Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Nicole123 schreef op 12-09-2025 om 23:31:

En hou toch eens op met om de haverklap dat zielige 'deugen' erin te gooien als mensen met wie je van mening verschilt wijzen op zaken als groepen over één kam scheren, haalbaarheid, grofheid of het niet om zeep helpen van de rechtsstaat. Je kunt ook gewoon normaal discussiëren in plaats van met dit soort woorden sentimenten op te proberen te wekken.

Maar het is helaas wel de waarheid.

Alice12 schreef op 12-09-2025 om 23:33:

[..]

Ja, voor een deel wel. Het wordt eens tijd dat ze hun prinsjes gaan opvoeden.

Want moslims in het algemeen kunnen niet opvoeden en leveren gewelddadige mannen af, is dat wat je probeert te zeggen?

Nicole123 schreef op 12-09-2025 om 23:35:

[..]

Want moslims in het algemeen kunnen niet opvoeden en leveren gewelddadige mannen af, is dat wat je probeert te zeggen?

Nee, dat probeer ik niet te zeggen

Alice12 schreef op 12-09-2025 om 23:34:

[..]

Maar het is helaas wel de waarheid.

Je kunt toch gewoon een normaal woord gebruiken voor je mening dan dat kinderachtige 'deugen'? 

Alice12 schreef op 12-09-2025 om 23:37:

[..]

Nee, dat probeer ik niet te zeggen

Wat wel dan?

Nicole123 schreef op 12-09-2025 om 23:37:

[..]

Je kunt toch gewoon een normaal woord gebruiken voor je mening dan dat kinderachtige 'deugen'?

Ja dat kan. “ mensen die een politiek correcte mening hebben”. 

Nicole123 schreef op 12-09-2025 om 23:38:

[..]

Wat wel dan?

Dat heb ik al geschreven 

Alice12 schreef op 12-09-2025 om 23:39:

[..]

Ja dat kan. “ mensen die een politiek correcte mening hebben”.

Dat vind ik net zo onzinnig en verhullend. Alsof 'lekker grof' beter is. Tot het tegen jezelf gebeurt, dan is iemand die wel deugt en zich correct gedraagt opeens toch weer nodig.  

Ik vind het hier vooral een verzameling van heel hard in het algemeen groepen bashen in verhullende taal. Zeer selectief nieuwsberichten plaatsen, alles wat buitenlands is of moslim op één hoop gooien en niet blieven omdat een deel problemen geeft. Als het aankomt op écht werkende oplossingen voorstellen dan is het bijster stil en komt het vooral van mensen die met wat meer nuance naar de zaken kijken. We schreeuwen blijkbaar liever duizenden berichten lang hoe erg het allemaal is. Ja, daar gaan ze vast van weg, die nu rellende derdegeneratie Marokkanen waarvan zelfs de ouders gewoon in Nederland geboren zijn.

Ja maar ja maar ja maar, het - wat 'het' ook moge zijn - moet BENOEMD worden en dat mag niet van die nare linkse deugers!! Kom op zeg, het wordt hier al duizenden posts benoemd, het wordt in de media al heel lang benoemd, op social media wordt het uitgemolken tot en met, het kabinet vond het hét probleem der problemen, Wilders doet niet anders dan alles wat hij kan benoemen zo grof mogelijk benoemen. Wat lost het op? Niets.

Laten we écht wat doen aan die rellende groepen die bepaalde plaatsen onveilig maken. Aan de drukte in Ter Apel. Aan de te lange procedures. Aan peperdure noodopvang. Aan de grootste vorm van immigratie. Aan overlast van rondhangende asielzoekers. Er zijn zat opties behalve alleen maar gillen en met onhaalbare oplossingen komen.

Van veruit de meeste moslims hoor je helemaal niets, omdat ze gewoon rustig hun leven leiden en hun steentje bijdragen aan de maatschappij maar dat is kennelijk heel moeilijk voor te stellen voor sommigen hier.
Je zou je hyperfocus ook eens kunnen verplaatsen naar geweld in zijn algemeenheid in de Nederlandse samenleving. Genoeg koppen daarover in de diverse media. 

