Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

felija schreef op 27-05-2025 om 17:00:

Wat maakt het voor jou dan minder erg? Vrouwen die lange rokken moeten dragen vanuit hun religie? Waarom is dat minder erg dan een hoofddoek of gewaad, ook opgelegd vanuit religie?

Het is beiden vanuit een religieus motief, het is jouw invulling dat vrouwen hoofddoeken of gewaden dragen, omdat ze niet westers willen zijn. Hoe kom je daarbij?

Kun je alleen maar westers zijn als je geen hoofddoek of gewaad draagt, volgens jou?

Je blijft er wel lang in hangen hé. Ik kan beter aan jou vragen waarom jij het dragen van die lange gewaden zo belangrijk vind.

Is het echt vanwege religieus motief? of is dat een motief wat de mensen zelf ervan hebben gemaakt? Het lijkt mij meer lijken op onderdrukking, want het is alleen de vrouw die gekleed gaat terwijl de man naast haar met korte broek en gouden ketting om zijn nek een meter voor haar loopt.

Misschien ben ik wel veel geloviger dan jij, maar ik val jou daar niet mee lastig. Misschien is mijn God wel dezelfde God van een moslima. Waarom zou God dit wel van haar verlangen maar niet van mij?

Het is algemeen bekend dat vrouwen zelfs vermoord worden uit eerwraak omdat ze niet westers mogen zijn.  Ik ben westers en ik ben gelovig, en ik heb daar geen hoofddoek voor nodig. Het gaat er om wat er in dat hoofd én hart zit, niet wat er op dat hoofd ligt.

Een jurk of shirt met een veel te diepe decolete vind ik ook echt niks. Dat heeft niet met religie te maken maar met fatsoen. Maar ik zou er niemand voor laten vallen. 

Ik vind die lange gewaden (wat doet denken aan een zwaar islamitisch land) voor vrouwen in ons boerendorpje vreselijk. Het beklemd me. Misschien nog meer vanwege de zwaarte die er op rust, want er zijn landen waar vrouwen opgesloten worden als ze besluiten om die hoofddoek (en dan gaat het niet eens over de lange gewaden) niet te dragen. 

Als een moeder haar dochter verstoot en tegen haar dochter zegt dat ze haar dochter niet meer is als ze de hoofddoek afdoet, vind ik echt wel erger dan een meisje dat kledingvoorschriften heeft op haar school. 

In Engeland zijn er tig scholen waar kinderen allemaal het zelfde schooluniform hebben. Religieus motief of gewoon kledingvoorschriften zoals veel werkplaatsen/bedrijven kledingvoorschriften hebben. 

https://youtu.be/FTh4T9RMnMY?si=IT6ARWqRB1T1ON9M

De jonge vrouw in deze video zegt dat de hoofddoek haar kracht is. Een Tweede Kamerlid zei onlangs dat de hoofddoek haar identiteit is.

Mijn vrijheid is mijn kracht. Ik heb geen hoofddoek nodig om mijn identiteit te kennen. Voor een paar tientjes koopt men een identiteitskaart op het gemeentehuis.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 27-05-2025 om 19:12:

Rovers van knuffels Jeffrey en Emma verbleven in azc in Winschoten, óók verdacht van geweldpleging

https://www.ad.nl/binnenland/rovers-van-knuffels-jeffrey-en-emma-verbleven-in-azc-in-winschoten-ook-verdacht-van-geweldpleging~a4557419/

2 zijn nota bene "volwassen".

Afschuwelijk. Ik zag elders hoe deze jonge mannen de knuffels weg haalden, maar ook kon men horen wat ze erbij zeiden. Totaal geen respect. 

En hoe komen deze mannen aan zo'n auto?

Miraval schreef op 27-05-2025 om 19:54:

[..]

Wat mij betreft mogen ze terug naar Syrië. Ik heb geen medelijden met zulke sujetten. Als je het respect niet eens op kunt brengen om een gedenkplaats met rust te laten, stoer loopt te doen door jezelf te filmen met een mes op zak, dan mag je dat lekker in Syrië gaan doen.

Stelletje hersenloze. En nee, het gaat er bij mij niet in dat deze jongemannen getraumatiseerd zijn. Ik heb de profielen van 2 van hen gezien op Instagram, het zijn gewoon asociale wannabe gangsters.

