Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Loeki72 schreef op 20-09-2025 om 17:17:

dit is de oogst van de haat die gezaaid is door de regerende partijen.

Geldt dat ook toen universiteiten werden gesloopt door palestina "studenten" of is het dan anders?

Yumi schreef op 20-09-2025 om 19:06:

[..]

Waar baseer je dat op?

Snelweg blokkeren en geweld tegen de politie totaal maar dan ook totaal onacceptabel. Altijd door wie dan ook!

Op mijn eigen onderbuik.

Muurbloem1985 schreef op 20-09-2025 om 19:35:

[..]

Geldt dat ook toen universiteiten werden gesloopt door palestina "studenten" of is het dan anders?

Heb je dat hier ooit iemand zien goedkeuren?

PensioNada schreef op 20-09-2025 om 20:05:

[..]

Heb je dat hier ooit iemand zien goedkeuren?

Hier misschien niet maar heel veel mensen wel.

Muurbloem1985 schreef op 20-09-2025 om 20:20:

[..]

Net als bij die demonstratie van vandaag op het malieveld had je bij die pro-Palestijnse acties twee verschillende groepen. De eerste groep waren de blonde meisjes en jongens die oprecht vonden dat het geweld tegen Israël niet proportioneel was en dus gingen demonstreren. Een tweede groep, vaak gemaskerd, kwam dan opeens binnen stormen en gingen als gekken te keer. Voor de eerste groep heb ik best sympathie. Voor de tweede groep heb ik geen enkele sympathie.

In ieder geval is duidelijk dat het framen van asielzoekers/mensen van niet-westerse komaf als relschoppers met een cultuur die aanzet tot geweld, die we hier niet binnen moeten halen omdat ze zo het leven zuur maken van die arme keurige oerhollandse bevolking, een tikje te zwart-wit is. 

Muurbloem1985 schreef op 20-09-2025 om 20:20:

[..]

Aparte plekken toch waar jij komt of leest. Je weet dat social media het afvoerputje van de samenleving aantrekt en niet representatief is? Zeker niet als je ook nog eens door algoritmes of zelf bewust zoeken een heel selectief deel ziet? Ik heb werkelijk niemand het geweld bij Palestina demonstraties zien of horen goedkeuren, en dat terwijl ik behoorlijk veel mensen aan de linkerkant van het politieke spectrum ken. 

Loeki72 schreef op 20-09-2025 om 17:17:

dit is de oogst van de haat die gezaaid is door de regerende partijen.

Die haat is niet gezaaid door de regerende partijen hoor. Meer door de andere partijen die in plaats van te regeren alleen maar bezig zijn om de BBB en PVV onderuit te halen. In plaats van samen te werken. 

Zilver_gray schreef op 20-09-2025 om 15:59:

https://nos.nl/artikel/2583277-anti-immigratie-protest-in-den-haag-escaleert-ruiten-d66-kantoor-ingegooid

Wat vinden we van deze ellende?
Hebben we hier best begrip voor want ach “ de mensen zijn het zat”?

Gewoon ordinair rellend tokkie tuig is het!

1024x576a.jpg

DIEPTRIEST

960x720a.jpg

En weet je waar ik aan moest denken toen ik deze beelden zag?

Aan dit:

Ik schrok van de foto in onze krant (maar ik kan de foto niet vinden die in onze krant stond) onder een artikel met de titel:

Waarom Tommy Robinson 150.000 boze Britten op de been krijgt

Dan maar dit artikel uit de Volkskrant: 

demonstranten-zwaaien-met-britse-en-engelse-vlaggen-tijdens-de

Foto:  Demonstranten zwaaien met Britse en Engelse vlaggen tijdens de ‘Unite the Kingdom’-mars in Londen.Bron Christopher Furlong / Getty Images

Duizenden aanhangers van Tommy Robinson kwamen samen in het centrum van Londen waar ze opriepen om immigratie een halt toe te roepen

https://www.volkskrant.nl/buitenland/150-000-mensen-liepen-mee-in-een-nationalistische-mars-door-londen-waar-komt-die-volkswoede-vandaan~b51b7574/

Niet alleen in Engeland zijn de rapen gaar, ook in Frankrijk en Duitsland.

