Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Mick87
15-08-2025 om 21:07
Luchtpost schreef op 15-08-2025 om 18:42:
Bontenbal zegt er niet bij dat hij het heeft over het migratie SALDO. Dat saldo wordt gevormd door instroom minus uitstroom = saldo.
Er gaan dus, als het aan Bontenbal (Barmhartige Samaritaan) ligt, nog héél veel mensen naar NL toe die we allemaal moeten opvangen, huisvesten, onderwijzen, zorg en eventueel uitkeringen bieden.
Dit zijn de cijfers van de afgelopen 3 jaren:
immigratie '22 403.108
emigratie 179.310
saldo 223.798
saldo NL migra.acht westers niet-we
-11.841 235.639 138.589 97.050 immigratie '23 335.668
emigratie 198.302
saldo 137.366
-10.966 148.332 57.410 90.922 immigratie '24 316.305
emigratie 208.537
saldo 107.768
-12.376 120.144 33.567 86.577
p/maand 2024
gem.pmaand
-1.031 10.012 2.797 7.215
Reken maar uit hoeveel immigranten er zo ongeveer binnen moeten komen om een SALDO van 70.000 te bereiken. Geen wonder dat alles vastloopt toch?
Hier kan je alle cijfers terug vinden per (herkomst) land én naar land waar men geboren is.
Nou puik plan zeg. Dan kunnen we ook wel extra politie aantrekken om al die eerwraakzaken te behandelen.
Fleurtje_5
15-08-2025 om 22:49
Yumi schreef op 15-08-2025 om 19:27:
[..]
Dat hoop ik dan maar!
Hoe meer ik van hem zie/lees, hoe meer ik begrijp, waarom hij een wolf in schaapskleren wordt genoemd....
Ik denk niet dat hij een wolf in schaapskleren is. Dat vind ik wel van Timmermans. En Bontebal zou met Timmermans in een kabinet willen hoorde ik zo straks. Dan ga ik niet op hem stemmen, hoe aardig Bontebal ook is. Bontebal gebruikt veel mooie woorden maar er zit geen boodschap in. Net zoals bij Sophie Hermans. Het lijkt wel alsof ze een cursus hebben gedaan 'hoe stuur ik mensen op een hele nette manier met een kluitje het riet in'.
Fleurtje_5
16-08-2025 om 09:47
Ik vroeg me af of dit filmpje al eens gedeeld is.
En daarom bekeek ik het filmpje eerst en dan hoor ik (ergens bij minuut 4) een moeder vertellen dat haar kind (dochtertje komt even in beeld) nog nooit zwemles heeft gehad omdat zij het niet kan betalen.
Dat vind ik echt triest. Dat vind ik echt heel erg dat het zover is gekomen. Weten politici dit echt niet?
Dit filmpje is van aug. 2022. In de reacties schrijft iemand in 2024:
Het wordt tijd voor een update bezoek Danny. Het is nu nog veel erger!
Nacht in Ter Apel (AZC) | DANNY'S WERELD | VPRO 29 jaar geleden verbleef Danny in een asielzoekerscentrum niet ver van Ter Apel. De verschillen met destijds zijn echter groot.Toen hielpen de Nederlanders hem, nu protesteren ze. Toen kreeg Danny onderdak, nu slapen de mensen buiten, zonder enige voorzieningen. De tijden zijn veranderd. De huidige situatie in Ter Apel doet hem denken aan de vluchtelingenkampen in Griekenland en Calais.
Luchtpost
16-08-2025 om 14:04
Danny ziet toch hoop ik ook wel dat de aantallen toen heel anders waren?
Totale immigratie was in 1995 maar 96.099 personen waarvan 77.034 met een migratieachtergrond en 40.961 een niet westerse migratieachtergrond.
Dat is iets anders dan ruim 316.000 immigranten in 2024.
Mick87
16-08-2025 om 14:15
Luchtpost schreef op 16-08-2025 om 14:04:
Totale immigratie was in 1995 maar 96.099 personen waarvan 77.034 met een migratieachtergrond en 40.961 een niet westerse migratieachtergrond.