Die zijn echt niet getraumatiseerd? Respectloos tuig.

Ik kan nog kwaad worden dat er een crowdfunding werd gehouden voor 'deze azc kinderen'. (want zo werden rellende jongemannen uit het AZC in SintAnnaparochie wel genoemd) En nee, dan heb ik het niet over echte AZC-kinderen, want voor mij mogen zij een weekkaart voor de Efteling krijgen.

Daglichtlamp schreef op 28-05-2025 om 08:05:

Ik kan natuurlijk nog een keer dat onderzoek aanhalen waaruit duidelijk blijkt dat bij gelijk crimineel gedrag de kans om verdachte te worden voor bepaalde groepen ook veel groter is. Maar ik denk niet dat dat ook maar iemand hier gaat overtuigen. Dus wie wel geïnteresseerd is zoekt mijn eerdere post daarover maar terug.

Wat die daders gedaan hebben bij die herdenkingsplaats is verschrikkelijk. Daar lijkt elke besef te missen dat je zoiets niet doet. Ik vind zelf het daarbij niet uitmaken wat de nationaliteit of herkomst is van de daders. Wie zoiets ook doet, het moet streng bestraft worden.

Hoeveel mannen zijn er in werkelijkheid opgepakt voor de massale verkrachtingen tijdens Silvesternacht in Duitsland? Het is bijna tien jaren geleden.

Er waren in één nacht 1500 aangiftes, 560 vrouwen en meisjes werden verkracht of aangerand. Hoeveel daders zijn er echt aangepakt?

Hoeveel van deze misdaden werd door 'die polizei und behurden' geprobeerd onder het tapijt te vegen VANWEGE de nationaliteit of herkomst? Luister (en zie ook hoe iemand een vuurpijl afschiet richting de achterkant van het hoofd van een jonge toeschouwer):

https://youtu.be/MYXS26KTESE?si=6zsqp519pbUQXXl0 16 jan 2016 Silvesternacht von Köln: Wenn der Rechtsstaat versagt | SPIEGEL TV

Dieptriest:

https://youtu.be/f0XvR5bQoZM?si=VlPs7nTKAPs9Fnao Die Kölner Silvesternacht: Eine Augenzeugin berichtet | RTL+ Doku

https://youtu.be/N0nD_JS25K0?si=Jd0PtDqFWuqvTRgk Mehr als 500 Frauen wurden in der Kölner Silvesternacht am 31.12.2015 Opfer sexueller Gewalt. Viele Täter kamen aus den Maghreb-Staaten. Wie konnte es dazu kommen? Warum war diese Nacht auch ein „Turning Point“ für Deutschland? Die 3-teilige Doku zeigt die gesellschaftlichen und politischen Zusammenhänge. Exponierte Journalisten, Täter, Opfer, Helfer, Politiker und der Einsatzleiter ordnen die Ereignisse aus unterschiedlichen Perspektiven ein.

Fleurtje_5 schreef op 28-05-2025 om 08:31:

[..]

Je blijft er wel lang in hangen hé. Ik kan beter aan jou vragen waarom jij het dragen van die lange gewaden zo belangrijk vind.

Is het echt vanwege religieus motief? of is dat een motief wat de mensen zelf ervan hebben gemaakt? Het lijkt mij meer lijken op onderdrukking, want het is alleen de vrouw die gekleed gaat terwijl de man naast haar met korte broek en gouden ketting om zijn nek een meter voor haar loopt.

Misschien ben ik wel veel geloviger dan jij, maar ik val jou daar niet mee lastig. Misschien is mijn God wel dezelfde God van een moslima. Waarom zou God dit wel van haar verlangen maar niet van mij?

Het is algemeen bekend dat vrouwen zelfs vermoord worden uit eerwraak omdat ze niet westers mogen zijn. Ik ben westers en ik ben gelovig, en ik heb daar geen hoofddoek voor nodig. Het gaat er om wat er in dat hoofd én hart zit, niet wat er op dat hoofd ligt.

Een jurk of shirt met een veel te diepe decolete vind ik ook echt niks. Dat heeft niet met religie te maken maar met fatsoen. Maar ik zou er niemand voor laten vallen.

