Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
JanaDana
15-08-2025 om 15:57
Je rijdt toch zo de grens over hier, waarom denken ze nou dat zo iemand alleen maar met het vliegtuig zou kunnen komen?
Yumi
15-08-2025 om 16:15
Poezie schreef op 15-08-2025 om 14:06:
[..]
Hoe gaat zo'n protest helpen? Waarschijnlijk zal de boodschap helaas niet degenen bereiken waar het voor bedoeld is.
Ik mag toch hopen dat hier ook die nieuwe dader wetgeving, zoals omschreven in het artikel komt. Daarnaast is er al tig jaar een tekort aan opvang, dus daar mag in tijden van verkiezingen ook aandacht aan worden besteed.
Ze willen dat psychisch geweld, zoals intimidatie en vernedering, voorafgaand aan de moord strafbaar wordt. Ze eisen dat er snel meer noodopvang bijkomt en dat er nieuwe dader-wetgeving komt, zoals Clare’s Law in het Verenigd Koninkrijk. Die wetgeving zorgt ervoor dat vrouwen kunnen inzien of een partner zich eerder schuldig heeft gemaakt aan huiselijk geweld.
Yumi
15-08-2025 om 16:17
Alice12 schreef op 15-08-2025 om 15:47:
[..]
Ik heb steeds vaker het idee dat de controle op de rechtsgang in Nederland ook een enorm lachtertje is. 2 jaar inreisverbod, tuurlijk.
Hij is toen het land uitgegaan, maar waarschijnlijk is het onmogelijk te controleren of hij weer terugkomt.
Luchtpost
15-08-2025 om 16:20
[..]
Ik heb steeds vaker het idee dat de controle op de rechtsgang in Nederland ook een enorm lachtertje is. 2 jaar inreisverbod, tuurlijk.
Men wil maar blijven "bewijzen" dat de massale immigratie van inwoners die qua normen en waarden vér van ons af staan (zelfs verafschuwen) een succes zou zijn.
Dus alles wordt onder het tapijt geschoven, afgedaan als 'incident', omgedraaid en vertaald als 'racisme' vanuit (uitsluitend!) de autochtone bevolking, etc. En als het echt zeg maar 'vervelend' wordt om er als overheid op aangesproken te worden, dan zorgt men dat het op papier 'klopt'. Zoals met dat inreisverbod. Op papier mocht hij het land niet in. Iedereen wéét dat dit een farce is, maar 'ze'' hebben iets gedaan en dus kunnen 'ze' de schuld niet krijgen als het fout gaat. En verder zorgt men dat iedereen overal over gaat, zodat uiteindelijk niemand ergens verantwoordelijk voor gesteld kan worden.
Natuurlijk wordt de puinhoop steeds groter. En vooral: onveiliger. Maar hé, zo lang 'we' maar niet van discriminatie beschuldigd kunnen worden. Want dat is véél erger.
Miraval
15-08-2025 om 16:44
[..]
In Nederland zijn momenteel zo'n 6000 veroordeelde criminelen onvindbaar voor hun gevangenisstraf. Wat een farce. Alles en zijn moeder wordt gecontroleerd behalve waar veroordeelde criminelen verblijven en wie het land in komt.
Heel simpel natuurlijk, via de weg met de open grenzen binnen de EU, of je paspoort weggooien en met mensensmokkelaars terug komen. Kan allemaal.
Er zijn volgens Amnesty International zo'n enkele tienduizenden uitgeprocedeerde asielzoekers illegaal nog in Nederland, maar ook weer; onvindbaar.
Ik kan nog geen scheet laten en ze weten me al te vinden.
Yumi
15-08-2025 om 17:39
Luchtpost schreef op 15-08-2025 om 16:20:
[..]
Men wil maar blijven "bewijzen" dat de massale immigratie van inwoners die qua normen en waarden vér van ons af staan (zelfs verafschuwen) een succes zou zijn.
