Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Miraval
20-09-2025 om 09:04
Nicole123 schreef op 20-09-2025 om 08:29:
[..]
Wat bedoel je nou precies? De specifieke groep overlastgevers aanpakken en weren uit het zwembad? Daar ben ik ook helemaal voor. Of wil je in zo'n geval iedereen die allochtoon is weren, want het is zo sneu als de autochtonen de dupe zouden worden? Ik lees het allebei in je berichten en je lijkt te doen alsof het hetzelfde is. Alsof alle allochtonen medeplichtig of verantwoordelijk zijn als een aantal allochtonen zich misdragen, maar alle autochtone leeftijdsgenoten niet. Een soort collectieve straf voor allochtoon zijn.
Of anders gezegd: wie bedoel je met 'groep'? Een specifieke club jongeren die met elkaar optrekt en rotzooi trapt? Of iedereen van derdegeneratie Marokkaan tot vluchteling uit Somalië en van expat uit Zuid-Korea tot geadopteerde jongen uit Mozambique?
Begrijp ik je nou niet goed of wil je echt met droge ogen beweren dat een bordje 'allochtonen deze week niet welkom' of het niet toelaten van mensen die geen witte huidskleur hebben wel een maatregel zou zijn die oké is? Besef je hoezeer je daarmee op de lijn zou zitten van WOII ('voor Joden verboden'), de apartheid en het racisme in de VS waar Martin Luther King tegen streed?
Een specifieke groep jongeren die met elkaar optrekken en overlast bezorgen en zelfs mishandelingen. En toevallig is dat nu een groep allochtone jongeren. Ik meen dat ze tussen de 16 en 20 jaar oud waren. Maar als ze allemaal wit zouden zijn geweest dan die specifieke groep.
En ik heb het over 1 week of maximaal 1 maand he? Net zoals het gebiedsverbod voor de Syrische jongeren. Zullen vast ook jongeren bij zijn geweest die zich niet schuldig hebben gemaakt aan overlast en intimidatie, maar aangezien je niet op individueel niveau kunt blijven controleren, dan die specifieke groep. Net zoals supporters van voetbalclubs die niet in de binnenstad mogen komen. Niet alle supporters zijn hooligans, toch mogen alle supporters niet de stad in.
Je legt mij nu wel heel erge dingen in mijn mond, apartheid en nazi regime...
Zeg mij eens hoe wil jij die overlast aanpakken op gemeentezwembaden? Waar meisjes aangerand worden door allochtone jongeren, spullen gejat, intimidatie, geweld? Is het wel okee om dan alle jongeren te weren (ook diegenen waarvan duidelijk is dat ze geen overlast bezorgden?) Of mag je als zwembad zeggen nee, jij behoort tot de doelgroep die afgelopen week overlast heeft bezorgd, vandaag mag je niet naar binnen? Je kunt namelijk ook niet zeggen dat ze maar met 2 of 3 personen naar binnen mogen zoals winkels doen bij scholen bijvoorbeeld, ze verblijven er de hele dag.
Het klinkt allemaal heel fatalistisch zoals je het stelt, maar kennelijk hebben alle voorgaande maatregelen van de afgelopen 20 jaar geen zak geholpen, sterker nog door social media wordt het probleem alleen maar erger. Kijk naar wat er afgelopen mei in Schevingen is gebeurd. Of op de kermis in Hoogland afgelopen jaar. Of Beverwijk nog maar een paar weken geleden.
Helpdesk
20-09-2025 om 09:07
Jorni schreef op 20-09-2025 om 00:11:
[..]
Klopt bizar allemaal he. En ik ben het ook eens met jouw persoonlijke toevoeging. Het is wel zo dat de overlastveroorzakende asielzoekers veelal een afkomst/cultuur hebben waarin de rol van de vrouw een mindere is dan die van de man. Daar is dat nog een stuk extremer dan hier in het westen. Hier heb je nog weleens vrouwen die de baas zijn over hun man. In bijvoorbeeld het midden oosten is dat meer een zeldzaamheid.
Bij die mannen van bv het midden oosten zal het relatief gezien nog meer spelen het vrouwen lastigvallen, verkrachten, etc. In de meeste gevangenissen heeft het overgrote deel een andere afkomst. En dat terwijl het totaal aantal mensen dat hier woont van een "oerhollandse afkomst" nog altijd vele malen hoger is in ons hele land.