Ik vind die lange gewaden (wat doet denken aan een zwaar islamitisch land) voor vrouwen in ons boerendorpje vreselijk. Het beklemd me. Misschien nog meer vanwege de zwaarte die er op rust, want er zijn landen waar vrouwen opgesloten worden als ze besluiten om die hoofddoek (en dan gaat het niet eens over de lange gewaden) niet te dragen.

Als een moeder haar dochter verstoot en tegen haar dochter zegt dat ze haar dochter niet meer is als ze de hoofddoek afdoet, vind ik echt wel erger dan een meisje dat kledingvoorschriften heeft op haar school.

In Engeland zijn er tig scholen waar kinderen allemaal het zelfde schooluniform hebben. Religieus motief of gewoon kledingvoorschriften zoals veel werkplaatsen/bedrijven kledingvoorschriften hebben.

https://youtu.be/FTh4T9RMnMY?si=IT6ARWqRB1T1ON9M

De jonge vrouw in deze video zegt dat de hoofddoek haar kracht is. Een Tweede Kamerlid zei onlangs dat de hoofddoek haar identiteit is.

Mijn vrijheid is mijn kracht. Ik heb geen hoofddoek nodig om mijn identiteit te kennen. Voor een paar tientjes koopt men een identiteitskaart op het gemeentehuis.

En er zijn dus nogmaals echt westerse Reformatorische volwassen vrouwen die een lange rok dragen vanwege hun geloof, terwijl de man zelf mag weten wat hij draagt. Precies hetzelfde. Maar dat trek je in twijfel, waarom zou ik daarover liegen? 

Jouw aanname dat alle vrouwen die een hoofddoek of gewaad dragen niet westers willen zijn, is grote onzin, dat is jouw achterdocht die dat jou ingeeft. En ronduit schadelijk voor een grote groep moslimvrouwen die prima zijn geïntegreerd, een baan hebben, maar alsnog met de nek worden worden aangekeken.

Ja, dat is me wel een discussie waard.

felija schreef op 28-05-2025 om 10:22:

[..]

En er zijn dus nogmaals echt westerse Reformatorische volwassen vrouwen die een lange rok dragen vanwege hun geloof, terwijl de man zelf mag weten wat hij draagt. Precies hetzelfde. Maar dat trek je in twijfel, waarom zou ik daarover liegen? Je maakt er je eigen waarheid van.

Jouw aanname dat alle vrouwen die een hoofddoek of gewaad dragen niet westers willen zijn, is grote onzin, dat is jouw achterdocht die dat jou ingeeft. En ronduit schadelijk voor een grote groep moslimvrouwen die prima zijn geïntegreerd, een baan hebben, maar alsnog met de nek worden worden aangekeken.

Ja, dat is me wel een discussie waard.

Word jij nou niet moe van jezelf?  ....

Bekijk die video die ik heb geplaatst. Daarin zijn net zoveel vrouwen aan het woorden die WEL een hoofddoek dragen en die krijgen alle ruimte om te vertellen hoe belangrijk die hoofddoek voor hen is om die hoofddoek te dragen, en ook net zoveel moslima vrouwen komen aan het woord die dat niet meer willen. Luister gewoon effe wat zij vertellen.  En andere jonge vrouw vertelde dat ze verstoten werd door haar eigen moeder en haar familie, omdat ze de hoofddoek niet meer wilde dragen. 

Er word niemand met de nek aan gekeken, maar die vrouwen worden wel verstoten door hun eigen familie als ze de hoofddoek niet meer willen dragen.

Wat boeit mij dat nou dat er ergens in dit westerse land vrouwen lopen die een lange rok dragen. Er zijn ook vrouwen die niet gelovig zijn en een minirok dragen. En er zijn vast nog meer vrouwen die geen minirok dragen. Maar een tuinbroek, joggingbroek, trainingsbroek, turnlegging , tregging, skinny jeans, een afgewassen jeans. Wat boeit dat nou werkelijk? Hari-Chrisna's lopen in oranje gewaden. En ik draag zomers graag een strohoed. Wat boeit dat? Met dit verschil dat de hoofddoek in veel landen een zwaar thema is. Daar worden vrouwen veroordeeld als ze de hoofddoek niet willen dragen.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2563996-jaarlijks-zeker-vijf-vrouwen-streng-beveiligd-vanwege-dreiging-eerwraak Jaarlijks krijgen zeker vijf vrouwen strenge beveiliging vanwege de dreiging van eerwraak.17 april 2025

Vorig jaar mei werd het lichaam van Ryan door een voorbijganger gevonden in een moeraspoel in Lelystad. Volgens het Openbaar Ministerie werd de Syrische Ryan om het leven gebracht omdat ze zich in de ogen van haar familie te westers gedroeg.

