Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

felija schreef op 10-06-2025 om 21:48:

[..]

Jij sleept er weer van alles bij waar de discussie helemaal niet over ging.

Sommige forummers hier nemen aanstoot aan vrouwen met gewaden of hoofddoeken, vanwege de ongelijkwaardige positie van de vrouw binnen een godsdienst. Maar als het om Nederlandse reformatorische vrouwen gaat is het opeens een kwestie van kledingvoorschriften en is het prima.

Niks appels met peren. Het is precies hetzelfde, maar er wordt heel anders op gereageerd.

Met dat verschil dat de ongelijke positie van de vrouw die reformatorisch is, behoorlijk over gespot wordt. Geen probleem, ook cabaretiers hebben er genoeg grappen over. Over de “ cultuur” van moslims maken we geen grappen. Oh nee, voor je het weet sta je op een dodenlijst of heb je 24 uur per dag bescherming nodig.
Daarbij komt dat er ongeveer 300.000 reformatorische mensen zijn en duidelijk een uitstervend ras. Er zijn één miljoen moslims in Nederland en hard groeiend.

Alice12 schreef op 10-06-2025 om 21:49:

[..]

En zo verleggen we onze grenzen steeds een stukje meer. Om vooral geen racist genoemd te worden en om te deugen.

Doel jij nu echt op het keurig van tevoren aangekondigde offerfeest bij de gemeente (bericht van yumi)? Is dat het voorbeeld van biddende moslimmannen wat je bedoelde?

felija schreef op 10-06-2025 om 21:54:

[..]

Doel jij nu echt op die ene keurig van tevoren aangekondigde gebedsbijeenkomst bij de gemeente (bericht van yumi)? Is dat het voorbeeld van biddende moslimmannen wat je bedoelde?

Het is op meerdere plekken gebeurd en het voelt voor mij als pure provocatie. Er zijn nogal wat moskeeën in Nederland. Dus ga daar lekker je ding doen. 

Het enige wat mij irriteert aan het Offerfeest is het illegaal slachten van dieren. 

Overigens ben ik zeer tegen onverdoofd slachten. En het interesseert me geen biet welke religie zich hier mee bezigt, het moet gewoon verboden zijn en zwaar bestraft bij illegaal slachten. 

Alice12 schreef op 10-06-2025 om 21:53:

[..]

Met dat verschil dat de ongelijke positie van de vrouw die reformatorisch is, behoorlijk over gespot wordt. Geen probleem, ook cabaretiers hebben er genoeg grappen over. Over de “ cultuur” van moslims maken we geen grappen. Oh nee, voor je het weet sta je op een dodenlijst of heb je 24 uur per dag bescherming nodig.
Daarbij komt dat er ongeveer 300.000 reformatorische mensen zijn en duidelijk een uitstervend ras. Er zijn één miljoen moslims in Nederland en hard groeiend.

5% is moslim. Ik hoor hier veel geweeklaag over vrouwen met hoofddoekjes en hoe erg dat wel niet is, want ondergeschikt aan de man. 

Terwijl veel moslimvrouwen met hoofddoek volledig zijn geïntegreerd in onze samenleving en werken in  het onderwijs, de zorg, bedrijfsleven. Maar blijf vooral klagen en jammeren over vrouwen met hoofddoeken.

Feit blijft: zowel Reformatorische als moslimvrouwen dragen een specifiek kledingstuk vanuit een religieus motief.  Hier wordt dat appels met peren vergelijken genoemd. Dat is het niet.

Miraval schreef op 10-06-2025 om 22:00:

Het enige wat mij irriteert aan het Offerfeest is het illegaal slachten van dieren.

Overigens ben ik zeer tegen onverdoofd slachten. En het interesseert me geen biet welke religie zich hier mee bezigt, het moet gewoon verboden zijn en zwaar bestraft bij illegaal slachten.

Dat ben ik met je eens. Zag onlangs een item van Lubach daarover. 

Alice12 schreef op 10-06-2025 om 21:58:

[..]

Het is op meerdere plekken gebeurd en het voelt voor mij als pure provocatie. Er zijn nogal wat moskeeën in Nederland. Dus ga daar lekker je ding doen.

Waarom is dat pure provocatie? Dat is alleen maar jouw gevoel. Ze hebben het gewoon netjes van tevoren aangekondigd. 

felija schreef op 10-06-2025 om 22:02:

[..]

5% is moslim. Ik hoor hier veel geweeklaag over vrouwen met hoofddoekjes en hoe erg dat wel niet is, want ondergeschikt aan de man.

Terwijl veel moslimvrouwen met hoofddoek volledig zijn geïntegreerd in onze samenleving en werken in het onderwijs, de zorg, bedrijfsleven. Maar blijf vooral klagen en jammeren over vrouwen met hoofddoeken.

