Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Gebruikersnaaminvullen
13-09-2025 om 23:01
Yumi schreef op 13-09-2025 om 22:34:
[..]
Volgens een eerder bericht zijn er beelden van 2 mishandelingen
Vermoedelijk ging deze jongen na de mishandeling live op TikTok. In de video die daarvan rondgaat, lijkt hij te vertellen wat er is gebeurd. Zo zegt hij onder meer dat hij een pistool in zijn mond kreeg en dat zijn spullen en zijn schoenen gestolen zijn. In beeld staat de tekst: 'Spanning tussen Mocro's uit Haarlem en Turken uit Beverwijk loopt hoog op'. De politie bevestigt dat er twee rivaliserende groepen zijn, maar geeft daar verder geen informatie over.
Daarnaast gaan beelden rond van een tweede mishandeling. Daarbij wordt een jongen geschopt, ook tegen het hoofd. Hij wordt over de grond getrokken aan zijn benen, ook zijn broek is omlaag getrokken.
Ik denk dat ik een stukje van dat filmpje heb gezien. Echt te bizar voor woorden
Poezenmeisje
14-09-2025 om 00:57
felija schreef op 13-09-2025 om 19:37:
[..]
Ik moet ook denken aan de serie adolescence.
Die serie vond ik waardeloos.
Ik had gehoopt dat er wat dieper in zou worden gegaan op de materie, maar in slechts één aflevering zie je hoe dat snotjoch een grote bek heeft tegen zijn 'social worker' en daar blijft het bij.
Poezenmeisje
14-09-2025 om 01:06
https://sikkom.nl/actueel/Video-Hele-aflevering-Danny-Op-Straat-met-Paddepoel-gangsta%E2%80%99s-online-28187483.html
Ik kwam van Paddepoel.
Het is écht enorm veranderd sinds de jaren '80, "toen er ook wel eens iemand met een blauw oog thuis kwam".
Schietpartijen (soms een paar uur nadat ik er langs ben gefietst), kinderen met machetes, steekpartijen met dodelijke afloop...
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1041371/gewonde-en-aanhouding-na-steekpartij-in-woning-in-stad
https://www.oogtv.nl/2025/07/gewonde-bij-steekpartij-in-paddepoel-2/
https://www.rtvnoord.nl/breaking/209567/26-jarige-groninger-opgepakt-als-verdachte-van-jaagpadmoord
Fleurtje_5
14-09-2025 om 05:18
Daglichtlamp schreef op 13-09-2025 om 19:30:
[..]
AI-filmpjes die duidelijkheid geven over de ware toedracht?
Je hebt gelijk. Ik had het niet door. Meende dat je 'Al' bedoelde in plaats van 'AI'.
Ik bedoelde dat (in tegenstelling tot vroeger) nu iedereen wel een GSM heeft waar men filmpjes mee maakt. Want dat zou beter zijn dan een verhaal dat niet klopt.
Fleurtje_5
14-09-2025 om 05:19
Mick87 schreef op 13-09-2025 om 20:47:
social media beïnvloeden tegenwoordig ook veel. Doodeng is het.
Zeker.
Fleurtje_5
14-09-2025 om 05:21
Gebruikersnaaminvullen schreef op 13-09-2025 om 21:39:
[..]
Ik vind dit soorten gevechten ook veel ernstiger geworden de laatste decennia. Dit gaat niet meer over een knokpartijtje, dikke lip of een blauw oog. Het gaat over echt zware mishandeling, waaronder kopschoppen. Of het nou komt door videogames, de Tate broertjes of social media, ik weet het niet. Wat ik wel iemand op tv hoorde zeggen was dat er weinig zicht op is omdat men nauwelijks aangifte wil doen. Als ze de slachtoffers en/of familie spreken dan is vaak het antwoord "we lossen het zelf op".
Dat denk ik ook.
