Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Yumi
23-09-2025 om 23:45
Alice12 schreef op 23-09-2025 om 23:28:
wat zou Dijksma bedoelen met de asielketen die vastloopt? Dat we nog harder ons best moeten doen om al die lui huizen en uitkeringen te geven? En ze nog liever vragen om van vrouwen af te blijven?
Volgens mij bedoelt ze ermee de groep die overlast geeft en waarschijnlijk niet mag blijven. Omdat de IND het met deze instroom niet aankan, duurt het te lang voor ze zekerheid krijgen, zwerven rond en geven overlast. (niet allemaal beste mensen) Het zou mooi zijn als het allemaal sneller zou gaan, maar dan nog blijven ze hangen, kunnen niet uitgezet worden.... en er zijn er (te) veel die de boel stagneren door hun ID weg te mikken.
Fleurtje_5
24-09-2025 om 16:29
PensioNada schreef op 23-09-2025 om 13:27:
[..]
Fleurtje, je komt met een nl-document uit 2010, een link naar een Vlaams artikel uit 2018. Deze gaan beiden over mediation op basis van de Sharia. Dit kan, zolang ze zich maar aan de burgerlijke wet houden (en in Engeland geeft dat problemen).
En dan kom je met een derde voorbeeld van jongens die meisjes intimideren omdat ze zich niet aan de Sharia houden, dat mag niet, niet binnen het Duitae recht en ook niet binnen de Nederlandse wet.
Precies, kun je nagaan dat er al heel wat jaartjes over nagedacht is. Dat kan men geen drogreden meer noemen als men daar schrik voor heeft.
Zag je die vetgedrukte letters voor België en Duitsland (artikel van 20 jan. 2024) ? Dat was niet voor de joeks. Allemaal westerse landen waar men het over de on-westerse-sharia heeft. (De jaartallen had ik ook zelf genoemd)
Fleurtje_5
24-09-2025 om 16:34
Loeki72 schreef op 23-09-2025 om 13:41:
ik ga zaterdag koffie drinken bij de asielzoekers in onze wijk. We kregen in de buurt allemaal een uitnodiging hiervoor. Ik heb tot nu toe 0 overlast ervaren.
Wat fijn voor je.
Alice12
24-09-2025 om 16:35
Yumi schreef op 23-09-2025 om 23:45:
[..]
Volgens mij bedoelt ze ermee de groep die overlast geeft en waarschijnlijk niet mag blijven. Omdat de IND het met deze instroom niet aankan, duurt het te lang voor ze zekerheid krijgen, zwerven rond en geven overlast. (niet allemaal beste mensen) Het zou mooi zijn als het allemaal sneller zou gaan, maar dan nog blijven ze hangen, kunnen niet uitgezet worden.... en er zijn er (te) veel die de boel stagneren door hun ID weg te mikken.
Ik vind het zo ontzettend raar dat die lui zonder ID wel naar ons land mogen komen, maar zonde ID niet terug naar hun eigen land mogen.
Fleurtje_5
24-09-2025 om 16:47
Poezenmeisje schreef op 23-09-2025 om 13:46:
Liegen (taqqiya) mag van zijn religie, zolang het het hogere doel dient. Bij RTL, een paar weken geleden.
https://x.com/Strijder124/status/1964988977435303986?s=09
Ahmed Aboutaleb: "We willen toe naar een Europese Islam waarbij grondwettelijke vrijheden verankerd zijn. Vrijheid van meningsuiting, religie, religiekritiek en alle andere dingen."
Allemaal grote woorden
Zes jaren geleden:
https://youtu.be/yzuBJzc3cv0?si=-5b-3rcXwQUZc8ML NL 17 mei 2019Frans Timmermans: Der Islam gehört seit 2000 Jahren zu Europa" ...dabei gibt es den Islam erst seit dem 7. Jahrhundert, also etwa 1.400 Jahre!
Ook zes jaar geleden: Ik ben het vaak oneens met Baudet maar deze reactie van Timmermans over Baudet vind ik zeer bezwaarlijk en eng.
Absurde uitspraak van Timmermans:
https://youtu.be/B_tNPs1e05I?si=JvF79Xf71MWarcX8Nare woorden van Jetten Reacties tegen Wilders:
https://youtu.be/iY9jcHqiS4I?si=hmlEh3gzfdw1Ja4P Vier weken geleden: Geert Wilders: ‘Nederland wordt één groot asielzoekerscentrum’ https://youtu.be/vTbT46hgNx4?si=mzL9z9aNHpFdAB7J 23 sep 2025 Een dag geleden: Henri Bontenbal over wat er niet meer kan in Nederland | Eva
Henri Bontebal wil geen beloftes maken. Dan kan hij ook nooit op gepakt worden als hij iets heel anders doet dan wat hij voor de verkiezingen zou beloven.
@Henri Bontebal, voordat het laatste kabinet aantrad was het vorige kabinet ook al vaker gevallen. De laatste keer viel het ook op asiel.
Nighttripper
24-09-2025 om 17:16
......