Feit blijft: zowel Reformatorische als moslimvrouwen dragen een specifiek kledingstuk vanuit een religieus motief. Hier wordt dat appels met peren vergelijken genoemd. Dat is het niet.

Ik jammer en klaag niet. Ik schrijf wat ik vind, net als jij dat doet.
Hoofddoeken zijn wat mij betreft een besmet symbool. Vrouwen in bv. Afghanistan vechten op hele dappere wijze om deze vorm van onderdrukking van zich af te kunnen werpen. 

Alice12 schreef op 10-06-2025 om 22:06:

[..]

Ik jammer en klaag niet. Ik schrijf wat ik vind, net als jij dat doet.
Hoofddoeken zijn wat mij betreft een besmet symbool. Vrouwen in bv. Afghanistan vechten op hele dappere wijze om deze vorm van onderdrukking van zich af te kunnen werpen.

Jawel, je jammert en klaagt wel, je voelt je zelfs geprovoceerd door vrouwen met hoofddoeken. 

Ik vind het fijn dat menig moslimvrouw hier in alle vrijheid haar werk kan doen en haar leven kan leiden. Voor de hoofddoek kiest ze hier zelf.

felija schreef op 10-06-2025 om 22:08:

[..]

Jawel, je jammert en klaagt wel, je voelt je zelfs geprovoceerd door vrouwen met hoofddoeken.

Ik vind het fijn dat menig moslimvrouw hier in alle vrijheid haar werk kan doen en haar leven kan leiden. Voor de hoofddoek kiest ze hier zelf.

Jij zeurt.

Alice12 schreef op 10-06-2025 om 21:49:

[..]

En zo verleggen we onze grenzen steeds een stukje meer. Om vooral geen racist genoemd te worden en om te deugen.

Waarom is deugen iets negatiefs voor je? 

Welke grenzen worden verlegd dan, als iemand zowel met een hoofddoek, rok of keppeltje kan rondlopen en anderen dat niet als iets fouts zien? En hoe wordt de grens verlegd als zowel moslims als christenen hun geloof mogen belijden bij een evenement in een park als ze daar vergunning voor hebben? 

Voor mij is dat vrijheid van godsdienst. Dus niet voor maar één godsdienst maar voor álle, zonder onderscheid. Ik vind onderscheid in godsdiensten, dat mensen met het ene geloof iets wel mogen en mensen met het andere niet, doodeng en keihard ingaan tegen onze grondwet en alles waar zo hard voor gestreden is in het verleden.

Alice12 schreef op 10-06-2025 om 22:19:

[..]

Jij zeurt.

En inhoudelijk? 

Alice12 schreef op 10-06-2025 om 21:58:

[..]

Is het ook provoceren als christenen in een park bidden of zingen? Ik heb dat vaak gedaan meteen flinke groep, zelfs zonder vergunning. 

Mag godsdienst belijden alleen binnenskamers en moeten alle uitingen ervan uit de openbare ruimte? Of mogen christenen het wel en moslims niet, omdat het christendom bij onze cultuur hoort en de islam niet?

Nicole123 schreef op 10-06-2025 om 22:22:

[..]

Waarom is deugen iets negatiefs voor je?

Welke grenzen worden verlegd dan, als iemand zowel met een hoofddoek, rok of keppeltje kan rondlopen en anderen dat niet als iets fouts zien? En hoe wordt de grens verlegd als zowel moslims als christenen hun geloof mogen belijden bij een evenement in een park als ze daar vergunning voor hebben?

Voor mij is dat vrijheid van godsdienst. Dus niet voor maar één godsdienst maar voor álle, zonder onderscheid. Ik vind onderscheid in godsdiensten, dat mensen met het ene geloof iets wel mogen en mensen met het andere niet, doodeng en keihard ingaan tegen onze grondwet en alles waar zo hard voor gestreden is in het verleden.

Met een keppeltje rondlopen beginnen de meeste Joden al niet meer aan. Heel gevaarlijk in Nederland tegenwoordig.

Nicole123 schreef op 10-06-2025 om 22:27:

[..]

Is het ook provoceren als christenen in een park bidden of zingen? Ik heb dat vaak gedaan meteen flinke groep, zelfs zonder vergunning.

Mag godsdienst belijden alleen binnenskamers en moeten alle uitingen ervan uit de openbare ruimte? Of mogen christenen het wel en moslims niet, omdat het christendom bij onze cultuur hoort en de islam niet?

Het liefst zie ik geloof in een kerk of moskee. Ik heb er geen behoefte aan om het aan te moeten horen. Maar dan liever een stel christenen waar ik ook vrouwen zie rondlopen als honderden kerels met baarden. Daarbij hoort de islam inderdaad niet bij onze cultuur en hen ik er helemaal geen zin in om dat te moeten aanschouwen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.