Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

oh ja, en verder ook een puntensysteem om de Nederlandse identiteit (paspoort) te kunnen krijgen. Bijvoorbeeld taalbeheersing, en een baan dus niet afhankelijk van allerlei uitkeringen en toeslagen. Nu kan men al na 5 jaar een Nederlands paspoort krijgen. Dat vind ik ook te gek voor woorden.  Nederlands paspoort is goud want dan ben je de rest van je leven verzekerd van een verzorgingsstaat en levensonderhoud. Allemaal leuk en aardig maar ga eerst maar eens bijdragen aan dit geweldig mooie sociale systeem. 

Bizar ook dat we zo snel naturaliseren.  Ik heb ook wel een gelezen dat wij op dit hele kleine stukje aarde wereldkampioen zijn in het naturaliseren van mensen.

Maar taalbeheersing bijvoorbeeld is toch al terecht een voorwaarde voor een Nederlands paspoort? 

Daglichtlamp schreef op 02-09-2025 om 11:00:

Maar taalbeheersing bijvoorbeeld is toch al terecht een voorwaarde voor een Nederlands paspoort?

Ja das waar.

Luchtpost schreef op 02-09-2025 om 10:05:

[..]

Dat is al vele jaren aan de gang. Wat nog vreemder is, is dat zo iemand waarvan NL nog geel flauw benul heeft wie hij is, waar hij vandaan komt, e.d. gewoon 's avonds op straat kan lopen en mensen kan verkrachten of vermoorden. In het geval van de moordenaar van Lisa wordt zó geheimzinnig gedaan, dat ik niets uitsluit. Misschien wist het COA niet eens dat die man in dat AZC verbleef (dus dat hij daar als illegaal zomaar is aangeschoven).

Toen men opzoek was naar dat vermiste meisje van geloof ik 15 jaar die bij een meerderjarige asielzoeker op de kamer zou verblijven, mocht dat toch eerst niet eens gecontroleerd worden 'vanwege de privacy' van die asielzoeker?

Het is al járen geleden dat er gewaarschuwd werd dat de ellende die NL al had, zou verbleken bij de ellende die zou komen met de groepen die we nu binnen krijgen/halen. Maar ja, "ze zijn niet allemaal zo; denk aan de katholieken en de pedofielen en aan Urk; wij zijn zo'n rijk land; wij (!) moeten ze beter begeleiden, etc. etc."

Geen gewone burger die na zonsondergang nog de straat op durft vanwege de onveiligheid, dus dan maar met elkaar in gevecht: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4743480/vier-syrische-asielzoekers-neergestoken-traumaheli-opgeroepen

Die crimineel was pas twee maanden in Nederland, heeft goed huisgehouden in die korte tijd in zijn gastland.  

Mick87 schreef op 02-09-2025 om 11:02:

[..]

Ja das waar.

In de Telegraaf stond 2 dagen geleden een artikel over grootschalige fraude bij inburgeringsexamens. 

De Telegraaf 2 d ·Een recent examen ’Nederlands spreken’ voor anderstaligen is ongeldig verklaard na signalen over mogelijk grootschalige fraude. Geheime examenopgaven en antwoorden gingen rond op WhatsApp, stelt het College voor Toetsen en Examens.

3945414989086018382?url=https%3A%2F%2Fprod-img.telegraaf.nl%2Fpublic%2Fincoming%2F2e00ro-anp-356430205.jpg%2Falternates%2FBASE_SIXTEEN_NINE%2FANP-356430205.jpg&fb_obo=1&utld=telegraaf.nl&stp=c0.5000x0.5000f_dst-jpg_flffffff_p500x261_q75_tt6&_nc_gid=fNqG4RwziPgNdwqdFzR7mw&_nc_oc=Admq9IAXCC0lCZjs72PiMOH_cnMomvLByRc8cbADG192EgDd9K9dulaF0ew1dMVzOLMHl28y57An3od8LQ_PfAku&ccb=13-1&oh=06_Q3-2AU49HPYpavk-39BA_RBo18KRdt5afwMbny0ms4D6FJGN&oe=68B882CA&_nc_sid=c97757

Streep door inburgeringsexamen Nederlands na uitlekken ’geheime opdrachten’ | De Telegraaf

Nighttripper schreef op 31-08-2025 om 15:19:

[..]

