Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Fleurtje_5
27-05-2025 om 08:19
Fleurtje_5 schreef op 26-05-2025 om 18:47:
[..]
Ik had er niet eerder van gehoord en heb even gegoogled:
Reformatorische scholen staan bekend om hun kledingvoorschriften. Zo moet in de kleding duidelijk het verschil te zien zijn tussen jongens en meisjes. Dit betekent vaak dat meisjes geen broek (pantalon of jeans) aan mogen. Verder mogen jongens geen lang haar hebben. Niet alle reformatorische scholen passen deze kledingvoorschriften echter nog toe. De voorschriften verschillen per school.
Dit dus.
Fleurtje_5
27-05-2025 om 08:22
Poezenmeisje schreef op 26-05-2025 om 19:54:
Waar betálen ze die troep van?
https://www.rtvnoord.nl/politiek/1306037/weinig-twijfel-over-mogelijk-er-wordt-in-drugs-gehandeld-op-aanmeldcentrum-ter-apel
...
Dat er in en om het complex drugs wordt gebruikt door met name de groep van een paar honderd overlastgevende asielzoekers is al jaren duidelijk. De Inspectie Justitie en Veiligheid stelde het al meerdere keren vast in vernietigende rapporten over de situatie in het veelbesproken aanmeldcentrum. Ook bij het regelmatig preventief fouilleren op het voorterrein wordt steevast drugs in beslag genomen.
...
Soheey, En dat is al jaren duidelijk?? Dan is Nederland het paradijs voor hen. In menig ander land word men al gevangen gezet als men een zakje wiet vind.
Miraval
27-05-2025 om 08:59
Daglichtlamp schreef op 27-05-2025 om 08:18:
[..]
Denk je echt dat meisjes uit een streng reformatorisch gezin thuis wel een spijkerbroek mogen dragen? Ik kan je vertellen dat dat niet het geval is. Of dat ze keuze hebben in hun haardracht?
Maar kinderen mogen opvoeden volgens je eigen overtuiging (zolang die niet ingaat tegen de wet), vind ik ook een groot goed.
Ik vind dit dus helemaal geen groot goed, kinderen hebben recht op onderwijs. En nu kunnen ouders dus op religieuze grond besluiten dat hun kinderen niet naar school hoeven omdat er geen passend onderwijs is.
Wat mij betreft worden scholen en religie uit elkaar gehaald. Geen Joodse, Christelijke of Islamitische scholen meer maar allemaal openbare scholen. Als ze dan toch religieus onderwijs willen volgen dan kan dat op zaterdagscholen oid.
En dan ben je gelijk van de verplichte kleding af. Voor alle religies.
Gebruikersnaaminvullen
27-05-2025 om 09:02
Miraval schreef op 27-05-2025 om 08:59:
[..]
Ik vind dit dus helemaal geen groot goed, kinderen hebben recht op onderwijs. En nu kunnen ouders dus op religieuze grond besluiten dat hun kinderen niet naar school hoeven omdat er geen passend onderwijs is.
Wat mij betreft worden scholen en religie uit elkaar gehaald. Geen Joodse, Christelijke of Islamitische scholen meer maar allemaal openbare scholen. Als ze dan toch religieus onderwijs willen volgen dan kan dat op zaterdagscholen oid.
Ik vind een schooluniform helemaal zo gek niet. Misschien dat ook maar invoeren.
Alice12
27-05-2025 om 09:06
Miraval schreef op 27-05-2025 om 08:59:
[..]
Het zal in Nederland nooit gebeuren, maar wat een heerlijkheid als er alleen openbaar onderwijs zou zijn in Nederland. En dan alle uitingen van geloof verboden. Dus geen hoofddoeken. De grootste indoctrinatie van kinderen vindt plaats op moslimscholen. Daar zijn we dan in ieder geval van af.
Fleurtje_5
27-05-2025 om 10:23
Poezenmeisje schreef op 26-05-2025 om 19:26:
[..]
Gewoon een beetje creatief zijn. Dirk wist er ook wel raad mee.
https://youtu.be/RhMBkDGKWCI?si=YeSxgh7Jt_HisYgZ
Geweldig duo. Video van negen jaar geleden?