Dus alles wordt onder het tapijt geschoven, afgedaan als 'incident', omgedraaid en vertaald als 'racisme' vanuit (uitsluitend!) de autochtone bevolking, etc. En als het echt zeg maar 'vervelend' wordt om er als overheid op aangesproken te worden, dan zorgt men dat het op papier 'klopt'. Zoals met dat inreisverbod. Op papier mocht hij het land niet in. Iedereen wéét dat dit een farce is, maar 'ze'' hebben iets gedaan en dus kunnen 'ze' de schuld niet krijgen als het fout gaat. En verder zorgt men dat iedereen overal over gaat, zodat uiteindelijk niemand ergens verantwoordelijk voor gesteld kan worden.
Natuurlijk wordt de puinhoop steeds groter. En vooral: onveiliger. Maar hé, zo lang 'we' maar niet van discriminatie beschuldigd kunnen worden. Want dat is véél erger.
Ach als het aan het CDA ligt....
Op de vraag aan Bontenbal welke aantallen asielzoekers per jaar acceptabel zijn voor het CDA, antwoord hij; Tussen de 40 en 70 duizend, is realistisch, om per jaar NL binnen te laten.
CDA’er Bontenbal wil 70.000 asielzoekers per jaar: “Dan bouwen we er wel een stad bij”
Het masker is af. CDA-voorman Henri Bontenbal verklaarde gisteravond bij De Oranjezomer doodleuk dat zijn partij 40.000 tot 70.000 asielzoekers per jaar acceptabel vindt. Geen verspreking, geen nuance – gewoon een getal dat staat voor de structurele import van een middelgrote stad per jaar.Dit is niet alleen bizar, het is knettergek. En het laat zien wat DDS al jaren zegt: het CDA is volledig losgezongen van de werkelijkheid. Ze praten over migratie alsof het een weerbericht is. En als de aantallen oplopen? "Dan bouwen we er toch gewoon een stad bij." Dat is letterlijk wat er gebeurt – en wat Bontenbal kennelijk prima vindt.
CDA en Bontenbal willen jaarlijks complete stad aan asielzoekers | DDS
Yumi
15-08-2025 om 18:09
In sommige religies of culturen worden homo- en biseksualiteit minder geaccepteerd, helaas is Nl daardoor ook minder veilig geworden....daar kwam Trevor die gevlucht is uit Oeganda ook achter.
Trevor (30) zwaar mishandeld: 'Ik zei dat ik homo was, daarna werd ik wakker in ziekenhuis'
De 30-jarige Trevor is in de nacht van donderdag 31 juli op vrijdag 1 augustus ernstig mishandeld in de Smedestraat in Haarlem. De klap kwam onverwacht, de gevolgen zijn blijvend: een gebroken kaak, een gespleten lip, een gebroken oogkas en meerdere titanium platen in zijn gezicht. "Ik zei losjes: ik zie er hetero uit, maar ik ben gay. Daarna weet ik niks meer. Ik werd wakker in het ziekenhuis."
Volgens zijn vriend Fred, die bij hem was, sloeg de sfeer plotseling om ter hoogte van café Kokonoches. "De man kwam ineens op mij af, riep iets in het Nederlands en Arabisch en wilde me slaan. Toen ik hem ontweek, zag ik Trevor al op de grond liggen. Hij bewoog niet meer. De man keerde terug en trapte hem nog meerdere keren in zijn gezicht."
Trevor werd met spoed overgebracht naar het ziekenhuis. "Mijn kaak was op meerdere plekken gebroken. Mijn oogkas ook. De chirurgen hebben drie titanium platen en schroeven in mijn gezicht gezet, waarvan sommige blijvend zijn. Ik kan alleen vloeibaar voedsel eten en ben 6 tot 7 weken aan het herstellen. Ik voel me emotioneel en fysiek kapot. Het is traumatisch."