Het is m.i. Inderdaad zelfpijperij van de hoogste orde. Overigens las ik een tijd terug een columnist die de (huichelachtige) politieke correctheid van de 'nobele' deugmens perfect doorzag. Hij schreef dat die politieke correctheid zoals "we moeten vooral blijven kijken naar het grote geheel" (waar je overigens ook niet vrolijk van wordt,zie bv de bijstand uitkeringsgrafieken) , niets anders is dan lafheid vermond als tolerantie".

Fleurtje_5 schreef op 04-05-2025 om 18:21:

[..]

Niet overal natuurlijk, Maar hoe zal dat toch komen?

https://youtu.be/7MZdC-EN98w?si=yMghiEMXluWAj2uV "zo werken wij niet, pit pit pit pit, ik ben strijder van Erdogan" ....Dan trappen wij iemand van de fiets, zo werken wij gewoon".

En dan die volwassen man (tevens vader) op het balkon die met eieren en glas gooit. Een andere man wijst naar de cameraman en zegt tegen de politie: "Dat zijn hoerenkinderen".

Ik denk dat de Nederlandse jongeren het gedrag kotsbeu zijn als jonge overlast gevende asielzoekers meisjes lastig vallen.

Op zoek naar een bepaald bericht kwam ik deze video tegen. Wat heb ik medelijden met die bewoners. Je ziet hun kopzorgen er dik bovenop liggen.

Fleurtje_5 schreef op 02-09-2025 om 12:40:

[..]

Op zoek naar een bepaald bericht kwam ik deze video tegen. Wat heb ik medelijden met die bewoners. Je ziet hun kopzorgen er dik bovenop liggen.

Dit zijn toch geen asielzoekers? Dat lijken me meer derde generatie gastarbeiders. 

Poezie schreef op 02-09-2025 om 12:54:

[..]

Dit zijn toch geen asielzoekers? Dat lijken me meer derde generatie gastarbeiders.

Je bedoeld kleinkinderen van gastarbeiders. Die hier de wetten willen uitmaken en menen dat ze mensen 'gewoon' van de fiets kunnen trappen 'want zo werken wij gewoon'. Diep beschamend. 

Asielzoekers die hier nu al troep veroorzaken terwijl ze er maar net zijn, die niet goed aangepakt worden, hebben straks wellicht ook kinderen die zich een of andere Erdogan-strijder of Arafat-strijder noemen.

Mijn bericht had ik hier in mei geplaatst onder een post van Feljia die schreef:

Ik haalde het voorbeeld aan, omdat zowel asielzoekerjongeren, als Marokkaanse jongeren hier niet bepaald populair zijn

Mick87 schreef op 01-09-2025 om 23:14:

[..]

[...]

Veel Afrikanen doen niet aan lange termijn planning heb ik gemerkt toen ik daar in een land werkte. Salaris wat binnenkomt meteen erdoor heen jagen. Arbeidsethos is echt heel anders dan hier ook. Dus een deel daarvan ziet werken ook echt niet als iets noodzakelijks. Hier krijg je gewoon geld als je ook niet werkt.

[...]

Klopt. En hoe meer wij ze -gratis- geven en hoe dieper wij buigen, des te groter wordt de kloof. Daar kweek je echt geen respect mee, eerder minachting.  

Er is een grote groep mensen (ik denk vaak ambtenaren?) die vooral kijken of alles 'op  papier' klopt. En dan is inderdaad op papier de eis dat zij Nederlands spreken voordat zij in aanmerking komen voor naturalisatie en dergelijke. 

Maar bij die mensen heerst kennelijk ook de gedachte dat als je mensen nou maar behandelt zoals je Nederlanders behandelt, dat zij zich precies hetzelfde gaan gedragen als Nederlanders doen; dat zij dan 'als vanzelf' dezelfde normen en waarden hebben, hetzelfde beeld over de verhoudingen m/v, dezelfde werkethiek hebben en dat zij conflicten gaan oplossen met een 'goed gesprek'. 

Maar de verhoudingen zijn, zeker bij jonge mensen, nu al zoek. Op een groep van 10 mensen zal nummer 11 die er in die groep bij komt, geneigd zijn zich aan te passen aan de normen en waarden binnen die groep van 10. Maar zo zijn de verhoudingen in NL al lang niet meer. 

Landelijk gezien: bijvoorbeeld in de groep inwoners (m+v, 2025) die is geboren 1995-1999 en die nu dus 25-29 jaar oud zijn, is de verhouding als volgt: 741.373 inwoners NL herkomst vs 443.001 inwoners met een migratieachtergrond. De verhouding is daar dus 1.67 inwoner van NL herkomst per inwoner met migratieachtergrond. Maar er zijn ook gemeenten waar de cijfers nu al een heel ander beeld geven en de verhouding vér onder 0 is. Daar krijg je echt geen poot meer aan de grond met je NL normen en waarden.