En ja genoeg asielzoekers die zich wel netjes gedragen. Raddraaiers moeten gewoon direct weg, niet pappen en nat houden. Wel denk ik dat er aandacht moet zijn voor het feit dat ook de asielzoekers die zich netjes gedragen opvattingen kunnen hebben die moeilijk matchen met het westen.
Ja, het ‘eigendomsrecht’ dat veel mannen menen te hebben is (nog) sterker dan in het westen, ik kan tot geen andere conclusie komen. Dat botst en van mijlenver kon men zien aankomen dat het gelazer oplevert als je minder ontwikkelde mannen met een conservatieve achtergrond hiernaar toe haalt zonder adequate begeleiding.
Ik ben veel meer voor kleinschaligere opvang zodat iemand z’n weg in onze maatschappij vindt. We moeten daarbij eisen (taal, werk en gedrag) stellen en dat (taal, werk) ook kunnen aanbieden. Er moet draagvlak en de middelen zijn om dat te kunnen doen en dat is er nu niet meer. Een asielstop is utopie maar logisch zou zijn om eerst je eigen huis op orde te hebben zoals huisvesting, zorg en onderwijs.
Raddraaiers inderdaad weg als dat mogelijk is, die verpesten het voor iedereen. Ik weet alleen niet wat je moet op het moment dat een ander land zijn inwoner niet terugneemt die bij ons illegaal is of nog niet is geneutraliseerd. Dat blijf ik een bizar gegeven vinden maar het is blijkbaar een ingewikkelde (politieke) puzzel.
Nicole123
20-09-2025 om 10:20
Miraval schreef op 20-09-2025 om 09:04:
[..]
Een specifieke groep jongeren die met elkaar optrekken en overlast bezorgen en zelfs mishandelingen. En toevallig is dat nu een groep allochtone jongeren. Ik meen dat ze tussen de 16 en 20 jaar oud waren. Maar als ze allemaal wit zouden zijn geweest dan die specifieke groep.
En ik heb het over 1 week of maximaal 1 maand he? Net zoals het gebiedsverbod voor de Syrische jongeren. Zullen vast ook jongeren bij zijn geweest die zich niet schuldig hebben gemaakt aan overlast en intimidatie, maar aangezien je niet op individueel niveau kunt blijven controleren, dan die specifieke groep. Net zoals supporters van voetbalclubs die niet in de binnenstad mogen komen. Niet alle supporters zijn hooligans, toch mogen alle supporters niet de stad in.
Je legt mij nu wel heel erge dingen in mijn mond, apartheid en nazi regime...
Zeg mij eens hoe wil jij die overlast aanpakken op gemeentezwembaden? Waar meisjes aangerand worden door allochtone jongeren, spullen gejat, intimidatie, geweld? Is het wel okee om dan alle jongeren te weren (ook diegenen waarvan duidelijk is dat ze geen overlast bezorgden?) Of mag je als zwembad zeggen nee, jij behoort tot de doelgroep die afgelopen week overlast heeft bezorgd, vandaag mag je niet naar binnen? Je kunt namelijk ook niet zeggen dat ze maar met 2 of 3 personen naar binnen mogen zoals winkels doen bij scholen bijvoorbeeld, ze verblijven er de hele dag.
Het klinkt allemaal heel fatalistisch zoals je het stelt, maar kennelijk hebben alle voorgaande maatregelen van de afgelopen 20 jaar geen zak geholpen, sterker nog door social media wordt het probleem alleen maar erger. Kijk naar wat er afgelopen mei in Schevingen is gebeurd. Of op de kermis in Hoogland afgelopen jaar. Of Beverwijk nog maar een paar weken geleden.
Maar dan zijn we het toch met elkaar eens? De specifieke groep die overlast bezorgt wil je weren, stel je in je eerste zin. Als een soort 'zwarte lijst' van mensen die zich misdragen hebben. Niet anderen die toevallig ook niet oerhollands eruitzien maar met deze club jongens niks te maken hebben. Het leek er in jouw berichten op dat je álle allochtonen wilde weren, maar dat bedoelde je dus toch niet blijkbaar.
En wat bedoel je met 'het klinkt fatalistisch zoals jij het stelt'? We zijn het toch gewoon met elkaar eens dan? Wat stel ik dan volgens jou?
