Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Thora
27-05-2025 om 12:05
felija schreef op 27-05-2025 om 11:34:
Goed lezen blijft een vak apart.
Sorry, ik had er misschien bij moeten zetten dat ik het hier in het algemeen bedoelde. Altijd als er iets is over Moslims is er wel iemand die meent te moeten melden dat het bij Christenen ook gebeurt. In deze pijler is het namelijk niet de eerste keer dat dit gebeurt. Of dat de Christenen vroeger (lees Middeleeuwen) ook geen lieverdjes waren. Ik zal het er voortaan bij zetten want ook verder denken blijkt een vak apart te zijn.
Fleurtje_5
27-05-2025 om 12:51
felija schreef op 27-05-2025 om 11:34:
Goed lezen blijft een vak apart.
Fijn dat het eindelijk tot je doorgedrongen is.
(Zie mijn bericht van 27-05-2025 om 08:17)
felija
27-05-2025 om 13:23
Thora schreef op 27-05-2025 om 12:05:
[..]
Sorry, ik had er misschien bij moeten zetten dat ik het hier in het algemeen bedoelde. Altijd als er iets is over Moslims is er wel iemand die meent te moeten melden dat het bij Christenen ook gebeurt. In deze pijler is het namelijk niet de eerste keer dat dit gebeurt. Of dat de Christenen vroeger (lees Middeleeuwen) ook geen lieverdjes waren. Ik zal het er voortaan bij zetten want ook verder denken blijkt een vak apart te zijn.
Als er voortdurend met twee maten wordt gemeten, dan krijg je dat, ja. Als het één heel erg wordt gevonden, en het ander dat precies hetzelfde is, niet, dan komen daar reacties op.
felija
27-05-2025 om 13:26
Fleurtje_5 schreef op 27-05-2025 om 12:51:
[..]
Fijn dat het eindelijk tot je doorgedrongen is.
(Zie mijn bericht van 27-05-2025 om 08:17)
Die reactie ja, daar is mijn opmerking zeker ook van toepassing.
Thora
27-05-2025 om 13:40
felija schreef op 27-05-2025 om 13:23:
[..]
Als er voortdurend met twee maten wordt gemeten, dan krijg je dat, ja. Als het één heel erg wordt gevonden, en het ander dat precies hetzelfde is, niet, dan komen daar reacties op.
Ach zolang iedereen hier met twee maten meet........... Of is dat nu juist het probleem?
Broadway
27-05-2025 om 13:50
Poezenmeisje schreef op 27-05-2025 om 11:06:
[..]
Als Hedy d'Ancona als minister genoemd wordt dan zal de opname ergens tussen 1989 en 1994 zijn geweest.
Van Kooten en De Bie zijn gestopt in 1998.
dat is dus ongeveer 9 jaar geleden
(humor me... ik ben net 45 geworden dus 1998 is vorige week)
Fleurtje_5
27-05-2025 om 16:20
felija schreef op 27-05-2025 om 13:26:
[..]
Die reactie ja, daar is mijn opmerking zeker ook van toepassing.
Dat is dan zo omdat je het nog steeds niet ziet.
Vandaar dat ik dacht dat het eindelijk tot je door gedrongen was toen je schreef: 'lezen is een vak apart'. Lees nou eens wat er werkelijk werd geschreven in plaats van in je eigen 'bubbel' willen blijven hangen.
felija schreef op 26-05-2025 om 19:43:
Fleurtje vindt het zo erg dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen, vanwege religieuze motieven, een teken van onderdrukking, maar als gereformeerde vrouwen een lange rok moeten dragen vanwege hun geloof is het opeens niet erg. Weer die twee maten.
Fleurtje_5 schreef op 27-05-2025 om 08:17
Ik heb nergens geschreven dat ik het niet erg vind. Wat ik wel schreef was:
Het lijkt mij niet zo erg dan die lange gewaden in dit Hollandse boerendorpje.
