Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Yumi
08-06-2025 om 12:22
Op een groep mensen inrijden, waaronder je vrouw en kind en daarnaast 3 andere vrouwen de dader, een 48 jarige Irakees. Andere cultuur, normen en waarden, eerwraak...
Man rijdt in Duitsland in op mensen, onder wie zijn eigen vrouw en kind
Nadat een man in Passau op een groep mensen inreed, zijn er verdere aanwijzingen voor een relatiemisdrijf. "In verband met zijn vrouw is er in het verleden al reden geweest voor politieoptreden", aldus een woordvoerder van de politie.
Onder de vijf gewonden bevinden zich de 40-jarige vrouw en de vijfjarige dochter van de man. De dag ervoor hadden de agenten al aangekondigd dat, volgens de eerste bevindingen, een voogdijgeschil de achtergrond zou kunnen zijn geweest van de rit van een 48-jarige Irakees.
Frau und Kind angefahren - mehr Hinweise auf Beziehungstat | Nachrichten aus aller Welt - LZ.de
felija
08-06-2025 om 18:15
Thora schreef op 06-06-2025 om 11:18:
[..]
Fijn dat je het al voor mij bepaalt. Extreem links is voor mij dat je alles wat afwijkt van jouw standpunten extreem rechts noemt. Dat je in het kader van de "goede zaak" de vrijheid neemt om wegen te bezetten, kunst te vernielen, Joden uit te schelden, musea en universiteiten bezetten. Bepalen met wie er wel samengewerkt mag worden en met wie niet. Niet gehinderd door enige kennis van zaken.
En wat de Islam betreft. Ja, extreem links beschermd en pampert de Islam. Overlast door moslimjongeren wordt niets aan gedaan omdat het politiek gevoelig ligt. Molsims mogen Scheveningen slopen. Hoewel alles op camera staat kunnen ze niet bepalen wie wat heeft gedaan. Jodenjacht in Amsterdam. Amper aanhoudingen gedaan. Groepsverkrachting in Helmond door moslimjongens. Paar maandjes jeugddetentie en vooral goede begeleiding. Hadden blanke jongens een moslima verkracht was het land te klein geweest en waren overal rellen uitgebroken, was er wekenlang schande gesproken en hadden de daders zwaar gestraft geworden.
Dat is wat ik in deze discussie extreem links noem.
Daar herken ik mezelf totaal niet in. Of doelde je ook niet op forummers met je extreem links?
Daglichtlamp
08-06-2025 om 18:22
Interessant interview met de burgemeesters van de gemeenten waar de grootste AZC's in het land liggen, Ter Apel en Budel.
https://archive.is/y2Hfy
Van Kessel: „Hij komt wel over, maar wat doe je er vervolgens aan? We krijgen het in dit land niet voor elkaar om de kleine groep die het voor iedereen verpest keihard aan te pakken.”
-------------------------
Velema: „Ze heeft gezegd dat ze ‘niet de minister is van de mensen in Verweggistan’. Dat is een bijzondere taakopvatting en dat vond ik ingewikkeld. 70 tot 80 procent van de mensen in de asielopvang komt nog altijd uit een land waar oorlog is. Eric van der Burg voelde zich wel de staatssecretaris van deze mensen. Dat deden we met elkaar. Dat verschil is met dit kabinet gemaakt. Ik verheug me erop om dat met de volgende bewindspersoon weer op te pakken. Het kabinet, de provincies en gemeenten zijn uiteindelijk met z’n drieën de gezamenlijke overheid.”
------------
Velema: Ik mis de betekenis van de maatregelen. Neem het schrappen van de voorrang voor statushouders bij sociale huurwoningen. Ik begrijp inwoners die lang op een huurwoning wachten. Maar wat is dan het alternatief? Wat is het beleid op de lange termijn? Ik mis samenwerking en dialoog. Het is makkelijk om iets te roepen. De bevolking denkt dan dat het geregeld is en uitvoeringsorganisaties en lokale overheden komen in de problemen.”