Al ga ik toch weer twijfelen als je het dan over 'jij behoort tot de doelgroep' hebt. Wat bedoel je met doelgroep? Even concreet, als jij zwembadmedewerker was, waar selecteer je dan op? Hoe zie jij wat 'de doelgroep' is? En wat me ook nog steeds niet duidelijk is: waarom vind je het zo erg als onschuldige autochtonen er de dupe van zouden worden en niet als onschuldige allochtonen er de dupe van worden? Want dat lijk je toch wel te stellen. Of lees ik je dan verkeerd?
Wat ik bedoel is dat ik fel tegen zaken ben als een bordje 'deze week geen allochtonen', of mensen weren om hun huidskleur. Dat als jij zwart bent je er niet in mag omdat vorige week iemand anders die zwart was zich misdragen heeft. Je kunt termen als Nazi Duitsland of apartheid heel heftig vinden, maar als je zo zou optreden dan is dat gewoon hetzelfde. Je kunt nou eenmaal niet iets voorstellen dat enorm racistisch is en dan verontwaardigd zijn als anderen opmerken dat het enorm racistisch is. Maar goed, ik begrijp nog steeds niet of we nou toch eigenlijk gewoon hetzelfde bedoelen (de groep overlastgevers weren) of iets anders (mensen weren van een specifieke afkomst, of ze nou bij de overlast betrokken waren of voor het eerst in dit zwembad komen).
Fleurtje_5
20-09-2025 om 13:21
Jorni schreef op 19-09-2025 om 23:59:
[..]
Ik lees zeker kranten en voor zover ik weet zitten die kerels nu niet achter de tralies ondanks het feit dat zij minimaal meer dan 1 vrouw hebben misbruikt.
Ik denk dat de lage straffen komen omdat er teveel gewicht wordt toegekend aan de persoonlijke omstandigheden van de dader en vanwege dat er in de wet vooral maximumstraffen zijn vastgelegd. Lagere straf opleggen dan de maximumstraf kan dus altijd, maar een hogere straf dan de maximumstraf niet. Het zit er sowieso dus bijna altijd (ver) onder, ook in best ernstige gevallen.
Geen celstraf voor Borsato, maar ik denk dat Marco wel gestraft is, zijn leven (huwelijk, gezin, zijn muziek (word niet meer gedraaid) en geen optredens meer) hebben behoorlijk geleden, door die ene jonge dame die aangifte deed.
Maar idd Jeroen Rietbergen was nogal actief om jonge meisjes en vrouwen 'te strikken', en jonge meisjes houden niet van zulke uitspraken of aanrakingen, dat is ongepast maar dat is geen verkrachting, en bij die ene jonge dame die aangifte deed was helaas te weinig bewijs dat het niet wederzijds was (of zoiets). Er zijn zelfs geruchten dat Jeroen en Linda gaan trouwen om een statement te maken. Welk statement?? https://www.mediacourant.nl/2025/09/jeroen-rietbergen-betrapt-houdt-deur-niet-open-voor-linda-de-mol/
Ali B. bleek wel nogal agressief te werk te zijn gegaan. Hij heeft wel celstraf gekregen maar gaat in hoger beroep. https://www.nu.nl/muziek/6359721/hoger-beroep-ali-b-in-maart-volgend-jaar-van-start.html 19 jun 2025 Hoger beroep Ali B in maart volgend jaar van start
Zilver_gray
20-09-2025 om 15:59
https://nos.nl/artikel/2583277-anti-immigratie-protest-in-den-haag-escaleert-ruiten-d66-kantoor-ingegooid
Wat vinden we van deze ellende?
Hebben we hier best begrip voor want ach “ de mensen zijn het zat”?
Gewoon ordinair rellend tokkie tuig is het!
Miraval
20-09-2025 om 16:01
Ordinair tokkie tuig. Niks meer en niks minder. Jammer ook dat een demonstratie wederom op rellen uit moet lopen door een stel asociale voetbalholigans zoals ik het begreep. Klootzakken.
Zilver_gray
20-09-2025 om 16:08
Miraval schreef op 20-09-2025 om 16:01:
Ordinair tokkie tuig. Niks meer en niks minder. Jammer ook dat een demonstratie wederom op rellen uit moet lopen door een stel asociale voetbalholigans zoals ik het begreep. Klootzakken.
Alsof je hierdoor serieus genomen wordt, integendeel natuurlijk. Vraag me ook af of het überhaupt bedoeld is om een punt te maken voor het gros wat op dit soort demonstraties af komt. Gewoon een excuus om de boel te vernielen; kijk ons eens boos zijn!