De mishandeling raakt Trevor extra diep omdat hij nog maar net probeert een nieuw leven op te bouwen. "Ik ben iets meer dan een jaar geleden gevlucht uit Oeganda, omdat ik daar als homo geen toekomst had. Ik werd verstoten door mijn eigen familie en leefde in constante angst. Hier in Nederland dacht ik veilig te zijn. Dat dit nu gebeurt, is onwerkelijk."
Mick87
15-08-2025 om 18:16
Luchtpost schreef op 15-08-2025 om 16:20:
[..]
Vorig jaar meldde Nederlandse politie al dat eerwraak schrikbarend toeneemt in ons land. Vooral vanwege grote aantallen Syriers in ons land. We durven niet eens culturele aspecten te noemen. Want dit is dan femicide.
Dit is de toekomst. Dit zijn straks echt geen excessen meer. Je krijgt wat je importeert. Het is een utopie te denken dat mensen uit het midden oosten, en meer specifiek mensen met conservatieve islamitische opvattingen hier gaan integreren. Homo's gaan accepteren bijvoorbeeld. Vrouwenrechten respecteren etc.
Luchtpost
15-08-2025 om 18:42
Bontenbal zegt er niet bij dat hij het heeft over het migratie SALDO. Dat saldo wordt gevormd door instroom minus uitstroom = saldo.
Er gaan dus, als het aan Bontenbal (Barmhartige Samaritaan) ligt, nog héél veel mensen naar NL toe die we allemaal moeten opvangen, huisvesten, onderwijzen, zorg en eventueel uitkeringen bieden.
Dit zijn de cijfers van de afgelopen 3 jaren:
| immigratie '22 | 403.108 | |||||
| emigratie | 179.310 | |||||
| saldo | 223.798 | saldo NL | migra.acht | westers | niet-we | |
| -11.841 | 235.639 | 138.589 | 97.050 | |||
| immigratie '23 | 335.668 | |||||
| emigratie | 198.302 | |||||
| saldo | 137.366 | saldo NL | migra.acht | westers | niet-we | |
| -10.966 | 148.332 | 57.410 | 90.922 | |||
| immigratie '24 | 316.305 | |||||
| emigratie | 208.537 | |||||
| saldo | 107.768 | saldo NL | migra.acht | westers | niet-we | |
| -12.376 | 120.144 | 33.567 | 86.577 | |||
| p/maand 2024 | gem.pmaand | -1.031 | 10.012 | 2.797 | 7.215 | |
Reken maar uit hoeveel immigranten er zo ongeveer binnen moeten komen om een SALDO van 70.000 te bereiken. Geen wonder dat alles vastloopt toch?
Hier kan je alle cijfers terug vinden per (herkomst) land én naar land waar men geboren is.
Yumi
15-08-2025 om 18:46
Mick87 schreef op 15-08-2025 om 18:16:
[..]
Vorig jaar meldde Nederlandse politie al dat eerwraak schrikbarend toeneemt in ons land. Vooral vanwege grote aantallen Syriers in ons land. We durven niet eens culturele aspecten te noemen. Want dit is dan femicide.
Dit is de toekomst. Dit zijn straks echt geen excessen meer. Je krijgt wat je importeert. Het is een utopie te denken dat mensen uit het midden oosten, en meer specifiek mensen met conservatieve islamitische opvattingen hier gaan integreren. Homo's gaan accepteren bijvoorbeeld. Vrouwenrechten respecteren etc.
Dit
De NL politie kan weinig doen, de vrouwen die dit overkomt durven meestal geen aangifte te doen. Buiten dat als die vrouw wel naar de politie gaat, dan kan ze niet meer terug naar huis en er is vaak geen plaats in de opvang. Als ze toch naar huis gaan, omdat ze geen andere mogelijkheid hebben, dan zal het geweld niet afnemen. Ondertussen mag ze een soort van logboek bijhouden en bewijzen verzamelen. Als het weer gebeurd mag ze de politie weer bellen.