Ahmed Aboutaleb: "We willen toe naar een Europese Islam waarbij grondwettelijke vrijheden verankerd zijn. Vrijheid van meningsuiting, religie, religiekritiek en alle andere dingen."
Helaas denken sommige van zijn (islamitische) collega's daar toch heel anders over. Zo zei wethouder Faouzi Achbar (dus oud-collega van Aboutaleb) van Rotterdam na de allereerste iftar dit voorjaar in het stadhuis in interview met het AD. Dat "de definitie van het begrip scheiding van kerk en staat 'niet meer van deze tijd is' . Ook als je kijkt wat voor rol religieuze instellingen hebben in onze samenleving. Die moet je juist koesteren en als stad aan je binden. Dat is wat we hier doen." Oftewel 1 van de peilers van onze rechtsstaat/democratie , nl de scheiding van kerk en staat is 'niet meer van deze tijd.En zou moeten worden vervangen door een grotere rol van meer religieuze instellingen. Uitgesproken door een wethouder van 1 van de grootste steden van ons land anno 2025. Hij sprak het woord 'sharia' nog net niet uit. Maar de reacties en woede van z'n coalitiegenoten zei vrij veel. Tsja,islam en westerse denkbeelden.Het blijft ook in 2025 een lastige combinatie😞.
https://www.ad.nl/rotterdam/woede-in-coalitie-na-uitspraak-denk-wethouder-over-scheiding-kerk-en-staat-onacceptabel~a1959bc1/
Yumi
24-09-2025 om 17:46
Wordt Maastricht het nieuwe Beverwijk/Heemskerk? De politie heeft een lijst opgesteld van 38 jonge mensen en jongvolwassenen, sommige hebben een brief gehad, andere hebben politie bezoek gehad.... daar zijn ze vast van geschrokken.

Verscherpt toezicht in Maastrichtse wijken om jongerenoverlast
Een aantal wijken in het westen van Maastricht is aangemerkt als veiligheidsrisicogebied. Dat is volgens de burgemeester, het Openbaar Ministerie en de politie nodig vanwege aanhoudende overlast door jongeren in de wijk Malberg.
In het veiligheidsrisicogebied mag preventief gefouilleerd worden. Ook wordt een extra camera geplaatst, meldt L1 Nieuws.
Omwonenden klagen al langer over overlast in de wijk door hangjeugd. In mei zei de gemeente dat er jaarlijks tientallen meldingen binnenkomen. Het gaat dan bijvoorbeeld om geluidsoverlast en overlast door vuurwerk.
Afgelopen mei escaleerde een controle door handhavers. De politie rukte massaal uit. Een maand later raakte iemand gewond bij een ernstige mishandeling in Malberg. Daarvoor werden twee mensen aangehouden.
Landelijke media tasten in het duister over de mogelijke, eventuele achtergrond van de raddraaiers, maar het plaatselijke De Nieuwe Ster Maastricht werpt u toch een kruimel toe: "Op de balkons aan de Malbergsingel kunnen flatbewoners woordelijk horen wat er zoal gezegd wordt. "De skotoe komt. Kom ook naar Malberg, ruina zetten." Het is straattaal. De skotoe is de politie. Jongeren die in de aanloopstraten naar het centrum op de uitkijk staan, waarschuwen voor de komst van de skotoe. En ruina zetten betekent simpelweg rotzooi trappen, chaos maken. Het woord "ruina" (of rwina) komt oorspronkelijk uit het Marokkaans-Arabisch en betekent chaos of puinhoop, en gaat via het Spaans terug op het Latijnse "ruina", wat bouwval of puinhoop betekent."
Kom naar Malberg, "ruina zetten"
PensioNada
24-09-2025 om 17:46
Nighttripper schreef op 24-09-2025 om 17:16:
[..]
Helaas denken sommige van zijn (islamitische) collega's daar toch heel anders over. Zo zei wethouder Faouzi Achbar (dus oud-collega van Aboutaleb) van Rotterdam na de allereerste iftar dit voorjaar in het stadhuis in interview met het AD. Dat "de definitie van het begrip scheiding van kerk en staat 'niet meer van deze tijd is' .
Conclusie: je moet het seculiere karakter van Nederland nog iets steviger dicht timmeren. Ik ben om die reden voor het afschaffen van bijzonder onderwijs. Misschien moet de grondwet ook wel gewijzigd worden, want volgens mij staat er nu wel een artikel over godsdienstvrijheid in, maar wordt er nergens expliciet genoemd dat Nederland een seculiere staat is.
Loeki72
24-09-2025 om 17:49
PensioNada schreef op 24-09-2025 om 17:46:
[..]
Conclusie: je moet het seculiere karakter van Nederland nog iets steviger dicht timmeren. Ik ben om die reden voor het afschaffen van bijzonder onderwijs. Misschien moet de grondwet ook wel gewijzigd worden, want volgens mij staat er nu wel een artikel over godsdienstvrijheid in, maar wordt er nergens expliciet genoemd dat Nederland een seculiere staat is.
Nederland is ook geen seculiere staat. Kijk maar naar politieke partijen als CDA, CU en SGP. Van mij mag Nederland dat wel worden. Maar ik heb niets met een religie en vind dat de oorzaak van veel ellende in de wereld.