Het is niet houdbaar
Maar het probleem is niet zo simpel op te lossen
Fleurtje_5
16-08-2025 om 15:05
Mick87 schreef op 16-08-2025 om 14:15:
[..]
Het is niet houdbaar
Maar het probleem is niet zo simpel op te lossen
Het kan ook niet simpel.
... maar zachte (simpele) heelmeesters maken stinkende wonden.
Fleurtje_5
16-08-2025 om 15:08
Luchtpost schreef op 16-08-2025 om 14:04:
Absurd die aantallen. En dan wil Henri Bontebal er nog zo'n 70.000 per jaar bij halen. En dat noemt men dan een 'aanpak van het asielprobleem'. Ik vermoed dat ze (GL/PvdA en CDA) dan alleen de arbeidsmigranten bedoelen.
Daglichtlamp
16-08-2025 om 15:13
Ik heb geen idee op elke vraag Bontenbal precies antwoord gegeven heeft, maar ik weet toch vrijwel zeket dat dat niet ging over het ophalen van asielzoekers.
Fleurtje_5
16-08-2025 om 15:56
Daglichtlamp schreef op 16-08-2025 om 15:13:
Ik heb geen idee op elke vraag Bontenbal precies antwoord gegeven heeft, maar ik weet toch vrijwel zeket dat dat niet ging over het ophalen van asielzoekers.
Dit fragment duurt maar 3 minuut en 29 seconden
https://youtu.be/jG584JyNsKc?si=jJzp3z0SdpxfzqWk 14 aug 2025Thomas van Groningen schuift aan op de bank bij De Oranjezomer en stelt CDA-leider Henri Bontenbal een directe vraag: "Hoeveel duizend asielzoekers per jaar vindt het CDA acceptabel in de komende jaren?"
Luchtpost
16-08-2025 om 16:53
Daglichtlamp schreef op 16-08-2025 om 15:13:
Dat zegt ook niemand. Bontenbal geeft namelijk nergens concreet antwoord op. Op de vraag hoeveel asielzoekers/nieuwkomers er volgens hem binnen zouden kunnen komen, houdt Bontenbal een vaag verhaal over 'rapport/aanbevelingen volgen' en na wat ander vaag gemurmel stapt hij over op dat 'dit zou neerkomen op een migratie SALDO van tussen de 40.000 en 70.000 nieuwkomers per jaar' (dat is dan neem ik aan inclusief asielzoekers).
Hij noemt een paar keer "oplossing in EU verband" wetende dat door de EU niks opgelost kan of zal worden op het gebied van migratie. Dat is tot heden in elk geval nog niet gelukt - maar intussen hebben we als land totaal niets meer te zeggen....
Als er door de EU al iets wordt gedaan, is het een plan van miljarden (kosten voor de werkende burgers) waarvan het minstens 15 jaar zal vergen voordat stap één van zo'n plan uitgevoerd kan worden.... want altijd wel weer ergens een wet, regel, verdrag, convenant, pact, alliantie, etc. afgesloten en dan allemaal eerst 5 keer naar de rechter of regeltje 1 niet indruist tegen regeltje 5.... en vervolgens naar internationale rechters... etc. Of naar Raad van State-achtige instanaties die de boel moeten frustreren, en allemaal onder het mom "want wij zijn zo correct en wij deugen zo". Het is gewoon allemaal compleet dicht gezet.
felija
16-08-2025 om 18:24
Hoe anders kun je tegen dingen aankijken, ik plaats hem hier ook maar: oa over het bezoek van Bontenbal aan Oranjezomer.
https://chrisklomp.nl/jack-van-gelder-de-terreur-van-talkshows/?fbclid=IwY2xjawMMjuhleHRuA2FlbQIxMQABHq9uqmBFRjyzSFnkNIa5Eqf0Ehr3HWqyxSRsv0S8kxefkQqJdGqZaoy5GVXl_aem_Ib3E0egsfHRRbNCkT6aONQ
Zilver_gray
16-08-2025 om 18:50
felija schreef op 16-08-2025 om 18:24:
Hoe anders kun je tegen dingen aankijken, ik plaats hem hier ook maar: oa over het bezoek van Bontenbal aan Oranjezomer.
https://chrisklomp.nl/jack-van-gelder-de-terreur-van-talkshows/?fbclid=IwY2xjawMMjuhleHRuA2FlbQIxMQABHq9uqmBFRjyzSFnkNIa5Eqf0Ehr3HWqyxSRsv0S8kxefkQqJdGqZaoy5GVXl_aem_Ib3E0egsfHRRbNCkT6aONQ
Chris Klomp, treffend als altijd!