Vergeleken met lange gewaden in een Hollands dorp, vind ik zelfs een gescheurde jeans op een galafeest niet zo erg. Dat zegt niks over die jeans (die zou ik nooit naar een gala dragen), maar alles over de gewaden die men eerder in een hete woestijn zou dragen en waarvan men weet dat ze die dragen omdat ze vooral niet westers willen zijn.
felija
27-05-2025 om 17:00
Wat maakt het voor jou dan minder erg? Vrouwen die lange rokken moeten dragen vanuit hun religie? Waarom is dat minder erg dan een hoofddoek of gewaad, ook opgelegd vanuit religie?
Het is beiden vanuit een religieus motief, het is jouw invulling dat vrouwen hoofddoeken of gewaden dragen, omdat ze niet westers willen zijn. Hoe kom je daarbij?
Kun je alleen maar westers zijn als je geen hoofddoek of gewaad draagt, volgens jou?
felija
27-05-2025 om 17:12
Gematigde moslims, waar er heel veel van zijn, veel meer dan radicale, extreme moslims, voelen zich wel degelijk westers, ook al dragen ze een hoofddoek. Die hoofddoek is omdat ze moslim zijn. Het hoeft niks te zeggen over hoe ze verder in het leven staan.
De Reformatorische vrouw is ook westers en draagt een lange rok, omdat ze Reformatorisch is.
Gebruikersnaaminvullen
27-05-2025 om 19:12
Rovers van knuffels Jeffrey en Emma verbleven in azc in Winschoten, óók verdacht van geweldpleging
https://www.ad.nl/binnenland/rovers-van-knuffels-jeffrey-en-emma-verbleven-in-azc-in-winschoten-ook-verdacht-van-geweldpleging~a4557419/
2 zijn nota bene "volwassen".
Miraval
27-05-2025 om 19:54
Gebruikersnaaminvullen schreef op 27-05-2025 om 19:12:
Rovers van knuffels Jeffrey en Emma verbleven in azc in Winschoten, óók verdacht van geweldpleging
https://www.ad.nl/binnenland/rovers-van-knuffels-jeffrey-en-emma-verbleven-in-azc-in-winschoten-ook-verdacht-van-geweldpleging~a4557419/
Wat mij betreft mogen ze terug naar Syrië. Ik heb geen medelijden met zulke sujetten. Als je het respect niet eens op kunt brengen om een gedenkplaats met rust te laten, stoer loopt te doen door jezelf te filmen met een mes op zak, dan mag je dat lekker in Syrië gaan doen.
Stelletje hersenloze. En nee, het gaat er bij mij niet in dat deze jongemannen getraumatiseerd zijn. Ik heb de profielen van 2 van hen gezien op Instagram, het zijn gewoon asociale wannabe gangsters.
Luchtpost
27-05-2025 om 22:30
Gebruikersnaaminvullen schreef op 27-05-2025 om 19:12:
Je kon op dat filmpje al horen dat het geen NL jongens waren. In dit document kan je het aantal geregistreerde verdachten per 10.000 inwoners per herkomstgroep zien van 2005 tot en met 2022
Verdachten; geslacht, leeftijd, migratieachtergrond en generatie.
Bijzonder is al dat er 3 kolommen zijn:
-Geregistreerde (!!!) verdachten Totaal,
-verdachten met woonadres in NL, en
-aantal verdachten per 10.000 inwoners.
Kennelijk zijn er ook nogal wat verdachten die géén woonadres in NL hebben?
Voor de hele bevolking (alle leeftijden mannen en vrouwen - in 2022) is de rangorde:
Antillen/Aruba (357 per 10.000 inwoners) - Angola (354) - Somalië (344) - Dom.Rep.(320) - Sierra Leona (320) - Marokko (295) - Congo (274) - Algerije (273)- Tunesië (272) - Kaapverdië (249).
Tot zover de top-10.
