Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Daglichtlamp
09-05-2025 om 14:05
Muurbloem1985 schreef op 09-05-2025 om 13:19:
[..]
Volgends mij had ik het niet tegen jou
Je schrijft op een forum, je hebt het tegen iedereen die hier leest.
Nicole123
09-05-2025 om 14:10
Daglichtlamp schreef op 09-05-2025 om 14:01:
[..]
En dat is dus precies de reden dat ik geld gegeven heb aan de inzameling voor geld voor een uitje voor AZC kinderen. Hoeveel duidelijker wil je het hebben dat Faber geen enkel asielkind een uitje of een leuke activiteit gunt.
Minister Faber wil een einde maken aan alle uitjes voor asielzoekers in Nederland. Ze gaat binnenkort met het Centraal Orgaan Asielzoekers (COA) in gesprek over het schrappen van hun activiteitenbudget. Ze vindt dat er al veel geld naar de opvang van asielzoekers gaat en vindt de uitjes een goede bezuinigingspost.
Als Faber wil bezuinigen kan ze beter een einde maken aan veel te dure noodopvang, ik vermoed dat ze daar honderden miljoenen mee bespaart, waarschijnlijk is het activiteitenbudget maar een fractie daarvan.
Sneu zeg. Dit is niet bezuinigen - dat zou inderdaad veel beter kunnen door wat te doen aan die peperdure noodopvang - maar domweg asielzoekertje pesten. Alles om zo streng mogelijk over te komen met haar symboolpolitiek en het xenofobe deel van Nederland een lekker gevoel te geven.
Ik heb niet gegeven aan die inzameling, want volgens mij ging het helemaal niet om het geld maar om de toestemming. Het budget was er immers al. Maar als Faber het budget voor de uitstapjes van álle asielzoekers(kinderen) op nul zet om ze lekker te pesten dan ga ik er wel aan geven.
Nicole123
09-05-2025 om 14:11
Muurbloem1985 schreef op 09-05-2025 om 14:05:
[..]
Kom op dan met die bron van je want die onderbouwing is maar slap.
Lees even terug, ik heb mijn bronnen gedeeld in een reactie op Alice. Ik wacht echter nog steeds op het antwoord op mijn vraag aan jou.
Yumi
09-05-2025 om 14:11
Mag "positieve" discriminatie wel, of moet ik voorkeursbehandeling zeggen? Joris van Os kreeg zijn werk niet uitgegeven en besloot zich voor te doen als de Marokkaanse Nederlandse Sadiqa Almakhadie. Dat blijkt een enorm succes! Ik heb dit verhaal met verbazing gelezen. Het is te lang om in zijn geheel hier neer te zetten, maar lees vooral het complete verhaal...
Mijn carrière als Marokaanse successchrijfster.
Schrijver Joris van Os, een middelbare man en naar eigen zeggen behept met een ‘polder-Nederlands griesmeelhoofd’, kreeg zijn literaire werk maar niet uitgegeven. Dat lag niet aan het werk, maar aan hem, bleek toen hij besloot zich uit te geven voor iemand die wél ‘lekker in de markt lag’.
Stad van duizend verzen, zou mijn droomdebuut heten. Een historisch epos dat speelde in het Córdoba van de 11de eeuw, toen de Spaanse stad zuchtte onder Moorse overheersing en een kalifaat was. Een liefdesgeschiedenis ook tussen twee dichters, Ibn Zaydun en Wallada bint al-Mustakfi. Het manuscript was af en goed bevonden, de uitgever had al omslagen laten ontwerpen en het was tijd voor de auteursfoto en de brochuretekst.
Ja, het was een droomdebuut, in de ogen van de uitgeverij dan. De uitgever had me overladen met loftuitingen, noemde het ‘een ongelofelijk rijk en groots verhaal, met zoveel stijlmiddelen, eruditie en vooral vertelplezier geschreven dat ik er heel vrolijk van werd’. Alleen wist hij niet wie ik werkelijk was.
In de afgelopen jaren kondigde zich een nieuw haakje aan: de schrijver moet bij voorkeur een verhaal hebben dat samenhangt met zijn of haar identiteit, zie de meesterlijke film American Fiction, uit 2023. De zwarte schrijver en hoogleraar Thelonious Ellison (gespeeld door Jeffrey Wright) krijgt van zijn uitgever te horen dat zijn laatste roman niet wordt uitgegeven, omdat die ‘niet zwart genoeg is’. Wanneer Ellison zich vervolgens uit cynisme voordoet als een stereotiepe zwarte crimineel (‘If they can’t take the joke, fuck ’m!’) vliegen de aanbiedingen en filmcontracten hem om de oren.
