Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Daglichtlamp schreef op 27-09-2025 om 16:38:

Volgens mij groeit rechtsradicaal in ons land veel sneller dan het aantal moslims. Ik denk dat de LHBTI-gemeenschap daar dan ook veel meer van heeft te duchten.

10 jaar geleden durfden mijn 2 lesbische vriendinnen met gemak hand in hand lopen door Nijmegen, Amsterdam , Utrecht. Nu echt niet meer. Toen ik vroeg door wie ze vooral getreiterd, gepest en nageroepen werden vonden ze dat heel lastig te benoemen. Kneiterlinks allebei ( overtuigd PvdD) . Na een half uur om de hete brei heen gedraaid te hebben gaven ze wel toe dat het vooral groepen jongens waren, Marokkaans, Syrisch. Maar “ dat was cultuuuuuur”. Ik zie zoveel ongemak om gewoon te benoemen wat er aan de hand is. Het eerste half uur kreeg Trump, Andrew Tate en radicaal rechts de schuld. Tot ik het echt wilde weten en het dus toch moslims waren.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

27-09-2025 om 17:40 Topicstarter

Alice12 schreef op 27-09-2025 om 17:20:

[..]

Nou zijn moslims ( bijna) zonder uitzondering ook wel erg slachtoffer altijd. Volgens Lale gul zit dat slachtofferschap er al jong in. Al jong word je geleerd dat alles, echt alles altijd de schuld van een ander is.

"Dat jij jezelf stoot aan de tafel is de schuld van de tafel..."

Daglichtlamp schreef op 27-09-2025 om 16:28:

Eigenlijk zocht ik filmpje ervan, maar de tekst is denk ik ook wel duidelijk genoeg. Afkeer van homo's is ook al niet typisch islamitisch.
https://nos.nl/artikel/2578229-in-het-duitse-bautzen-protesteert-extreemrechts-tegen-pride-we-pakken-jullie-allemaal
"Wit, normaal en hetero! Zonder politiebescherming zouden jullie hier niet meer zijn! We pakken jullie allemaal!" Hekken en tientallen agenten zorgen ervoor dat de naar schatting paar honderd tegendemonstranten niet dichterbij kunnen komen.

Een kleine groep die staat voor een grotere trend in Duitsland, denkt een vrouw die meeloopt in de optocht. "We moeten oppassen." Het is een zorg die vaker te horen is.

"Er is in Duitsland een toenemende radicalisering van rechts, en dat bedreigt ons allemaal", zegt een oudere man in een gestreept poloshirt. Vertrouwen dat de landelijke regering daar daadkrachtig tegen optreedt, heeft hij niet. "Dat hebben we gezien met de vlag op het parlement."

Was het één man in een gestreept poloshirt? Nou dan moeten ze in heel Duitsland wel heel erg gaan oppassen. 

Ik heb best wel wat vrienden en familieleden in Duitsland wonen. Wat ik vooral veel hoor is dat er in dat ooit-zo-welvarend-Duitsland veel armoe is.

Verder vind ik het wel echt heel eng worden. Denk effe terug aan de Silvesternacht met de massa-aanrandingen van veel jonge meisjes en vrouwen, waar overigens maar één dader voor is opgepakt.

Het tegenovergestelde van die ene man in poloshirt:

Vorig jaar in april liepen duizenden demonstranten (moslims) door Hamburg en riepen op tot een islamitische staat in Duitsland en hielden borden vast waarop stond: “Kalifaat is de oplossing.”

Twee weken later 12 mei 2024
Was er weer een demonstratie met duizenden “islamisten” in Hamburg, de groepering “Muslim Interaktiv” en Islamitische Kalifaat In Duitsland. Men mocht demonstreren maar niet meer oproepen voor het kalifaat, dat was verboden. Demonstranten hielden borden omhoog waar 'censored' en 'Verboden' op stonden. Leider Raheem Boateng die zich als slachtoffer van moslimvijandigheid in scene zette eiste een kalifaat voor de islamitische wereld.

Dat is toch hartstikke creepy. 

Duitse Joden leven weer in angst. Duitsers willen niet dat er weer zo op Joden word gejaagd. "dat nooit meer'.