...........etc.etc.etc................

"In die culturen stralen je daden af op je familie. Dus als een meisje dingen doet die niet horen binnen een bepaalde cultuur, zoals een vriendje hebben van een andere cultuur, seks hebben voor het huwelijk, sexy gekleed gaan, dan kan dat de eer van de familie bezoedelen."

..............etc.etc.etc..........

Fleurtje_5 schreef op 28-05-2025 om 10:34:

[..]

Word jij nou niet moe van jezelf?....

Bekijk die video die ik heb geplaatst. Daarin zijn net zoveel vrouwen aan het woorden die WEL een hoofddoek dragen als vrouwen die dat niet meer willen.

Ga nu eens in op wat ik schrijf in mijn hele post. Ik reageer op wat jij zelf schrijft, mijn antwoord is niet bepaald uit de lucht gegrepen. 

Of weet je, laat ook maar, het heeft geen zin.

Ik kan natuurlijk nog een keer dat onderzoek aanhalen waaruit duidelijk blijkt dat bij gelijk crimineel gedrag de kans om verdachte te worden voor bepaalde groepen ook veel groter is. Maar ik denk niet dat dat ook maar iemand hier gaat overtuigen. Dus wie wel geïnteresseerd is zoekt mijn eerdere post daarover maar terug.

Wat die daders gedaan hebben bij die herdenkingsplaats is verschrikkelijk. Daar lijkt elke besef te missen dat je zoiets niet doet. Ik vind zelf het daarbij niet uitmaken wat de nationaliteit of herkomst is van de daders. Wie zoiets ook doet, het moet streng bestraft worden.

Het is gewoon een som: als je  kijkt naar de cijfers m.b.t. de verdachten per 10.000 inwoners m/v totaal Nederland, en je neemt de aantallen inwoners naar herkomst, dan zie je toch de verschillen?

Nu (per 1-4-2025): verhouding bevolking NL 69.89 % - We 10.37 - NW 19.74 %

NL herkomst 12.626.992 inwoners / 10.000 = 1.263 x 61 verdachten = 77.025

NW herkomst 3.565.919 inwoners / 10.000 = 357 x 202 verdachten = 72.032. Dus bijna 20 % van de bevolking (NW) kent ongeveer even veel verdachten als bijna 70 % van de bevolking (NL).

Of, anders gezegd, stel dat van alle 18.066.249 inwoners per 1-4-2025 (per 10.000 inwoners) er 61 verdachten (NL) zouden zijn. Dan kom je uit op 110.204 verdachten voor heel NL. Maar als voor alle ruim 18 miljoen inwoners geldt dat er 202 verdachten (NW) per 10.000 inwoners zijn, dan kom je uit op 364.938 verdachten voor heel NL. 

Dat misdaad streng bestraft moet worden: eens. Maar waar haalt NL de capaciteit vandaan? En wat zijn de gevolgen voor de samenleving? 

In 2070 is volgens de CBS prognose 2024-2070 nog maar 54,38 % van de bevolking (dan 20,6 miljoen inwoners) van NL herkomst. Of -volgens de 95 % prognose interval- zijn er dan ruim 24 miljoen inwoners (verdeling naar herkomst niet bekend). 

Die grafschenners wonen dus in het AZC. Wat mij opviel aan het filmpje is dat ze Nederlands met elkaar praten. Vind ik apart voor mensen die nog niet lang hier zijn. Is dit niemand opgevallen? Doen ze dit om extra te provoceren of zit er iets anders achter?

Jij hebt het over "kans om verdachte te worden". Deze jongen hebben zelf hun filmpjes van de daad online gezet. Dat heeft helemaal niets met een grotere kans om verdachte te worden te maken. 

