Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

15-09-2025 om 23:34 Topicstarter

Heeft iemand een plek vrij in zijn bus, voor als deze kansenparel klaar is met zijn taakstraf?

Niet kijken als je niet tegen schelden met k#nk#r kunt.

https://x.com/gewoonmerels/status/1967591693659562105?t=Ldoda-kQhD-MFQoSkEQK0Q&s=19

Poezenmeisje schreef op 15-09-2025 om 23:34:

Heeft iemand een plek vrij in zijn bus, voor als deze kansenparel klaar is met zijn taakstraf?

https://x.com/gewoonmerels/status/1967591693659562105?t=Ldoda-kQhD-MFQoSkEQK0Q&s=19

Hij heeft een taakstraf, dan is hij bekend bij de politie. Oppakken vanwege bedreiging en een schop onder zijn reet richting Syrië, dit soort wil je niet in de bus.

Waarom geeft Nederland gewelddadige jonge vluchtelingen de kans om hier te komen wonen?

de-gemeente-arnhem-heeft-een-nieuwe-post-geopend-om-de-veiligheid-van-vrouwen-te-vergroten-arnhem-centraal

de gemeente Arnhem heeft een nieuwe post geopend om de veiligheid van vrouwen te vergroten. Arnhem centraal 

Arnhem grijpt in: extra beveiliging op station na geweld door jonge asielzoekers

Station Arnhem Centraal krijgt per direct extra beveiliging. 

Reizigers die zich onveilig voelen kunnen vanaf nu terecht bij handhavers van de gemeente. Dit gebeurt vanwege de gewelddadige jonge vluchtelingen die voor veel overlast zorgen in grote steden. „Maar minstens zo belangrijk is dat vrouwen zich weer veilig gaan voelen in het stationsgebied”, zegt burgemeester Ahmed Marcouch.

Arnhem grijpt in: extra beveiliging op station na geweld door jonge asielzoekers | Arnhem | De Gelderlander.nl

PensioNada schreef op 09-09-2025 om 20:43:

[..]

Ik was deze al eerder tegengekomen op nu.nl, dat de asielinstroom veroorzaakt werd door linkse ambtenaren die hun brood verdienen met de asielopvang en daarom graag zo veel mogelijk asielzoekers willen binnen halen. Hoe krijg je het bij elkaar verzonnen. Alsof je gevangenbewaarders beschuldigt van medeplichtigheid aan criminaliteit omdat ze hun werk te danken hebben aan criminelen.

links of rechts doe ik niet aan, maar ik denk zeker dat er flinke belangen zijn om de noodopvangsituatie zoals die er nu is met hotels, boten en alle tussenliggende schakels die hier iets in betekenen, te laten bestaan. vooral door die tussenliggende schakels. als tig bureautjes en consultants tienduizenden euro's verdienen om dure hotels (kickback op kickback op kickback) te regelen voor de opvang dan is het naïef te denken dat er geen lobby is die dit in stand wil houden. 

en dan heb ik het dus niet over de overheid maar over al die tussenlagen die hun cashcow niet op willen geven. onze overheid is al heel lang bewezen niet slagvaardig dus dit kan maar doorgaan. 

als de overheid samen met het COA zoals vroeger overal eigen opvang heeft en dat ook zelf georganiseerd houdt dan kost dat miljoenen en miljoenen minder. alle mensen die nu die extra miljoenen verdienen willen dit eigenlijk blijven doen.

Nicole123 schreef op 09-09-2025 om 22:45:

Wat een vreemde beschuldigingen richting ambtenaren, gebaseerd op een paar feiten (ambtenaren zijn vaker links dan rechts en ambtenaren in een grote stad hebben een hogere salarisschaal dan in een klein dorp, niemand die die twee feiten betwist) en daar dan een met een wantrouwen en eigen fantasie doorspekte theorie omheen breien over waar dat allemaal toe zou leiden. Alles om maar de 'linkse elite' de schuld te kunnen geven.

eens. dit geloof ik ook niet. en dat zie ik ook van dichtbij met een direct familielid die hoog in de boom zit bij een gemeente precies op dit onderwerp. 

ook zij lopen tegen het gebrek aan slagvaardigheid en het zwabberbeleid van de regering aan en het is bijna onmogelijk voor hen om dingen goed te regelen terwijl dat is wat ze willen. 