Dirk neemt 84 asielzoekers in huis - Van Kooten en De Bie
'Want minister D'Ancona had gezegd dat duurt maar één jaartje'.
felija
27-05-2025 om 10:26
Fleurtje_5 schreef op 27-05-2025 om 08:17:
[..]
Ik heb nergens geschreven dat ik het niet erg vind. Wat ik wel schreef was:
Het lijkt mij niet zo erg dan die lange gewaden in dit Hollandse boerendorpje.
Vergeleken met lange gewaden in een Hollands dorp, vind ik zelfs een gescheurde jeans op een galafeest niet zo erg. Dat zegt niks over die jeans (die zou ik nooit naar een gala dragen), maar alles over de gewaden die men eerder in een hete woestijn zou dragen en waarvan men weet dat ze die dragen omdat ze vooral niet westers willen zijn.
Het gaat om de reden waarom die reformatorische vrouwen een lange rok dragen, dat moet van hun geloof, net zoals vrouwen die een hoofddoek dragen. In het laatste geval ben je hevig verontwaardigd en laat je geen gelegenheid onbenut om dat te laten blijken.
Betreft het een streng reformatorische groepering, dan lijkt het je niet zo erg, terwijl de achterliggende reden precies hetzelfde is.
felija
27-05-2025 om 10:29
Fleurtje_5 schreef op 27-05-2025 om 07:58:
[..]
Op school. Het is vast een soort schooluniform.
Je hebt overduidelijk geen idee, zoals je ook al aan gaf, je moest het googelen. Het gaat om alle vrouwen, ook volwassen vrouwen dienen een rok te dragen tot ver over de knie, mannen hebben geen kledingrestricties.
Daglichtlamp
27-05-2025 om 10:37
felija schreef op 27-05-2025 om 10:29:
[..]
Je hebt overduidelijk geen idee, zoals je ook al aan gaf, je moest het googelen. Het gaat om alle vrouwen, ook volwassen vrouwen dienen een rok te dragen tot ver over de knie, mannen hebben geen kledingrestricties.
Ik snap het wel, Fleurtje komt uit Limburg dacht ik, daar heeft de SGP niet eens één afdeling. Dus die ziet dat niet om zich heen. Ik heb ooit in een biblebeltgemeente gewoond. Dan heb je er een hele andere beleving bij.
felija
27-05-2025 om 11:05
Fleurtje_5 schreef op 27-05-2025 om 08:12:
[..]
1:Wie zegt dat ik een huis heb? Misschien woon ik wel op een boot of in een flat op 8 hoog.
2:Heb ik geroepen dat iedereen welkom is ongeacht waar je wieg heeft gestaan? Nee dat was dhr Timmermans met zijn grote huizen.
3:Inderdaad, ik vind het schandalig dat mensen dakloos zijn bv ná een scheiding of ziekte, en dan geen dak boven het hoofd krijgen omdat vaak mensen, afkomstig van buiten Nederland, voorrang krijgen.
https://nos.nl/artikel/2546944-meer-dak-en-thuislozen-en-verwarde-mensen-in-de-natuur-geregistreerd 3 december 2024
https://nos.nl/regio/brabant/artikel/549909-geen-huis-omdat-statushouders-voorrang-krijgen-zo-zit-het-echt 23 augustus 2024 Annabel Nanninga, fractievoorzitter van JA21 in de Eerste Kamer, claimde vorig jaar dat wachtlijsten voor woningen bestaan omdat statushouders voorrang krijgen.
Lees uitspraken van politici nu eens in de context: Timmermans bedoelt oorlogsvluchtelingen, daar ben jij toch ook voor?
Hier een stukje uit het partijprogramma van GroenLinks:
"GroenLinks wil het Europese vluchtelingenbeleid hervormen, zodat vluchtelingen eerlijker worden verdeeld over de EU-landen en dezelfde bescherming krijgen, ongeacht het land waar ze terecht komen. Daarbij matchen we asielzoekers zoveel als mogelijk met landen waar ze bijvoorbeeld familie hebben of de taal al kennen. De verantwoordelijkheid voor vluchtelingen is goed te dragen, als alle EU-landen een gelijke inspanning leveren en we de aankomst van migranten beter organiseren via legale migratie."
