Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Alice12 schreef op 22-09-2025 om 17:00:

[..]

En wat dacht je van steeds meer Islam invloed? Ik weet dat ik dit niet mag schrijven, maar voor mij is dat een enorm schrikbeeld. Voor vrouwen gaat dit een stap achteruit worden. En dat is nu al bezig. En ja, ik weet van Andrew Tate en Trump enz. Dat is ook waar, maar wat ik zeg over de Islam zeker ook en we halen ze met bosjes per dag binnen.

Het zal helemaal gezellig worden als de sharia wetgeving wordt ingevoerd, dan kun je kiezen om ook moslim te worden en zo niet dan moet je extra belasting (djizya)  betalen voor je niet moslim zijn. Dan word je een tweederangs burger in eigen land.

Weronika schreef op 22-09-2025 om 22:09:

[..]

Het zal helemaal gezellig worden als de sharia wetgeving wordt ingevoerd, dan kun je kiezen om ook moslim te worden en zo niet dan moet je extra belasting (djizya) betalen voor je niet moslim zijn. Dan word je een tweederangs burger in eigen land.

Heel erg ja. En als Chris Stoffer ooit premier wordt en in zou voeren dat elke zondag driemaal daags in de kerk moet zitten met een zwarte rok aan en alle psalmen uit je hoofd moet kennen dan heb je ook geen leven meer. Ja maar... dat is helemaal niet aan de orde! De sharia invoeren ook niet. Er wordt helemaal geen sharia wetgeving ingevoerd, wat je schrijft is een drogreden. 

nou het klimaat verandert wel mee met de islamisering. Dat scheelt. 

[..]

Het zal helemaal gezellig worden als de sharia wetgeving wordt ingevoerd, dan kun je kiezen om ook moslim te worden en zo niet dan moet je extra belasting (djizya) betalen voor je niet moslim zijn. Dan word je een tweederangs burger in eigen land.

Dan ben ik al lang dood joh. En m'n hond ook. Kimderen heb ik niet.

Het percentage moslims in Nederland is nog altijd laag en vrij stabiel. Je kunt elkaar gaan ophitsen met islamisering en sharia, maar je bent alleen maar elkaar gek aan het maken. Of je daar nou gelukkiger van wordt vraag ik me af.

Verder is het ageren tegen dat er zoveel islam komt in Nederland van dezelfde aard als ageren dat er zoveel zwarten of zoveel Surinamers in Nederland komen, namelijk simpelweg racistisch. Als je mensen vanwege hun afkomst of religie als kwaadaardig, crimineel, minderwaardig of willen-we-hier-niet neerzet dan is dat gewoon racisme. Je kunt héél hard van jezelf vinden dat je heus niet racistisch bent, want dat is zo'n naar woord, maar het is wat het is.

Er is één heel makkelijke manier om te voorkomen dat je een racist genoemd wordt: gewoon niet zulke racistische uitspraken doen en mensen met een andere afkomst of ander geloof als individuen en als mensen zien. 

Nicole123 schreef op 22-09-2025 om 20:52:

[..]

Het is andersom: als het aantal inwoners stijgt moet er meer gebouwd worden. Het is niet zo dat als je maar niet genoeg bouwt het aantal inwoners dan wel afneemt. Dit is dezelfde retoriek als wanneer je maar gewoon te weinig AZCs hebt en te weinig plekken in AZCs dat dan de asielstroom wel spontaan zou verminderen (of andersom, dat als je veel plekken hebt er extra instroom zou komen). Eh nee, hoeveel woningen je bouwt of hoeveel AZC plekken je hebt doet daar helemaal niks voor of tegen. Anders hadden we het in de afgelopen jaren wel gezien, toch?

En als het echt ongeacht welke immigranten is en het je puur om de drukte gaat: laten we dan wat gaan doen aan de grootste groepen en aan dat waar we echt invloed op hebben. Een topic vol bashen van oorlogsvluchtelingen vind ik misplaatst en lost erg weinig op, want zolang zo'n oorlog duurt of dictator zit kun je bashen wat je wilt maar je houdt de vluchtelingenstromen er niet mee tegen.

Ik vertel dat MIJN stad dit niet aankan. Het bruikbare oppervlakte kan niet uitgebreid worden. En dat is is al heel weinig.

En wat de fuck spui je verder voor een onzin. 

Nicole123 schreef op 22-09-2025 om 22:27:

Verder is het ageren tegen dat er zoveel islam komt in Nederland van dezelfde aard als ageren dat er zoveel zwarten of zoveel Surinamers in Nederland komen, namelijk simpelweg racistisch. Als je mensen vanwege hun afkomst of religie als kwaadaardig, crimineel, minderwaardig of willen-we-hier-niet neerzet dan is dat gewoon racisme. Je kunt héél hard van jezelf vinden dat je heus niet racistisch bent, want dat is zo'n naar woord, maar het is wat het is.