Nicole123 schreef op 12-09-2025 om 23:57:

Ik vind het hier vooral een verzameling van heel hard in het algemeen groepen bashen in verhullende taal. Zeer selectief nieuwsberichten plaatsen, alles wat buitenlands is of moslim op één hoop gooien en niet blieven omdat een deel problemen geeft. Als het aankomt op écht werkende oplossingen voorstellen dan is het bijster stil en komt het vooral van mensen die met wat meer nuance naar de zaken kijken. We schreeuwen blijkbaar liever duizenden berichten lang hoe erg het allemaal is. Ja, daar gaan ze vast van weg, die nu rellende derdegeneratie Marokkanen waarvan zelfs de ouders gewoon in Nederland geboren zijn.

Ja maar ja maar ja maar, het - wat 'het' ook moge zijn - moet BENOEMD worden en dat mag niet van die nare linkse deugers!! Kom op zeg, het wordt hier al duizenden posts benoemd, het wordt in de media al heel lang benoemd, op social media wordt het uitgemolken tot en met, het kabinet vond het hét probleem der problemen, Wilders doet niet anders dan alles wat hij kan benoemen zo grof mogelijk benoemen. Wat lost het op? Niets.

Laten we écht wat doen aan die rellende groepen die bepaalde plaatsen onveilig maken. Aan de drukte in Ter Apel. Aan de te lange procedures. Aan peperdure noodopvang. Aan de grootste vorm van immigratie. Aan overlast van rondhangende asielzoekers. Er zijn zat opties behalve alleen maar gillen en met onhaalbare oplossingen komen.

Wat zou jouw oplossing zijn? En dan niet alleen de oplossing dat asielzoekers zouden moeten mogen werken. Maar een oplossing voor wat er nu gebeurt in Beverwijk? Een oplossing dat bij programma’s als “ opsporing verzocht “ het bijna zonder uitzondering mensen van kleur zijn die ze zoeken? Een oplossing voor eerwraak? ( wat gewoon moord is ) Een oplossing voor een oververtegenwoordiging van Syriërs in de bijstand? Een oplossing voor de aanslagen in Duitsland? Een oplossing voor het schelden en sissen naar Nederlandse meisjes? 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

13-09-2025 om 01:55 Topicstarter

Ondertussen krijgen de buschauffeurs naar/van Ter Apel het weer voor de kiezen...

Kan dat niet een simpele eerste selectie zijn voor wie er hier linea recta wordt uitgeschopt?

Pleur ze in de Sahara en ga dáár maar een buschauffeur zoeken die je naar je land van herkomst brengt, in welke richting dan ook.

https://www.rtvnoord.nl/verkeer/1342768/vakbond-wil-snelle-maatregelen-tegen-geweld-en-intimidatie-door-asielzoekers-op-buslijn

Poezenmeisje schreef op 13-09-2025 om 01:55:

Ondertussen krijgen de buschauffeurs naar/van Ter Apel het weer voor de kiezen...

.....

https://www.rtvnoord.nl/verkeer/1342768/vakbond-wil-snelle-maatregelen-tegen-geweld-en-intimidatie-door-asielzoekers-op-buslijn

Helaas niet alleen buschauffeurs. Tijdje terug was bv dit vrij gruwelijke verhaal in het noordelijk nieuws. Quote: "Voor het verkrachten en gijzelen van een 20-jarige medewerkster in het opvangcentrum voor uitgeprocedeerde asielzoekers in Groningen is tegen een 33-jarige man vijf jaar cel en tbs met dwangverpleging geëist.                                                                                                                                                                    'Walgelijk gedrag', noemt de officier van justitie het handelen van de verdachte. Ruim een half uur lang onderging de vrouw vorig jaar de seksuele handelingen. Ze werd daarbij bedreigd met een mes. De deur zat op slot met twee sloten en was gebarricadeerd met een koelkast. Acht agenten bonkten op de deur en probeerden de deur in te trappen. Ondertussen gingen de seksuele handelingen door. Als de agenten binnenstormen, zien ze de vrouw deels ontkleed en huilend tegen een muur staan. De man ligt op zijn buik op bed, met alleen de sokken nog aan."                                                               Twintig jaar en dan dit meemaken op je werk. En dit zijn dan de incidenten die naar buiten komen omdat ze zeer ernstig zijn. En de dader strafrechtechtelijk wordt vervolgd.

https://www.rtvnoord.nl/misdaad/1182422/eis-5-jaar-cel-en-tbs-voor-verkrachting-en-gijzeling-medewerkster-daklozenopvang-in-stad

Alice12 schreef op 13-09-2025 om 00:05:

[..]

