Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

felija schreef op 22-09-2025 om 22:34:

[..]

Inderdaad, niet aan de ene kant voortdurend jammeren over moslims/Marokkanen/asielzoekers, maar aan de andere kant niet willen horen dat je discrimineert, dat doe je gewoon wel. Je kan niet én voortdurend klagen over buitenlanders én tegelijkertijd vinden dat je niet discrimineert.

Als je wel wil blijven klagen over al die onaangepaste buitenlanders, prima, maar kom er dan ook voor uit dat je daarmee discrimineert. Wil je dat niet? Dan ophouden met zeuren over buitenlanders. Je kunt nu eenmaal niet van twee walletjes eten.

Ik zie aspecten in de Islamitische niet-westerse cultuur waar ik kritisch op ben. Zeker ook na mijn ervaringen met werken en vakanties in dergelijke landen. 

Is dat racistisch?

Ik vind de hetze tegen "buitenlanders" en meer specifiek moslims gewoonweg eng. Als ik zie wat er op social media wordt geschreven. Vreselijk. 

Weronika schreef op 22-09-2025 om 22:09:

[..]

Het zal helemaal gezellig worden als de sharia wetgeving wordt ingevoerd, dan kun je kiezen om ook moslim te worden en zo niet dan moet je extra belasting (djizya) betalen voor je niet moslim zijn. Dan word je een tweederangs burger in eigen land.

Ik denk dat je schromelijk overdrijft als je denkt dat de sharia wetgeving hier wordt ingevoerd. Hoe kom je daar bij ? 

Mick87 schreef op 22-09-2025 om 23:21:

[..]

Mensen uit de lagere sociaal economische klasse zorgen i.m.o. vaak voor verloedering is mijn ervaring. Dat is in verschillende buurten terug te zien.

Maar dan zou je tegen die lagere sociaal economische klasse moeten zijn toch, of tegen buurten waar enkel mensen van een lagere sociaal economische klasse wonen ipv een mix? Niet tegen een godsdienst? Gedraagt een Iraniër die zich juist van de islam heeft afgewend (en misschien juist daarom is gevlucht) zich beter dan een Iraniër die nog wel moslim is? 

Nicole123 schreef op 22-09-2025 om 22:27:

Verder is het ageren tegen dat er zoveel islam komt in Nederland van dezelfde aard als ageren dat er zoveel zwarten of zoveel Surinamers in Nederland komen, namelijk simpelweg racistisch. Als je mensen vanwege hun afkomst of religie als kwaadaardig, crimineel, minderwaardig of willen-we-hier-niet neerzet dan is dat gewoon racisme. Je kunt héél hard van jezelf vinden dat je heus niet racistisch bent, want dat is zo'n naar woord, maar het is wat het is.

Er is één heel makkelijke manier om te voorkomen dat je een racist genoemd wordt: gewoon niet zulke racistische uitspraken doen en mensen met een andere afkomst of ander geloof als individuen en als mensen zien.

Ik snap wat je bedoelt. En ben het met veel wat je schrijft eens.

Maar er is ook zoiets als het begrip "Cultuur". Je kan ook niet ontkennen dat er in bepaalde contreien heersende culturen zijn die toch wel wat botsen met de cultuur die hier in het westen domineert. Namelijk individuele vrijheid. 

Poezenmeisje schreef op 22-09-2025 om 23:15:

[..]

Gelet op de situatie in het Verenigd Koninkrijk zou dat niet lang hoeven duren...

Sinds wanneer is de islam een "ras"?

Je hebt het over de Sharia-rechtbanken in de VK? Je weet dat dit geen echte rechtbanken zijn maar een vorm van mediation (en dus alleen civiele zaken behandelen)? Dat het mediation is, betekent dat een uitspraak niet in strijd mag zijn met de Britse rechtsregels. In de praktijk komt het echter helaas voor dat uitspraken wel in strijd zijn met Brits recht. Dit is ook de reden waarom ik tegen Sharia-rechtbanken in deze vorm ben. 

Mick87 schreef op 22-09-2025 om 23:23:

[..]

Ik zie aspecten in de Islamitische niet-westerse cultuur waar ik kritisch op ben. Zeker ook na mijn ervaringen met werken en vakanties in dergelijke landen.

Is dat racistisch?

Ik vind de hetze tegen "buitenlanders" en meer specifiek moslims gewoonweg eng. Als ik zie wat er op social media wordt geschreven. Vreselijk.

Nee, dat vind ik zeker niet racistisch. Je hebt het over aspecten, niet over de Islam en moslims in zijn algemeenheid. Ik ben het met je eens. 

Nicole123 schreef op 22-09-2025 om 23:26:

[..]

Maar dan zou je tegen die lagere sociaal economische klasse moeten zijn toch, of tegen buurten waar enkel mensen van een lagere sociaal economische klasse wonen ipv een mix? Niet tegen een godsdienst? Gedraagt een Iraniër die zich juist van de islam heeft afgewend (en misschien juist daarom is gevlucht) zich beter dan een Iraniër die nog wel moslim is?