Maar stel dat ze wel aangifte doen,
- Als we de pleger van het geweld aanhouden, dan gaat hij mee naar het politiebureau. De politie stelt verder onderzoek in naar de omstandigheden van het geweld en eventuele strafbare feiten. De officier van justitie beslist of hij wordt voorgeleid bij de rechter of naar huis mag met een dagvaarding.
- Wat gebeurt er met de plegers van huiselijk geweld? | politie.nl
Yumi
15-08-2025 om 18:48
Luchtpost schreef op 15-08-2025 om 18:42:
Bontenbal zegt er niet bij dat hij het heeft over het migratie SALDO. Dat saldo wordt gevormd door instroom minus uitstroom = saldo.
Er gaan dus, als het aan Bontenbal (Barmhartige Samaritaan) ligt, nog héél veel mensen naar NL toe die we allemaal moeten opvangen, huisvesten, onderwijzen, zorg en eventueel uitkeringen bieden.
Dit zijn de cijfers van de afgelopen 3 jaren:
immigratie '22 403.108
emigratie 179.310
saldo 223.798
saldo NL migra.acht westers niet-we
-11.841 235.639 138.589 97.050 immigratie '23 335.668
emigratie 198.302
saldo 137.366
-10.966 148.332 57.410 90.922 immigratie '24 316.305
emigratie 208.537
saldo 107.768
-12.376 120.144 33.567 86.577
p/maand 2024
gem.pmaand
-1.031 10.012 2.797 7.215
Reken maar uit hoeveel immigranten er zo ongeveer binnen moeten komen om een SALDO van 70.000 te bereiken. Geen wonder dat alles vastloopt toch?
Hier kan je alle cijfers terug vinden per (herkomst) land én naar land waar men geboren is.
Bedankt voor de aanvulling, ik vergat dit te vermelden.
Nighttripper
15-08-2025 om 18:52
Yumi schreef op 15-08-2025 om 17:39:
[..]
Het masker is af. CDA-voorman Henri Bontenbal verklaarde gisteravond bij De Oranjezomer doodleuk dat zijn partij 40.000 tot 70.000 asielzoekers per jaar acceptabel vindt. Geen verspreking, geen nuance – gewoon een getal dat staat voor de structurele import van een middelgrote stad per jaar.
Volledig mee eens. Maar wat mij betreft is het masker van "de fatsoenlijke Bontebal" allang af. Het is nl dzelfde man die nog maar kortgeleden op Twitter schreef : "..waarom corona niet alleen domme mensen raakte.
...en mensen die weigerden zich braaf te laten vaccineren voor de voeten wierp dat ze dan ook wel aanhangers van de flat earth-theorie zouden zijn (of hun informatie uit de Privé haalden).
...die iedereen die kritiek had op het doorgeslagen klimaatbeleid ‘domme klimaatontkenners’ noemde.
...die zich afvroeg of mensen die vermeende desinformatie over het klimaatbeleid verspreidden strafrechtelijk vervolgd konden worden.
...die uitriep dat ‘ze’ Omtzigt ‘eens moesten sensibiliseren’ (de Wopke Hoekstra-klassieker uit het kabinetsberaad over een Kamerlid dat het kabinet wilde controleren)".
En de allerergste, die onder een foto van een ME-actie bij een demonstratie tegen de coronamaatregelen schreef dat hij het wel grappig zou vinden om voor één dag bij de ME te zitten (want dan kon-ie lekker inbeuken op demonstranten) . Zo'n fatsoenlijke man dus die Henri Bontebal.Maar dat niet alleen. Deze tweets werden snel verwijderd toen hij lijsttrekker van CDA werd. Maar het internet is geduldig. En gelukkig zijn er ook columnisten met een goed geheugen. Zoals Jan Dijkgraaf die ziet wat jij werkelijk bent. Nl een huichelachtige wolf in schaapskleren :https://x.com/veerman1955/status/1871435880965267866
www.buttkicken.nl/2025/08/01/briefje-van-jan-aan-rolo-bontenbal-6/?fbclid=IwY2xjawMKuFFleHRuA2FlbQIxMQBicmlkETBncXZDcE40eWNnTndDOFZBAR4utkBVC-N8BLfum-Y5bA9eciIKJvrNNhwmvo0xG5Or938W1fRw0ZRUc3CgkQ_aem_jTei00GyU_20iE4xdurf3Q
Fleurtje_5
15-08-2025 om 19:23
Yumi schreef op 15-08-2025 om 17:39:
[..]