Kansloos!
PensioNada
20-09-2025 om 16:16
Miraval schreef op 20-09-2025 om 16:01:
Ja, was te verwachten gezien wat ik al gelezen had op een voetbalforum. Ik zag dat Geert Wilders en de Dagelijkse Standaard (die extreem rechtse website) zich er al van gedistantieerd hebben. Ik denk dat die stiekem hadden gehoopt dat wat linkse tegendemonstranten de lont zouden ontsteken, maar toen dat niet gebeurde zijn die hooligans zelf gaan rellen.
PensioNada
20-09-2025 om 16:18
Zilver_gray schreef op 20-09-2025 om 15:59:
https://nos.nl/artikel/2583277-anti-immigratie-protest-in-den-haag-escaleert-ruiten-d66-kantoor-ingegooid
Wat vinden we van deze ellende?
Hebben we hier best begrip voor want ach “ de mensen zijn het zat”?
Gewoon ordinair rellend tokkie tuig is het!
Je ziet op nu.nl wel weer reacties in de trant van de mensen zijn het zat, waar anderen dan ook weer tegelijk tegenin gaan.
Zilver_gray
20-09-2025 om 16:23
PensioNada schreef op 20-09-2025 om 16:18:
[..]
Je ziet op nu.nl wel weer reacties in de trant van de mensen zijn het zat, waar anderen dan ook weer tegelijk tegenin gaan.
Oh, had ik nog niet eens gelezen, zal kijken.
Miraval
20-09-2025 om 17:21
Zilver_gray schreef op 20-09-2025 om 16:08:
[..]
Alsof je hierdoor serieus genomen wordt, integendeel natuurlijk. Vraag me ook af of het überhaupt bedoeld is om een punt te maken voor het gros wat op dit soort demonstraties af komt. Gewoon een excuus om de boel te vernielen; kijk ons eens boos zijn!
Kansloos!
Het gros is niet helemaal waar he? 15.000 demonstratanten, 1500 relschoppers. Nog steeds veel te veel, maar het merendeel was er niet op uit om te rellen. Die stonden daar voor een standpunt waarmee je het wellicht oneens bent, maar de demonstratie zelf was "legaal".
Kansloos dat er dan weer van die hersenlozen de straat op gaan en vernielingen aanrichten. Ik hoop dat ze opgepakt worden en zwaar bestraft. Flinke boetesnen laat ze de schade maar uit eigen zak betalen. Als ik een werknemer op beeld zou zien zou die er direct uitvliegen.
Zilver_gray
20-09-2025 om 17:28
Miraval schreef op 20-09-2025 om 17:21:
[..]
Het gros is niet helemaal waar he? 15.000 demonstratanten, 1500 relschoppers. Nog steeds veel te veel, maar het merendeel was er niet op uit om te rellen. Die stonden daar voor een standpunt waarmee je het wellicht oneens bent, maar de demonstratie zelf was "legaal".
Kansloos dat er dan weer van die hersenlozen de straat op gaan en vernielingen aanrichten. Ik hoop dat ze opgepakt worden en zwaar bestraft. Flinke boetesnen laat ze de schade maar uit eigen zak betalen. Als ik een werknemer op beeld zou zien zou die er direct uitvliegen.
Nee inderdaad, gelukkig niet het gros. Maar erg genoeg gezien het aantal wat zich verschrikkelijk misdroeg.
Daglichtlamp
20-09-2025 om 17:35
Demonstreren is sowieso legaal, rellen is dat nooit. Links of rechts extremisme is alletwee verschrikkelijk wat mij betreft.
Dit vuur is mede aangewakkerd door Wilders met zijn dit is ons land.
Yumi
20-09-2025 om 19:06
PensioNada schreef op 20-09-2025 om 16:16:
[..]
Ja, was te verwachten gezien wat ik al gelezen had op een voetbalforum. Ik zag dat Geert Wilders en de Dagelijkse Standaard (die extreem rechtse website) zich er al van gedistantieerd hebben. Ik denk dat die stiekem hadden gehoopt dat wat linkse tegendemonstranten de lont zouden ontsteken, maar toen dat niet gebeurde zijn die hooligans zelf gaan rellen.
Waar baseer je dat op?
Snelweg blokkeren en geweld tegen de politie totaal maar dan ook totaal onacceptabel. Altijd door wie dan ook!