Het is goed dat er steeds meer gemengde wijken zijn. Dus combinatie koop, huur en sociale huur. Mensen moeten in contact zijn met elkaar want we zijn een SAMENleving. Zet je alle lage lopers bij elkaar dan krijg je volkswijken en daarmee ook wel bepaalde taferelen of zelfs verloedering.

Ik denk ook niet dat het met godsdienst te maken heeft. Wel is het zo dat het het in onze cultuur gebruikelijk is je tuin wat bij te houden. In andere culturen is dat minder gebruikelijk.

Mick87 schreef op 22-09-2025 om 23:23:

[..]

Is dat racistisch?

Die aspecten zie ik zeker ook en dat is niet racistisch. Als je zou zeggen dat je alle moslims niet blieft, omdat je op bepaalde aspecten in een bepaalde islamitische stroming kritisch bent, is dat wel racistisch. Ik zie niet maar één islamitische cultuur. Het is net als bij het christendom. Je kunt een reformatorisch gelovige, iemand van een lichte PKN kerk en iemand die naar een Pinksterkerk gaat niet als één geheel zien. Je kunt stellen dat je op sommige aspecten van sommige stromingen van het christendom kritisch bent, bijvoorbeeld homogenezing, met spandoeken bij abortusklinieken staan, vrouwen het recht op werken ontzeggen. Andere aspecten kun je vooral vreemd en ver van je bed vinden, zoals op zondag met een lange zwarte rok en een hoedje kilometers naar de kerk wandelen. Maar dat als dé christelijke cultuur zien, dat zou voor die lichte PKN kerkganger nogal vreemd zijn, want die past helemaal niet in dat beeld. Zo is het bij de islam net zo. Bijvoorbeeld wat de sharia precies wel en niet inhoudt dat verschilt enorm per stroming en per land. Ook echt niet elke moslim vrouw loopt met een hoofddoek, mijn mannelijke moslimcollega's zijn zeer zeker niet vrouwonvriendelijk of gewelddadig maar toch echt moslim, etc etc. 

Mick87 schreef op 22-09-2025 om 23:27:

[..]

Ik snap wat je bedoelt. En ben het met veel wat je schrijft eens.

Maar er is ook zoiets als het begrip "Cultuur". Je kan ook niet ontkennen dat er in bepaalde contreien heersende culturen zijn die toch wel wat botsen met de cultuur die hier in het westen domineert. Namelijk individuele vrijheid.

Maar hebben mensen met dezelfde nationaliteit of religie dan allemaal dezelfde cultuur? Dat is zelfs in een klein land als Nederland niet het geval. Een gezin met 10 kinderen op Urk heeft een heel andere cultuur dan een hippie-achtig stel in hartje Amsterdam. De ene christen is heel anders dan de andere, de ene moslim ook. Ik kan daarom niks met 'we willen minder/geen asielzoekers want hun cultuur strookt niet met de onze en dus brengen ze verkeerde dingen mee ons land in'. Ja, als je alleen maar alle berichten over de rotte appels ertussen achter elkaar hier post dan lijkt dat zo, maar het maakt het niet waar.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 22-09-2025 om 22:29:

[..]

Ik vertel dat MIJN stad dit niet aankan. Het bruikbare oppervlakte kan niet uitgebreid worden. En dat is is al heel weinig.

En wat de fuck spui je verder voor een onzin.

Mijn stad kan het ook niet aan, het is overal druk en het wordt alleen maar erger.... De Gemeente is al een tijd bezig om de bestaande woningvoorraad op een andere manier te benutten. De beschikbare woningen worden gesplitst in 2 of meer zelfstandige woningen, of gedeeld met meer huishoudens. Grote eengezinswoningen worden opgedeeld voor alleenstaanden. Leegstaande gebouwen zijn omgebouwd in studio's. Daarnaast worden er woningen, kantoren en winkels gebouwd op bestaande winkelpanden. In het centrum alleen al 180 woningen bovenop de oude V&D. 
Daardoor zijn er meer bewoners op hetzelfde oppervlak, de voorzieningen zijn echter hetzelfde.

Nicole123 schreef op 22-09-2025 om 23:40:

[..]

Maar hebben mensen met dezelfde nationaliteit of religie dan allemaal dezelfde cultuur? Dat is zelfs in een klein land als Nederland niet het geval. Een gezin met 10 kinderen op Urk heeft een heel andere cultuur dan een hippie-achtig stel in hartje Amsterdam. De ene christen is heel anders dan de andere, de ene moslim ook. Ik kan daarom niks met 'we willen minder/geen asielzoekers want hun cultuur strookt niet met de onze en dus brengen ze verkeerde dingen mee ons land in'. Ja, als je alleen maar alle berichten over de rotte appels ertussen achter elkaar hier post dan lijkt dat zo, maar het maakt het niet waar.