Op plek 11 staat Suriname (227) en op plek 25 Turkije (161)
Pas op plek 59 komt Nederlandse herkomst m/v totaal leeftijd (61).
Alléén mannen in de leeftijd van 18-25 jaar, top-10:
Tunesië (1.141) - Marokko (1.016) - Dom.Rep.(928) -Kaapverdië (915) -Angola (906) - Somalië (869) - Sierra Leone (833) - Antillen/Aruba (810) - Algerije (761) - Guyana (704).
Op plek 11 Suriname (663) en op plek 19 staat Turkije (521).
Op plek 15 staat Niet westers totaal (615)
Pas op plek 47 staan de mannen 18-25 jaar van NL herkomst (255)
Dus het klopt dat "ze niet allemaal zo zijn". Maar wel 4 tot 6 keer vaker dan inwoners met NL herkomst. En nee, dit zijn niet allemaal alleen maar asielzoekers.
Maar gezien de razendsnelle wijziging van de bevolking gaat er toch iets niet goed.
Voorbeeld: m/v geboortejaar 1997.
In 2006 op 1 januari leeftijd 8 jaar - op 1-1-2025 leeftijd 27 jaar:
2006 verdeling 8-jarige bevolking: NL 77.73 % - We 6.23 - NW 16.04 %
2025 verdeling 27-jarige bevolking: NL 59.29 - 15.18 - NW 25.53 %
In aantal inwoners:
Nederlands 151.389 - 139.227 = MIN 12.162 (91.97 %) - geboortejaar 1997, toen 8 jaar
Migr.acht. 43.367 - 95.616 = PLUS 52.249 (220.48 %) - geboortejaar 1997, nu 27 jaar
Daglichtlamp
28-05-2025 om 08:05
Ik kan natuurlijk nog een keer dat onderzoek aanhalen waaruit duidelijk blijkt dat bij gelijk crimineel gedrag de kans om verdachte te worden voor bepaalde groepen ook veel groter is. Maar ik denk niet dat dat ook maar iemand hier gaat overtuigen. Dus wie wel geïnteresseerd is zoekt mijn eerdere post daarover maar terug.
Wat die daders gedaan hebben bij die herdenkingsplaats is verschrikkelijk. Daar lijkt elke besef te missen dat je zoiets niet doet. Ik vind zelf het daarbij niet uitmaken wat de nationaliteit of herkomst is van de daders. Wie zoiets ook doet, het moet streng bestraft worden.
Miraval
28-05-2025 om 08:15
Daglichtlamp schreef op 28-05-2025 om 08:05:
Ik kan natuurlijk nog een keer dat onderzoek aanhalen waaruit duidelijk blijkt dat bij gelijk crimineel gedrag de kans om verdachte te worden voor bepaalde groepen ook veel groter is. Maar ik denk niet dat dat ook maar iemand hier gaat overtuigen. Dus wie wel geïnteresseerd is zoekt mijn eerdere post daarover maar terug.
Wat die daders gedaan hebben bij die herdenkingsplaats is verschrikkelijk. Daar lijkt elke besef te missen dat je zoiets niet doet. Ik vind zelf het daarbij niet uitmaken wat de nationaliteit of herkomst is van de daders. Wie zoiets ook doet, het moet streng bestraft worden.
Nee de nationaliteit maakt niet uit, het blijft een asociale daad. Wat wel uitmaakt is dat 2 van deze jongemannen nog in afwachting zijn van hun verblijfsvergunning in Nederland. En dan kun je best zeggen "Nee, die krijg je niet, ga maar terug naar Syrie"
Zeker omdat het beleid richting Syriers in heel veel landen nu veranderd is. Zowel landen uit de EU als daarbuiten stimuleren Syriers terug te gaan en andere landen wijzen asielverzoeken uit Syrië af. Dat kunnen "wij" ook doen natuurlijk. Ik zie in ieder geval geen reden om dit niet te doen.