Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Daglichtlamp
17-08-2025 om 15:49
Het is volkomen irreëel om van de huidige migratie in een keer naar nul te gaan. Aangezien de natuurlijke bevolkingsgroei negatief is, ook helemaal niet nodig.
Miraval
17-08-2025 om 16:16
Ik heb dat hele programma of stuk van Bontenbal niet gezien, maar van wat ik eerder heb gehoord van hem is hij gewoon realistisch in wat mogelijk is. Geen geroeptoeter en geen valse of onmogelijke stellingen/punten.
Dus vooralsnog blijf ik bij Bontenbal aankomende verkiezingen.
felija
17-08-2025 om 16:27
Miraval schreef op 17-08-2025 om 16:16:
Ik heb dat hele programma of stuk van Bontenbal niet gezien, maar van wat ik eerder heb gehoord van hem is hij gewoon realistisch in wat mogelijk is. Geen geroeptoeter en geen valse of onmogelijke stellingen/punten.
Dus vooralsnog blijf ik bij Bontenbal aankomende verkiezingen.
Precies
Luchtpost
17-08-2025 om 18:10
Daglichtlamp schreef op 17-08-2025 om 15:49:
Het is volkomen irreëel om van de huidige migratie in een keer naar nul te gaan. Aangezien de natuurlijke bevolkingsgroei negatief is, ook helemaal niet nodig.
Maar er is toch ook helemaal niemand die zegt dat het nar nul moet? Ik in elk geval niet.
Ik schreef alleen dat Bontenbal heel veilig kan zeggen dat hij denkt aan een saldo van 40.000 tot 70.000 aangezien dit overeen komt met de prognose van het CBS; ongeacht of partij X of Y straks de verkiezingen wint.
Het zou nieuws zijn wanneer hij zou uitleggen dat vanwege plan zus/zo van de EU (waar we volgens hem blijkbaar beter op kunnen wachten), het saldo zou uitkomen op bijvoorbeeld maximaal 30.000. Want in dat geval wordt het allemaal iets geloofwaardiger als men zegt de problemen rond de massale immigratie te erkennen.
Fleurtje_5
17-08-2025 om 18:56
Daglichtlamp schreef op 17-08-2025 om 14:13:
[..]
Jouw woorden horen bij het framen en verdraaien van wat Bontenbal echt gezegd heeft. Wat mij betreft helpt dat niet in deze discussie over asiel en migratie.
Ach....wat gaan we nou weer krijgen?
....en daarom zet ik het hele fragment in mijn bericht met de woorden:
"Dit fragment duurt maar 3 minuut en 29 seconden"
Zodat je de vraag en het antwoord van Bontenbal ZELF kan horen.
Zie mijn bericht:
Fleurtje_5
17-08-2025 om 18:59
Daglichtlamp schreef op 17-08-2025 om 15:22:
Wat Bontenbal's standpunt wel is:
https://www.nd.nl/nieuws/politiek/1279240/alleen-maar-fatsoen-normen-en-waarden-henri-bontenbal-cda-hee
Wat betreft het migratiesaldo (het verschil tussen het aantal mensen dat een land binnenkomt en verlaat) schaart Bontenbal zich achter het advies van de staatscommissie die gematigde groei aanbeval. Dat komt neer op jaarlijks tussen de 40.000 en 70.000 arbeidsmigranten, studenten en asielzoekers. De meeste partijen namen dat advies over, maar een partij als BBB beoogt een lager migratiesaldo van 15.000 per jaar en de PVV nul.
En terecht van de BBB.
Bontenbal neemt de aantallen over van wat Europa wil (zijn eigen woorden), niet van wat Nederlanders willen. Daarom hebben Nederlanders ook overlast van veilige landers die hier al die tijd gewoon verblijven want in Brussel merken ze daar niets van.
Fleurtje_5
17-08-2025 om 19:02
Luchtpost schreef op 17-08-2025 om 18:10:
[..]
Maar er is toch ook helemaal niemand die zegt dat het nar nul moet? Ik in elk geval niet.
Ik schreef alleen dat Bontenbal heel veilig kan zeggen dat hij denkt aan een saldo van 40.000 tot 70.000 aangezien dit overeen komt met de prognose van het CBS; ongeacht of partij X of Y straks de verkiezingen wint.
Het zou nieuws zijn wanneer hij zou uitleggen dat vanwege plan zus/zo van de EU (waar we volgens hem blijkbaar beter op kunnen wachten), het saldo zou uitkomen op bijvoorbeeld maximaal 30.000. Want in dat geval wordt het allemaal iets geloofwaardiger als men zegt de problemen rond de massale immigratie te erkennen.
En dit.
Per jaar dus.
Precies.
felija
17-08-2025 om 19:23
Fleurtje_5 schreef op 17-08-2025 om 18:59:
[..]
En terecht van de BBB.
Bontenbal neemt de aantallen over van wat Europa wil (zijn eigen woorden), niet van wat Nederlanders willen. Daarom hebben Nederlanders ook overlast van veilige landers die hier al die tijd gewoon verblijven want in Brussel merken ze daar niets van.
Je spreekt ten onrechte over wat Nederlanders willen, ik bijvoorbeeld ben ook een rasechte Nederlander, maar wil hetzelfde als Bontenbal en velen met mij. Spreek dan voor jezelf, maar hou mij en vele andere Nederlanders er buiten ajb wat wij zogenaamd allemaal zouden willen.