Ach als het aan het CDA ligt....
Op de vraag aan Bontenbal welke aantallen asielzoekers per jaar acceptabel zijn voor het CDA, antwoord hij; Tussen de 40 en 70 duizend, is realistisch, om per jaar NL binnen te laten.
CDA’er Bontenbal wil 70.000 asielzoekers per jaar: “Dan bouwen we er wel een stad bij”
Het masker is af. CDA-voorman Henri Bontenbal verklaarde gisteravond bij De Oranjezomer doodleuk dat zijn partij 40.000 tot 70.000 asielzoekers per jaar acceptabel vindt. Geen verspreking, geen nuance – gewoon een getal dat staat voor de structurele import van een middelgrote stad per jaar.Dit is niet alleen bizar, het is knettergek. En het laat zien wat DDS al jaren zegt: het CDA is volledig losgezongen van de werkelijkheid. Ze praten over migratie alsof het een weerbericht is. En als de aantallen oplopen? "Dan bouwen we er toch gewoon een stad bij." Dat is letterlijk wat er gebeurt – en wat Bontenbal kennelijk prima vindt.CDA en Bontenbal willen jaarlijks complete stad aan asielzoekers | DDS
Gelukkig dat jij het ook hebt gehoord. Vandaar dat ik schreef 'dat gaat um de das omdoen'.
Als hij had gezegd 'we vangen elk jaar 70.000 Nederlandse ouderen op' (verzorgingstehuizen of betaalbare woningen waar ouderen kunnen wonen), dan was het hek van de dam want 'vergrijzing bla bla bla'...die zijn te duur en die krijgen overal de schuld van.
Er zal niet veel veranderen met Henri Bontebal, alles gaat gewoon op de oude voet verder, mensen blijven problemen houden en niemand die er iets aan doet.
Yumi
15-08-2025 om 19:27
Fleurtje_5 schreef op 15-08-2025 om 19:23:
[..]
Gelukkig dat jij het ook hebt gehoord. Vandaar dat ik schreef 'dat gaat um de das omdoen'.
Als hij had gezegd 'we vangen elk jaar 70.000 Nederlandse ouderen op' (verzorgingstehuizen of betaalbare woningen waar ouderen kunnen wonen), dan was het hek van de dam want 'vergrijzing bla bla bla'...die zijn te duur en die krijgen overal de schuld van.
Dat hoop ik dan maar!
Hoe meer ik van hem zie/lees, hoe meer ik begrijp, waarom hij een wolf in schaapskleren wordt genoemd....
Luchtpost
15-08-2025 om 20:26
De termen die Bontenbal hanteert bevatten vooral veel 'waarden en normen' en vooral veel zogenaamd 'fatsoen'. Dat kennen we ook van zijn voorganger Balkenende die ons de EU in rommelde.
Intussen doet Bontenbal nergens echt een uitspraak over; die waagt zich aan geen enkele uitspraak. Stemmen op het CDA betekent volgens mij dat we nog meer van hetzelfde gaan krijgen.
Bontenbal wil nu wachten op de EU met oplossingen voor de massa immigratie. Maar de EU heeft daar al zo'n 25 jaar de kans voor gehad en slaat nog geen deuk in een pakje boter. Op dat gebied verwacht ik totaal niets van het CDA.