Poezenmeisje schreef op 15-09-2025 om 23:34:

Geef hem meteen een lift met de bus terug naar Syrië. (Ik ga een teiltje opzoeken )

Yumi schreef op 19-09-2025 om 07:49:

Waarom geeft Nederland gewelddadige jonge vluchtelingen de kans om hier te komen wonen?

de-gemeente-arnhem-heeft-een-nieuwe-post-geopend-om-de-veiligheid-van-vrouwen-te-vergroten-arnhem-centraal

de gemeente Arnhem heeft een nieuwe post geopend om de veiligheid van vrouwen te vergroten. Arnhem centraal

Arnhem grijpt in: extra beveiliging op station na geweld door jonge asielzoekers

Reizigers die zich onveilig voelen kunnen vanaf nu terecht bij handhavers van de gemeente. Dit gebeurt vanwege de gewelddadige jonge vluchtelingen die voor veel overlast zorgen in grote steden. „Maar minstens zo belangrijk is dat vrouwen zich weer veilig gaan voelen in het stationsgebied”, zegt burgemeester Ahmed Marcouch.

Arnhem grijpt in: extra beveiliging op station na geweld door jonge asielzoekers | Arnhem | De Gelderlander.nl

Het blijft pappen en nathouden. Nieuw meldpunt, leuk hoor. En dan? Ik schat dat er straks een dure commissie komt om te onderzoeken wat er tegen gedaan zou kunnen worden. Ondertussen halen we elke dag van dit soort schorem binnen en wordt de veiligheid steeds kutter.

Yumi schreef op 16-09-2025 om 00:14:

[..]

Hij heeft een taakstraf, dan is hij bekend bij de politie. Oppakken vanwege bedreiging en een schop onder zijn reet richting Syrië, dit soort wil je niet in de bus.

Helaas, dat kan niet. Net als Nederland heel veel niet kan en andere landen wel. Die grenscontroles in Duitsland hielp ook niet, weten we nog? Was symboolpolitiek, nou nee toch niet. Cijfers wijzen uit dat het enorm helpt.

Nicole123 schreef op 13-09-2025 om 18:03:

[..]

Diverse dingen die ik voorstel zijn helemaal niet zo enorm duur of leveren zelfs geld op. Sommige meteen al (af van die dure noodopvang, asielzoekers laten werken en zich nuttig laten maken) andere op wat langere termijn. Preventie is vaak echt kosteneffectief, want de boel uit de hand laten lopen is pas echt duur. Het kan misschien niet allemaal in 1x of op supergrote schaal, maar dat het allemaal totaal niet haalbaar is wat ik voorstel ben ik niet met je eens.

En stoppen met de anti-islam hetze, de buitenlanders-moeten-oppleuren retoriek en asielzoekertje-pesten symboolpolitiek is gratis. Of levert zelfs wat op als men in plaats daarvan wat wél werkends gaat ondernemen. Stel je eens voor dat het kabinet bijvoorbeeld afgelopen jaar wél iets zinnigs had ondernomen wat betreft de problemen in Nederland. Dan waren ze vast niet allemaal opgelost, maar wel meer dan nu. We moeten ervoor zorgen dat mensen zoals jij en ik, maar met een andere religie of afkomst, zich uitgenodigd voelen om mee te doen, zich in te zetten omdat ze gewoon respectvol benaderd worden, niet in de armen gedreven worden van verkeerde mensen waardoor ze juist radicaliseren. Zo'n houding aannemen, in de politiek en als individu, kost geen geld, alleen wat inlevingsvermogen en empathie.

200% eens, maar je zult ook concreet moeten benoemen wat er misgaat óm die preventie uit te voeren. zoals nu waar syrische groepen jongeren lopen te kloten of dat opvallend veel marokkaanse jongeren overlast veroorzaken (dit zijn voorbeelden van wat ik lees, zie en hoor, geen wetenschap) zodat je in die groepen ook meer met je preventie aan de gang gaat. 

uiteindelijk is een uniform beleid natuurlijk het meest efficiënt, maar als de jongeren die uit genideezistan hierheen komen over het algemeen 0 problemen geven en die uit dieanderestan wel dan heb ik liever dat we (tijdelijk?) meer uren in groep 2 steken. maar dan moet je wel, onderbouwd, weten wie het is. 

en ja, dat is "etnisch" profileren, maar dat vind ik in sommige gevallen ook helemaal geen probleem. je kunt nu eenmaal niet alles overal evenveel doen dus richt je je op doelgroepen. 

Yumi schreef op 19-09-2025 om 07:49:

Ik vind dat zodra iemand van buitenaf al iets van overlast veroorzaakt dat dan direct de kans om hier te wonen definitief is verkeken, de asielprocedure niet moet worden voortgezet en dat per direct uitzetting moet volgen. Weg met dat schorem. Zo moeten de regels gewoon gaan worden hier in heel Europa. Maar nee, er vooral nog meer van binnenhalen en ze overal mee weg laten komen. Als ze al gestraft worden is het een zodanige straf waar zij nog om kunnen lachen. Mooi systeem, maar niet heus.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 14-09-2025 om 19:10:

[..]