Yumi
16-08-2025 om 19:09
felija schreef op 16-08-2025 om 18:24:
Felija, ik begrijp jou bezwaren maar om er dan een artikel van Chris Klomp over te plaatsen vind ik dan weer een misser.
Chris is journalist/ rechtbankverslaggever en geeft hier zijn bezwaren weer over de manier waarop van Gelder de discussie voert. Dat mag, de manier waarop hij dit doet vind ik dan weer minder...
Van Gelder is de betweterige oom ter rechterzijde, die iets te diep in het glaasje heeft gekeken en over iedereen en zijn moeder heen buldert met zijn goedkope meninkjes.
Alsof je live getuige was van een gesprek aan de stamtafel, waar een iets te dikke oom met een bruine gloed na twee weken all-inclusive in Turkije en twaalf borrels de wereld wel eens even zou vertellen hoe het zit.
Voor mijn gevoel laat hij hier zien, dat hij zelf iemand met goedkope meninkjes is. Daarnaast is het de man van de foute "grap".
Chris Klomp, de journalist die live rechtbankverslag doet, maakt een opmerking over een non-binair persoon met gezichtsbeharing. "Ik vermoed dat een vrouwelijke verdachte scheerschuim ziet als een gevaar voor het milieu", twitterde hij.
Verslaggever Chris Klomp door het stof na sneer over snor: 'Pure misogynie' | Hart van Nederland
Zilver_gray
16-08-2025 om 19:22
Yumi schreef op 16-08-2025 om 19:09:
[..]
Felija, ik begrijp jou bezwaren maar om er dan een artikel van Chris Klomp over te plaatsen vind ik dan weer een misser.
Chris is journalist/ rechtbankverslaggever en geeft hier zijn bezwaren weer over de manier waarop van Gelder de discussie voert. Dat mag, de manier waarop hij dit doet vind ik dan weer minder...
Van Gelder is de betweterige oom ter rechterzijde, die iets te diep in het glaasje heeft gekeken en over iedereen en zijn moeder heen buldert met zijn goedkope meninkjes.
Alsof je live getuige was van een gesprek aan de stamtafel, waar een iets te dikke oom met een bruine gloed na twee weken all-inclusive in Turkije en twaalf borrels de wereld wel eens even zou vertellen hoe het zit.
Voor mijn gevoel laat hij hier zien, dat hij zelf iemand met goedkope meninkjes is. Daarnaast is het de man van de foute "grap".Chris Klomp, de journalist die live rechtbankverslag doet, maakt een opmerking over een non-binair persoon met gezichtsbeharing. "Ik vermoed dat een vrouwelijke verdachte scheerschuim ziet als een gevaar voor het milieu", twitterde hij.
Verslaggever Chris Klomp door het stof na sneer over snor: 'Pure misogynie' | Hart van Nederland
Huh? Dit draadje staat vol van meningen. Als iemand het ok vind om Jack van Gelder aan te halen (die zijn mening nou ook niet bepaald onder stoelen of banken steekt) waarom dan geen Chris Klomp?
majorette2005
16-08-2025 om 19:33
Zilver_gray schreef op 16-08-2025 om 18:50:
[..]
Chris Klomp, treffend als altijd!
Nou, dit stukje uit dat verhaal van Klomp is onzin, bijv. Pieter Cobelens is ook een gast bij zowel Oranjezomer als Vandaag Inside en zeker niet ondeskundig.
De gasten zijn nergens echt deskundig in, maar hebben een vlotte babbel en vertolken de boodschap van de onderbuik