Mijn carrière als Marokkaanse successchrijfster
Muurbloem1985
09-05-2025 om 14:13
Nicole123 schreef op 09-05-2025 om 14:11:
[..]
Lees even terug, ik heb mijn bronnen gedeeld in een reactie op Alice. Ik wacht echter nog steeds op het antwoord op mijn vraag aan jou.
En ik wacht nog steeds op een fatsoenlijke bron voor deze valse bewering want die bron waar jij op doelt gaat geen eens ovet jouw bewering dat moslimhaat meer voorkomt dan jodenhaat try again of zeg gewoon dat het nonsens is wat je probeert te beweren.
Fleurtje_5
09-05-2025 om 14:33
Yumi schreef op 09-05-2025 om 14:11:
Mag "positieve" discriminatie wel, of moet ik voorkeursbehandeling zeggen? Joris van Os kreeg zijn werk niet uitgegeven en besloot zich voor te doen als de Marokkaanse Nederlandse Sadiqa Almakhadie. Dat blijkt een enorm succes! Ik heb dit verhaal met verbazing gelezen. Het is te lang om in zijn geheel hier neer te zetten, maar lees vooral het complete verhaal...
Mijn carrière als Marokaanse successchrijfster.
Schrijver Joris van Os, een middelbare man en naar eigen zeggen behept met een ‘polder-Nederlands griesmeelhoofd’, kreeg zijn literaire werk maar niet uitgegeven. Dat lag niet aan het werk, maar aan hem, bleek toen hij besloot zich uit te geven voor iemand die wél ‘lekker in de markt lag’.
Stad van duizend verzen, zou mijn droomdebuut heten. Een historisch epos dat speelde in het Córdoba van de 11de eeuw, toen de Spaanse stad zuchtte onder Moorse overheersing en een kalifaat was. Een liefdesgeschiedenis ook tussen twee dichters, Ibn Zaydun en Wallada bint al-Mustakfi. Het manuscript was af en goed bevonden, de uitgever had al omslagen laten ontwerpen en het was tijd voor de auteursfoto en de brochuretekst.
Ja, het was een droomdebuut, in de ogen van de uitgeverij dan. De uitgever had me overladen met loftuitingen, noemde het ‘een ongelofelijk rijk en groots verhaal, met zoveel stijlmiddelen, eruditie en vooral vertelplezier geschreven dat ik er heel vrolijk van werd’. Alleen wist hij niet wie ik werkelijk was.
In de afgelopen jaren kondigde zich een nieuw haakje aan: de schrijver moet bij voorkeur een verhaal hebben dat samenhangt met zijn of haar identiteit, zie de meesterlijke film American Fiction, uit 2023. De zwarte schrijver en hoogleraar Thelonious Ellison (gespeeld door Jeffrey Wright) krijgt van zijn uitgever te horen dat zijn laatste roman niet wordt uitgegeven, omdat die ‘niet zwart genoeg is’. Wanneer Ellison zich vervolgens uit cynisme voordoet als een stereotiepe zwarte crimineel (‘If they can’t take the joke, fuck ’m!’) vliegen de aanbiedingen en filmcontracten hem om de oren.
Mijn carrière als Marokkaanse successchrijfster
Soheey ik heb het ook met grote verbazing gelezen.
Maar van de andere kant...Sylvana Simons heeft het steeds over racisme en discriminatie. Maar in het boek van Heleen van Rooyen stond een citaat van Sylvana 'mijn kleur heeft altijd in mijn voordeel gewerkt'.
Fleurtje_5
09-05-2025 om 14:50
Nicole123 schreef op 09-05-2025 om 09:23:
[..]