-----------
„Ik heb de voorzichtige inschatting dat we nu het kabinet gevallen is voortvarend verder kunnen. Door de strijd en ruzies in het kabinet was de aandacht naar binnen gekeerd. Een deel van het kabinet gaat nu door en er komen nieuwe bewindslieden. Ik wil met de minister aan de slag gaan met de dubbele opgave die we hebben: het aanpakken van overlastgevende asielzoekers en de crisis in de opvang goed organiseren. Dat valt of staat met de bewindspersoon die daarin vooruit wil lopen.”
Thora
08-06-2025 om 19:17
Anfisa schreef op 06-06-2025 om 19:56:
[..]
Rara, wie belde Lale Gul toen ze midden in de nacht moest vluchtten voor haar conservatieve familie en niks en niemand meer had? Wie zorgde voor een veilig onderkomen op korte en lange termijn? Met wie heeft zij erna kunnen praten? Lale Gul belde midden in de nacht Femke Halsema die onmiddellijk voor een veilig onderkomen voor haar heeft gezorgd. Bron: Lale Guls boek
Femke Halsema nuanceert, staat soms voor zeer moeilijke keuzes maar ze is betrokken, bij Joden, moslims, de witte Nederlander etc. Volg haar maar op Instagram. Nee, het is makkelijker om haar te bashen. Als er een politicus is die haar hart op de goede plek heeft is het Femke. Iemand die ook toegeeft dat ze fouten maakt.
Toevoeging: mijn Joodse Amsterdamse vrienden zijn blij met Femke, ik ook. Wat zij probeert te doen is dat de boel niet verder wordt opgehitst zodat het nog meer escaleert maar ze weet absoluut wat er speelt.
Ik wil Femke helemaal niet bashen. Ik noemde haar alleen als voorbeeld. Dit op basis van wat ik haar op TV heb zien/horen zeggen. Haar naam is maar een heel klein stukje van mijn reactie. Het ging mij erom dat Daglichtlamp nog nooit Islambescherming en pampering bij links had gezien of gehoord. En aangezien Femke niet in haar eentje de linkse partijen vormt kun je aannemen dat ik haar naam niet noemde om haar te bashen.
Daglichtlamp
08-06-2025 om 19:18
Thora schreef op 08-06-2025 om 19:17:
[..]
Ik wil Femke helemaal niet bashen. Ik noemde haar alleen als voorbeeld. Dit op basis van wat ik haar op TV heb zien/horen zeggen. Haar naam is maar een heel klein stukje van mijn reactie. Het ging mij erom dat Daglichtlamp nog nooit Islambescherming en pampering bij links had gezien of gehoord.
En dan kom je met tekst wat anderen over burgemeester Halsema zeggen.
felija
08-06-2025 om 19:29
Daglichtlamp schreef op 08-06-2025 om 18:22:
Interessant interview met de burgemeesters van de gemeenten waar de grootste AZC's in het land liggen, Ter Apel en Budel.
https://archive.is/y2Hfy
Van Kessel: „Hij komt wel over, maar wat doe je er vervolgens aan? We krijgen het in dit land niet voor elkaar om de kleine groep die het voor iedereen verpest keihard aan te pakken.”
-------------------------
Velema: „Ze heeft gezegd dat ze ‘niet de minister is van de mensen in Verweggistan’. Dat is een bijzondere taakopvatting en dat vond ik ingewikkeld. 70 tot 80 procent van de mensen in de asielopvang komt nog altijd uit een land waar oorlog is. Eric van der Burg voelde zich wel de staatssecretaris van deze mensen. Dat deden we met elkaar. Dat verschil is met dit kabinet gemaakt. Ik verheug me erop om dat met de volgende bewindspersoon weer op te pakken. Het kabinet, de provincies en gemeenten zijn uiteindelijk met z’n drieën de gezamenlijke overheid.”