Er is één heel makkelijke manier om te voorkomen dat je een racist genoemd wordt: gewoon niet zulke racistische uitspraken doen en mensen met een andere afkomst of ander geloof als individuen en als mensen zien.

Dus als je in een wijk woont waar veel moslims wonen en je maakt de verloedering mee, je vindt dat de islam te veel invloed heeft met zijn geschreeuw uit moskeeën en te veel shoarmazaken enz. Is volgens jou racistisch?

[..]

Het zal helemaal gezellig worden als de sharia wetgeving wordt ingevoerd, dan kun je kiezen om ook moslim te worden en zo niet dan moet je extra belasting  (djizya) betalen voor je niet moslim zijn. Dan word je een tweederangs burger in eigen land.

En hoe waarschijnlijk is het dat de komende 50 jaar de Sharia-wetgeving wordt ingevoerd in Nederland?

Nicole123 schreef op 22-09-2025 om 22:27:

Verder is het ageren tegen dat er zoveel islam komt in Nederland van dezelfde aard als ageren dat er zoveel zwarten of zoveel Surinamers in Nederland komen, namelijk simpelweg racistisch. Als je mensen vanwege hun afkomst of religie als kwaadaardig, crimineel, minderwaardig of willen-we-hier-niet neerzet dan is dat gewoon racisme. Je kunt héél hard van jezelf vinden dat je dat echt niet bedoelt ermee, maar het is wat het is.

Inderdaad, niet aan de ene kant voortdurend jammeren over  moslims/Marokkanen/asielzoekers, maar aan de andere kant niet willen horen dat je discrimineert, dat doe je gewoon wel. Je kan niet én voortdurend klagen over buitenlanders én tegelijkertijd vinden dat je niet discrimineert. 

Als je wel wil blijven klagen over al die onaangepaste buitenlanders, prima, maar kom er dan ook voor uit dat je daarmee discrimineert. Wil je dat niet? Dan ophouden met zeuren over buitenlanders. Je kunt nu eenmaal niet van twee walletjes eten.

Muurbloem1985 schreef op 22-09-2025 om 22:33:

[..]

Dus als je in een wijk woont waar veel moslims wonen en je maakt de verloedering mee, je vindt dat de islam te veel invloed heeft met zijn geschreeuw uit moskeeën en te veel shoarmazaken enz. Is volgens jou racistisch?

Absoluut!  Vanwege het woord verloedering.

Muurbloem1985 schreef op 22-09-2025 om 22:33:

[..]

Als je stelling is dat moslims verloedering brengen omdat ze moslims zijn, ja, dan is het racistisch.

Als jij last hebt van een specifieke moskee die bij jou om de hoek staat en waar herrie uit komt (maar het had ook een studentenhuis of een kerk of een voetbalclub kunnen zijn) dan is het niet racistisch.

Zie je echt het verschil niet?

Poezenmeisje

Poezenmeisje

22-09-2025 om 23:15 Topicstarter

PensioNada schreef op 22-09-2025 om 22:34:

[..]

En hoe waarschijnlijk is het dat de komende 50 jaar de Sharia-wetgeving wordt ingevoerd in Nederland?

Gelet op de situatie in het Verenigd Koninkrijk zou dat niet lang hoeven duren...

Sinds wanneer is de islam een "ras"?

Nicole123 schreef op 22-09-2025 om 22:40:

[..]

Als je stelling is dat moslims verloedering brengen omdat ze moslims zijn, ja, dan is het racistisch.

Als jij last hebt van een specifieke moskee die bij jou om de hoek staat en waar herrie uit komt (maar het had ook een studentenhuis of een kerk of een voetbalclub kunnen zijn) dan is het niet racistisch.

Zie je echt het verschil niet?

Mensen uit de lagere sociaal economische klasse zorgen i.m.o. vaak voor verloedering is mijn ervaring. Dat is in verschillende buurten terug te zien.

Poezenmeisje schreef op 22-09-2025 om 23:15:

[..]

Gelet op de situatie in het Verenigd Koninkrijk zou dat niet lang hoeven duren...

Sinds wanneer is de islam een "ras"?

Tegen moslims zijn puur vanwege hun religie kun je racisme noemen, of als je graag muggenzift discriminatie of islamofobie. Dat maakt het niet minder erg, het is nog altijd iemand als kwaadaardig of minderwaardig beschouwen puur om zijn afkomst of religie. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.