Nee, zo zat het niet. Ik veeg helemaal niet al jouw berichten over de VI kam. Jij ageert diverse keren over dat er gedaan wordt alsof het Efteling uitje over jonge kindjes zou gaan. Na een hele tijd blijkt dat dat eigenlijk een mening uit VI was waar je tegenin aan het gaan bent, in plaats van een mening hier of in het algemeen. Dat is het enige wat ik zeg en wat ook gewoon terug te lezen is in je berichten. Ik heb al veel eerder gezegd: als je gewoon geschreven had 'In VI en op Welingelichtekringen doen ze alsof het jonge kindjes zijn, dat is misleidend zeg!' dan was ik het helemaal met je eens geweest. Het gaat me erom dat je een extreme mening ergens vandaan haalt en het dan brengt als algemeenheid, in plaats van de bron even te vermelden. Zeker als het om vrij discutabele bronnen gaat als het op feiten aan komt is zo'n bronvermelding nogal belangrijk om een discussie helder te houden. Je mag er zelf mee uitscheien om op deze manier mij zwart proberen te maken als ik gewoon zoiets aangeef.
Dit zijn jouw woorden:
Quote Nicole123: Ik denk persoonlijk dat het nuttig zou zijn om niet je informatie bij VandaagInside vandaan te halen. Dat is een praatprogramma met meningen, regelmatig vrij grof, provocerend en ongenuanceerd. Het is geen bron van feiten. De site van welingelichte kringen vind ik ook geen goede bron van informatie, dat is een sterk gekleurde site met meer mening dan feit
Je doet hier net alsof ik niet weet wat VandaagInside is en alsof ik niet weet dat VandaagInside over meningen gaat. Ook geef je de indruk alsof ik alle info van VandaagInside 'haal'. Terwijl ik dat ene berichtje alleen maar als één voorbeeld van de dag ervoor heb genoemd end aarover schreef dat zij deden na-papagaaien en ze duidelijk van bepaalde dingen niet op de hoogte waren. Dus hoezo info halen van VandaagInside?
En dat bericht van Welingelichte kringen noemde ik omdat hun titel OOK al nergens op sloeg, daarin werd gedaan alsof het uitstapje niet doorging omdat minister Faber 'zunig' was. Alsof geld het probleem was.
Al die andere nieuwsberichten die ik daarvoor heb genoemd zijn NIET van VandaagInside, maar van nieuwsberichten die er over gingen waarom het COA dat Efteling-idee had. Dat was namelijk niet voor kleine kinderen te plezieren, maar om de relschoppers van de kermis weg te houden OMDAT de spanningen de laatste tijd weer toenamen.
Kijk het COA kan wel steeds een begeleider mee sturen om passagiers in de lijnbus te beschermen, maar hoe doen ze dat op een kermis? En wat als het weer uit de hand loopt op de kermis, (met de plaatselijke jongeren, de plaatselijke ouderen, de bus-chauffeur, de meisjes of vrouwen) dan kan het COA niet doen alsof het allemaal koek en ei is, want dat 'hun jongens' (niet mijn woorden) ongewenst gedrag vertonen vind het COA ook niet fijn, maar dat verbloemen ze liever. Dat 'hun jongens' medebewoners pesten weten ze ook en het gebeurd nog steeds.
................
locatiemanager Miranda Bakker. "Misschien moet de grootte van de groep wat naar beneden."
Als extra maatregel rijden er nu begeleiders mee in de bussen. "Wat wij gehoord hebben is dat er ongewenst of ongepast gedrag door onze jongens is geuit in de bus. Dat willen wij ook niet. Dus besloten is om medewerkers mee te laten reizen", geeft Bakker aan.
..................
.
Daglichtlamp
09-05-2025 om 15:48
Daglichtlamp schreef op 05-05-2025 om 17:16:
Maar waarschijnlijk was de tweet van Faber vooral om af te leiden van het feit dat haar strengere aanpak van overlastgevende asielzoekers niet echt van de grond komt.
https://www.volkskrant.nl/politiek/minister-faber-plaatst-uitvoerders-voor-raadsels-bij-harde-aanpak-asielzoekers~ba59825d7/
Hoewel volgens minister Faber alle signalen op groen staan, stelt de gemeente Westerwolde dat de eerste twee stappen in het escalatiemodel niet klaar zijn. ‘De eerste fase van PBA is nog helemaal niet gerealiseerd en de VTL is niet volledig van de grond’, aldus de woordvoerder. ‘En toch wordt er nu al gesproken over opening van een PBL. We hebben meerdere keren gevraagd over de consequenties voor de lokale uitvoering en handhaving, maar tot dusver geen antwoorden gekregen van het departement.’
-----------
Het ministerie was eind vorige week druk vanwege een boos X-bericht van minister Faber over een uitje voor minderjarige asielzoekers naar de Efteling.