Nou ja, gelukkig nog wel bij een groep mensen die echt naar NL toe is gekomen om hier (zelf) een betere toekomst op te bouwen (zoals die Syrische leraar die vorige week op TV was bij Nieuws van de Dag). De groep die hier alleen maar (gratis) een betere toekomst wil krijgen, zal je m.i. anders moeten gaan behandelen. Maar dan zijn we in NL minstens tien jaar "rechtstatelijkheids-geneuzel" verder, dus dat gaat 'm niet worden. 

Luchtpost schreef op 02-09-2025 om 14:53:

[..]

Maar dan zijn we in NL minstens tien jaar "rechtstatelijkheids-geneuzel" verder, dus dat gaat 'm niet worden.

Hoe moeten we het dan wel aanpakken?

Nederlanders met een migratieachtergrond zijn ook gewoon Nederlanders. De tegenstelling van 'wij Nederlanders met onze geweldige normen en waarden en werkethiek' versus 'zij migranten met hun slechte gedrag' vind ik echt stuitend. De arrogantie. 

En als je dit soort taal racisme of xenofobie noemt zal er wel weer heel hard gejankt worden dat we dat niet mogen benoemen. Vooral maar bagger spuien over iedereen die een buitenlandse komaf heeft, maar heel boos worden als je zelf de bal terugkrijgt over je eigen manier van over medemensen schrijven. 

En de rechtsstaat is geneuzel? Daar gaat het dus mis. Dan heb je echt geen benul meer wat de rechtsstaat inhoudt en hoeveel je er zelf aan te danken hebt dat je in Nederland geboren bent, met zo'n stabiele en goede rechtsstaat. In plaats van in Rusland waar het Kremlin bepaalt wat je op het journaal te horen krijgt aan indoctrinatie, in China waar je klakkeloos moet doen wat de Partij wil, in Iran waar je geen vrijheid van godsdienst hebt, in Somalië waar de overheid zo corrupt als wat is, in Hongarije waar je als transgender niet meer bestaat. Doodeng dat het fundament onder Nederland door sommigen als een belemmering wordt gezien in plaats van een onbetwistbare basis. We worden geen bananenrepubliek door vreemdelingen binnen te laten met andere normen en waarden, we maken er op deze manier gewoon helemaal zelf zo'n bananenrepubliek van.

Nicole123 schreef op 02-09-2025 om 15:02:

Nederlanders met een migratieachtergrond zijn ook gewoon Nederlanders. De tegenstelling van 'wij Nederlanders met onze geweldige normen en waarden en werkethiek' versus 'zij migranten met hun slechte gedrag' vind ik echt stuitend. De arrogantie.

En als je dit soort taal racisme of xenofobie noemt zal er wel weer heel hard gejankt worden dat we dat niet mogen benoemen. Vooral maar bagger spuien over iedereen die een buitenlandse komaf heeft, maar heel boos worden als je zelf de bal terugkrijgt over je eigen manier van over medemensen schrijven.

Dan ben je zo'n deuger!  

Het zou lachwekkend zijn als het niet voor teveel mensen hun realiteit is. Strontverwend, wereldvreemd gedrag is het. Blaten over de hoogstaande normen en waarden van ons Hollanders, nou, ik merk er hier helemaal niets van. Gillen dat het niet benoemd mag worden, terwijl het daar al honderdduizend jaar juist alleen maar over gaat. Wat een gezeik zeg! 

Opsporing Verzocht toont beelden verdachte dood Almeerse Boushra

ALMERE (ANP) - Opsporing Verzocht laat dinsdagavond beelden zien van de verdachte Omar Alhamad (34), die wordt gezocht voor de dood van de 24-jarige Boushra uit Almere. Haar lichaam werd vorige maand gevonden in Almere nadat ze vermist was. De Syrische man is voortvluchtig. Ook worden in de uitzending beelden getoond van het dodelijke slachtoffer.

De Syrische vrouw werd begin augustus voor het laatst gezien in Almere, bij de Albert Heijn aan de Olivier van Noortstraat. Dat is in de buurt van de plek waar later het lichaam van Boushra werd gevonden. Haar naam wordt ook als Bouchra geschreven. De vrouw stapte bij de Albert Heijn vermoedelijk in de auto van de verdachte.
Opsporing Verzocht toont beelden verdachte dood Almeerse Boushra

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.