Ook pleit GroenLinks voor betere opvang in de regio:
"GroenLinks wil dat er meer geld komt voor opvang van vluchtelingen in de regio. Dit zodat mensen die lang in opvangkampen verblijven duurzame bescherming, veiligheid, onderwijs en zorg krijgen. Nederland moet, samen met het bedrijfsleven, investeren in de economie van de opvanglanden en het scheppen van banen voor vluchtelingen én burgers aldaar."
Poezenmeisje
27-05-2025 om 11:06
Fleurtje_5 schreef op 27-05-2025 om 10:23:
[..]
Geweldig duo. Video van negen jaar geleden?
Dirk neemt 84 asielzoekers in huis - Van Kooten en De Bie
'Want minister D'Ancona had gezegd dat duurt maar één jaartje'.
Als Hedy d'Ancona als minister genoemd wordt dan zal de opname ergens tussen 1989 en 1994 zijn geweest.
Van Kooten en De Bie zijn gestopt in 1998.
Thora
27-05-2025 om 11:18
De Islam en het Reformatorisch Christendom met elkaar vergelijken slaat nergens op. Okee, er zijn soms kledingvoorschriften en sommigen lopen achter wat vrouwenrechten aangaat. Verder gaat iedere vergelijking mank.
Voor zover ik weet hebben er nooit Reformatorische Christenen zich opgeblazen, rondgeschoten of met een auto op een terras of druk plein ingereden terwijl zij "Jezus Leeft" roepen.
Er zijn ook geen cabaretiers die geen grappen durven maken over Jezus. Of uitgevers en kranten die geen spotprenten van Jezus durven publiceren omdat ze anders de woede van de Christenen over zich heen krijgen en moeten vrezen voor een aanslag.
De Reformatorische Christenvrouwen worden niet besneden, noch worden zij het slachtoffer van eerwraak, noch zijn zij niet welkom in de kerk, noch hoeven zij het haar te bedekken.
Ik zag overigens ook nog een vergelijking van de kleding van de moslima met dat van Katholieke nonnen voorbij komen. Echt kant noch wal. Over krampachtige pogingen gesproken......
felija
27-05-2025 om 11:29
Thora schreef op 27-05-2025 om 11:18:
De Islam en het Reformatorisch Christendom met elkaar vergelijken slaat nergens op. Okee, er zijn soms kledingvoorschriften en sommigen lopen achter wat vrouwenrechten aangaat. Verder gaat iedere vergelijking mank.
Voor zover ik weet hebben er nooit Reformatorische Christenen zich opgeblazen, rondgeschoten of met een auto op een terras of druk plein ingereden terwijl zij "Jezus Leeft" roepen.
Er zijn ook geen cabaretiers die geen grappen durven maken over Jezus. Of uitgevers en kranten die geen spotprenten van Jezus durven publiceren omdat ze anders de woede van de Christenen over zich heen krijgen en moeten vrezen voor een aanslag.
De Reformatorische Christenvrouwen worden niet besneden, noch worden zij het slachtoffer van eerwraak, noch zijn zij niet welkom in de kerk, noch hoeven zij het haar te bedekken.
Ik zag overigens ook nog een vergelijking van de kleding van de moslima met dat van Katholieke nonnen voorbij komen. Echt kant noch wal. Over krampachtige pogingen gesproken......
Het ging over het dragen van een hoofddoek en dat dat onderdrukking is voor de vrouw en hier daarom niet wordt gewaardeerd.
In die context is het wel degelijk hetzelfde: vrouwen die een lange rok/hoofddoek moeten dragen vanuit hun geloof.
Maar voor Reformatorische vrouwen zijn het opeens alleen kledingvoorschriften, maar als het om een hoofddoek gaat niet? Meten met twee maten.
Jij haalt er verder van alles bij waar het helemaal niet over ging.
Luchtpost
27-05-2025 om 11:32
Thora schreef op 27-05-2025 om 11:18:
Helemaal eens. Die vergelijking met nonnen vond ik ook absurd; inderdaad wel héél krampachtig zoeken naar "ja maar wij.....".
In 1978, dus al 45 jaar geleden, deed ik een opleiding waar één non les gaf. Dat was toen al hoogst ongebruikelijk.
Dus doen alsof het straatbeeld, zelfs 40-50-60-100 jaar geleden, ooit zó vol nonnen in habijt is geweest als er nu (als zodanig herkenbaar geklede) moslima's rond lopen, is lachwekkend.