politie doodgeschoten is een blanke was geweest, was de ophef nooit zo groot geweest. Zo lust ik er ook nog wel een paar zeg.

De ophef over die doodgeschoten jongen vind ik juist helemaal niet zo groot. Ik heb er hier bijvoorbeeld nog geen topic over gezien waar volop verontwaardigd gereageerd wordt op hoe de politie dit aangepakt heeft of iets dergelijks. Ook in mijn persoonlijke omgeving is er begrip voor de politie, geen ophef. Eigenlijk is het ook nauwelijks een gespreksonderwerp. Het was wel vrij uitgebreid in het nieuws, maar dat komt doordat het een jongen was van 15 jaar en het überhaupt al zelden voorkomt dat de politie iemand doodschiet. De laatste keer dat dit voorkwam bij een minderjarige was 13 jaar geleden. Ik vind dat je met een nogal vooringenomen bril hiernaar kijkt, je maakt zelf die commotie in je hoofd groter dan hij is en past het in in je eigen al vooraf gemaakte plaatje in.

Ik begrijp overigens niet wat het met asielzoekers te maken heeft. Die jongen was toch helemaal geen asielzoeker? Waarom zou je zo'n 'wij blanke oer-hollanders' versus 'zij buitenlanders inclusief zwarte mensen die al generaties in Nederland wonen' tegenstelling ervan maken?

Thora schreef op 27-09-2025 om 22:26:

[..]

Wat voor ophef zou er dan zijn geweest?

Daglichtlamp schreef op 27-09-2025 om 20:36:

[..]

In Amsterdam misschien, waar ik vandaan kwam bestonden ze gewoon niet. De eerste die in mijn omgeving uit de kast kwam was toen ik al in de twintig was. Zo groot was die acceptatie niet.

Een vroegere vriendin van mij zat bij een evangelische kerk, daar werd homofilie beschouwd als een ziekte, waarvan je moest genezen. 

In de kerk van mijn jeugd durfden mensen absoluut niet uit de kast te komen, ze trouwden en kregen kinderen, totdat de bom barste, scheiding en de ouderling of zelfs dominee stond op de stoep om ze vermanend toe te spreken. Dat is nu gelukkig enorm verbeterd.

Poezenmeisje schreef op 27-09-2025 om 20:22:

Voor mijn gevoel was de homo-acceptatie in de jaren '80 van de vorige eeuw een stuk groter dan nu met die bubbletea slurpende regenboogeenhoornelfjes die janken over al dan niet bestaande genderissues.

Ik ken genoeg homo's die daar heel ver vandaan willen blijven. Gewoon lekker hun burgerlijke leventje levend, niets mis mee.

Klopt, ik weet echt niet wat ik lees hier! In de jaren 80 ging ik uit in Gaypalace Rotterdam. Heerlijke tijd, kon er de hele nacht dansen en kreeg vaak vragen van de travestieten, over make-up en waar ik mijn jurk vandaan had. Alles kon daar, het maakte niet uit, nu gaat men al over de zeik als één man en vrouw elkaar zoenen in het openbaar, laat staan van hetzelfde geslacht. NL is ENORM aan het vertrutten! Zo blij dat ik de echte vrijheid heb mogen ervaren.

Voormalig eigenaar van Gay Palace schrijft boek: 'In de jaren tachtig kon álles' - Rijnmond

felija schreef op 27-09-2025 om 23:18:

[..]

Een vroegere vriendin van mij zat bij een evangelische kerk, daar werd homofilie beschouwd als een ziekte, waarvan je moest genezen.

In de kerk van mijn jeugd durfden mensen absoluut niet uit de kast te komen, ze trouwden en kregen kinderen, totdat de bom barste, scheiding en de ouderling of zelfs dominee stond op de stoep om ze vermanend toe te spreken. Dat is nu gelukkig enorm verbeterd.

Wat erg dat jij en Daglichtlamp dit hebben moeten meemaken, dat betekent dat jullie enorm achterliepen op de rest van NL. Ik schrik hier echt van, kan niet geloven dat dit nog gebeurde of jullie moeten beiden in een streng gelovig dorp zijn opgegroeid? 

Yumi schreef op 27-09-2025 om 23:41:

[..]

Wat erg dat jij en Daglichtlamp dit hebben moeten meemaken, dat betekent dat jullie enorm achterliepen op de rest van NL. Ik schrik hier echt van, kan niet geloven dat dit nog gebeurde of jullie moeten beiden in een streng gelovig dorp zijn opgegroeid?

Eigenlijk waren mijn eerste jaren als kind in een stad in de Randstad nog het strengst achteraf, qua kerkgemeenschap. Kun je nagaan. Juist toen we naar een dorp verhuisden werd het geleidelijk aan wat beter. Het was overigens niet in de reformatorische (zwarte kousenkerk). 