------------
Velema: Ik mis de betekenis van de maatregelen. Neem het schrappen van de voorrang voor statushouders bij sociale huurwoningen. Ik begrijp inwoners die lang op een huurwoning wachten. Maar wat is dan het alternatief? Wat is het beleid op de lange termijn? Ik mis samenwerking en dialoog. Het is makkelijk om iets te roepen. De bevolking denkt dan dat het geregeld is en uitvoeringsorganisaties en lokale overheden komen in de problemen.”
-----------
„Ik heb de voorzichtige inschatting dat we nu het kabinet gevallen is voortvarend verder kunnen. Door de strijd en ruzies in het kabinet was de aandacht naar binnen gekeerd. Een deel van het kabinet gaat nu door en er komen nieuwe bewindslieden. Ik wil met de minister aan de slag gaan met de dubbele opgave die we hebben: het aanpakken van overlastgevende asielzoekers en de crisis in de opvang goed organiseren. Dat valt of staat met de bewindspersoon die daarin vooruit wil lopen.”
Ik hoop zo dat ze een capabel iemand op de post asiel en migratie plaatsen, iemand die weet hoe te communiceren, iemand die weet dat je met oneliners roepen nergens komt. Iemand die daadkrachtig, binnen de wet handelt in ieders belang en samenwerking met de belanghebbende instanties niet schuwt. Iemand zonder racistische motieven en verschoond van vreemdelingenhaat.
felija
08-06-2025 om 23:56
Denk je dat het niet gekker kan:
Burgers doen zelf 'grenscontroles' bij Ter Apel, politie ziet niets strafbaars https://www.nu.nl/binnenland/6358511/burgers-doen-zelf-grenscontroles-bij-ter-apel-politie-ziet-niets-strafbaars.html
Euphoria
09-06-2025 om 05:18
felija schreef op 08-06-2025 om 23:56:
Denk je dat het niet gekker kan:
![]()
Burgers doen zelf 'grenscontroles' bij Ter Apel, politie ziet niets strafbaars https://www.nu.nl/binnenland/6358511/burgers-doen-zelf-grenscontroles-bij-ter-apel-politie-ziet-niets-strafbaars.html
Duidelijk voorbeeld van hoe diep de pijn zit.
Zilver_gray
09-06-2025 om 07:27
Euphoria schreef op 09-06-2025 om 05:18:
[..]
Duidelijk voorbeeld van hoe diep de pijn zit.
Pijn?
Dit is gewoon racistisch oprui gedrag
https://videre.fail/opruier-jan-houdt-i ... controles/
En Wilders is hier maar wat blij mee;
“Geert Wilders noemt Van Weel in een reactie op X een ‘slappeling’. De PVV-leider vindt de burgergrenswacht ‘een fantastisch initiatief’, dat volgens hem ‘overal aan de grens’ navolging verdient én waaraan hij zelf wil meedoen. ‘Als Dick Schoof en de VVD het leger niet meteen massaal hiervoor inzetten, moeten we het zelf maar doen!’ schrijft hij op X. Hij laat zijn volgers niet weten dat dit tegen de wet is”.
Mensen zijn blijkbaar niet alleen zo dom om op hem te stemmen, maar ook achterlijk genoeg om zich voor Wilders zijn karretje te laten spannen.
Terecht een
Euphoria
09-06-2025 om 07:53
Zilver_gray schreef op 09-06-2025 om 07:27:
[..]
Pijn?
Dit is gewoon racistisch oprui gedrag
https://videre.fail/opruier-jan-houdt-i ... controles/
En Wilders is hier maar wat blij mee;
“Geert Wilders noemt Van Weel in een reactie op X een ‘slappeling’. De PVV-leider vindt de burgergrenswacht ‘een fantastisch initiatief’, dat volgens hem ‘overal aan de grens’ navolging verdient én waaraan hij zelf wil meedoen. ‘Als Dick Schoof en de VVD het leger niet meteen massaal hiervoor inzetten, moeten we het zelf maar doen!’ schrijft hij op X. Hij laat zijn volgers niet weten dat dit tegen de wet is”.
