Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Alice12
10-06-2025 om 23:37
felija schreef op 10-06-2025 om 23:35:
[..]
Is er voor jou nog onderscheid tussen moslims en radicale moslims? Voelen alle vrouwen die er hier voor kiezen om een hoofddoek te dragen zich onderdrukt?
Geen idee. Ik leg in dit topic uit hoe ik naar die doeken kijk. Dat een aantal moslims dit dragen omdat ze dat willen zal best.
Zilver_gray
10-06-2025 om 23:48
Alice12 schreef op 10-06-2025 om 23:37:
[..]
Geen idee. Ik leg in dit topic uit hoe ik naar die doeken kijk. Dat een aantal moslims dit dragen omdat ze dat willen zal best.
En wat vind jij van iemand die op een negatieve manier naar iemand kijkt die een keppel draagt? Vind je dat dat ook moet kunnen, of kijken we daar anders tegenaan?
Yumi
10-06-2025 om 23:50
felija schreef op 10-06-2025 om 22:04:
[..]
Waarom is dat pure provocatie? Dat is alleen maar jouw gevoel. Ze hebben het gewoon netjes van tevoren aangekondigd.
Het is inderdaad netjes aangekondigd, alleen kwam de eerste klacht al om 7.10 uur binnen, vanwege de herrie. Daarnaast het ritueel slachten, waarover ik me sowieso verbaas, dat we dit nog steeds toelaten en waarvan we weten dat het ook illegaal gebeurt.
De Rotterdamse raadsleden Ceulemans (Leefbaar) en Verkoelen (de Jongere Ouderen Unie) maken bezwaar tegen de grote herrie van offerfeestvieringen. In het Zuiderpark zijn luidsprekers gebruikt, die versterkte gebeden lieten horen.
De geluidsoverlast leidde tot 55 klachten van omwonenden. Ook zijn er filmpjes in omloop die zijn gepost door mensen die woonachtig zijn in de buurt van het islamitische Avicenna College. Daar was de gebedsoproep al vanaf ’s morgens vroeg te horen.
Schapen gered van illegale slachterij in Noord-Limburg - Animals Today
Illegaal slachthuis ontdekt vlak over Kinrooise grens: acht schapen gered | HBVL
Schapen gered van mogelijk illegale slacht bij shoarmazaak in Veldhoven | Eindhoven | gelderlander.nl
Alice12
10-06-2025 om 23:53
Zilver_gray schreef op 10-06-2025 om 23:48:
[..]
En wat vind jij van iemand die op een negatieve manier naar iemand kijkt die een keppel draagt? Vind je dat dat ook moet kunnen, of kijken we daar anders tegenaan?
We? Ik heb geen idee hoe jij daar tegen aaankijkt.
Miraval
10-06-2025 om 23:55
ik word eigenlijk een beetje naar van de laatste reacties, en eigenlijk is het ook best heel verdrietig dat die sentimenten leven (niet alleen hier maar overal).
Hoewel ik wel voorstander ben van het geloof loskoppelen van bijvoorbeeld scholen, alleen openbare scholen en geloven mag thuis/weekendschool. Ik denk ook dat dat beter is voor de integratie en begrip voor elkaar zonder dat het geloof daar tussenkomst. Want ja, een Islamitische school daar zitten geen Katholieken of Joodse mensen op, en andersom ook niet. En door die scholen zo specifiek op een bepaald geloof toe te staan, ja dat is niet wat we willen in een multiculturele samenleving toch?
Maar wat ik hier nu lees is natuurlijk niet alleen voorbehouden aan een aversie tegen de Islam. Andersom hebben Moslims ook genoeg commentaar op anderen, of andersgelovigen, of niet gelovigen. En ik zie soms echt dingen voorbij komen op internet die gewoon niet stroken met inclusiviteit, gewoon niet. Dus ja, ik vind de laatste reacties erg om te lezen (ik reageer er expres niet op want voor mij voelt dat gewoon zinloos, ik hoef niemand te bekeren.) maar dit is wel precies wat er speelt in de samenleving.