Wat zou jouw oplossing zijn? En dan niet alleen de oplossing dat asielzoekers zouden moeten mogen werken. Maar een oplossing voor wat er nu gebeurt in Beverwijk? Een oplossing dat bij programma’s als “ opsporing verzocht “ het bijna zonder uitzondering mensen van kleur zijn die ze zoeken? Een oplossing voor eerwraak? ( wat gewoon moord is ) Een oplossing voor een oververtegenwoordiging van Syriërs in de bijstand? Een oplossing voor de aanslagen in Duitsland? Een oplossing voor het schelden en sissen naar Nederlandse meisjes?

Alles over één kam scheren met 'het is de islam' of grove taal uitslaan als 'pleur ze allemaal in de Sahara' werkt in ieder geval niet en in mijn ogen zelfs averechts. Het enige wat je daarmee doet is de boel verder polariseren, een hele groep mensen die geen kwaad in de zin heeft juist van integratie afhouden en naar de extremen toe duwen. 

Je noemt nu een heleboel problemen die ik sowieso niet als één enkel probleem zie en die complexer zijn dan 'ze zijn nou eenmaal verdorven van aard en moeten allemaal opzouten'. Ik zie wat dit soort problemen betreft vooral oplossingen in preventie en bijtijds aanpakken, in plaats van olie op het vuur gooien en verder alleen maar verschrikkelijk verontwaardigd 1000x roepen hoe erg het is. Ik vind het nuttiger om te kijken wat vanuit onderzoek wordt aanbevolen in plaats van te reageren met hardheid, emotie en frustratie. Je kunt beter zorgen dat zaken in de kiem worden gesmoord dan eerst uit de hand lopen. 

Ik zou dus bijv bij nieuwkomers in Nederland heel sterk inzetten op direct mee laten doen in de maatschappij, meteen leren hoe het hier werkt. Dus ja, oa meteen moeten mogen werken van asielzoekers, maar veel meer dan dat. Vanaf dag 1 Nederlands leren, taken uitvoeren, om- en bijscholen, werken, zich mengen onder de Nederlanders. Verder heel duidelijke en snelle procedures, zodat er geen mensen uit wanhoop maar om zich heen gaan slaan en kanslozen zo snel mogelijk weer weg zijn. Kleinschalige opvang op een vaste locatie, zodat integratie en zich fijn en nuttig voelen ook echt kan. Asielzoekers die heel weinig kans maken of zich niet goed gedragen (bijv schelden, dreigen, iets jatten van anderen in of buiten het AZC) meteen onder verscherpt toezicht. Mensen die wel graag mee willen doen niet afstompen, wegzetten en hordes voor ze opwerpen, maar helpen om de boel op de rails te krijgen, waarna zij dat weer bij anderen kunnen doen. Veel meer les in burgerschap en seksuele vorming (hoe ga je met elkaar om) en dan niet pas op puberleeftijd, als het al te laat is, maar vanaf peuter/kleuterleeftijd vol op inzetten. Hechte gemeenschappen waar die er zijn inzetten om met informele structuren zelf aan preventie en handhaving te doen en dat kan dan zowel gaan om moskeeën en buurtvaders als om kerken op Urk. Daar de dialoog aangaan en mensen zelf met oplossingen laten komen. Men kan hier 'theedrinken' belachelijk maken, maar het werkt beter dan jongeren afstoten, laten radicaliseren, in de bak gooien, daar foute maten op laten doen en dan nog veel crimineler laten worden. Ik zou verder de bezuinigingen in de GGZ terugdraaien en mensen die hulp nodig hebben hulp geven, in plaats van ze door te laten draaien. En niet doen alsof dit allemaal puur een buitenlander/mensen met een kleurtje/moslim probleem is, want zo wordt het tegenwoordig vaak geframed maar dat is het niet. Het lijkt alleen soms zo, omdat bijv ook hier in dit topic heel selectief alleen het slechte gedrag van mensen met een buitenlandse komaf wordt gepost.