Fleurtje_5
14-09-2025 om 05:21
Yumi schreef op 13-09-2025 om 21:57:
[..]
Eens het is veel erger geworden en totaal niet vergelijkbaar met de vechtpartijen van vroeger. Dat er nauwelijks aangifte wordt gedaan begrijp ik wel... de (be)dreiging is te groot, men "mag" elkaar niet afvallen, anders loop je de kans het volgende slachtoffer te zijn in een filmpje.
En dit inderdaad.
Fleurtje_5
14-09-2025 om 05:26
Yumi schreef op 13-09-2025 om 22:34:
[..]
Volgens een eerder bericht zijn er beelden van 2 mishandelingen
Vermoedelijk ging deze jongen na de mishandeling live op TikTok. In de video die daarvan rondgaat, lijkt hij te vertellen wat er is gebeurd. Zo zegt hij onder meer dat hij een pistool in zijn mond kreeg en dat zijn spullen en zijn schoenen gestolen zijn. In beeld staat de tekst: 'Spanning tussen Mocro's uit Haarlem en Turken uit Beverwijk loopt hoog op'. De politie bevestigt dat er twee rivaliserende groepen zijn, maar geeft daar verder geen informatie over.
Daarnaast gaan beelden rond van een tweede mishandeling. Daarbij wordt een jongen geschopt, ook tegen het hoofd. Hij wordt over de grond getrokken aan zijn benen, ook zijn broek is omlaag getrokken.
Een oorlog tussen Turkse en Marokkaanse jongeren in Nederland. Ik las dat daarom alle middelbare scholen en meerdere sportclubs die dag uit voorzorg dicht waren.
https://youtu.be/XhAzTS4oVEI?si=TICUVXiRyyhgcPJPIk ga naar het lied 'Het Dorp' van Wim Sonneveld luisteren.
Yumi
14-09-2025 om 10:30
In het filmpje is een tiener(anoniem) aan het woord die tot de Schalkwijk groep behoort. Op de vraag of hij met zijn ouders heeft gesproken, antwoord hij o.a., We kunnen wel naar de politie maar dan gaat het alleen maar verder, Het stopt niet. Hij wil wel dat het stopt, maar hij hoort ook, jij bent ook nog aan de beurt...ed.
In en rond Beverwijk is de onrust groot vanwege geweld tussen twee groepen jongeren. De spanning is ook voelbaar bij voetbalclub DEM. De NOS publiceert sommige heftige beelden, omdat ze belangrijk zijn om een oordeel te kunnen vormen over het nieuws.
Betrokkene bij geweld Beverwijk: 'Ik wil dat het stopt, maar dan moeten zij ook stoppen'
Yumi
14-09-2025 om 10:54
Fleurtje_5 schreef op 14-09-2025 om 05:26:
[..]
Een oorlog tussen Turkse en Marokkaanse jongeren in Nederland. Ik las dat daarom alle middelbare scholen en meerdere sportclubs die dag uit voorzorg dicht waren.
https://youtu.be/XhAzTS4oVEI?si=TICUVXiRyyhgcPJPIk ga naar het lied 'Het Dorp' van Wim Sonneveld luisteren.
Schaepman die 25 jaar bij de politie werkte," legt de vinger op de zere plek", oftewel de reden waarom elk gesprek misgaat.
Al die lastige thema's, in een gesprek leggen we meteen onder een deken van racisme en islamisering
Fleurtje_5
14-09-2025 om 11:01
Nicole123 schreef op 12-09-2025 om 23:37:
[..]
Je kunt toch gewoon een normaal woord gebruiken voor je mening dan dat kinderachtige 'deugen'?
Dit vraag je niet aan mij, maar misschien vind je "Zachte heelmeesters maken flinke stinkende wonden" passender?
PensioNada
14-09-2025 om 12:50
Fleurtje_5 schreef op 14-09-2025 om 11:01:
[..]