Ook al is dit forum behoorlijk links, en het andere forum nog een beetje meer, een heel groot deel van Nederland denkt zo. Ofwel de ene kant op, ofwel de andere kant op.
Zilver_gray
10-06-2025 om 23:57
Alice12 schreef op 10-06-2025 om 23:53:
[..]
We? Ik heb geen idee hoe jij daar tegen aaankijkt.
Je draait er omheen.
Vind jij het ok dat er negatief naar iemand met een keppel gekeken wordt?
Alice12
11-06-2025 om 00:19
Zilver_gray schreef op 10-06-2025 om 23:57:
[..]
Je draait er omheen.
Vind jij het ok dat er negatief naar iemand met een keppel gekeken wordt?
Nee hoor, ik vind je manier van schrijven arrogant. Je schrijft heel bewust “ we” uit een soort neerbuigendheid.
Ik zou niet weten waarom iemand negatief naar een keppeltje of kruisje zou kijken. Waarom heb ik eerder al uitgelegd .
Yumi
11-06-2025 om 00:21
Stak vijf mensen neer
Verdachte steekpartij op de Dam is Oekraïense deserteur: 'Wilde levenslang'
De man die ervan wordt verdacht op 27 maart op de Dam in Amsterdam vijf mensen te hebben neergestoken, is een 30-jarige Oekraïense militair die uit het leger deserteerde. Uit onderzoek van Nieuwsuur blijkt dat hij na zijn verlof niet meer terugkeerde naar Oekraïne, en dat hij in een westers land in de gevangenis wilde belanden.
Nieuwsuur sprak met acht collega's van de man. Die zeggen onder meer dat hij nog voor zijn vertrek uit Oekraïne had uitgesproken dat hij graag in een Europese gevangenis wilde belanden, en het liefst levenslang zou krijgen.
Zilver_gray
11-06-2025 om 00:38
Alice12 schreef op 11-06-2025 om 00:19:
[..]
Nee hoor, ik vind je manier van schrijven arrogant. Je schrijft heel bewust “ we” uit een soort neerbuigendheid.
Ik zou niet weten waarom iemand negatief naar een keppeltje of kruisje zou kijken. Waarom heb ik eerder al uitgelegd .
Om dezelfde pretentieuze reden die men heeft tegen dames die een hoofddoek dragen.
Euphoria
11-06-2025 om 06:29
Ies schreef op 10-06-2025 om 23:07:
[..]
Er zijn wel meer geloven behoorlijk besmet, als je het zo wil zien. Ik ben zelf niet gelovig maar kan bijv enorm genieten van allerlei katholieke gebruiken, rituelen en symbolen. Met een net wat andere blik kun je die symbolen ook als besmet beschouwen.
Prima als mensen geloven, echter dat hoeft niet op straat/ in het openbaar van mij. Er bestaan kerken, moskeeën etc. Daar is de plek daarvoor.
Ik ben zelf katholiek opgevoed, echter de kerk is voor mij besmet. Alles wat daar is gebeurd dat niet deugt.
Euphoria
11-06-2025 om 06:31
Zilver_gray schreef op 11-06-2025 om 00:38:
[..]
Om dezelfde pretentieuze reden die men heeft tegen dames die een hoofddoek dragen.
Ik betrap mij er elke keer weer op dat ik het heel raar vind dat vrouwen vrijwillig kiezen voor een hoofddoek.
Ik begrijp het echt niet, maar ik hoef het ook niet te begrijpen. Ik doe geen moeite om het te begrijpen, dat is het ook.
Euphoria
11-06-2025 om 06:32
Yumi schreef op 11-06-2025 om 00:21:
Stak vijf mensen neer
De man die ervan wordt verdacht op 27 maart op de Dam in Amsterdam vijf mensen te hebben neergestoken, is een 30-jarige Oekraïense militair die uit het leger deserteerde. Uit onderzoek van Nieuwsuur blijkt dat hij na zijn verlof niet meer terugkeerde naar Oekraïne, en dat hij in een westers land in de gevangenis wilde belanden.