In het algemeen zijn wij in Nederland seculier, liberaal en staat in individuele vrijheid centraal. 

En er zijn uitzonderingen als SGP'ers of mensen uit Urk

Daglichtlamp schreef op 22-09-2025 om 21:08:

Luchtpost : Tevens zal de arbeidsdeelname moeten toenemen en de uitkeringsafhankelijkheid afnemen

Ik heb vandaag nog een prachtig voorbeeld gepost van een opvanglocatie waar 80 procent werkt. Het kan gewoon wel.

Dat is natuurlijk mooi. Maar zoals de WRR schrijft over 'de migratiesamenleving' als een "vlottende" samenleving (ofwel: migranten komen-en-gaan) dan lees ik daar in dat er telkens nieuwe migranten zullen komen die niet in NL zijn geboren. En o.a. de cijfers m.b.t. het aantal/percentage personen dat economisch zelfstandig is en/of personen met een laag inkomen, stemmen wat dat betreft niet hoopvol. 

Evenals de cijfers m.b.t. de arbeidsdeelname (en dat bedoel ik breder dan alleen de asielzoekers; dan gaat het over het effect op de hele welvaart c.q. de hele maatschappij, m.n. de getalsverhoudingen gaan dan 'opbreken').

Er is nu eenmaal een verschil tussen 9.290.000 potentiële beroepsbevolking 15-65 jaar waarvan 8.186.794 (88.11 %) NL herkomst (zie netto arbeidsparticipatie) 

of 12.154.000 beroepsbevolking 15-65 jaar waarvan 6.019.644 (49.53 %) NL herkomst (zie netto arbeidsparticipatie) - al gaat het maar om wel/niet de NL taal spreken.

Cijfers o.a. economisch zelfstandig / laag inkomen (even bij Geboorteland totaal aanvinken + alle landen) van 2011-2023:  

En nee, het is niet altijd zo dat "in NL geboren" personen met een migratieachtergrond op een lager percentage uitkomen dan personen uit hetzelfde herkomstland die in het buitenland zijn geboren; zie bijv. Somalië en Syrië. Terwijl degenen die in NL zijn geboren toch in principe de NL taal hebben geleerd en qua onderwijs 'gelijke kansen' hebben gehad. 

Mick87 schreef op 22-09-2025 om 23:45:

[..]

In het algemeen zijn wij in Nederland seculier, liberaal en staat in individuele vrijheid centraal.

En er zijn uitzonderingen als SGP'ers of mensen uit Urk

Seculier? Dat is maar net aan wie je het vraagt. Velen zullen zeggen dat we een christelijke of een joods-christelijke cultuur en traditie hebben hier. Met kerst, pasen, vrij op Hemelvaartsdag. Wie is de uitzondering en wie de regel? En dat is dus bij moslims en Iraniërs of Marokkanen ook zo. 

17 jarige Nederlands/Marokkaanse huurmoordenaar opgepakt in Spanje, vanwege een vergismoord. Hij werd gearresteerd toen hij opnieuw in Spanje opdook voor een tweede liquidatie, bovendien liep er een internationaal arrestatiebevel voor een liquidatie in Nl.

18 schoten
Nederlander (17) verdacht van vergismoord op Zwollenaar in zuiden Spanje
De liquidatie van een 25-jarige Zwollenaar, eind vorig jaar in de Zuid-Spaanse badplaats Fuengirola, is uitgevoerd door een 17-jarige Nederlander, zegt de politie van Málaga. Die arresteerde de minderjarige toen die onlangs opnieuw in Fuengirola opdook, om een volgende liquidatie uit te voeren.

Met een semi-automatisch Tokarev-pistool van Russische makelij schoot de verdachte achttien keer op het slachtoffer, de 25-jarige Jasin Ajar, geboren in het Overijsselse Dalfsen.

De schok aan Spaanse zijde betreft vooral de leeftijd van de verdachte. In Spanje werd niet eerder een zo jonge verdachte opgepakt voor het uitvoeren van een liquidatie-opdracht.

Tegen de 17-jarige verdachte was al een internationaal arrestatiebevel uitgevaardigd, omdat Nederlandse opsporingsdiensten ervan uitgaan dat hij voor de liquidatie in Fuengirola al een andere liquidatie uitvoerde in Nederland.

Nederlander (17) verdacht van vergismoord op Zwollenaar in zuiden Spanje

Poezenmeisje

Poezenmeisje

23-09-2025 om 01:05 Topicstarter

Hij is 17, het is nog maar een kind...

Echt waar mensen, dit is een ruw diamantje waar nog wat aan geslepen moet worden, maar er zit écht een zuiver hartje in.  

Die tweede moord waar hij aan werkte is niet uitgevoerd, dus er is he-le-maal niets aan de hand.

*sarcasme modus*

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.