Mensen zijn blijkbaar niet alleen zo dom om op hem te stemmen, maar ook achterlijk genoeg om zich voor Wilders zijn karretje te laten spannen.
Terecht een
![]()
Ik moet eerlijk gezegd lachen om je reactie. Er spreekt zoveel frustratie uit, daar kun je als lezer niet om heen.
Adem in, adem uit.
Ik vind het overigens ook absurd. Geert is een gekke man en deze burgerwachtactie slaat ook nergens op. Maar ik denk inderdaad dat dit wel duidelijk maakt hoe diep de pijn zit bij deze mensen. Ze voelen zich niet gehoord en komen zelf in actie.
Elke gek mag in dit land voor elke shizzle demonstreren. En met het oog daarop vind ik deze actie nog best amusant.
Amusant in de zin van…leuk geprobeerd. Na deze ene keer mee stoppen, maar leuk bedacht.
Zilver_gray
09-06-2025 om 08:11
Euphoria schreef op 09-06-2025 om 07:53:
[..]
Ik moet eerlijk gezegd lachen om je reactie. Er spreekt zoveel frustratie uit, daar kun je als lezer niet om heen.
Adem in, adem uit.
Ik vind het overigens ook absurd. Geert is een gekke man en deze burgerwachtactie slaat ook nergens op. Maar ik denk inderdaad dat dit wel duidelijk maakt hoe diep de pijn zit bij deze mensen. Ze voelen zich niet gehoord en komen zelf in actie.Elke gek mag in dit land voor elke shizzle demonstreren. En met het oog daarop vind ik deze actie nog best amusant.
Amusant in de zin van…leuk geprobeerd. Na deze ene keer mee stoppen, maar leuk bedacht.
Wilders is verre van gek, maar juist slim en geslepen. Deze mensen hebben geen enkele bevoegdheid om daar te gaan patrouilleren. Vraag me serieus af wat ze willen gaan doen als er echt “asielzoekers” de grens oversteken?
Euphoria
09-06-2025 om 08:22
Zilver_gray schreef op 09-06-2025 om 08:11:
[..]
Wilders is verre van gek, maar juist slim en geslepen. Deze mensen hebben geen enkele bevoegdheid om daar te gaan patrouilleren. Vraag me serieus af wat ze willen gaan doen als er echt “asielzoekers” de grens oversteken?
Ja, daar heb je wel gelijk in. Hij weet wat hij doet en waarom.
En dat, asielzoekers of iemand die het niet pikt, uitstapt en ze te grazen neemt.
Zilver_gray
09-06-2025 om 08:29
Euphoria schreef op 09-06-2025 om 08:22:
[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in. Hij weet wat hij doet en waarom.
En dat, asielzoekers of iemand die het niet pikt, uitstapt en ze te grazen neemt.
Nou dat inderdaad, deze actie kan risico’s met zich meebrengen. Maar blijkbaar denken ze daar zelf anders over..of ze denken helemaal niet. Dan vind ik juist die reactie van Wilders onverstandig.
Schoondochter
09-06-2025 om 08:30
Zilver_gray schreef op 09-06-2025 om 08:29:
[..]
Nou dat inderdaad, deze actie kan risico’s met zich meebrengen. Maar blijkbaar denken ze daar zelf anders over..of ze denken helemaal niet. Dan vind ik juist die reactie van Wilders onverstandig.
Het doet me aan Trump denken, dat opruiende tegen beter weten in. Althans, ze zouden beter moeten weten.
Zilver_gray
09-06-2025 om 08:44
Schoondochter schreef op 09-06-2025 om 08:30:
[..]
Het doet me aan Trump denken, dat opruiende tegen beter weten in. Althans, ze zouden beter moeten weten.
Ja mij ook!