Dit vraag je niet aan mij, maar misschien vind je "Zachte heelmeesters maken flinke stinkende wonden" passender?
Ok, als de toenemende islamisering van Nederland een groot probleem is, wat is dan een juridisch haalbare oplossing er rekening mee houdend dat de meeste moslims in Nederland hier geboren zijn en Nederlander zijn. Je kan immers pas van wegkijken of zachte heelmeesters spreken als een goede oplossing genegeerd wordt.
Fleurtje_5
14-09-2025 om 12:55
PensioNada schreef op 14-09-2025 om 12:50:
[..]
Ok, als de toenemende islamisering van Nederland een groot probleem is, wat is dan een juridisch haalbare oplossing er rekening mee houdend dat de meeste moslims in Nederland hier geboren zijn en Nederlander zijn. Je kan immers pas van wegkijken of zachte heelmeesters spreken als een goede oplossing genegeerd wordt.
Maar nóg veel westerse Nederlanders zijn hier geboren en getogen en vallen anderen niet lastig met hun geloof of ongeloof.
Dit is een mooi Hollands landje dat in 1940 streed tegen Nazi Duitsland. Hopelijk hoeft het nooit te vechten voor zijn eigen vrijheid en bestaansrecht.
Als ik nu door ons mooi landelijk boerendorp fiets zie ik steeds meer gesluierden alsof ze op weg zijn door de woestijn. Landen waar altijd wel mensen vluchten, geterroriseerd worden, of waar oorlog woed uit naam van een geloof dan vind ik dat een heel groot probleem. Als ik dan op in nieuwsberichten of op tv zie en hoor wat voor problemen er zijn, dan vind ik die islamisering een heel groot probleem.
Afgelopen week hoorde ik op tv dat ....ik meen Erdogan...had gezegd dat de islam de wereld ging veroveren, niet met bommen maar met baarmoeders. Bbrrrr ik kan goed begrijpen dat België geen alleenstaande mannen meer wil opvangen.
PensioNada
14-09-2025 om 12:57
Fleurtje_5 schreef op 14-09-2025 om 12:55:
[..]
Maar nóg veel westerse Nederlanders zijn hier geboren en getogen en vallen anderen niet lastig met hun geloof of ongeloof.
Dit is een mooi Hollands landje dat in 1940 streed tegen Nazi Duitsland. Hopelijk hoeft het nooit te vechten voor zijn eigen vrijheid en bestaansrecht.
Als ik nu door ons mooi landelijk boerendorp fiets zie ik steeds meer gesluierden alsof ze op weg zijn door de woestijn.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Fleurtje_5
14-09-2025 om 13:02
PensioNada schreef op 14-09-2025 om 12:57:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Je vraag:wat is dan een juridisch haalbare oplossing er rekening mee houdend dat de meeste moslims in Nederland hier geboren zijn en Nederlander zijn.
Wantoestanden meteen aanpakken en zwaarder straffen. De politie en overheid moet veeeeeel harder optreden en staan waar ze voor staan. En zich niet moeten laten uitlachen. De politie zal veel meer steun moeten krijgen om te mogen handelen zoals ze zouden moeten handelen bij wantoestanden. En overlastgevende asielzoekers meteen de grens over, terug naar zijn geliefde of ongeliefde vaderland. Of dat vaderland ze terug wil of niet.
Plus dat wantoestanden benoemd MOETEN worden, ongeacht of men dat leuk vind of niet. En aangifte doen als onterecht de racismekaart word trokken als ze hun zin niet krijgen.
Elke cabaretier die grapjes maakt over de christen, de katholiek of welk ander geloof dan ook, maar geen grapjes wil maken over dat ene geloof, krijgt een boete. Want dan doet hij aan discriminatie. Het is óf iedereen gelijk behandelen of niets.
En anders doe eens de moeite om naar die voormalige politiecommissaris te luisteren.
ik
voor team politieagenten.