De meeste mensen deugen, daar ben ik van overtuigd. Ook mensen met een andere kleur, andere religie, andere nationaliteit en andere cultuur dan ik zelf. In wezen wil iedereen geaag meetellen en zich nuttig en gewaardeerd voelen. Als je ervoor zorgt dat mensen lekker in hun vel zitten, een zinvolle dagbesteding hebben, zich gehoord voelen, mee mogen doen, dan lost dat heel veel problemen op ook maar voor ze ontstaan zijn. En nee, dat is niet hetzelfde als overlastgevers en criminelen vertroetelen, wat er nogal eens van gemaakt wordt door tegenstanders. Het is ervoor zorgen dat heel normale mensen zoals jij en ik geen overlastgever of crimineel worden. Daar wordt uiteindelijk de hele maatschappij beter van.

Nicole123 schreef op 13-09-2025 om 11:47:

[..]

Alles over één kam scheren met 'het is de islam' of grove taal uitslaan als 'pleur ze allemaal in de Sahara' werkt in ieder geval niet en in mijn ogen zelfs averechts. Het enige wat je daarmee doet is de boel verder polariseren, een hele groep mensen die geen kwaad in de zin heeft juist van integratie afhouden en naar de extremen toe duwen.

Je noemt nu een heleboel problemen die ik sowieso niet als één enkel probleem zie en die complexer zijn dan 'ze zijn nou eenmaal verdorven van aard en moeten allemaal opzouten'. Ik zie wat dit soort problemen betreft vooral oplossingen in preventie en bijtijds aanpakken, in plaats van olie op het vuur gooien en verder alleen maar verschrikkelijk verontwaardigd 1000x roepen hoe erg het is. Ik vind het nuttiger om te kijken wat vanuit onderzoek wordt aanbevolen in plaats van te reageren met hardheid, emotie en frustratie. Je kunt beter zorgen dat zaken in de kiem worden gesmoord dan eerst uit de hand lopen.

Ik zou dus bijv bij nieuwkomers in Nederland heel sterk inzetten op direct mee laten doen in de maatschappij, meteen leren hoe het hier werkt. Dus ja, oa meteen moeten mogen werken van asielzoekers, maar veel meer dan dat. Vanaf dag 1 Nederlands leren, taken uitvoeren, om- en bijscholen, werken, zich mengen onder de Nederlanders. Verder heel duidelijke en snelle procedures, zodat er geen mensen uit wanhoop maar om zich heen gaan slaan en kanslozen zo snel mogelijk weer weg zijn. Kleinschalige opvang op een vaste locatie, zodat integratie en zich fijn en nuttig voelen ook echt kan. Asielzoekers die heel weinig kans maken of zich niet goed gedragen (bijv schelden, dreigen, iets jatten van anderen in of buiten het AZC) meteen onder verscherpt toezicht. Mensen die wel graag mee willen doen niet afstompen, wegzetten en hordes voor ze opwerpen, maar helpen om de boel op de rails te krijgen, waarna zij dat weer bij anderen kunnen doen. Veel meer les in burgerschap en seksuele vorming (hoe ga je met elkaar om) en dan niet pas op puberleeftijd, als het al te laat is, maar vanaf peuter/kleuterleeftijd vol op inzetten. Hechte gemeenschappen waar die er zijn inzetten om met informele structuren zelf aan preventie en handhaving te doen en dat kan dan zowel gaan om moskeeën en buurtvaders als om kerken op Urk. Daar de dialoog aangaan en mensen zelf met oplossingen laten komen. Men kan hier 'theedrinken' belachelijk maken, maar het werkt beter dan jongeren afstoten, laten radicaliseren, in de bak gooien, daar foute maten op laten doen en dan nog veel crimineler laten worden. Ik zou verder de bezuinigingen in de GGZ terugdraaien en mensen die hulp nodig hebben hulp geven, in plaats van ze door te laten draaien. En niet doen alsof dit allemaal puur een buitenlander/mensen met een kleurtje/moslim probleem is, want zo wordt het tegenwoordig vaak geframed maar dat is het niet. Het lijkt alleen soms zo, omdat bijv ook hier in dit topic heel selectief alleen het slechte gedrag van mensen met een buitenlandse komaf wordt gepost.