---------------
Bij de oppositie en een deel van de coalitie rijzen er juist steeds meer twijfels of Faber, die zich te veel met bijzaken zou bezig houden, wel de bestuurlijke vermogens heeft om een strenger asielbeleid tot stand te brengen.
Blijkbaar had Faber ook vandaag weer afleiding nodig van haar falende beleid. Laat ze nu eindelijk bovenstaande eens echt regelen, ipv bezig te zijn met populistisch gepraat in de hoop niet nog meer PVV stemmers kwijt te raken
Nicole123
09-05-2025 om 18:44
Muurbloem1985 schreef op 09-05-2025 om 14:13:
[..]
En ik wacht nog steeds op een fatsoenlijke bron voor deze valse bewering want die bron waar jij op doelt gaat geen eens ovet jouw bewering dat moslimhaat meer voorkomt dan jodenhaat try again of zeg gewoon dat het nonsens is wat je probeert te beweren.
Ik heb je al een aantal keer gezegd dat dat in een rapport van de Anne Frank Stichting stond. Je blijft mij aanvallen terwijl ik je antwoord heb gegeven en je zelf geen enkel antwoord geeft op mijn vraag. Vind je dat nou echt een normale manier van op een forum een discussie voeren? Vind je het fatsoenlijk van jezelf hoe je hier schrijft, met je 'ik luister geen seconde naar jou' en 'ik vroeg het niet aan jou' als ik op een post van je reageer?
Muurbloem1985
09-05-2025 om 18:51
Nicole123 schreef op 09-05-2025 om 18:44:
[..]
Ik heb je al een aantal keer gezegd dat dat in een rapport van de Anne Frank Stichting stond. Je blijft mij aanvallen terwijl ik je antwoord heb gegeven en je zelf geen enkel antwoord geeft op mijn vraag. Vind je dat nou echt een normale manier van op een forum een discussie voeren? Vind je het fatsoenlijk van jezelf hoe je hier schrijft, met je 'ik luister geen seconde naar jou' en 'ik vroeg het niet aan jou' als ik op een post van je reageer?
Ach meisje wat loop je nou weer aanvallend te doen, jammer hoor. EN je komt weer met dat zogenaamde ´bewijs´ van die bewering doen dat je het hebt gezien bij dat rapport van de Anne Frank stichting, ik heb dat toen bekeken en dat stond er niet, je loopt het uit je duim te zuigen, je moet geen beweringen gaan doen zonder dat je het zeker weet, dat is niet heel handig, dus ik vraag nu nog 1x en dit is de laatste keer, of je komt met een duidelijke bron van je bewering of ik weet dat je nonsens praat (Wat ik eigenlijk toch al weet) als je ballen hebt geef je gewoon toe dat je geen bronnen hebt van je bewering en dus niets kunt bewijzen.
Nicole123
09-05-2025 om 18:52
Fleurtje_5 schreef op 09-05-2025 om 14:50:
[..]
Dit zijn jouw woorden:
Ik ga dit voor de leesbaarheid niet helemaal weer quoten. Je gaat ook helemaal een zijlijn op en niet waar we het over hadden. Ik heb herhaaldelijk geprobeerd uit te leggen wat ik bedoel, maar het lijkt niet binnen te komen. Voor de tigste keer: als je direct had geschreven waar je die stelling over kleine kinderen vandaan had in plaats van het zo op te schrijven dat het leek alsof je tegen mensen hier of een algemene mening in ging in plaats van een vrij extreme bron dan was de hele discussie niet nodig geweest. Maar ik zal voortaan dan wel vaker vragen waar je iets vandaan hebt, dat voorkomt wellicht ook dit soort onduidelijkheid en eigenlijk non-discussie.
Nicole123
09-05-2025 om 18:55
Muurbloem1985 schreef op 09-05-2025 om 18:51:
[..]
Ach meisje wat loop je nou weer aanvallend te doen, jammer hoor. EN je komt weer met dat zogenaamde ´bewijs´ van die bewering doen dat je het hebt gezien bij dat rapport van de Anne Frank stichting, ik heb dat toen bekeken en dat stond er niet, je loopt het uit je duim te zuigen, je moet geen beweringen gaan doen zonder dat je het zeker weet, dat is niet heel handig, dus ik vraag nu nog 1x en dit is de laatste keer, of je komt met een duidelijke bron van je bewering of ik weet dat je nonsens praat (Wat ik eigenlijk toch al weet) als je ballen hebt geef je gewoon toe dat je geen bronnen hebt van je bewering en dus niets kunt bewijzen.