Dat van die vriendin afkomstig uit de evangelische kerk was toen ik elders ging studeren. Zij zelf was overigens een topmens. 

Yumi schreef op 27-09-2025 om 23:41:

[..]

Je leefde echt in een bubbel als je denkt dat in de jaren tachtig homoseksualiteit alleen in de zwarte kousenkerk niet geaccepteerd werd. Bijvoorbeeld de eerste openlijke homoseksuele profvoetballer? Pas in 1990, na zijn carrière. https://www.ad.nl/voetbal/homoseksuele-voetballer-krijgt-nog-dagelijks-doodsbedreigingen-deze-wereld-is-giftig~ac94621b/

Eerste openlijk homoseksuale minister: pas in 2006 : Joop Wijnen. 

Midden in de nacht ben ik wat minder scherp: dit linkje had er ook nog bij gemoeten: https://www.winq.nl/justin-fashanu-was-de-eerste-openlijk-homoseksuele-profvoetballer-nu-is-er-een-documentaire-over-zijn-teamgenoot-die-ook-gay-is/300200

Het is net als de positie van de vrouw in Nederland. Wanneer was de eerste vrouwelijke premier? Eerste keer dat er evenveel vrouwen als mannen in de Tweede Kamer zitten? Of in besturen van grote ondernemingen ? Vrouwen die voor gelijk werk evenveel betaald krijgen als mannen? Allemaal zaken die we nog niet voor elkaar hebben in Nederland. Maar dat is nu ook  de schuld van de immigratie? 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

28-09-2025 om 07:58 Topicstarter

Yumi schreef op 27-09-2025 om 23:34:

[..]

Klopt, ik weet echt niet wat ik lees hier! In de jaren 80 ging ik uit in Gaypalace Rotterdam. Heerlijke tijd, kon er de hele nacht dansen en kreeg vaak vragen van de travestieten, over make-up en waar ik mijn jurk vandaan had. Alles kon daar, het maakte niet uit, nu gaat men al over de zeik als één man en vrouw elkaar zoenen in het openbaar, laat staan van hetzelfde geslacht. NL is ENORM aan het vertrutten! Zo blij dat ik de echte vrijheid heb mogen ervaren.

Voormalig eigenaar van Gay Palace schrijft boek: 'In de jaren tachtig kon álles' - Rijnmond

Mijn moeder nam me als jonge puber regelmatig mee op kroegentocht. Ik heb álles in Groningen gezien, inclusief The Duke, The Mac, De Rits, The Golden Arm...

Het gevolg was dat ik op mijn 16de braaf thuis voor de televisie hing. Geen behoefte om het stapleven te leren kennen, ik kende het al. 

Nu is alleen Dorothy's er, volgens mij.

Daglichtlamp schreef op 28-09-2025 om 07:39:

Midden in de nacht ben ik wat minder scherp: dit linkje had er ook nog bij gemoeten: https://www.winq.nl/justin-fashanu-was-de-eerste-openlijk-homoseksuele-profvoetballer-nu-is-er-een-documentaire-over-zijn-teamgenoot-die-ook-gay-is/300200

Het is net als de positie van de vrouw in Nederland. Wanneer was de eerste vrouwelijke premier? Eerste keer dat er evenveel vrouwen als mannen in de Tweede Kamer zitten? Of in besturen van grote ondernemingen ? Vrouwen die voor gelijk werk evenveel betaald krijgen als mannen? Allemaal zaken die we nog niet voor elkaar hebben in Nederland. Maar dat is nu ook de schuld van de immigratie?

Bedankt voor de link!

Helemaal eens met wat je schrijft!  

Daglichtlamp schreef op 27-09-2025 om 19:21:

[..]

Geen idee waarom je de spot drijft met gevaarlijk rechts extremisme. Het mag er hier duidelijk niet over gaan. Komt dat te dicht bij of zo? Ik heb geen idee, maar in welk draadje het ook benoemd wordt, er wordt meestal afgeleid met ander geweld in plaats van dat het veroordeeld wordt.

Nare reactie.   Naar, omdat je op het Nederlandse politiek 'draadje' hebt kunnen lezen dat ik alle geweld aangepakt wil zien. Ongeacht of dat extreem rechts of extreem links is.

En dat ik vind dat politiek Den Haag daar over op één lijn moet staan. Zowel voor links, rechts, voor en achter.

ps. Door te benoemen dat het 'maar' één man in een poloshirt is, wil ik zeggen dat daartegenover die ene man, duizenden mannen zijn die het tegenovergestelde laten zien. Waarom hecht je dan zoveel waarde van wat één man zegt?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.