Nieuwsuur sprak met acht collega's van de man. Die zeggen onder meer dat hij nog voor zijn vertrek uit Oekraïne had uitgesproken dat hij graag in een Europese gevangenis wilde belanden, en het liefst levenslang zou krijgen.
Zo iemand is hartstikke gek.
Poezenmeisje
11-06-2025 om 08:42
Joodse vrouwen kunnen er voor kiezen om een hoofddoek of een pruik te dragen mag dat dan wel?
Ik volg Miriam Malnik-Ezagui op haar socials. Een superinteressant kanaal om te volgen, waarin ze o.a. pruiken en hoofddoeken bespreekt. En 'decent clothing' voor haar hele gezin. Lange gewaden om te zwemmen.
Waarom zou ik vinden dat een joodse vrouw zich wel mag bedekken en een islamitische vrouw niet?
Ze mogen doen en laten wat ze willen, ik zal ze erom respecteren, maar ik wil ook dat ze mijn levenswijze respecteren.
Naturisme is mijn keuze. Niets om het lijf. Gek genoeg mag ik zo niet op straat...
Zilver_gray
11-06-2025 om 08:57
Poezenmeisje schreef op 11-06-2025 om 08:42:
Joodse vrouwen kunnen er voor kiezen om een hoofddoek of een pruik te dragen mag dat dan wel?
Ik volg Miriam Malnik-Ezagui op haar socials. Een superinteressant kanaal om te volgen, waarin ze o.a. pruiken en hoofddoeken bespreekt. En 'decent clothing' voor haar hele gezin. Lange gewaden om te zwemmen.
Waarom zou ik vinden dat een joodse vrouw zich wel mag bedekken en een islamitische vrouw niet?
Ze mogen doen en laten wat ze willen, ik zal ze erom respecteren, maar ik wil ook dat ze mijn levenswijze respecteren.
Naturisme is mijn keuze. Niets om het lijf. Gek genoeg mag ik zo niet op straat...
Ik vraag me inderdaad af of men daar ook zo’n issue van maakt. De reden waarom deze dames het doen hebben overeenkomsten met die van de Moslims.
Off topic, maar interessante link.
Streng orthodoxe joodse vrouwen mogen volgens de traditie na hun huwelijk hun haar niet meer tonen in het openbaar. Om er toch mooi uit te kunnen blijven zien hebben ze een handige oplossing: ze dragen levensechte pruiken van echt haar.
Orthodoxe pruiken in Israël - Metropolis - VPRO
Miraval
11-06-2025 om 09:05
ik heb met een hoofddoek helemaal geen probleem, of een keppeltje of lange rokken bij Moslima's of gereformeerden.
Waar ik wel moeite mee heb is de gezichtsbedekkende kleding zoals een Niqaab. De boerka zie je gelukkig niet in Nederland, maar de niqaab, hoewel verboden in openbare ruimtes, wel steeds iets vaker. Zelfs in ons dorpje...
De niqaab is voor mij echt een vrouwonvriendelijk kledingstuk wat niet staat voor een uiting van de gematigde Islam maar juist voor de extremere vorm hiervan. Het is voor mij gewoon een teken van ongelijkheid tussen man en vrouw, verpakt onder het mom van vrije keuze en vrijheid van geloof.
Zeker wanneer je weet dat zelfs een hoofddoek helemaal niet verplicht is binnen de Islam, is een niqaab al helemaal niet noodzakelijk. Het zorgt er wat mij betreft ook voor dat deze vrouwen zichzelf buiten de maatschappij plaatsen, al dan niet vrijwillig. Want ik ken weinig werkgevers die een vrouw aan zullen nemen met een Niqaab. Bij mij zouden ze ook niet aangenomen worden, evenals mensen met hun gezicht vol met tattoos trouwens.
Ik vind het tevens een middelvinger naar de Westerse samenleving, waar je mag zijn wie je bent, dragen wat je wil en iedereen gelijk is. Zo'n kledingstuk past hier gewoon niet. Er zijn grote groepen vrouwen in de wereld die wel deze verplichting hebben, zelfs op strenge straffen, dan snap ik het al helemaal niet. Zijn dat dan niet ook hun zusters?