Je hoeft me niet kleinerend toe te spreken met 'ach meisje' en 'ik vraag nu nog 1x'. Je bent m'n moeder niet hoor. Vals om te doen alsof ik jou aanval, terwijl het de hele tijd andersom is. Je antwoordt nog altijd niet op mijn vraag en gaat om het te verbloemen in een aanval op mij. Ik zuig niks uit mijn duim, ik ga alleen niet het hele jodenhaat topic doorspitten naar de link naar die bron. Dit topic gaat verder ook totaal niet over of jodenhaat of moslimhaat meer voorkomt in Nederland, dus je loopt enorm door te zagen over een off topic zijlijn, puur om mij te zieken. Graag gewoon terug naar de discussie over asiel.
Muurbloem1985
09-05-2025 om 19:05
Nicole123 schreef op 09-05-2025 om 18:55:
[..]
Je hoeft me niet kleinerend toe te spreken met 'ach meisje' en 'ik vraag nu nog 1x'. Je bent m'n moeder niet hoor. Vals om te doen alsof ik jou aanval, terwijl het de hele tijd andersom is. Je antwoordt nog altijd niet op mijn vraag en gaat om het te verbloemen in een aanval op mij. Ik zuig niks uit mijn duim, ik ga alleen niet het hele jodenhaat topic doorspitten naar de link naar die bron. Dit topic gaat verder ook totaal niet over of jodenhaat of moslimhaat meer voorkomt in Nederland, dus je loopt enorm door te zagen over een off topic zijlijn, puur om mij te zieken. Graag gewoon terug naar de discussie over asiel.
Ik zeg toch net ik heb dat linkje heb gezien en dat het daar niet instaan, je moet gewoon geen beweringen doen die niet kloppen en waar je geen bron bij kunt halen, dat kun je nog steeds niet want het staat niet in dat linkje wat je niet kunt vinden zogenaamd, dus je kunt beter in de spiegel kijken of zeggen dat je bewering niet klopt en nu kunnen we weer ontopic gaan.
Nicole123
09-05-2025 om 19:08
Daglichtlamp schreef op 09-05-2025 om 15:48:
[..]
Blijkbaar had Faber ook vandaag weer afleiding nodig van haar falende beleid. Laat ze nu eindelijk bovenstaande eens echt regelen, ipv bezig te zijn met populistisch gepraat in de hoop niet nog meer PVV stemmers kwijt te raken
Dit IS het beleid van Faber, dat is het ergste. Haar beleid is volgens mij om problemen juist niet op te lossen, maar uit te vergroten en de volledige schuld bij asielzoekers zelf te leggen. Vandaar het flink oprakelen van een rel van een jaar geleden via (social) media, zo min mogelijk goede opvang regelen, alles wat integratie bevordert zoveel mogelijk tegengaan en lekker veel in de media komen met symboolpolitiek en harde woorden. Hoe groter de zondebok kan worden des te beter voor de PVV. Dat het geen haar beter wordt maakt niet uit, daarvan kan de schuld makkelijk bij links/voorgaande kabinetten/rechters/EU/wie dan ook gelegd worden.
Nicole123
09-05-2025 om 19:13
Muurbloem1985 schreef op 09-05-2025 om 19:05:
[..]
Ik zeg toch net ik heb dat linkje heb gezien en dat het daar niet instaan, je moet gewoon geen beweringen doen die niet kloppen en waar je geen bron bij kunt halen, dat kun je nog steeds niet want het staat niet in dat linkje wat je niet kunt vinden zogenaamd, dus je kunt beter in de spiegel kijken of zeggen dat je bewering niet klopt en nu kunnen we weer ontopic gaan.
In dat linkje staat duidelijk bewijs dat er in Nederland veel moslimdiscriminatie is. De feiten naar de vergelijking tussen jodenhaat en moslimhaat staan in het rapport van de Anne Frank Stichting, waar ik gewoon eerlijk over zeg dat ik daar nu geen link naar heb. Heel wat meer dan helemaal een vraag omzeilen, zoals jij doet.
Ik vind het verder te bizar voor woorden dat nota bene jij het hebt over in de spiegel kijken. Kijk even naar op wat voor nare manier juist jij zelf mij aanvalt en bejegent hier, met je 'ach meisje', 'ik luister geen seconde naar je', 'ik had het niet tegen jou' en elke keer weer doen alsof ik jou aanval terwijl het omgekeerd is.