Dus ja, ik vind het wel uitmaken. Mensen die in een azc wonen zijn hier omdat ze gevlucht zijn. Ze behoren zich te gedragen.

En aangezien hier vaak vergelijkingen voorbij komen; Wat denk je dat er gebeurt als ik me zo zou gedragen terwijl ik in een ander land asiel heb aangevraagd? 

Thora schreef op 28-05-2025 om 11:14:

Die grafschenners wonen dus in het AZC. Wat mij opviel aan het filmpje is dat ze Nederlands met elkaar praten. Vind ik apart voor mensen die nog niet lang hier zijn. Is dit niemand opgevallen? Doen ze dit om extra te provoceren of zit er iets anders achter?

Misschien waren zij al langer (illegaal?) in Nederland. Ook, zoals iemand hier al opmerkte, valt op dat zij over die auto konden beschikken? 

Maar de goedpraters zullen het wel extra zielig vinden: "... als we nu maar die spreidingswet zouden hebben.... als ze nou maar vanaf dag 1 hier zouden mogen werken.... als wij nu maar niet zo racistisch zouden zijn.... ligt aan Faber die dat allemaal nog niet goed geregeld heeft..." etc. 

En intussen gaat de ellende (en kosten) op alle fronten dóór. Vandaag in het nieuws dat méér mensen een bijstandsuitkering aanvragen. Dus ik heb dit CBS document eens bekeken:

Cijfers eerste kwartaal 2024: totaal (alle leeftijden man/vrouw) bijstand 403.830. Waarvan NL herkomst 140.420 (34.77 %), westers 25.840 (6.40 %) en niet westers 237.560 (58.83 %).
De verdeling van de totale bevolking was in 2024: 72.13 - 9.35 - 18.53 %  

Naar leeftijdsgroep 55-plussers vs inwoners 55-65 jaar: bijstand 133.710 (Q1-2024)
Nederlands 1.943.818 inwoners, bijstand 54.830 = 2.82 % van de NL bevolking
westers 159.165 inwoners, bijstand 9.720 = 6.10 %
Niet westers 364.049 inwoners, bijstand 69.170 = 19.00 % 
Dit betreft inwoners die zijn geboren 1959-1969

Even een doorkijkje naar 2070 (prognose), dan 55-65 jaar, is geboren: 2004-2013  
NL inwoners 1.277.842 (65.73 % t.o.v. 55-65 jaar anno 2024) - min 665.976 inw. vs nu
NW inwoners 760.666 (208.95 % t.o.v. 55-65 jaar anno 2024) - plus 396.617 inw. vs nu. Wanneer de percentages inwoners met een bijstandsuitkering ongewijzigd blijven, kan je ongeveer voorspellen hoe de cijfers er t.z.t. uit zullen zien. 

Maar, dan komen er meer rapporten zoals deze Longread: https://www.cbs.nl/nl-nl/longread/statistische-trends/2022/migrantenouderen-in-nederland/5-sociaaleconomische-positie
Zie 5.1.2. (donkerblauw is bijstand - of klikken op 'toon tabel') 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

28-05-2025 om 13:06 Topicstarter

De familie van de etters is inmiddels overgeplaatst naar een ander azc...

Eentje waar ze opvoedingsondersteuning krijgen om hun prinsjes groot te brengen?

Echt, schop ze gewoon terug naar Syrië. Met het hele gezin erbij.

Poezenmeisje schreef op 28-05-2025 om 13:06:

De familie van de etters is inmiddels overgeplaatst naar een ander azc...

Eentje waar ze opvoedingsondersteuning krijgen om hun prinsjes groot te brengen?

Echt, schop ze gewoon terug naar Syrië. Met het hele gezin erbij.

Opvoedingsondersteuning? Dat wat ze denken en roepen zit diep in hen. 

Thora schreef op 28-05-2025 om 11:14:

Is me wel opgevallen, gebrekkig Nederlands in combinatie met wat Engelse woordjes en nog iets in een andere taal. Het meeste viel me de auto op en hun schoenen en kleren.

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100123548_96e38ab1

filmpje even bekeken, werd even kotsmisselijk wat deze ... smeerlappen lachend zeggen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.