De meeste mensen deugen, daar ben ik van overtuigd. Ook mensen met een andere kleur, andere religie, andere nationaliteit en andere cultuur dan ik zelf. In wezen wil iedereen geaag meetellen en zich nuttig en gewaardeerd voelen. Als je ervoor zorgt dat mensen lekker in hun vel zitten, een zinvolle dagbesteding hebben, zich gehoord voelen, mee mogen doen, dan lost dat heel veel problemen op ook maar voor ze ontstaan zijn. En nee, dat is niet hetzelfde als overlastgevers en criminelen vertroetelen, wat er nogal eens van gemaakt wordt door tegenstanders. Het is ervoor zorgen dat heel normale mensen zoals jij en ik geen overlastgever of crimineel worden. Daar wordt uiteindelijk de hele maatschappij beter van.

Ik ben het grotendeels eens met je. We moeten uitkijken dat we niet te veel gaan stigmatiseren maar tegelijkertijd ook de problemen die er zijn mogen benoemen. Zelf heb ik vaak het idee dat dat lastig is want je wordt snel geframed als zijnde rechts, niet emphatisch etc.

Verder vind ik de oplossingen die je aandraagt op papier erg goed. Maar veel is niet haalbaar. Met de instroom zoals die nu is komt er veel specifieke problematiek binnen zoals trauma's en andere psychische aandoeningen. Wij hebben  daar de middelen niet voor. Ggz bezuinigen terugdraaien. Tja goed idee. Maar dat kost geld. En hoe ga je dan personeel vinden wat nu al een enorm probleem is? 

Er gaat nu al 10 miljard naar asiel. Verscherpt toezicht en tal van andere dingen kost ook weer geld. En dat is niet eens het grootste probleem. Maar ook daar heb je weer personeel voor nodig. Waar gaan we die vandaan halen ?

En les in burgerschap en seksuele vorming. Tja klinkt leuk. Maar veel van deze, en dan heb ik met name over mannen komen uit een masculiene cultuur. Het is een utopie om te denken dat het met was lesjes wel goed komt. Dat denk ik dus niet. Zeker omdat de groep mensen met niet westerse afkomst groeit.  Dat staat ook integratie in de weg. En hardnekkige denkbeelden blijven zo ook gemakkelijker in stand.

Gelukkig gaan ook veel dingen goed. Steeds meer asielzoekers vinden werk. Een goede ontwikkeling. Mijn werkgever heeft ook al een aantal jaren een project lopen om statushouders te scholen en aan het werk binnen onze organisatie en dat is een groot succes. 

En ook ik geloof dat de meeste mensen deugen. Maar dat neemt niet weg dat er veel problemen zijn die ons boven het hoofd aan het groeien zijn. Niet alleen bij statushouders/migranten maar sowieso bij de jeugd en kwetsbaren uit onze samenleving. Ik merk dat onze maatschappij verloedert op allerlei vlakken, helaas.En zoals ik als eerder schreef in dit draadje: ik weet vanwege werk waar ik het over heb.  

Het is en blijft een lastige kwestie. Er zijn geen gemakkelijke oplossingen. Maar ik zie de toekomst van ons land niet zonnig in. We krijgen weer een nieuwe verzuiling zoals in de jaren 50. We hebben als land niet middelen om te handhaven op bepaalde zaken, de jeugd lijkt meer dan voorheen te ontsporen, de zorg staat onder de druk en we kunnen velen niet meer bieden wat ze nodig hebben, er is grote woningnood. 

onterecht om asielzoekers daarin als zondebok aan te wijzen. Maar heel eerlijk we kunnen deze instroom bij de reeds bestaande problemen in dit land er niet bij hebben.

En ik snap de emoties en sentimenten in de samenleving daar omtrent wel. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.