PensioNada
24-09-2025 om 17:50
Liegen (taqqiya) mag van zijn religie, zolang het het hogere doel dient. Bij RTL, een paar weken geleden.
Suggereer je dat Aboutaleb liegt?
PensioNada
24-09-2025 om 18:08
Loeki72 schreef op 24-09-2025 om 17:49:
[..]
Nederland is ook geen seculiere staat. Kijk maar naar politieke partijen als CDA, CU en SGP. Van mij mag Nederland dat wel worden. Maar ik heb niets met een religie en vind dat de oorzaak van veel ellende in de wereld.
Dat ben ik helemaal ben je eens. Ik vrees ook dat een meer seculier Nederland niet haalbaar is vanwege de christelijke lobby en moslims zullen daar ook niet op zitten te wachten.
Helpdesk
24-09-2025 om 18:19
Loeki72 schreef op 24-09-2025 om 17:49:
[..]
Idem
Poezenmeisje
24-09-2025 om 21:36
PensioNada schreef op 24-09-2025 om 17:50:
[..]
Suggereer je dat Aboutaleb liegt?
Alles wat hij beweert te willen voor Europa is niet toegestaan door de oemma.
Alice12
24-09-2025 om 22:11
Yumi schreef op 24-09-2025 om 17:46:
Wordt Maastricht het nieuwe Beverwijk/Heemskerk? De politie heeft een lijst opgesteld van 38 jonge mensen en jongvolwassenen, sommige hebben een brief gehad, andere hebben politie bezoek gehad.... daar zijn ze vast van geschrokken.
Een aantal wijken in het westen van Maastricht is aangemerkt als veiligheidsrisicogebied. Dat is volgens de burgemeester, het Openbaar Ministerie en de politie nodig vanwege aanhoudende overlast door jongeren in de wijk Malberg.In het veiligheidsrisicogebied mag preventief gefouilleerd worden. Ook wordt een extra camera geplaatst, meldt L1 Nieuws.
Omwonenden klagen al langer over overlast in de wijk door hangjeugd. In mei zei de gemeente dat er jaarlijks tientallen meldingen binnenkomen. Het gaat dan bijvoorbeeld om geluidsoverlast en overlast door vuurwerk.
Afgelopen mei escaleerde een controle door handhavers. De politie rukte massaal uit. Een maand later raakte iemand gewond bij een ernstige mishandeling in Malberg. Daarvoor werden twee mensen aangehouden.
Landelijke media tasten in het duister over de mogelijke, eventuele achtergrond van de raddraaiers, maar het plaatselijke De Nieuwe Ster Maastricht werpt u toch een kruimel toe: "Op de balkons aan de Malbergsingel kunnen flatbewoners woordelijk horen wat er zoal gezegd wordt. "De skotoe komt. Kom ook naar Malberg, ruina zetten." Het is straattaal. De skotoe is de politie. Jongeren die in de aanloopstraten naar het centrum op de uitkijk staan, waarschuwen voor de komst van de skotoe. En ruina zetten betekent simpelweg rotzooi trappen, chaos maken. Het woord "ruina" (of rwina) komt oorspronkelijk uit het Marokkaans-Arabisch en betekent chaos of puinhoop, en gaat via het Spaans terug op het Latijnse "ruina", wat bouwval of puinhoop betekent."
Kom naar Malberg, "ruina zetten"
Het wordt echt steeds erger. Nijmegen, Utrecht, Maastricht. We vinden het al normaal worden. Een vrouw neergestoken ( zomaar) in Utrecht door een asielzoeker. Een verstandelijk gehandicapte man de hele nacht mishandeld en beroofd in Amsterdam. Daders spraken Arabisch.Ik kan nog even doorgaan, maar goed allemaal incidentjes en we gaan lekker door met asielzoekers binnenhalen. Want dat moet van Brussel.
Yumi
25-09-2025 om 09:08
Alice12 schreef op 24-09-2025 om 22:11:
[..]
Het wordt echt steeds erger. Nijmegen, Utrecht, Maastricht. We vinden het al normaal worden. Een vrouw neergestoken ( zomaar) in Utrecht door een asielzoeker. Een verstandelijk gehandicapte man de hele nacht mishandeld en beroofd in Amsterdam. Daders spraken Arabisch.Ik kan nog even doorgaan, maar goed allemaal incidentjes en we gaan lekker door met asielzoekers binnenhalen. Want dat moet van Brussel.
Het is afschuwelijk, steeds meer mensen die zich niet meer veilig voelen. Het zal druk worden op 12 oktober in Amsterdam, er komt een protest, tegen massa-immigratie voor een veilig Nederland en tegen het woningtekort.
Nieuw protest tegen massa-immigratie op 12 oktober op de Dam in Amsterdam | Binnenland | De Gelderlander.nl
Huurmoordenaar (17) veranderde uiterlijk en vluchtte naar Nederland na doodschieten Jasin (25) in Spanje | Binnenland | De Gelderlander.nl
Verstandelijk beperkte man bedreigd, mishandeld, beroofd en vastgehouden