Dit was al in 2023. Toen sliepen mensen al in een parkeergarage of op straat. Worden die mensen stroop om de mond gesmeerd door mensensmokkelaars?:

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2478137-frankrijk-kampt-met-onbeheersbare-migratie-fransen-worden-steeds-vijandiger   
.............
Mensen kwamen met grote idealen naar Frankrijk. Maar ze beseffen inmiddels dat ze niet zomaar een asielstatus krijgen. De Fransen weigeren hun aanvraag omdat ze bijvoorbeeld in Italië geregistreerd staan.

Frankrijk had vorig jaar 156.000 nieuwe asielzoekers. Dit jaar worden het er waarschijnlijk meer. Een ruime meerderheid van de Fransen vindt dat er veel te veel immigranten in Frankrijk zijn. De steun voor ultrarechtse partijen neemt al jaren toe.
............

Een jaar later:

https://nos.nl/artikel/2541276-ook-frankrijk-gaat-tijdelijk-alle-landsgrenzen-controleren 18 okt. 2024 Ook Frankrijk gaat tijdelijk alle landsgrenzen controleren

Het gaat om de grenzen met België, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland, Italië en Spanje. De regering noemt de vrees voor aanslagen en het tegenhouden van migranten zonder papieren als aanleiding voor de controles.

Thora schreef op 21-09-2025 om 02:14:

[..]

Die haat is niet gezaaid door de regerende partijen hoor. Meer door de andere partijen die in plaats van te regeren alleen maar bezig zijn om de BBB en PVV onderuit te halen. In plaats van samen te werken.

Het kan ook frustratie zijn van ondanks geen draagvlak en overlast dat men toch asielzoekers maar binnen laten komen.  Maar het is en blijft rellend tuig. Niemand mag namelijk  rellen veroorzaken. Gewoon demonstreren wel natuurlijk.

Jorni schreef op 21-09-2025 om 07:59:

[..]

Het kan ook frustratie zijn van ondanks geen draagvlak en overlast dat men toch asielzoekers maar binnen laten komen. Maar het is en blijft rellend tuig. Niemand mag namelijk rellen veroorzaken. Gewoon demonstreren wel natuurlijk.

Onderschat ook de rol van social media niet. 

En wat ik dan ook opvallend vind is dat die gek van een Elon Musk vorige week de Engelse demonstranten via een telefoonverbinding toesprak. Zo'n enge man die mensen aan de andere kant van de oceaan toespreekt. Daar zit een luchtje aan.

Fleurtje_5 schreef op 21-09-2025 om 05:34:

Dit was al in 2023. Toen sliepen mensen al in een parkeergarage of op straat. Worden die mensen stroop om de mond gesmeerd door mensensmokkelaars?:

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2478137-frankrijk-kampt-met-onbeheersbare-migratie-fransen-worden-steeds-vijandiger
.............
Mensen kwamen met grote idealen naar Frankrijk. Maar ze beseffen inmiddels dat ze niet zomaar een asielstatus krijgen. De Fransen weigeren hun aanvraag omdat ze bijvoorbeeld in Italië geregistreerd staan.

Frankrijk had vorig jaar 156.000 nieuwe asielzoekers. Dit jaar worden het er waarschijnlijk meer. Een ruime meerderheid van de Fransen vindt dat er veel te veel immigranten in Frankrijk zijn. De steun voor ultrarechtse partijen neemt al jaren toe.
............

Een jaar later:

https://nos.nl/artikel/2541276-ook-frankrijk-gaat-tijdelijk-alle-landsgrenzen-controleren 18 okt. 2024 Ook Frankrijk gaat tijdelijk alle landsgrenzen controleren

Het gaat om de grenzen met België, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland, Italië en Spanje. De regering noemt de vrees voor aanslagen en het tegenhouden van migranten zonder papieren als aanleiding voor de controles.

Ik denk dat de problemen in Frankrijk ook vele malen groter zijn dan hier. Zij zitten ook veel meer met radicaliserende mensen.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

21-09-2025 om 09:09 Topicstarter

'Het probleem' van het islamisme (= niet de islam) werd voor de westerse wereld in 1989 zichtbaar toen Salman Rushdie een fatwa opgelegd kreeg.

Ik ben gisteren begonnen met het herlezen van het boek "Vernietig het islamitisch fascisme"
 van Zineb el Rhazoui, het is van 2018 en actueler dan ooit...

Ook "Vrouw in het blauw" van Tania Kambouri uit 2016 legt de problemen bloot.

Integratie van moslims, zoals de westerse wereld dat voor ogen had, gaat niet gebeuren...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.