Fleurtje_5
17-08-2025 om 19:27
felija schreef op 17-08-2025 om 19:23:
[..]
Je spreekt ten onrechte over wat Nederlanders willen, ik bijvoorbeeld ben ook een rasechte Nederlander, maar wil hetzelfde als Bontenbal en velen met mij. Spreek dan voor jezelf, maar hou mij en vele andere Nederlanders er buiten ajb wat wij zogenaamd allemaal zouden willen.
Stel je niet zo aan en Spreek dan ook vooral namens je zelf en niet namens 'en velen met mij'.
felija
17-08-2025 om 19:42
Fleurtje_5 schreef op 17-08-2025 om 19:27:
[..]
Stel je niet zo aan en Spreek dan ook vooral namens je zelf en niet namens 'en velen met mij'.
Gezien de peilingen zijn er velen met mij: PvdA/GL hebben de PVV ingelopen en het CDA onder Bontenbal is sterk in opkomst. Dus zeer onterecht om het in jouw post over 'wat Nederlanders' willen te hebben.
Maar ik wil voortaan ook best meteen 'Stel je niet aan' zeggen, hoor, geen probleem. Inhoudelijk sterk ook.
Daglichtlamp
17-08-2025 om 20:25
Fleurtje_5 schreef op 17-08-2025 om 18:59:
[..]
En terecht van de BBB.
Je blijft Bontenbal woorden in de mond leggen die hij niet gezegd heeft. Ik wil daarop graag reageren met een citaat uit een lezing die Bontenbal heeft gehouden in het afgelopen voorjaar. Het citaat is zelfs nog veel ouder, het is van Kerdijk uit 1898.
Hier geschiedt weder, hetgeen vaker gebeurt: men schuift een zekere mening in de schoenen van den tegenstander, en dan bestrijdt men deze, alsof hij werkelijk die mening ware toegedaan
De hele lezing is hier terug te lezen: https://d2vs36cx04qmpo.cloudfront.net/files/Kerdijklezing-2025-Henri-Bontenbal.pdf
Of als je liever kijkt: https://www.cda.nl/nieuws/kerdijklezing-tijd-voor-een-andere-politiek/
Poezenmeisje
17-08-2025 om 21:58
felija schreef op 17-08-2025 om 19:42:
[..]
Gezien de peilingen zijn er velen met mij: PvdA/GL hebben de PVV ingelopen en het CDA onder Bontenbal is sterk in opkomst
Peilingen zeggen niet alles, aldus Harry Vermeegen.
https://youtu.be/a2aCZhxDHZI?si=xhB3kJYBTu0HFqjx
PensioNada
18-08-2025 om 01:24
Poezenmeisje schreef op 17-08-2025 om 21:58:
[..]
Peilingen zeggen niet alles, aldus Harry Vermeegen.
https://youtu.be/a2aCZhxDHZI?si=xhB3kJYBTu0HFqjx
Is Vermeegen niet lekker of zo. Wat een raar filmpje.
Alice12
18-08-2025 om 10:06
felija schreef op 17-08-2025 om 19:42:
[..]
Gezien de peilingen zijn er velen met mij: PvdA/GL hebben de PVV ingelopen en het CDA onder Bontenbal is sterk in opkomst. Dus zeer onterecht om het in jouw post over 'wat Nederlanders' willen te hebben.
Maar ik wil voortaan ook best meteen 'Stel je niet aan' zeggen, hoor, geen probleem. Inhoudelijk sterk ook.
Ik denk dat Bontebal veel te vroeg piekt. En denk niet dat hij dit aantal zetels in de peilingen vasthoudt.
Fleurtje_5
18-08-2025 om 10:06
Daglichtlamp schreef op 17-08-2025 om 20:25:
[..]
Je blijft Bontenbal woorden in de mond leggen die hij niet gezegd heeft. Ik wil daarop graag reageren met een citaat uit een lezing die Bontenbal heeft gehouden in het afgelopen voorjaar. Het citaat is zelfs nog veel ouder, het is van Kerdijk uit 1898.
Hier geschiedt weder, hetgeen vaker gebeurt: men schuift een zekere mening in de schoenen van den tegenstander, en dan bestrijdt men deze, alsof hij werkelijk die mening ware toegedaan
De hele lezing is hier terug te lezen: https://d2vs36cx04qmpo.cloudfront.net/files/Kerdijklezing-2025-Henri-Bontenbal.pdf
Of als je liever kijkt: https://www.cda.nl/nieuws/kerdijklezing-tijd-voor-een-andere-politiek/
Schei toch uit. Hoe vaak nou nog? Jij legt mij woorden in de mond. Ik heb het fragment geplaatst waarop je hem zelf kan horen praten ZONDER DAT IK DAAR TUSSENDOOR PRAAT. Je mag zelf een mening vormen of opvatten wat er wel is gezegd.
En dan ging het over dat fragment bij Oranjezomer, NIET over een of andere kerklezing waar ik nog nooit van gehoord heb.
Jij wilt niet naar OranjeZomer kijken en ook niet naar VandaagInside, Hou dan ook op om met 'een kerklezing' te doen alsof je precies weet wat er wel of niet gezegd is in OranjeZomer.
Iets anders: In OranjeZomer werd Jack van Gelder boos op Henri Bontenbal omdat Jack vond dat Bontenbal niet duidelijk was over abortus. Daarin vond ik dat Jack het helemaal mis had. En ik was het helemaal eens met Bontebal. Maar...hee jij wilt niet naar OranjeZomer kijken. Pech gehad.