Het gaat natuurlijk niet over licht crimineel gedrag. Ik vind wel dat er gekeken moet worden naar de thuissituatie. Weten de ouders hiervan en hoe pakken ze het op dit moment aan. Ik meen ergens gelezen te hebben dat buurtvaders ook wel goed werk verrichten.

het begint in 99% van de gevallen met lichte vergrijpen. daar meteen ingrijpen met uit de groep halen, bijvoorbeeld zoals nicole aangeeft met enkelbanden ofzo maar dan ook meteen vol inzetten op individuele gezinstherapie/coaching is in mijn ogen de enige oplossing om jongeren die al aan het vallen gaan nog vast te houden en veel beter dan wachten tot ze iemand zonder broek in elkaar trappen en zoveel dreiging gaan geven dat een stad op slot moet.

Fleurtje_5 schreef op 19-09-2025 om 08:02:

[..]

Geef hem meteen een lift met de bus terug naar Syrië. (Ik ga een teiltje opzoeken )

Ik gun hem even wat chemo in zijn aderen

Alice12 schreef op 19-09-2025 om 08:22:

[..]

Het blijft pappen en nathouden. Nieuw meldpunt, leuk hoor. En dan? Ik schat dat er straks een dure commissie komt om te onderzoeken wat er tegen gedaan zou kunnen worden. Ondertussen halen we elke dag van dit soort schorem binnen en wordt de veiligheid steeds kutter.

Dat. En er is dus extra beveiliging omdat vrouwen zich niet meer veilig voelen. WTF. Maar in de mainstream media wordt gesproken over een mannenprobleem waar mannen allemaal de verantwoordelijkheid voor moeten nemen. Serieus ?

Feit is dat veel nieuwe Nederlanders jonge mannen zijn uit het Midden Oosten waar de rol van vrouwen anders is. Maar dat mag allemaal niet benoemd worden.

Ik ben er wel klaar mee. We hebben decennialang vluchtelingen opgevangen. Maar we kunnen het niet meer aan. Onze veiligheid staat onder druk. We kunnen niet eens meer voldoende bieden aan deze mensen door personeelstekorten, wachtlijsten bij GGZ, er is geen doorstroom vanuit AZC vanwege woningnood. Het is tijd voor een asielstop. Er is geen draagkracht en draagvlak meer voor binnen onze samenleving. hopelijk wordt dat snel ingezien. Want de problemen stapelen zich op. En als dit zo doorgaat gaan er echt rellen onstaan en mensen van beide kanten radicaliseren. Zie wat er in Engeland gebeurt.

We leven in een democratie. Mensen willen het niet meer. Maar dat gedrocht van een EU dringt ons het op. Allerlei verdragen die in beton gegoten zijn. 

Echt schiet mij maar lek. 

Mick87 schreef op 19-09-2025 om 10:29:

[..]

Dat. En er is dus extra beveiliging omdat vrouwen zich niet meer veilig voelen. WTF. Maar in de mainstream media wordt gesproken over een mannenprobleem waar mannen allemaal de verantwoordelijkheid voor moeten nemen. Serieus ?

Feit is dat veel nieuwe Nederlanders jonge mannen zijn uit het Midden Oosten waar de rol van vrouwen anders is. Maar dat mag allemaal niet benoemd worden.

Ik ben er wel klaar mee. We hebben decennialang vluchtelingen opgevangen. Maar we kunnen het niet meer aan. Onze veiligheid staat onder druk. We kunnen niet eens meer voldoende bieden aan deze mensen door personeelstekorten, wachtlijsten bij GGZ, er is geen doorstroom vanuit AZC vanwege woningnood. Het is tijd voor een asielstop. Er is geen draagkracht en draagvlak meer voor binnen onze samenleving. hopelijk wordt dat snel ingezien. Want de problemen stapelen zich op. En als dit zo doorgaat gaan er echt rellen onstaan en mensen van beide kanten radicaliseren. Zie wat er in Engeland gebeurt.

We leven in een democratie. Mensen willen het niet meer. Maar dat gedrocht van een EU dringt ons het op. Allerlei verdragen die in beton gegoten zijn.

Echt schiet mij maar lek.

je haalt dingen door elkaar. 

het "mannenprobleem" waar je het over hebt is wat dubbel. omdat er nu eenmaal veel en veel meer van oorsprong NL mannen in NL wonen is het aandeel NL mannen zeer groot bij daders van zedendelicten. 

tegelijk is het zo dat van dat minibeetje niet NL mannen van oorsprong een groter % dader is. dus ja, daar ligt een probleem, maar dat aanpakken lost het probleem niet op omdat dan nog altijd het overgrote netto deel van de daders uit de klei getrokken hollanders zijn. 

zoals ik al eerder zei: in utopia wil je alles aanpakken en met preventie en handhaving te lijf gaan. in de realistische wereld is dat onmogelijk. 

er is een probleem van femicide, genderongelijkheid etc. Klopt. Maar dat er dan wekelijks jonge mannen uit het midden oosten hier binnenkomen werkt ook niet echt mee. We hebben onze handen al vol.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.