Beieren werkt al sinds 2016 aan een strenge asielwet, maar zie wat de burgemeester wel heeft gedaan voor echte vluchtelingen. En luister naar de dame die haar bezorgdheid uitspreekt, en toch heeft ze een vluchteling in huis:

https://youtu.be/qIv3WMkDM-Q?si=uCLYaGD8RULJkDrJ NL 2016
Beieren werkt aan strengste immigratiewet van Duitsland

Broadway schreef op 26-09-2025 om 06:27:

[..]

mijn overbuurvrouw kreeg wel degelijk urgentie omdat ze ging scheiden en kinderen heeft. eind 30, lekker aan het werk, niet ziek of iets anders. gewoon scheiden en 2 kinderen in co-ouderschap.

geen idee of de gemeente of de woningbouw dat afgeeft, maar de woningbouw hier zit in de hele regio en dus ook jouw woonplaats.

ik vind het belachelijk. ze heeft nog steeds geen huis ondanks de urgentie want er is niets, maar de urgentie blijft.

alleenstaanden na scheiding, ouderen langer zelfstandig, gebrek aan bouwen door stikstofgedoe, bezwaren van nimby-burgers en arbeidsmigranten zijn de grootste redenen voor het woningtekort. niet die "paar" statushouders. maar die krijgen voorrang en dus zijn ze een makkelijke bal om tegen te schoppen.

en logisch ook want er is al tekort en dan voelt het onrechtvaardig als "een vreemde" dan voorrang krijgt. ik snap dat wel. aan de andere kant moet er ook wat gebeuren met het dichtgeslibde asielsysteem, dus moeilijk is het

Het is blijkbaar veranderd, er is nu een urgentiecommissie. Op de website een urgentiewijzer. Afhankelijk van de Gemeente waarin je woont en de situatie, wordt bepaald of je in het geval van een scheiding kans maakt op urgentie. Daarnaast wordt aangegeven waar je die kunt aanvragen.

In de Gemeente waar wij wonen wordt volop gebouwd, ik verbaas me regelmatig hoeveel woningen er uit de grond zijn gestampt aan beide zijde van de Waal. Naast de bouwplannen die er al zijn, is een paar weken geleden besloten dat er de komende 5 jaar, nog 12000 woningen bijkomen + 5000 door woning splitsen/delen. Stikstof problemen lijken hier niet te bestaan, maar de luchtkwaliteit is niet best bleek uit de laatste meting.

Dat jou buurvrouw met urgentie niet aan een woning kan komen is niks nieuws... Ik had 27 woonjaren, maar het lukte niet waardoor ik alsnog urgentie moest aanvragen om gezondheidsredenen. Na een half jaar is het gelukt om een 2 kamerwoning, te vinden. liet een 4 kamerwoning achter en betaal € 150,- huur meer. Om te voorkomen dat de urgentie verviel moest ik binnen 6 mnd een woning vinden.

Urgentiecommissie - Waar wilt u urgentie aanvragen?

Fleurtje_5 schreef op 27-09-2025 om 18:12:

[..]

Was het één man in een gestreept poloshirt? Nou dan moeten ze in heel Duitsland wel heel erg gaan oppassen.

Geen idee waarom je de spot drijft met gevaarlijk rechts extremisme. Het mag er hier duidelijk niet over gaan. Komt dat te dicht bij of zo? Ik heb geen idee, maar in welk draadje het ook benoemd wordt, er wordt meestal afgeleid met ander geweld in plaats van dat het veroordeeld wordt. 

Alice12 schreef op 27-09-2025 om 17:20:

[..]

Nou zijn moslims ( bijna) zonder uitzondering ook wel erg slachtoffer altijd. Volgens Lale gul zit dat slachtofferschap er al jong in. Al jong word je geleerd dat alles, echt alles altijd de schuld van een ander is.

Dat vind ik nu juist weer typerend voor extreemrechts: altijd wijzen naar de ander: links, moslims, asielzoekers. 

Daglichtlamp schreef op 27-09-2025 om 19:21:

[..]

Geen idee waarom je de spot drijft met gevaarlijk rechts extremisme. Het mag er hier duidelijk niet over gaan. Komt dat te dicht bij of zo? Ik heb geen idee, maar in welk draadje het ook benoemd wordt, er wordt meestal afgeleid met ander geweld in plaats van dat het veroordeeld wordt.

Als het om een asielzoeker was gegaan, was de verontwaardiging er vanaf gedropen, typisch weer.

felija schreef op 27-09-2025 om 19:33:

[..]

Dat vind ik nu juist weer typerend voor extreemrechts: altijd wijzen naar de ander: links, moslims, asielzoekers.

We wijzen naar elkaar Felija, dat is niks nieuws... omdat het enorm aan het verharden is, lijkt het groter. Of komt het doordat we veilig anoniem achter ons schermpje zitten, waardoor we ons scherper, harder verwoorden? 

Maar over wijzen naar de ander gesproken, kijk naar het artikel wat ik net geplaatst heb in, Nl politiek we zijn terug van reces.

Mick87 schreef op 27-09-2025 om 16:13:

[..]

Dit is precies waar ik me zorgen om maak. Decennialang hier gesteden voor homo- en vrouwenrechten. En we zijn er nog niet. En dan nu komt er met de instroom met name mannen uit het Midden Oosten die hierover andere denkbeelden hebben. Vergelijkbaar met hoe het hier ooit ook was. Ben toch ba dat we straks weer stappen achteruit gaan doen. Ik hoor het nu al van een homokoppel met wie ik bevriend ben.

Dit is dus precies waar mij ook zorgen over maak. En nee, het is niet iedereen maar het zijn er wel veel. Veel te veel. En het worden er nog altijd meer. En stel he, stel. Er komt echt oorlog en de daarbij behorende mobilisatie. Dan blijven wij vrouwen achter met deze kerels. Want zij hoeven niet naar het front. Wat gaat er dan gebeuren met het land? Raken we dan alles kwijt waarvoor we al zo lang gevochten hebben? Of slaan de vrouwen de handen ineen en gaan ze vechten om hun rechten te behouden? Ik hoop het laatste hoewel ik uiteraard hoop dat er helemaal geen oorlog komt.

Excuses, ik liet mij even gaan maar ik laat het toch staan want zo'n rare gedachte is het niet eens. Helaas niet.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

27-09-2025 om 20:22 Topicstarter

Voor mijn gevoel was de homo-acceptatie in de jaren '80 van de vorige eeuw een stuk groter dan nu met die bubbletea slurpende regenboogeenhoornelfjes die janken over al dan niet bestaande genderissues.

Ik ken genoeg homo's die daar heel ver vandaan willen blijven. Gewoon lekker hun burgerlijke leventje levend, niets mis mee.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

27-09-2025 om 20:28 Topicstarter

Waarom vrouwenrechtenvoorvechters van weleer nu zo graag die *** knuffelen, geen idee.

Eveneens heb ik geen idee wat de "Queers for Palestine" bezielt...

Dit filmpje is waarschijnlijk nep, maar wel veelzeggend...

https://x.com/shtsocialmedia/status/1957001454910120192?t=A02wLS06wWkEjtRDxruTRg&s=19

Poezenmeisje schreef op 27-09-2025 om 20:22:

Voor mijn gevoel was de homo-acceptatie in de jaren '80 van de vorige eeuw een stuk groter dan nu met die bubbletea slurpende regenboogeenhoornelfjes die janken over al dan niet bestaande genderissues.

Ik ken genoeg homo's die daar heel ver vandaan willen blijven. Gewoon lekker hun burgerlijke leventje levend, niets mis mee.

In Amsterdam misschien, waar ik vandaan kwam bestonden ze gewoon niet. De eerste die in mijn omgeving uit de kast kwam was toen ik al in de twintig was. Zo groot was die acceptatie niet. 

Poezenmeisje schreef op 27-09-2025 om 20:28:

Waarom vrouwenrechtenvoorvechters van weleer nu zo graag die *** knuffelen, geen idee.

Eveneens heb ik geen idee wat de "Queers for Palestine" bezielt...

Dit filmpje is waarschijnlijk nep, maar wel veelzeggend...

https://x.com/shtsocialmedia/status/1957001454910120192?t=A02wLS06wWkEjtRDxruTRg&s=19

Queers for Palestine bestaat. Net zoals dat er meisjes met watermeloen afbeeldingen zwaaien en Hamas aanmoedigen. En net zoals er toen de oorlog tussen Rusland en Oekraïne begon er legio mensen waren die voor Oekraïne wilden gaan vechten. Tot moeders van kleine kinderen aan toe. Hoe is dit mogelijk? Heel simpel. Men weet niet beter. Men idealiseert en/of romantiseert iets waarvan ze geen weet hebben hoe het in de praktijk werkt. Ze weten niet beter. Eigenlijk heel verdrietig dit.

felija schreef op 27-09-2025 om 19:33:

[..]

Ja, ik had wel verwacht dat jij dat zou vinden.

Thora schreef op 27-09-2025 om 20:40:

[..]

Queers for Palestine bestaat. Net zoals dat er meisjes met watermeloen afbeeldingen zwaaien en Hamas aanmoedigen. En net zoals er toen de oorlog tussen Rusland en Oekraïne begon er legio mensen waren die voor Oekraïne wilden gaan vechten. Tot moeders van kleine kinderen aan toe. Hoe is dit mogelijk? Heel simpel. Men weet niet beter. Men idealiseert en/of romantiseert iets waarvan ze geen weet hebben hoe het in de praktijk werkt. Ze weten niet beter. Eigenlijk heel verdrietig dit.

Ik heb een paar filmpjes gezien van Queers ( tijdens een pro palestinademo) die ze wat dingen vroegen over Gaza. De meeste konden de meest basale vragen niet beantwoorden. Het is in de mode om propalestina te zijn. De meeste hebben geen idee waar ze nu eigenlijk voor zijn.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.